Koliko nas kosta odlazak na party?
Placamo li preskupo upade na partye, kako obicno misli vecina prtygoera ili pak premalo kako nas uvjeravaju promotori, koji, navodno, jedva krpaju kraj s krajem??
I jedna i druga strana ce navesti svoje dokaze koji potvrduju njihova stajalista, a istina je, vjerojatno, negdje u sredini.
Idemo malo vidjeti kako stvari stoje...;)
Cijena ulaza se obicno formira prema atraktivnosti odredenog partya ( ili Dja ), a ona pak ovisi o velicini kluba, o terminu, o sposobnosti promotora, o lokaciji, o terminu, o vrsti partya, ovrsti publike itd.
Ako se radi o festivalu ili open airu, svaki ce DJ kostati vise ( osobito po ljeti ) nego za nastup u nekom klubu. Isto tako petak ili subota su najskuplji prilikom bookinga ( sto je vece ime, teze ga je dobiti za vikend ), jer su to odavno dani kada se odvija velika vecina svih dogadanja ( iako je meni oduvijek bio najdrazi clubbing cetvrtkom; nostalgija za starim danima hobbitona ). Pojedini promotori sto zbog duze suradnje ili odredenih poznastava, uspiju dobiti odredeno ime po nizoj cijeni. Pitanje je da li ce se to odraziti i na cijene upada ili ne. Takoder je u nekim drzavama upad puno skuplji nego kod nas, a negdje ipak puno jeftiniji.
Primjerice u SADu ili zapadnoj Europi je ulaz puno skuplji ( i do 2-3 puta ) nego kod nas i to zbog viseg standarda, a i zbog toga sto se na party gleda kao na luksuz,a to na zapadu, naravno, kosta. U oci upadaju znatno nize cijene ulaza u SiCG ili BiH, a i to ima svoje razloge. Naime, u tim drzavama najcesci sponzori partya su multinacionalne kompanije koje prizvode duhan i alkohol, te se na taj nacin reklamiraju. U tim zemljama jos je uvijek zakonski dozvoljeno reklamirati navedene prozvode, te se tako pokrije kompletan line up ( ponekad su partyi cak i besplatni ). Najnoviji primjer je party koji ce se odrzati u Austriji i na kojem je generalni sponzor McDonalds , koji je oceigledno shvatio da mlada pubilka ( tj. njihovi konzumenti ) ide na partye. zanimljivo je i to, da su glavni gosti ( PetDuo ) vegetarijanci koji se protive ubijanju zivotinja zbog hrane. Bas me zanima znaju li ovo o sponzorstvu.
Koliko kostaju, na konkretnim primjerima, upadi kod nas ?
U Rijeci ( dakle Fun Academyu ) cijena ulaza je obicno 40-60 kuna. Ovisi da li cete doci prije pola noci ( 40 ), da li je line up sastavljen od domacih imena ( 50 ) ili gostuje neko osrednje strano ime ( 60 ). Ako pak gostuje jako strano ime ulaz se penje do 80-tak kuna ili do sada maksimalnih 110 za Jeff Millsa prije 2 godine. Sve u svemu, nije preskupo.
Zagreb je jos nesto jeftiniji od Rijeke. Na party s domacim line upom se moze uci vec od 30 kuna ( Mungos/Kasina ) pa do 50 kuna za isti line up u OTVu ili Bestu. Strana gostovanja, koja su u pravilu jaca nego rijecka, imaju ulaz do 70 kuna. Tu opet postoje iznimke, pa cu opet za primjer uzeti Millsa i njegovo nedavno gostovanje, kada je ulaz kostao 90 kn u pretprodaji tj. 110 kuna na ulazu. Sve u svemu, nije preskupo.
Idemo sad na nesto sto je ipak bilo preskupo i oko cega su se dugo lomila koplja, a to je proslogodisnja ( i gotovo sigurno, posljednja uopce ) Valkana Beach party, s ulazom od 300 kuna. Treba napomenuti da je to najskuplji upad ikad u Hrvatskoj, ali isto tako treba naglasiti da je doveden jedan od najskupljih svjetskih imena: Paul van Dyk. Meni se ipak cini da je promotor u ovom slucaju malo pretjerao, pa je zbog toga vecina ekipe bila iz inozemstva i time je dosta izgubljeno na dugo stvaranoj reputaciji partya ( a to je jedan od razloga gasenja iste ). Jos kada vidimo da ulaz na sva cetiri dana novosadskog Exita, s ultra line upom kosta 50 Eura.
Oduvijek su skupi ulazi bili i za slovensku Ambasadu Gavioli, koji su se uvijek kretali od 120 do 150 kuna, ali su i gostovanja bila vrhunska. U zadnje vrijeme, promjenom promotora, doslo je i do promjene cijena, koje su osjetno nize; flyer+ulaz do ponoci 60 kuna po osobi. Cijena pica su i dalje ostale astronomske.
Na kraju, sto reci, nego onu staru; koliko para, toliko muzike, Ipak, moje je misljenje da kod nas odlazak na partye nije preskup, ali to su rijeci zaposlene i punoljetne osobe. Unatoc tome, vjerujem u izraz value for money i mislim da svaki program koji kosta mora imati svoje opravdanje u kvaliteti. Ni jedan osjecaj nije losiji od onog kada konzument tj. kupac misli da je preplatio nesto. Puno je ljepse osjecati se da ste dobili mrvicu vise nego sto ste platili.
|