Duhovne vježbe u svakodnevici

srijeda, 05.04.2006.

63-TRI VRSTE LJUDI

DV: 149-164

Pripravljam se ili za izbor, ili za obnovu zvanja. Želim provjeriti koliko su ispravne i čiste moje nakane, motivacije, ciljevi.

Nije dovoljno da predmet koji biram bude dobar, niti je dovoljna moja spremnost da biram. Nije dovoljno da nešto zakonito posjedujem da bih u sebi imao Božji mir (bogati mladić!). Nije dovoljno da se maksimalno angažiram u nekom pothvatu i poslu. Dobro djelo može biti loše motivirano. Da mogu napraviti dobar izbor, ili radikalnu reformu života, "moje oko mora biti zdravo, jer samo tada je i čitavo moje tijelo zdravo" (Lk 11,34).

Ima ljudi koji se odriču mnogih lagodnosti, jako su aktivni za Božju stvar, puno govore o pravdi i ljubavi i - pri svemu tome čine ono što oni hoće. Njihova muka a i onih oko njih počinje kada više ne ide onako kako su oni zamislili, kada se dogode neočekivani obrati, kada dožive neuspjeh. Držeći se tvrdoglavo svojih zamišljenih planova i ciljeva, oni nastoje Božju Volju okrenuti na svoju.

Iskreno i slobodno služe Bogu oni koji nisu navezani ni na stvari, ni na posao; koji čine ono što je objektivno dobro, što je Volja Božja, što je više na slavu Božju. Sloboda srca postiže se dugotrajnom vježbom tijekom cijelog ljudskog života! Ovakav ideal postiže samo uravnotežena osoba.

Ovo razmatranje je test, ispitivanje savjesti, ispitivanje mojih najdubljih motiva koji pokreću moj život i moje djelovanje.

Gledam pred sobom Krista koji me s ljubavlju promatra, kao što je promatrao bogatog mladića i govori mi: "Ostavi sve! Podijeli sve što imaš! Hajde za mnom prema vječnom Cilju!" Molim da se danas ne oglušim, da prihvatim Njegovu Volju. Molim ga da me nikakvo prolazno bogatstvo ne zarobi, da uvijek idem naprijed!

Sv. Ignacije predlaže da sebi predstavim tri vrste ljudi koji su dobili veliku svotu novca, Svi su potaknuti da se radi većeg dobra odreknu dobivenog bogatstva.

Prva skupina se želi otresti navezanosti na novac. No sve ostaje na pustoj želji. Ništa ne poduzimaju da bi ostvarili svoju želju. "Put do pakla popločen je dobrim željama!"

Druga skupina se želi otresti navezanosti, no tako da novac, ili stvar, ili užitak ostane u njihovom vlasništvu. Žele da im se Bog prikloni, da im dadne potrebnu slobodu, ali sami nemaju snage osloboditi se i krenuti Božjim putem.

Treća skupina želi se osloboditi sklonosti da njima ne gospodari želja da stečenu stvar zadrže. Oni tu stvar hoće toliko koliko Bog želi da je hoće. Oni tom stvari i željom hoće samo jedno: proslaviti Boga! Njihova želja za tom stvari uvjetovana je njihovom željom da proslave Boga. Njihova najveća želja je da u svemu slave Boga, a sve drugo je podložno tom cilju.

Moj problem u služenju Bogu je moja slaba volja. Sv. Augustin kaže: "Homines sunt voluntates!" (Ljudi postaju ono što hoće). Ja znam što bi trebalo činiti, ali nemam snage to provesti u djelo. Puno raspravljam, izvana pokazujem se kao da hoću, ali stvarno malo poduzimam. Kardinal Jean Danielou kaže: "Naš 20. vijek ostat će zabilježen u povijesti kao vijek velikog raspravljanja i velikog otpada od vjere!"

Ja želim poći Božjim putem, ali ga isto tako želim sam odabrati ili odrediti. Znakovi da sam na svom, a ne Božjem putu su: nezadovoljstvo, nestrpljivost, razdražljivost, agresivnost, razočaranje, strah, praznina. Isus kaže: "Jer si mlak, ni vruć, ni hladan, izbacit ću te iz svojih usta." "Strm je put i uska su vrata koja vode u život i malo ih je koji njime idu." "Tko hoće biti moj učenik, neka se odreče samog sebe, neka uzme svoj križ svaki dan i neka ide za mnom." "Kraljevstvo nebesko silu trpi i siloviti ga osvajaju." "Tko ne uzme svog križa svaki dan i ne pođe za mnom, nije mene dostojan."

Što učiniti pred ovom zahtjevanošću? Ignacije predlaže trostruki razgovor: najprije s Gospom, onda s njom i Isusom, onda s njom, Isusom i Ocem nebeskim.

Vjerujem li da je moguće postići «nemoguće». Isus mi kaže: «Ljudima je to nemoguće, ali Bogu je sve moguće!»

- 00:29 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>