Duhovne vježbe u svakodnevici

subota, 18.03.2006.

51-EVANĐELJE – BORBA DVAJU SVJETOVA – III




Mt 21,33 - Vinogradari žele oteti Gospodaru vinograd da uživaju sami njegove plodove. Zato ubijaju gospodareve sluge, ubijaju i njegova Sina. - Gospodar ubija zle sluge i vraća u posjed svoj vinograd. - Koje plodove svojih talenata i svoga rada želim prisvojiti za sebe, a ne za Boga i bližnjega?

Mt 22,1 - Kralj je priredio svadbenu gozbu Sinu i pozvao uzvanike. Oni, svaki zabavljen svojim poslom: volovima, njivama, ženidbom... odbijaju doći. - Na koje sam radosti i ugodnosti navezan, kojim sam užicima zarobljen da se ne mogu odlučiti za posvemašnje predanje Bogu?

Iv 18,36 - Isusa optužuju pred Pilatom da se pravi kraljem i da tako prijeti rimskom caru. Isus Pilatu govori da njegovo kraljevstvo nije od ovoga svijeta, da prema tome nikoga ne ugrožava, nikome ništa ne oduzima. Znam li u sebi i u svom životu razlikovati zemaljsku od nebeske stvarnosti i u svom osobnom životu, u životu Crkve, u svijetu?

Lk 23,35 - Glavari svećenički, farizeji, narod, vojnici govore: "Ako si sin Božji, siđi s križa pa ćemo ti vjerovati!" (=Upotrijebi svoju Božansku moć da spasiš ovaj zemaljski život!) Isus šuti, trpi, umire. Svoj zemaljski život On posve svjesno i dragovoljno stavlja u službu vječnog života, Božjeg Kraljevstva, Božje Volje. - Mislim li i ja da sam Bogu drag, blizak samo onda kada me čuva od teškoća i osigurava mi komotan život - ili se, naprotiv, spremno odričem ugodnosti radi svoje duhovne koristi i radi duhovne koristi drugim ljudima?

Lk 24,13 - Dvojica učenika na putu u Emaus priznaju da su se razočarali, da su izgubili nadu, jer Isus nije ostvario njihova očekivanja: da stalno ostane "prorok - silan na djelu i na riječi pred Bogom i narodom”. Isus im govori da je trebalo trpjeti, umrijeti jer je to bio jedini put da se dođe do slave, ne zemaljske, nego nebeske, vječne; za što je Isus i došao na zemlju i sve podvrgnuo tom cilju. - Držim li se tvrdoglavo slike kako bi trebao izgledati moj život, ili dopuštam da ga Bog oblikuje kako on hoće, vjerujući da je tako za mene najbolje?

Mt 28,17 - Isus uzlazi na nebo; ostvario je Božju Volju: životom, smrću i uskrsnućem spasio je svijet. Ali - "neki posumnjaše", pitali su: «Hoćeš li sada uspostaviti Davidovo kraljevstvo?» Isus nije ostvario zemaljsko kraljevstvo, nije drugima oteo kraljevstvo, nije donio zemaljski raj. - Sumnjam li u Božju ljubav i dobrotu prema meni zato što mi nije dao ono što sam od njega tražio, molio?

Mt 28,18 - "Dana mi je sva vlast na nebu i na zemlji!" - to je vlast nad Knezom ovoga svijeta, nad zlom u našim srcima, vlast nad grijehom koji je najveće zlo. Ali to nije vlast nasilja nad drugima, vlast gospodarenja, vlast za iskorištavanje drugoga. Prihvaćam li da je najveća moć svakog čovjeka u tome da pobijedi zlo, grijeh, svoju sebičnu volju i da tako postaje pravi gospodar, vladar, kralj?

Dj 2,1 - Dolaskom Duha Svetoga, Duha koji je apostole i Jeruzalemce uveo u svu Istinu, koji ih je uveo u Božji svijet, o kome je Isus stalno govorio - napokon su se promijenili, shvatili su Istinu, dopustili da ih promijeni - POBIJEDIO JE BOŽJI SVIJET. - Dopuštam li Duhu Svetom da me prosvjetljuje, jača, vodi, preobražava?



- 02:13 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>