Duhovne vježbe u svakodnevici

petak, 03.03.2006.

40-BOGOJAVLJENJE


(Mt 2,1-12: Mudraci - Hod prema Bogu)

Isus je Spasitelj svih ljudi. Mudraci koji traže i nalaze – to smo svi mi, to sam ja koji tražim i nalazim Boga.

Slijedim mudrace na njihovu putu - prepoznajem svoj Životni put k Bogu. Njihova iskustva pokazat će mi što sve moram učiniti na svom životnom putu traženja Boga.

"Gdje je taj novorođeni kralj Židovski?" – To pitanje ih je vodilo cijelim putem. Oni su zaista tražili. A Isus reče: "Tražite i naći ćete!"...

"Vidjesmo gdje izlazi njegova zvijezda..." Preko određenog vanjskog znaka oni su u svojim srcima prepoznali Božji glas, Božji poziv da Ga traže. Vanjski znakovi i moja nutarnja spremnost da tražim Volju Božju omogućit će mi da je sigurno nađem.

Prevladali su mentalitet društva, sredine, mišljenja onih koji su drukčije mislili i možda im se podsmjehivali kada su odlučili slijediti neobičnu zvijezdu.

Svladali su prirodne, zapreke: planine (oholost), provalije (propustei), pustinju (duhovnu suhoću), rijeke (nagone), bespuća (nesigurnosti i sumnje)... Prorok Izaija kaže: "Svako brdo neka se slegne, svaka dolina neka se ispuni, krivudavo (nepoštivanje istine) neka bude pravo i hrapavo (neuglađenost) glatko i svako će stvorenje vidjeti spasenje Božje!"...

Borili su se protiv divljih zvijeri (strasti koje zarobljavaju i uništavaju). Isus je rekao: "Tko god čini grijeh, rob je grijehu!" A grijeh razara i ubija čovjeka - baš kao divlja zvijer.

Pobijedili su razočaranje nad kraljem Herodom: Izdigli se iznad ljudskog mentaliteta po kojemu "veliki ljudi ovog svijeta" prihvaćaju Boga. Naprotiv, oni ga često odbacuju.

Pobijedili su razočaranje nad književnicima koji su znali, a nisu prakticirali; nad svećenicima koji su «govorili, a nisu činili».

"Dođosmo pokloniti mu se." Mudraci su željeli pokloniti se novorođenom kralju: Spremnost da čovjek poklanja, predaje, otvara se - najviše ga osposobljava da pronađe Boga.

"Herod se uznemiri i sav Jeruzalem." Velikodušni mudraci vesele se dolasku novoga Kralja; sebičnjaci, uživači, borci za vlast - boje se njegova dolaska.

"Iz Betlehema će izaći vladalac Izraela!"- kažu svećenici i pismoznanci. Oni znaju, ali ne traže, ne dolaze Onome koga su čekali, jer nije došao prema njihovom očekivanju.

"Kad ga nađete, javite mi da mu se i ja poklonim." Herod u strahu za sebe postaje i lukav i okrutan. U borbi za imetak, užitak, vlast - ljudi postaju lukavi, beskrupulozni, okrutni.

Mudraci, razočarani ovakvim ponašanjem, dalje traže. Bog im je još bliži: "I gle, zvijezda iđaše pred njima." Kada su ih drugi ostavili na cjedilu, pouzdali su se u svoju zvijezdu i "obradovaše joj se veoma velikom radošću." Isus kaže da će se naša žalost preokrenuti u radost.

"Ugledaše Dijete", obično siromašno; ne kralja, ne bogataša, ništa izvanredno. Ali nutarnji glas i njihova zvijezda im kažu: to je Mesija. "Prinesoše mu darove: zlato, tamjan i smirnu" – spremni služiti mu kao kralju, kao Bogu i kao Spasitelju.

Mogu li ja sada čitavim bićem izreći Ignacijevu molitvu:

"Uzmi Gospodine i primi, svu moju slobodu, moju pamet, razum i svu moju volju. Ti si mi dao sve što imam i što posjedujem. Tebi sve to vraćam da svime upravljaš po svojoj svetoj Volji. Daj m

- 12:08 - Komentari (13) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>