petak, 23.05.2008.

Oni žive na Subversivefilmfestivalu !

Prepuna dvorana kina Europa mogao bi glasiti alternativni naslov ovog mog izvještaja s lica mjesta.
Danas na Tijelovo nekako mi je bila čudna situacija na koju sam nadošao krenuvši sa tramvajske stanice u Frankopanskoj. Prva mi je asocijacija na ulasku u Varšavsku ulicu i pogleda na probuđenu prirodu i zazelenjela stabla pred kinom Europa je bila na Beč i Hundertwasserovu kuću. Bio sam tamo mnogo puta i još više u Varšavskoj i nekako mi je zazvonilo danas na ovaj lijep i ugodan (temperaturno) dan. Nije to bila jedina asocijacija, naime ispred kina je bila velika da to tako nazovem gomila ili po Marinu Držiću skup ljudi.
Nisam mogao vjerovati, no odmah sam se poveselio jer danas nije bilo otvaranje kad se uobičajeno svi pozvani i nepozvani okupe na otvaranju ne bi li se uslikali za koji od sveprisutnih medija. Dakle taj razlog sam logičkom dedukcijom odmah odbacio. Drugi razlog je bio slovenski filozof, sociolog, psihoanalitičar i teoretičar filma Slavoj Žižek i njegov današnji filmski izbor... na kraju u razgovoru sa jednom slučajno odabranom sugledateljicom sam potvrdio svoju sumnju.
Filmu je prethodilo dobro predavanje nakon čega je većina publike ostala u dvorani gledati film.
Naime ovo je po meni bio jedan od vršnih dana festivala jer mjesta u dvorani nije bilo. Sjedilo se po stepenicama kina, a kolko sam vidio i to je bilo skroz puno.
A film, kakav je to bio film. Podsjetio sam se nakon davno gledana ova filma na videu prije mnogo ljeta da je Carpenter majstor. Naime ispast će da sam svaki dan zadivljen izborom koji bi mogao biti jednako i moj, no izbor su sastavljali sve sami prominentni i dokazani filmaši, kritičari i teoretičari i napravili izvrstan izbor. Kako sam i prije znao za film
moram priznati da sam ga danas gledao u drukcijem svijetlu. Iznova sam se oduševljavao ponekim trashovskim forama u filmu. Poput one o zlatu koju kaže lik Franka u filmu: "The Golden Rule: He who has the gold, makes the rules." ili kad sve krene po zlu najbolje je opisati život kao ... Brother, life's a bitch... and she's back in heat.. Namjerno ili ne u filmu se u jednoj rečenici ismijava crkva, budizam i sve što ima nauk umjerenosti kroz simpatičan dijalog dvojce glavnih likova ovog sf-a ...
Frank: I've walked a white line my entire life, I'm not about to screw that up.
Nada: White line's in the middle of the road, that's the worst place to drive.

Naravno sve te lajne u filmu su izazvale salve smijeha u publici.
Poneki dijelovi u "They live" su me podsjetili radnjom na proslavljeni Matrix, no naravno u tom filmu su sve te ideje dodatno razrađene i ušminkane efektima. Osim na Matrix u jednom trenutku mi se učinilo da gledam Ramba. Naravno u to su doba kad je "They live" rađen kino dvoranama i redovima ispred istih bili apsolutni vladari Rambo, Rocky i Terminator, no nekako ipak ne mislim da je glavni frajer u liku bauštelca Nade skroz preslikani lik Ramboa ili pak možda Terminatora, no da posjeduje primjese Terminatorove hladne logike i neutažive želje jednog Johna Ramboa za osvetom ne može se poreći nakon viđenog... Nada: I got news for 'em. There's gonna be hell to pay. 'Cause I ain't Daddy's little boy no more..
Dakle, da li je bila Carpenterova logika te davne 88 bila da parodira na vodeće filmove tog desetljeća, ili da stvori nešto novo i revolucionarno (tipa Matrixova svjeta), ili pak kako bi Slavoj Žižek volio vidjeti film... kao jednu kritiku kapitalističkog društva... nisam posve siguran jerbo ovo sa parodijom bi još i moglo proć, ali da je htio dati neku ijevičarsku viziju borbe za bolji svijet... teško jer ipak sa odricanjem spominje komuniste u filmu nekoliko puta i ja ne bih uvijek u svemu što je napredno ili nagovještavajuće u nekom žanru davao predznak ulijevo ili udesno jer to dovodi do apsurda u kojem bi u svemu mogli tražiti neki skriveni signal... ko zna možda i vanzemaljaca.
Uglavnom ovaj film bih proglasio kao jedan nagovještaj gdje i kojim pravcom će se krenuti u žanru sf-a u desetljeću koje se sa tako sa veseljem spominje u filmu.
Ovo je svakako must see film za nekog tko želi biti pravi sf freak.:)

... žvačite i žvaku.:)

- 17:01 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>