srijeda, 12.11.2008.

Ciklus kultnih filmova u MM centru

Danas u "Surovom gradu" ima alternative, ako je svijet filma u pitanju. Mislim pri tom alternative onim mainstreamovskim kino tendencijama. Osim odličnog tekućeg programa talijanskog filma u kinu Tuškanac ovog tjedna i od slijedećeg tjedna programa iberoameričkog filma te izvanrednog izbora filmova sa ZFF-a u kinu Europa + Gus Van Santov "Paranoid park", u Zagrebu u sklopu SC-a imamo još jednu filmsku poslasticu za filmske sladokusce. To je program kako iz naslova kaže kultnih filmova.
Prenašam cijeli program sa kratkim sadržajem iz direkcije programa SC-a:

srijeda, 12. 11. 2008., u 20 sati
„Pickpocket“ (1959)
Francuski redatelj Robert Bresson, veoma često je okarakteriziran kao „slikar“ filma, ujedno je i jedan od „izdajnika“ filmskog jezika, u pozitivnom smislu. Režirao je samo 13 igranih filmova, tokom perioda od 40 godina , no svi su njegovi filmovi, iako reducirani na esencijalno u slici i zvuku, od izuzetnog svjetskog autorskog značenja. Filmska kritika i teorija ih naziva „ kontroverznim , minimalističkim i radikalnim» filmskim kategorijama. Bresson je majstor manipulacije filmske naracije, krećući se na rubu narativnog incidenta. U svojim je ostvarenjima koristio samo glumačke protagoniste-amatere, koji su se po prvi puta ,(a većina od njih i nikada više) pojavili na filmu. Film «Džepar» (1959), je po mišljenju brojnih i utjecajnih filmskim teroetičara, njegovo ključno «remek-djelo».



CIKLUS „AMERIČKI AVANGARDNI FILM“
četvrtak, 13.11.2008., u 20 sati
Izbor filmova Stana Brakhagea
Filmovi američkog avangardista Stana Brakhagea, još dugo će ostati nedostižan vrhunac za mnoge autore koji u snimanju filmova, barataju isključivo svojim, samosmišljenim jezikom. Brakhage otvara niz kreativnih i estetskih pravaca, koji su rubno povezani sa slikarskim ekspresionističkim pravcem čiji je glavni predstavnik Jackson Pollock , muzičkim ritmovima , nalik na zvučne « potmule kolornosti» jazz-saksofonista Johna Coltranea i trubača Miles Daviesa. Iako će stalni izvor za snimanje svojih filmova , nalaziti u tzv. «klasičnim» umjetnostima, baletu, muzici i slikarstvu, svojim specfičnim radovima on će načiniti pomak prema nečemu što uvjetno možemo nazvati, estetičko-vizualnim-auditivnim, proučavanjem ritma.

CIKLUS KULTNIH KLASIKA
petak, 14. 11. 2008. u 20 sati
„Posljednji čovjek“ (1924)
Red. Fridrich Wilhelm Murnau
Iskusni vratar «Atlantic» hotela, veoma je odgovorna osoba, ponosna na svoj posao, u svojoj uniformi. No, jedne kišne noći, noseći težak kofer, osjeti umor te zastane na tren, kako bi se odmorio. Na nesreću, upravitelj hotela ubrzo stiže i zatekne ga , kako ne obavlja svoje redovne dužnosti. Slijedećeg dana , biva premješten u praonicu rublja, na krajnje ponižavajući način.........preneražen i posramljen, starac će pokušati pronaći smisao svojeg života.


«Posljednji čovjek» izvanrednog njemačkog ekspresionista , redatelja F.W. Murnaua, ili američki naziv «Posljednji smjeh», svojedobno je ocijenjen od strane povjesničara filma, kao iznimno hrabri avangardistički filmski pokušaj, posebno se to odnosi na sjajnu kameru i fotografiju Karla Freunda.



srijeda, 19. 11.2008. , u 20 sati
HRVATSKI AVANGARDNI FILM I VIDEO

Ivan Martinac, Antonio G.Lauer, I. Faktor
Kombinacija retrospektivnih filmova i suvremenih ostvarenja najznačajnijih prestavniha hrvatskog avangardnog filma i videa.

- 22:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>