web counter Istina? - ...tek tako uz put... - Blog.hr


Ne znam tko- ili što- je postavio pitanje. Ne znam ni kad je pitanje postavljeno. Ne znam odgovaram li. Međutim, jednom sam odgovorio s "da" nekomu-ili nečemu. Od toga trenutka seže sigurnost da je egzistencija smislena te da stoga moj život- u posluhu- ima smisao i cilj.

...tek tako uz put...

08.06.2004., utorak

Istina?

"Moj život je traganje za Istinom.
Spreman sam žrtvovati najdraže stvari u provođenju ovog traganja.
Mada je ovaj put tijesan i uzak, za mene je najbrži i najlakši.
U meni je s vremenom raslo uvjerenje: što god sam učinio ja, moglo je učiniti i dijete.
Onaj koji traži Istinu treba biti manji od prašine."
(Mahatma Ghandhi)



Jeste li se ikad zapitali što je "Istina"? Je li to biće ili puki faktum? Može li se susresti?
Pravednost nije, jer "fiat justitia et pereat mundus" ( kada će se uspostaviti pravednost, onda će propasti svijet); a svijet još postoji. Je li ta Istina već negdje i nekome objavljena i možemo li je poznavati sa sigurnošću, očišćenu svih subjektivnih shvaćanja i interesa sa strane? Može li uopće biti objavljena ili je samo produkt razuma? Ako je produkt razuma kako je u tom slučaju razlikovati od mišljenja?
Nalazi li se ona u meni samome ili je moram tražiti izvan sebe? Može li se ikada reći da se doseglo Istinu? Kako se pritom oduprijeti sigurnosti nesigurnih, pa i kod sebe samih?
Može li se poistovjetiti sa smislom? Je li Istina naše bivovanje, ono što mi jesmo; i izlazi li to naše "biti" iz nas u trenutku smrti postajući uže za koje se možemo uhvatiti na putu s onu stranu vremena ili pak postajući našim osobnim sucem koji nas poništava? Što je sa sjećanjem?
Treba li je se uopće tražiti ili je se može živjeti i pritom je biti svjestan?
Ako je se ipak traži, treba li u toj želji za traganjem Istine pobjeći od aktualnog svijeta i društva? Treba li se prije toga zamarati istinom činjenica ili možemo odmah oljuštiti koru života i doći do srži u pukoj apstrakciji? Nalazi li se Istina u malim svakodnevnim stvarima ili su one nevažne u tom traganju? Je li ona ljubav, poštivanje, iskrenost, darivanje, upoznavanje drugih, pomaganje, rad, pažnja, njegovanje odnosa,..., ili su to samo njeni dijelovi?

Mi smo kao djeca na obali morskoj, koja se igraju i raduju ako katkad nađu glatki šljunak ili veću školjku- dok je ispred nas neistraženi ocean Istine. (Newton)

- 02:09 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< lipanj, 2004 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Ako će te zanimati tematika...
Razmišljanja, varijacije na temu.
Poticaj čuđenju
Naučeno- može biti lako zaboravljeno.
Proživljeno- postaje sastavnicom egzistencije.


U zemlji duha ne možeš putovati u svjetlu tuđe svjetiljke. Ti bi htio posuditi moju.
Radije ću te naučiti kako ćeš napraviti svoju vlastitu (de Mello).

Stvari shvaćaj iznutra. Ne zadržavaj se na formi.

Slika jutarnjeg sunca u kaplji rose nije manja od sunca. Odraz života u vašoj duši nije manji od života samog (Gibran).

Život ne nestaje nego se mijenja.

Ne započinji današnji dan jučerašnjim krhotinama.

Žabi na dnu bunara nebo nije veliko.

Religija je ili ljubav prema Apsolutnom Dobru kao i svim Njegovim stvorenjima ili nije ništa.