|
|
|
Okrenimo se novim tržištima Nikada se nismo nalazili u boljoj situaciji da svoje proizvode plasiramo na nova tržišta. Sada je gotovo sigurno da ćemo postati punopravna članica Europske Unije 1. srpnja 2013. Od sada nas sve zemlje u svijetu percipiraju kao zemlju koja je pouzdan partner. U ekonomskom smislu smatraju nas pouzdanim trgovačkim partnerom. Svoje proizvode moramo plasirati na tržišta gdje smo cjenovno konkurentni jer kao što svi znamo, hrvatska radna snaga je skupa što naše proizvode ne čini cjenovno konkurentnima na baš svim tržištima. Smatram da bi se trebali više orijentirati na tržišta visokorazvijenih zemalja čije stanovništvo ima viši standard. Naši proizvodi su kvalitetni, a nešto viša cijena na tržištima razvijenih zemalja neće predstavljati problem. Općenito 33% investicija Europske Unije usmjereno je prema SAD-u, a u cijelu sjevernu Ameriku čak 38%. Kao buduća članica trebali bi upravo u američkom tržištu pronaći nove potencijale. Dobar primjer našeg proizvoda koji se dobro probio na američko tržište je negazirana voda Jana. Samo 2,8% izravnih stranih ulaganja Europske Unije otpada na Rusiju, a na Japan i Oceaniju također niski postotci, 2-3%. Dakle Europska Unija je glavni investitor upravo u SAD i to se neće promijeniti. Hrvatska bi trebala slijediti taj primjer i svoje investicije (proizvode) također usmjeriti prema SAD-u. |
Komentari On/Off
Dnevnik.hr since 18th January 2008 Dnevnik.hr Do sada vas je bilo na blogu: |