ponedjeljak, 28.02.2011.

I pobjednici 83. dodjele nagrade Oscar ...

... su:

za najbolju mušku ulogu na filmu:

* Colin Firth u “The King's Speech”


za najboljeg sporednu mušku ulogu na filmu:

* Christian Bale u “The Fighter”

za najbolju žensku ulogu na filmu:

* Natalie Portman u “Black Swan”


za najbolju žensku sporednu ulogu na filmu:

* Melissa Leo u “The Fighter”


za najbolji dugometražni animirani film:

* “Toy Story 3” Lee Unkrich

za najbolju filmsku scenografiju:

* “Alice in Wonderland”
Production Design: Robert Stromberg; Set Decoration: Karen O'Hara


za najboljeg snimatelja:

* “Inception” Wally Pfister


za najbolju kostimografiju:

* “Alice in Wonderland” Colleen Atwood


za režiju:

* “The King's Speech” Tom Hooper

za najbolji dugometražni dokumentarni film:

* “Inside Job” Charles Ferguson iAudrey Marrs


za najbolji kratkometražni dokumentarni film:

* “Strangers No More” Karen Goodman i Kirk Simon


za najbolju filmsku montažu:

* “The Social Network” Angus Wall i Kirk Baxter

za najbolji film s neengleskog govornog područja:

* “In a Better World” Denmark


za najbolju filmsku masku:

* “The Wolfman” Rick Baker i Dave Elsey

za najbolji filmski soundtrack:

* “The Social Network” Trent Reznor i Atticus Ross

za najbolju originalnu pjesmu pripremljenu za film:

* “We Belong Together” from “Toy Story 3" Music i Lyric by Randy Newman

za najbolji film godine:

* “The King's Speech” Iain Canning, Emile Sherman i Gareth Unwin, (producenti)


za najbolji kratki animirani film:

* “The Lost Thing” Shaun Tan i Andrew Ruhemann


za najbolji kratkometražni igrani film:

* “God of Love” Luke Matheny


za najbolju montažu zvuka:

* “Inception” Richard King


za najbolji sound mixing na filmu:

* “Inception” Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo i Ed Novick


za najbolje vizualne efekte na filmu:

* “Inception” Paul Franklin, Chris Corbould, Andrew Lockley i Peter Bebb


za najbolji adaptirani scenario:

* “The Social Network” Aaron Sorkin


za najbolji filmski scenario:

* “The King's Speech” David Seidler


... možda je ovo jedna od najpogođenijih, najuravnoteženijih i najpredvidljivijih dodjela nagrada Američke filmske akademije u zadnjih par godina. Gubitnik je film koji to i temom, općom porukom i prosječnošću ponajviše i zaslužuje a to je "The social network" (koji je dobio 3 Oscara: za najbolji filmski soundtrack, adaptirani scenario i montažu). Ovaj film, ali stvarno se samo može svidjeti "geekovima" i svima onima koji imaju problema ostvariti neku (bilokakvu) vezu onkraj interneta u "svijetu offline". Nikad nisam bio niti ću biti da se na ovaj ili onaj način diže perje tipu koji kako na filmu a tako i u stvarnom svijetu ne predstavlja nikakav pozitivni uzor, dapače.
Najgluplji Oscar (jako bitan u cijelom tom filmskom orkestru) za montažu je dodijeljen također nepotrebno Društvenoj mreži. Tu je trebao svojom montažom trijumfirati Inception, no taj film se nije niti našao među kandidatima za ovu nagradu. Totalno "filmsko slijepilo", no što ćete to se ovima preko Velike Bare često potkrade.

A kad već govorimo o Inceptionu taj film je pokupio 4 tehnička Oscara (za najbolji sound mixing, montažu zvuka, vizualne filmske efekte i za najboljeg snimatelja). Akademija time nedvosmisleno poručuje (ono što zagriženim fanovimaoo ovog filma nikako da bude jasno), kako je to revolucionarni film isključivo primjenom raznih filmskih tehničkih sredstava (ili tehničkih postignuća općenito) na filmu a ne nekom još neviđenom temom, glumom, režijom. Riječ je o čistom prosjeku ko' što to i nagrade potvrđuju. Ajde jedino što odskače od prosječnosti u ovom filmu i jest kamera (i nepriznata montaža) kako to i Akademija nagradom kaže.

Najteže se bilo ove godine za odlučiti za najbolju žensku glavnu i sporednu ulogu na filmu. Morala se dogoditi neka svjetska kataklizma da Oscara za najbolju glavnu žensku ulogu na filmu ne dobije fenomenalna Natalie Portman u filmu koji svojom laganom psihodeličnošću prikaza svijeta balerina i jednog klasičnog (možda i u baletu najbitnijeg) dijela baleta Labuđe jezero toliko primjereno Darrenu Aronofskom.
Kraljev govor je namjenski film za Oscara no to ne umanjuje njegovu neumitnu vrijednost. Tko ga nije do sada vidio svakako preporučam da ga ode što prije vidjeti.

- 07:59 - Komentari (10) - Isprintaj - #

srijeda, 02.02.2011.

Uskoro ciklus nikad prikazanih filmova !

Eto uza sve moguće cikluse osvanula je obavijest i za jedan od neobičnijih filmskih ciklusa. Nije nikakav snuf ili porno ciklus već je riječ o Ciklusu nikada prikazanih filmova koji će se održati 17.02.2011. u Hypo centru (Dvorana Rab, Slavonska avenija 6).
Zgodno je za prispomenuti i glavne organizatore (tako da ako vam ne bude po volji nešto na tom cilklusu da ih znate kriviti): "Tvornica Deluxe" / Udruga Kinofon.

Na programu od nekih dvadesetak dokumentaraca, kratkih i dugometražnih igranih filmova iz NDH, prikazati će se i uradci o raspadu Kraljevine Jugoslavije, četništvu Draže Mihajlovića, a na programu će biti još njemačka, talijanska, ruska i američka filmska promidžba toga vremena.
Selektor programa je Daniel Rafaelić filmski povjesničar i arhivist koji će održati i niz filmskih predavanja i projekcija koja će obuhvatiti cjelokupnu filmsku proizvodnju NDH, filmske žurnale, dokumentarne, igrane i tada vrlo popularne tzv. kultur-filmove.
Riječ je dakle o projekcijama uradaka iz tajnih arhiva koji su u različitim povijesnim razdobljima služili kao promidžbeno sredstvo za ostvarenje političkih i drugih ciljeva.

Tema prve večeri ciklusa, 17. veljače, bit će pojava filmske promidžbe i zloupotreba filma u vojno-političke svrhe, animirani ratni crtići Walta Disneya, dokumentarni film "Trijumf volje" Leni Riefenstahl, rusko-jugoslavenski igrani film "U planinama Jugoslavije" te filmska promidžba u vrijeme Domovinskog rata i politička predizborna audio-vizualna promidžba u kinu i na televiziji (stranački i predsjednički predizborni spotovi).

Riječ je o svakako jednom sasvim neobičnom programu za kojeg će se naći podosta interesenata.
Vidimo se 17.02.2011.!

- 15:20 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>