…u zadnjih mjesec dana stalno slušam rečenice: - Diplomski rad joj je nepismen! - Kad sam ga pitao koliko je sati nije znao kazaljke na satu! - Znate li koga za repeticije iz fizike? - Ide na repeticije iz engleskog! - Tko je dobar za repeticije iz računovodstva? - Lutrija je pronaći slobodnog profesora za repeticije …. … moji su davno izašli iz škole, ali ovakvih problema, a naročito 2-3 tjedna prije kraja škole, u životu nisam imala! … lažem, jesam sa sinom u II srednje kad je dobio 1 iz matematike, pa je na ispravljanju opet dobio 1, tad sam mu ponudila pomoć i zamolila njegovog učitelja matematike iz osnovne škole da mu pomogne. Čovjek mu je održao 3-4 sata repeticija i nije ih htio naplatit. Na moje insistiranje, odgovorio mi je: „ne mogu mu naplatit jer je ovo moja krivica! Nisam ga dobro naučio dok je bio kod mene u osnovnoj školi!“ … …sjetite se i Vi… tko je ikad išao na repeticije? Ako je netko zaostajao u gradivu… ukoliko nešto netko nije razumio ili je bio dugo bolestan, uvijek su se organizirali kućni kružoci, poduke, zajedničko učenje… to je pomagalo svima! I onima koji su pomagali (da utvrde gradivo) i onima kojima je pomoć trebala…a da ne govorimo o svim drugim pozitivnim efektima ovakvog načina pomoći!... Danas to izgleda ovako! Ministarstvo donese nastavne planove i programe, temeljem kojih se naprave Udžbenici i ishodi učenja. Djeca idu u školu, savladavaju gradivo i odgovaraju za dobit ocjenu. U Osnovnoj školi uče osnove. U srednjoj školi ponavljaju osnove i nadograđuju na njih specifična znanja za ono za što se školuju. Na kraju školovanja polažu Državnu maturu koja se poziva na te ishode učenja i svuda panika! S jedne strane imamo roditelje koji su ili previše ambiciozno fokusirani na dijete i na njegove rezultate, one koje bezuspješno pokušavaju motivirat dijete da se razvija boreći se pri tom protiv općeprihvaćenih normi ponašanja ili demotivirajući roditelji koje nije briga jer su se i oni sami snalazili… S druge strane imamo stručnjake i njihove pompozne naslove „škola za život“, „rad s naprednom djecom“, „individualiziran rad s učenicima“…. Bla bla bla… (o načinu zapošljavanja putem natječaja onih koji sve to provode u praksi nećemo ovom zgodom) A tek na trećoj strani je dijete, koje je svima u fokusu, ali se na njegove mogućnosti, želje, emocije, interese i sposobnosti nitko ne osvrće. E sad se ja pitam! Ako mnogobrojni stručnjaci znaju potrebe i mogućnosti djeteta, ako su sastavili, napisali, javno objavili sve ishode učenja i načine na kojih će se do njih doći, kako se događa da toliko djece ide na privatne poduke van škole? Kako se događa da se nadoknađuje gradivo u zadnjem tjednu škole? Gdje su svi ti stručnjaci bili zadnjih 10 mjeseci? Gdje su svi oni bili 17 godina školovanja do „nepismenog“ diplomskog rada? A priprema za Državnu maturu je priča za sebe. Plaća se skuplje od godine fakulteta unatoč redovnom školovanju, dodatnoj nastavi u školi… Kao da je cijelo školovanje organizirano da funkcionara kampanjski. Jedino što je dobro organizirano je kontinuirani cjelogodišnji pritisak na djecu koju se pokušava uvjerit da su glupi jer ne razumiju, da su lijeni jer nisu naučili napamet, da su nesposobni ako pokušaju plivat uzvodno… Gospodo draga, da ste postali ste sami sebi svrha vide već i djeca u vrtiću! - Kad budem išla u školu najprije ću bit Državni prvak iz matematike, onda ću postat gradonačelnik i zabranit ću sve škole! – Tereza 6 godina ...a do tada.... gospodo idite Vi na repeticije kod svojih učenika!... ili još bolje kod djece u vrtiću, jer oni već onda znaju što ih čeka ... *repeticije - poduka |