fazer

srijeda, 24.12.2008.

Humanitarna akcija MK Veterana - Split

MK Veterani Split organizirali su humanitarnu akciju za pomoć štićenicima Centra za rehabilitaciju " Fra Ante Sekelez " u Vrlici.
23.12.2008, u jutarnjim satima krenulo se u posjet djeci i mladeži s posebnim potrebama, kako bi im u ovo vrijeme blagdana kada su obitelj, ljubav i dobrota najbitniji, približili božićni duh i pokazali da nam je stalo do njihove sreće.
U Centru boravi 180 štićenika, od kojih je njih 80 nepokretno.
MK Veterani Split pozvali su prijateljske klubove da nam se pridruže kako bismo zajedničkim snagama i dobrom voljom otvorili im svoja srca i vratili ovoj djeci osmijeh na licu.

MK "VETERANI" ŠIBENIK,
MK "KARAKONĐULA" SINJ,
LEMC BLUE KNIGHTS CRO V,
MK "ROD RUNER" SPLIT
MK "BLU-BLU FREE RIDER"....
- 22:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 22.12.2008.

Humanitarna vožnja

Dana 21.12.2008. god. (nedjelja)
U organizaciji MK "Roadrunner" održala se humanitarna vožnja gdje je okupljanje bilo na Vruji između Omiša i Makarske od 11.00 - 12.00 sati. Kad se skupilo preko pedesetak motora krenilo se za Makarsku uz jaku buru koja nas je pratila još od Splita. Dolaskom u Makarsku popila se kava i polako krenili nazad put Splita.
- 21:19 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Moto pab - Reažine

20.12.2008. god. (subota)
Makar hladno veće skupilo se jedno dvadesetak motora. Kako je veće odmicala nastajala je sve veća gužva u pabu. Puno poznatih lica koji su uvijek drago viđeni jer su oni dio dobre zabave. I ovoga puta Miro se potrudio da to napravi na visokoj razini, nije nedostajalo ni hrane ni piča.
- 21:06 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 19.12.2008.

Kalendar moto susreta za 2009. god

SIJEČANJ
10.01.2009. MK "STANKOVCI" - Stankovci 1 dan
10.01.2009. MK "FREE RIDERS" - Maribor, Slovenija 1 dan
11.01.2009. MK "VETERANI" - Zagreb 1 dan
17.01.2009. "GREMIUM" MC - Gradiška, BiH 1 dan
17.01.2009. MINERS MC - Mursko Središće 1 dan
17.01.2009. MK "ZELJARSKI DIZELAŠI" - Vidovec 1 dan
17.01.2009. MK "NOĆNI JAHAČI" - Trilj 1 dan
17.01.2009. MK "PSD 2000" - Savski Marof 1 dan
24.01.2009. MK "RENBAN" - Prelog 1 dan
24.01.2009. MK "MOTO-C.B." - Pula 1 dan
24.01.2009. AMK "PLOČE" - Ploče 1 dan
24.01.2009. MK "GORANSKI VUKOVI" - Čabar 1 dan
31.01.2009. "HELLS ANGELS" MC CROATIA - Zagreb 1 dan
31.01.2009. MK "AQUABIKERS" Var. Toplice - Tuhovec 1 dan
31.01.2009. MK "SJENE" - Kaštela 1 dan

VELJAČA
07.02.2009. MK "ROLLING FISH" - Kotoriba 1 dan
07.02.2009. MK "KUMOVI" - Virovitica 1 dan
07.02.2009. MC "RAJVOSA" & MK "REBORN" - Sarajevo1 dan
07.02.2009. FBC "GOODFELLAS" - Dubrava 1 dan
07.02.2009. MK "OKIT" - Vodice 1 dan
14.02.2009. MC "VUKOVI" - Livno, BiH 1 dan
14.02.2009. Choper Club "ŠTAJERC" - Maribor, Slovenija 1 dan
14.02.2009. MK "PREDATORS" - Bjelovar1 dan
14.02.2009. MK "FLUMINENSE RIDERS" -Rijeka 1 dan
14.02.2009. Moto Legija Croatia MC - Karlovac1 dan
21.02.2009. MK "FUGITIVES" - Samobor1 dan
21.02.2009. "TUR BIKERS" MC - Rakitovec1 dan
21.02.2009. "TWIN HORN" MC - Pula1 dan
21.02.2009. MK "MOCA" - Trogir 1 dan
21.02.2009. MK "RIHEMBERK" - Slovenija1 dan
28.02.2009. MK "FJAKA" - Split1 dan
28.02.2009. "ISLAND PIRATES" MC - Baranja, Batina1 dan
28.02.2009. M.K."IRON HEART" Chapter - Martinska Ves1 dan

OŽUJAK
07.03.2009. MK "STAAARI ROKERI" - Umag 1 dan
07.03.2009. MK "ZMAJ" - Vrapče 1 dan
14.03.2009. MK "FIRE RIDERS" - Gornji Desinec 1 dan

