Hrvatica na vrhu svijeta

petak, 15.05.2009.

POČEO ZAVRŠNI JURIŠ NA VRH MOUNT EVERESTA

Iako vremenski uvjeti još uvijek nisu najbolji (popodnevni snijeg, oblaci i vjetar u nižim predjelima Mount Everesta), dobre su naznake da će se između 19. i 21.svibnja na visinama iznad 8000 m, otvoriti „vremenski prozor“ s brzinom vjetra u opadanju na najviše 40 km/h, porastom temperature na minus 30° i pretežno vedrim vremenom.
Uvažavajući takve prognoze koje smo provjerili na tri različita mjesta i sve se podudaraju, danas točno u 05:00 sati ujutro (01:15 po hrvatskom vremenu), nakon 15 dana čekanja u BC-u, prva skupina članica Hrvatske ženske ekspedicije „Mt.Everest 2009“ krenula je iz Baznog logora na završni juriš prema vrhu najviše planine na svijetu na svoj najmanje 150 sati dug put.
Sestre Darija i Iris Bostjančić te dr.Lana Đonlagić u ovo vrijeme već su bez problema prošle zloglasni Ledeni slap i kreću se dolinom Western CWM-a prema Logoru 2 (6450 m) gdje je predviđeno da provedu dvije noći zbog aklimatizacije i odmora. U tom logoru do njegove evakuacije stalno će boraviti dr.Lana Đonlagić za slučaj potrebe medicinskih intervencija. Subota je predviđena za provjeru Logora 3, jer nakon olujnih vjetrova posljednjih dana, pitanje je da li je otprije ostavljena oprema tamo na broju, a ako nije, dan kasnije nadoknadit ćemo je zalihama iz Logora 2.

Darija i Iris u nedjelju rano ujutro nastavit će prema Logoru 3 (7200 m), u njemu prespavati i u ponedjeljak krenuti na sedmosatni uspon preko „Yellow Banda“ i Ženevskog rebra na Južno sedlo (7920 m). Isti dan oko osam navečer kada je vjetar najslabiji započet će uspon po jugoistočnom grebenu Mount Everesta i pokušati 19.svibnja između šest i deset ujutro doći do najviše čvrste točke našeg planeta. Darija Bostjančić odlučila je, ukoliko vremenski uvjeti ne budu izuzetno loši, taj uspon ostvariti bez korištenja umjetnog kisika iz boca čime bi se pridružila samo nekolicini žena kojima je to dosad uspjelo.

Ako sve bude po planu, sestre Bostjančić trebale bi se u rano poslijepode taj dan spustiti na Južno sedlo, tamo prenoćiti; 20.5. spuštanjem po Lhotse stijeni doći u Logor 2, a dan kasnije u Bazni logor.
S dva dana razmaka, slijedit će ih druga skupina u kojoj su Vedrana Simičević, Ena Vrbek i Milena Šijan.

Uz ove novosti da je danas započeo završni dio ekspedicije, obradovala nas je i vijest da je Vlada RH dala ekspediciji i dodatnu financijsku pomoć koja će nam itekako dobro doći. Veliko hvala od svih članica i voditelja, a posebna zahvala gđi. Jadranki Kosor, potpredsjednici Vlade i predsjednici Organizacijskog odbora ekspedicije.

I na kraju naša želja svima koji nas pratite i podržavate – u sljedećim danima, držite nam fige da se sve završi na najbolji način!

Ostatak bloga pročitajte na everest.vip.hr

15.05.2009. u 15:52 • 22 KomentaraPrint#

< svibanj, 2009
        1 2 3

Svibanj 2009 (12)
Travanj 2009 (11)
Ožujak 2009 (5)

Komentari da/ne?

Kada sam prije nešto više od godinu dana primila mail sa pozivom za sudjelovanje u 2. hrvatskoj ženskoj ekspediciji na Mt. Everest 2009, samo sam ga preselila u junk folder, ugasila kompjuter i rekla NEMA ŠANSE!