e!hot50

petak, 13.07.2007.

Billboard ljestvica

Image Hosted by ImageShack.us

Svaki tjedan, točnije u srijedu navečer, objavljuje se američka top ljestvica - Billboard Hot 100 (u daljnjem tekstu: BH100). Zanimljivo je da BH100 nije službvena američka top ljestvica, no budući da službene nema BH100 se smatra njihovom službenom. BH100 je najmoćnija top ljestvica na svijetu, logično budući da u zemlji od 300 milijuna stanovnika glazba se najbolje prodaje.
BH100 se temelji na prodaji singlova i na airplayu, ustavri ona je jedina top ljestvica uz novozelandsku koja računa i airplay, a ne samo prodaju kao ostale. Upravo zbog toga je i kritiziraju jer mnogi smatraju kako velike kompanije plaćaju stanicama da puštaju njihove pjesme više od ostalih kako bi postigli što bolji rezultat na BH100.
Pjesme se prodaju putem fizičke prodaje ( u cd shopovima) i putem digitalnog downloada. ITunes je najpoznatiji za digitalni dowload i najviše se koristi, preko 80% digitalne prodaje se odvija na njemu, no tu su i ostali poput Wall Marta, Real Playera...
U posljednje vrijeme fizička prodaja je strašno pala dok digitalna brzo raste, baš kao i u ostatku svijeta. U Americi fizička prodaja pjesama je gotovo zanemariva budući da #1 proda samo nekoliko tisuća primjeraka, dok #1 na digitalnom downlaodu redovito proda preko 100 tisuća primjeraka, a često i preko 200.
Druga komponenta BH100 je radio airplay. No, ako ste mislili da se računa broj puta koliko se neka pjesma emitira - prevarili ste se. Naime, ne računa se airplay, iako se tako zove, nego tkz. "audience impression" , tj. slušanost. Kao što tv mjeri gledanost, tako radio mjeri slušanost. Hot Airplay upravo mjeri tu slušanost koja se mjeri u milijunima, a #1 uvijek ima više od 100 milijuna. Prije nekoliko godina kada je fizička prodaja pala, a digitalna prodaja još nije bila tako popularna (naime, tada je za #1 dovoljno bilo prodati neki 30 tisuća kopija), upravo je taj Hot Airplay, dakle slušanost, određivala konačni BH100. No , danas digitalna prodaja je iz godine sve veća i veća pa se time smanjuje utjecaj Hot Airplaya. No, omjer snaga prodaje i Hot Airplaya nije jednak, tj. 50:50. Naime, 1 prodani primjerak vrijedi kao 2 airplaya. Dakle, ako je neka pjesma prodala 100 tisuća kpija i ima audience impression 100 milijuna, onda se audience impression posijeli s 2 i dobijemo 150 bodova za tu pjesmu.
Danas je ta slušanost niža nego nekoliko godina prije. maksimum je postao nekih 140 milijuna, tj. koliko "Umbrella"trenutno postiže.

Najprodavanija digitalna pjesma u jednom tjednu je "Fergalicious" od Fergie (295.000 kopija), slijede: "Umbrella" (277.000), "Irreplaceable" (oko 267.000) , "Hips Don't Lie" (oko 265.000), "SexyBack" (250.000)...

"Independent Women Part I" je držala rekord za audince impression, zatim je "Yeah" postigao novi rekord, a nakon njega "Let Me Love You". No, "We Belong Together" od Mariah Carey je srušio nekoliko rekorda,; prvo je u lipnju postigao novi rekord od 193 milijuna slušatelja, da bi u srpnju dostigao čak 223 milijuna. Taj rekord je ozbiljno ugrozila Beyonce s "Irreplaceable".
Jedina pjesma u povijesti koja je došla na #1 BH100 samo na temelju audience impression (jer nije bila puštena u prodaju) je "Try Again" od Aaliyah.

Pjesme s najvećim "audience impression" u tjednu :
1. Mariah Carey "We Belong Together" (2005.) - 223 milijuna
2. Mariah Carey "Shake It Off" (2005.) - oko 200 milijuna
3. Beyonce "Irreplaceable" (2006.) - oko 196 milijuna
4. Beyonce "Check On It"
Upozoravam da su ovo podaci prema mediabase. Naime, postoji još jedan koji mjeri, s malo drugačijim pravilima, tako d aprema njemu pjesme imaju nešto veći audience impression.

Pjesme koje su stale najduže na #1 na Billboard Hot 100:

16 tjedana

Mariah Carey and Boyz II Men — "One Sweet Day" (1995)

14 tjedana

Whitney Houston — "I Will Always Love You" (1992)
Boyz II Men — "I'll Make Love to You" (1994)
Los del Río — "Macarena" (Bayside Boys mix) (1996)
Elton John — "Candle in the Wind 1997" / "Something About the Way You Look Tonight" (1997)
Mariah Carey — "We Belong Together" (2005)

13 tjedana

Boyz II Men — "End of the Road" (1992)
Brandy and Monica — "The Boy Is Mine" (1998)

12 tjedana

Santana featuring Rob Thomas — "Smooth" (1999)
Eminem — "Lose Yourself" (2002)
Usher featuring Lil Jon and Ludacris — "Yeah!" (2004)

11 tjedana

Elvis Presley — "Hound Dog" / "Don't Be Cruel" (1956) ("Best Sellers in Stores" and "Most Played in Jukeboxes" charts)
All-4-One — "I Swear" (1994)
Toni Braxton — "Un-Break My Heart" (1996)
Puff Daddy and Faith Evans featuring 112 — "I'll Be Missing You" (1997)
Destiny's Child — "Independent Women Part 1" (2000)

10 tjedana

McGuire Sisters — "Sincerely" (1955) ("Most Played by Jockeys" chart)
Pérez Prado — "Cherry Pink and Apple Blossom White" (1955) ("Best Sellers in Stores" chart)
Debby Boone — "You Light Up My Life" (1977)
Olivia Newton-John — "Physical" (1981)
Santana featuring The Product G&B — "Maria Maria" (2000)
Ashanti — "Foolish" (2002)
Nelly featuring Kelly Rowland — "Dilemma" (2002)
Kanye West featuring Jamie Foxx — "Gold Digger" (2005)
Beyoncé — "Irreplaceable" (2006-2007)



Rijetkost je da pjesma debitira na #1, no neki su ipak u tome uspjeli. Ženski rekorder je Mariah Carey.
Michael Jackson — "You Are Not Alone" ( 1995)
Mariah Carey — "Fantasy" ( 1995)
Whitney Houston — "Exhale (Shoop Shoop)" ( 1995)
Mariah Carey and Boyz II Men — "One Sweet Day" ( 1995)
Puff Daddy and Faith Evans featuring 112 — "I'll Be Missing You" ( 1997)
Mariah Carey — "Honey" (September 13, 1997)
Elton John — "Candle in the Wind 1997" / "Something About The Way You Look Tonight" ( 1997)
Céline Dion — "My Heart Will Go On" ( 1998)
Aerosmith — "I Don't Want to Miss a Thing" ( 1998)
Lauryn Hill — "Doo Wop (That Thing)" ( 1998)
R. Kelly and Céline Dion — "I'm Your Angel" ( 1998)
Clay Aiken — "This is the Night" ( 2003)*
Fantasia — "I Believe" (2004)*
Carrie Underwood — "Inside Your Heaven" ( 2005) *
Taylor Hicks — "Do I Make You Proud" ( 2006)*
označeno s * - pjesme pobjednika američkih idola.






- 15:24 - Komentari (1) - Isprintaj - #