|
... su:
za najbolju mušku ulogu na filmu:
* Colin Firth u “The King's Speech”
za najboljeg sporednu mušku ulogu na filmu:
* Christian Bale u “The Fighter”
za najbolju žensku ulogu na filmu:
* Natalie Portman u “Black Swan”
za najbolju žensku sporednu ulogu na filmu:
* Melissa Leo u “The Fighter”
za najbolji dugometražni animirani film:
* “Toy Story 3” Lee Unkrich
za najbolju filmsku scenografiju:
* “Alice in Wonderland”
Production Design: Robert Stromberg; Set Decoration: Karen O'Hara
za najboljeg snimatelja:
* “Inception” Wally Pfister
za najbolju kostimografiju:
* “Alice in Wonderland” Colleen Atwood
za režiju:
* “The King's Speech” Tom Hooper
za najbolji dugometražni dokumentarni film:
* “Inside Job” Charles Ferguson iAudrey Marrs
za najbolji kratkometražni dokumentarni film:
* “Strangers No More” Karen Goodman i Kirk Simon
za najbolju filmsku montažu:
* “The Social Network” Angus Wall i Kirk Baxter
za najbolji film s neengleskog govornog područja:
* “In a Better World” Denmark
za najbolju filmsku masku:
* “The Wolfman” Rick Baker i Dave Elsey
za najbolji filmski soundtrack:
* “The Social Network” Trent Reznor i Atticus Ross
za najbolju originalnu pjesmu pripremljenu za film:
* “We Belong Together” from “Toy Story 3" Music i Lyric by Randy Newman
za najbolji film godine:
* “The King's Speech” Iain Canning, Emile Sherman i Gareth Unwin, (producenti)
za najbolji kratki animirani film:
* “The Lost Thing” Shaun Tan i Andrew Ruhemann
za najbolji kratkometražni igrani film:
* “God of Love” Luke Matheny
za najbolju montažu zvuka:
* “Inception” Richard King
za najbolji sound mixing na filmu:
* “Inception” Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo i Ed Novick
za najbolje vizualne efekte na filmu:
* “Inception” Paul Franklin, Chris Corbould, Andrew Lockley i Peter Bebb
za najbolji adaptirani scenario:
* “The Social Network” Aaron Sorkin
za najbolji filmski scenario:
* “The King's Speech” David Seidler
... možda je ovo jedna od najpogođenijih, najuravnoteženijih i najpredvidljivijih dodjela nagrada Američke filmske akademije u zadnjih par godina. Gubitnik je film koji to i temom, općom porukom i prosječnošću ponajviše i zaslužuje a to je "The social network" (koji je dobio 3 Oscara: za najbolji filmski soundtrack, adaptirani scenario i montažu). Ovaj film, ali stvarno se samo može svidjeti "geekovima" i svima onima koji imaju problema ostvariti neku (bilokakvu) vezu onkraj interneta u "svijetu offline". Nikad nisam bio niti ću biti da se na ovaj ili onaj način diže perje tipu koji kako na filmu a tako i u stvarnom svijetu ne predstavlja nikakav pozitivni uzor, dapače.
Najgluplji Oscar (jako bitan u cijelom tom filmskom orkestru) za montažu je dodijeljen također nepotrebno Društvenoj mreži. Tu je trebao svojom montažom trijumfirati Inception, no taj film se nije niti našao među kandidatima za ovu nagradu. Totalno "filmsko slijepilo", no što ćete to se ovima preko Velike Bare često potkrade.
A kad već govorimo o Inceptionu taj film je pokupio 4 tehnička Oscara (za najbolji sound mixing, montažu zvuka, vizualne filmske efekte i za najboljeg snimatelja). Akademija time nedvosmisleno poručuje (ono što zagriženim fanovimaoo ovog filma nikako da bude jasno), kako je to revolucionarni film isključivo primjenom raznih filmskih tehničkih sredstava (ili tehničkih postignuća općenito) na filmu a ne nekom još neviđenom temom, glumom, režijom. Riječ je o čistom prosjeku ko' što to i nagrade potvrđuju. Ajde jedino što odskače od prosječnosti u ovom filmu i jest kamera (i nepriznata montaža) kako to i Akademija nagradom kaže.
Najteže se bilo ove godine za odlučiti za najbolju žensku glavnu i sporednu ulogu na filmu. Morala se dogoditi neka svjetska kataklizma da Oscara za najbolju glavnu žensku ulogu na filmu ne dobije fenomenalna Natalie Portman u filmu koji svojom laganom psihodeličnošću prikaza svijeta balerina i jednog klasičnog (možda i u baletu najbitnijeg) dijela baleta Labuđe jezero toliko primjereno Darrenu Aronofskom.
Kraljev govor je namjenski film za Oscara no to ne umanjuje njegovu neumitnu vrijednost. Tko ga nije do sada vidio svakako preporučam da ga ode što prije vidjeti.
|