Igorritza`s Music Page

četvrtak, 10.03.2005.

Koliko nas kosta odlazak na party?

Placamo li preskupo upade na partye, kako obicno misli vecina prtygoera ili pak premalo kako nas uvjeravaju promotori, koji, navodno, jedva krpaju kraj s krajem??
I jedna i druga strana ce navesti svoje dokaze koji potvrduju njihova stajalista, a istina je, vjerojatno, negdje u sredini.

Idemo malo vidjeti kako stvari stoje...;)

Cijena ulaza se obicno formira prema atraktivnosti odredenog partya ( ili Dja ), a ona pak ovisi o velicini kluba, o terminu, o sposobnosti promotora, o lokaciji, o terminu, o vrsti partya, ovrsti publike itd.

Ako se radi o festivalu ili open airu, svaki ce DJ kostati vise ( osobito po ljeti ) nego za nastup u nekom klubu. Isto tako petak ili subota su najskuplji prilikom bookinga ( sto je vece ime, teze ga je dobiti za vikend ), jer su to odavno dani kada se odvija velika vecina svih dogadanja ( iako je meni oduvijek bio najdrazi clubbing cetvrtkom; nostalgija za starim danima hobbitona ). Pojedini promotori sto zbog duze suradnje ili odredenih poznastava, uspiju dobiti odredeno ime po nizoj cijeni. Pitanje je da li ce se to odraziti i na cijene upada ili ne. Takoder je u nekim drzavama upad puno skuplji nego kod nas, a negdje ipak puno jeftiniji.

Primjerice u SADu ili zapadnoj Europi je ulaz puno skuplji ( i do 2-3 puta ) nego kod nas i to zbog viseg standarda, a i zbog toga sto se na party gleda kao na luksuz,a to na zapadu, naravno, kosta. U oci upadaju znatno nize cijene ulaza u SiCG ili BiH, a i to ima svoje razloge. Naime, u tim drzavama najcesci sponzori partya su multinacionalne kompanije koje prizvode duhan i alkohol, te se na taj nacin reklamiraju. U tim zemljama jos je uvijek zakonski dozvoljeno reklamirati navedene prozvode, te se tako pokrije kompletan line up ( ponekad su partyi cak i besplatni ). Najnoviji primjer je party koji ce se odrzati u Austriji i na kojem je generalni sponzor McDonalds , koji je oceigledno shvatio da mlada pubilka ( tj. njihovi konzumenti ) ide na partye. zanimljivo je i to, da su glavni gosti ( PetDuo ) vegetarijanci koji se protive ubijanju zivotinja zbog hrane. Bas me zanima znaju li ovo o sponzorstvu.

Koliko kostaju, na konkretnim primjerima, upadi kod nas ?

U Rijeci ( dakle Fun Academyu ) cijena ulaza je obicno 40-60 kuna. Ovisi da li cete doci prije pola noci ( 40 ), da li je line up sastavljen od domacih imena ( 50 ) ili gostuje neko osrednje strano ime ( 60 ). Ako pak gostuje jako strano ime ulaz se penje do 80-tak kuna ili do sada maksimalnih 110 za Jeff Millsa prije 2 godine. Sve u svemu, nije preskupo.

Zagreb je jos nesto jeftiniji od Rijeke. Na party s domacim line upom se moze uci vec od 30 kuna ( Mungos/Kasina ) pa do 50 kuna za isti line up u OTVu ili Bestu. Strana gostovanja, koja su u pravilu jaca nego rijecka, imaju ulaz do 70 kuna. Tu opet postoje iznimke, pa cu opet za primjer uzeti Millsa i njegovo nedavno gostovanje, kada je ulaz kostao 90 kn u pretprodaji tj. 110 kuna na ulazu. Sve u svemu, nije preskupo.

Idemo sad na nesto sto je ipak bilo preskupo i oko cega su se dugo lomila koplja, a to je proslogodisnja ( i gotovo sigurno, posljednja uopce ) Valkana Beach party, s ulazom od 300 kuna. Treba napomenuti da je to najskuplji upad ikad u Hrvatskoj, ali isto tako treba naglasiti da je doveden jedan od najskupljih svjetskih imena: Paul van Dyk. Meni se ipak cini da je promotor u ovom slucaju malo pretjerao, pa je zbog toga vecina ekipe bila iz inozemstva i time je dosta izgubljeno na dugo stvaranoj reputaciji partya ( a to je jedan od razloga gasenja iste ). Jos kada vidimo da ulaz na sva cetiri dana novosadskog Exita, s ultra line upom kosta 50 Eura.

Oduvijek su skupi ulazi bili i za slovensku Ambasadu Gavioli, koji su se uvijek kretali od 120 do 150 kuna, ali su i gostovanja bila vrhunska. U zadnje vrijeme, promjenom promotora, doslo je i do promjene cijena, koje su osjetno nize; flyer+ulaz do ponoci 60 kuna po osobi. Cijena pica su i dalje ostale astronomske.

Na kraju, sto reci, nego onu staru; koliko para, toliko muzike, Ipak, moje je misljenje da kod nas odlazak na partye nije preskup, ali to su rijeci zaposlene i punoljetne osobe. Unatoc tome, vjerujem u izraz value for money i mislim da svaki program koji kosta mora imati svoje opravdanje u kvaliteti. Ni jedan osjecaj nije losiji od onog kada konzument tj. kupac misli da je preplatio nesto. Puno je ljepse osjecati se da ste dobili mrvicu vise nego sto ste platili.



- 13:12 - Reci (0) - Tisni - Ukradi