petak, 31.08.2018.

...vijesti i maraton...

….svako jutro budio bi me zvuk s tranzistora koji je moj otac, uvijek držao kraj sebe u kuhinji dok bi pio jutarnju „kavicu“ u očekivanju vijesti iz zemlje i svijeta … glas voditelja odzvanjao bi kroz cilu kuhinju … i dopiralo do moje sobe… po tome sam uvijek znala koliko je sati …



…vijesti su u to vrijeme bile dobre….uspjesi, pobjede i pokoji poginuli u prometu … tad bi otac otvorio butigu, kupio novine, pročitao što je bilo jučer i prekjučer …. otišao bi u kafić da prokomentira napise iz novina, iščekujući da netko uđe kako bi se saznali tračevi iz susjedstva…

… u slučajnim susretima na ulici komentirala bi se dnevna politička događanja i provjeravao istinitost tračeva ….sve do navečer, kad bi u kući morala bit tišina dok bi se gledao Dnevnik u 19,30…

…uglavnom je uvijek bio dobro informiran…. Znao je sve o proizvodnji, o sportu, o putovanjima, o novim filmovima, predstavama, o političarima, muzičarima…nedostatku detrženata, kave, struje, vožnje par nepar….

…tada se rijetko sumnjalo u medije …. Znao je on dobro da se neke informacije ne prenose, pa se smatrao privilegiranim kad bi do njih došao… al' jedno je bilo sigurno: vijesti su se dijelile na ozbiljne i neozbiljne. Neozbiljnim i tračerskim informacijama mediji su pridavali malo važnosti, a ulica puno više, a senzacionalističke vijesti i događanja su bile rijetke (ili ne baš tako svakodnevne kao danas)

…išao je moj pape ukorak s vremenom pa je na mobitelu, zadnjih godina života pratio što se zbiva…. Novine su mu postale pretrome, pa dok je ujutro po kuhinjskom stolu slagao pasijans slušajući vijesti, u butizi bi čekajući susjede da dođu s informacijama iz ulice i grada neumorno slagao pasijans na kompjuteru, dok bi popodne rješavao je križaljke u iščekivanju Dnevnika na TV-u, al tad je samo rekapitulirao sve ono što je čuo tijekom dana…



….radoznalost je dobra, dobro je biti upućen u sve, a starih navika se teško odreć …
informacije, do kojih bi dolazio, potpuno su se promijenile… senzacija nije više napad 11.9., sad je to nestanak trbuha neke pjevačice nakon poroda, a političke rasprave su davno ušle u domene humora … ono što smo nekad čitali u žutom tisku, sad je prešlo u ozbiljni …

….s druge strane, njegova kćer, mala ja, uživala je u činjenici da je neinformirana… nije čitala novine, ni gledala TV, a iskreno, nemam pojma di je radio u kući… uživala sam neopterećena novinarskim senzacionalizmom…zezala se po forumima, blogu i Fejsu … al sad više nema pape koji će me upozorit da moj kvart neće imat struje, vode, interneta…da je bio potres …a toliko mrtvih u zadnjih godinu dana prisilili su me da čitam osmrtnice iz Slobodne … nisam se ni okrenila, shvatila sam, da sve što danas piše na Fejsu, sutra postaje glavna vijest …ona se slikala gola, nećete vjerovat što su ljudi rekli kad su vidili s kim je onaj izašao van i što su jeli za večerom….

…svi mediji, u želji da zadovolje društvene potrebe onih što ih koriste, objavljuju ono što će to društvo konzumirat…. zar smo se toliko degradirali da je najvažnije što žena poručuje mužu preko instagrama? …a političar poručuje političaru „Šta ti glumiš?“ …

…ne trebaš više ni ić na Fejs… samo pročitaj naslovnice portala i znat ćeš o čemu pišu društvene mreže ….a gdje ću se sad ja zezat, zafrkavat i provocirat? ….

….ma kvraguc….šta ja glumim s ovim postom? … koji me vrag tirao da išta tipkam?

Jedna vijest s Fejsa koja nije po novinama i televiziji


(Photo. Dina Levačić)

„Hrvatska daljinska plivačica Dina Levačić (22 godine) preplivala je 42 kilometra dug kanal Kaiwi (Molokai) između otoka Molokai i Oahu na Havajima. Kanal je preplivala u 13 sati i 7 minuta, i tako postala prva osoba iz Hrvatske kojoj je ovo uspjelo. Plivala je po noći, da izbjegne morske pse, al nije izbjegla dva naleta meduza, ni trometarske valove. Nakon izlaska iz mora poručila je na Fejsu „Uspila sam! Bako sretan ti rođendan“




- 13:01 - Gukni ako si faca (4) - #

<< Arhiva >>