četvrtak, 29.11.2007.

10 najboljih političkih filmova

Pošto je ovih dana vrh vrhova politizacije sveopćeg hrvatskog društva nisam niti ja mogao ostati postrani te malo ne zapolitizirati. Obećajem neću jako već na jedan filmski način. Razmišljao sam koji su to politički filmovi koji su obilježili film uopće. I kopao sam po netu te nisam naišao na nekom mjestu nešto vrijedno spomena, a da ne govorim o najeminentnijem mjestu za tako nešto ništa slično. Naime IMDB (mjesto gdje bi se morali odmah referirati) nema tu kategoriju filma već ga je nakako utopio kroz neke druge žanrove. Prvenstveno dio takvih filmova se može naći među komedijama, povijesnim, ratnim i kriminalističkim žanrovima itd.
Mislim da je potrebno istaknuti politički žanr jer nekako ne mogu ga svrstati u nekakav podžanr, dakle filmovi koje bih ja selektirao i izdvojio što iz svjetske kinematografije, a što iz naše hrvatske i to iz (kako tako) recentne kinematografije bili bi prije svega ovi:

1. Primary colors - režirao Mike Nichols (stavio sam ga na popis filmova jer na svoj način odlično opisuje događaje koji su obilježili nedavnu političku povijest Clintonove sexministracije. Zanimljivost je da knjiga koja obilježila sex skandal Clintona vrlo brzo izašla po objavljivanju činjenica iz skandala a netom i sam film.)
2. All the presidents men - režiju potpisuje Alan J. Pakula (za ovaj popis ne smatram da je bitno tko je prvi jer tu su svi redom odlični filmovi tako da ovaj bi lako mogao biti na prvom mjestu po temi i filmskom prikazu afere Watergate te u to upletene sudbine novinara Carl Bernsteina ili Dustina Hoffmana te Roberta Redforda kao novinara Bob Woodwarda.)
3. Citizen Kane režiju i scenarij potpisuje Orson Welles film koji je po mnogočemu bio revolucionaran u svoje vrijeme i koji je lijepo kroz sudbinu novinskog magnata Randolpha Hearsta rasčlanio neumitno prožimanje medija, politike i običnog života. Po nekim filmskim kroničarima je to ubjedljivo najbolji film svih vremena.
4. 1984 - kad pričam o žanrovima onda naravno da mi dođe pod ruku i Orwellovo viđenje svijeta budućnosti u kojem po meni na dovoljno depresivan i politički svjestan način se opisuje ono što bi se moglo desiti u svijetu budućnosti u pogledu prava ljudi. Vizionarski oštrouman pogled u jednu verziju političke budućnosti.)
5. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Kubrick, (...opet gdje je najbolje progovoriti o svojim strahovima i viđenjima nego kroz komediju i ostati živ. Zašto ovaj film pa jer kad ga gledam iznova me oduševljava pogotovo kad vidite koliko je Peter Selers genijalan u svojim transformacijama.)
6. Salvador u režiji Olivera Stonea (izvrsna priča o političkim previranjima u srednje američkoj državici Salvador u kojoj se nađe zbog svojih razloga fotoreporter Richard Boyle)
7. Fahrenheit 9/11 - režija Michael Moore (odličan dokumentarac kojem svi daju na priznanje da je pokrenuo novi val ineteresa filmske publike za ovaj žanr. Film je na svojevrsni način ujedinio politički svjesni dio svijeta i probuđeni dio USA. Naravno da je izazvao i kontroverze i filmove koji su pobijali vjerodostojnost samog autora.)
8. JFK - nije da preferiram ovog režisera no Oliver Stone je i ovdje odlično portretirao vječno otvorenu ranu američkog društva (koja inače slaba na neimanje plemenitaških korjena kraljevski je naslov dala obitelji Kennedy pa je tragedija time veća jer su izgubili kralja) koja je potakla mnoge teorije zavjere gdje se uklopila i ova koju na svoj pripovjedački način režiser odlično iznaša kroz usta istražitelja Jima Garrisona.
9. The Killing Fields - režiju potpisuje Roland Joffé (u jednom velikom broju filmova koji pričaju o lepezama raznovrsnih tragedija koje su pogodile područje svijeta između Indije i Kine jedan film me se posebno dojmio jer posredno izvrsno priča o osobnim pravima, a u grotlu političkih previranja i dolaska kako će kasnije biti poznato krvlju okupanih Kmera na vlast u Camobodgi nađu se tko drugi nego novinari, kao neka svojevrsna savjest svijeta.)
10.Novo, novo vrijeme - u režiji Rajka Raleta Grlića i Igora Mirkovića (film portretira odlično razdoblje kraja jednog doba i želju za početkom nečeg novog i odlično capturira duh i entuzijazam promjene u ljudima)

... svatko ima neki svoj izbor a ovaj mi se nekako sam stvorio i da ne bi bilo da se razmećem i prekenjavam sa svojim nazovi filmofilski znalačkim izborom, ovo što ja nudim je moj trenutni izbor filmova relativno recentne kinematografije koji meni kroz razno razne žanrove najbolje opisuju, podsjećaju, upućuju i čine politički film takvim, naravno da bih mogao staviti nešto drugo no to je čista stvar izbora kombinacije starog i novog, poznatog i nepoznatog, a Vas jednostavno molim na komentarite i proširite taj popis. Popis kako i sve top ljestvice na koje možete naići na netu imaju svoja ograničenja, ono prvo koje mi se nameće je brojem deset, ali u tome je fora jer naravno da popis zaslužuje da bude širi, i da spojim dvije "maxime" c'est la vie and don't worry be happy!.

- 12:01 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>