TRAVANJ
04.04.2009. MK"SJEVEROZAPAD" 5. MEĐUNARODNI
BLAGOSLOV MOTORA 1 dan
10.04.2009. "TWIN HORN" MC - Pula 2 dana
11.04.2009. "HOLLISTER" MC - chapter Moslavina 2 dana
17.04.2009. MK "MONSTERS" - Varaždin 3 dana
18.04.2009. MK "INDEPENDENT" - Požega 1 dan
19.04.2009. Crkva Sv. Barbare - Bedekovčina 1 dan
24.04.2009. Kup-Karmel hodočašće - Međugorje, BiH 3 dana
24.04.2009. MK "SPEED TRIBE" - Rovinj 3 dana
24.04.2009. MK "STARI GRAD" - Samobor 3 dana
24.04.2009. MK "REBORN" - Duće 3 dana

SVIBANJ
01.05.2009. MK "LAW RIDERS" - Novi Vinodolski 3 dana
01.05.2009. MK "POSAVAC" - Orašje, BiH 3 dana
02.05.2009. MK "WHITE HORSES"- Konjščina 1 dan
08.05.2009. MK "STAAARI ROKERI" - Umag 3 dana
09.05.2009. MK "SOKOL", MK "ROAD TROOPERS" -
u Klanjcu 1 dan
15.05.2009. MK "HIGHLANDERS" - Nova Vas 3 dana
16.05.2009. MK "BAN" - Zaprešić 1 dan
16.05.2009. MK "VETERANI" - Zagreb - Bleiburg 1 dan
16.05.2009. MK "MALARI" - Trogir 1 dan
22.05.2009. MC "MARATONCI" - Doboj, BiH 3 dana
22.05.2009. MK "NEANDERTAL BIKER'S" - Krapina 3 dana
22.05.2009. MK "MOTO CB" - Pula 3 dana
23.05.2009. MK "GRIFFONS" - Otok Krk 1 dan
23.05.2009. MK "KAMIKAZE" - Donji Miholjac 2 dana
23.05.2009. MK "RĐAVA ŠKLJOCA" - Garešnica 2 dana
24.05.2009. Dan Motora - Požega 1 dan
29.05.2009. MK "DVIJE ROTE" - Konavle 2 dana
29.05.2009. Moto i offroad klub - Sv.I.Zelina 3 dana
29.05.2009. MK "RACING" - Našice 3 dana
29.05.2009. MK "PIRATES" - Novigrad, Istra 2 dana
29.05.2009. MK ŠIROKI - Široki Brijeg, BiH 3 dana
30.05.2009. MK "VETERANI" - Zagreb 1 dan

LIPANJ
05.06.2009. MK "PRNJAVOR" - Prnjavor, BiH 3 dana
05.06.2009. MK "JAL" - Ivanec 3 dana
05.06.2009. MC "BIG CHIEF" - Petrinja 3 dana
05.06.2009. MC "KONJANICI" - Tomislavgrad, BiH 3 dana
05.06.2009. "TUR BIKERS" MC - Rakitovec 3 dana
05.06.2009. "GUARDIAN ANGELS" - 2. moto tura Mariovo,
Makedonija 3 dana
05.06.2009. MRK "SENJ" - Senj 3 dana
10.06.2009. 10. Harley Davidson Festival -
jezero Balton, Alsoors, Mađarska 5 dana
12.06.2009. MK "GORANSKI VUKOVI" - Smrečje 3 dana
13.06.2009. MK "BAROKER" - Varaždin 1 dan
13.06.2009. MK "ĐAKOVO" - Đakovo 3 dana
19.06.2009. MK "ROOSTERS" - Koprivnica 3 dana
19.06.2009. MK "PADRINO" - Jajce, BiH 2 dana
19.06.2009. MK "BLACK POINT" - Pula 3 dana
20.06.2009. MK "COLAPIS RIDERS" - Ozalj 2 dana
25.06.2009. MK "BIGESTE" - Ljubuški, BiH 3 dana
26.06.2009. MK "FLUMINENSE RIDERS" - Rijeka 3 dana
26.06.2009. MK "OSIJEK" - Osijek 3 dana
26.06.2009. MK "FUGITIVES" - Samobor 3 dana
26.06.2009. MK "DRAGONS" - Čakovec 2 dana
26.06.2009. MK "GRIZZLY" - DRVAR, BiH 3 dana
27.06.2009. MK "DUHOVI" - Biograd n/m 1 dan

SRPANJ
03.07.2009. MK "BRAČ 2005" - Brač 3 dana
03.07.2009. MK "EAGLE" - Grude, BiH 3 dana
03.07.2009. MK "DIVJA JAGA" - Bela Krajina, Slovenija 3 dana
03.07.2009. MK "AQUA BIKERS" - Varaždinske Toplice 3 dana
03.07.2009. MK "IRON HEART" - Sunja 3 dana
03.07.2009. MK "INDEPENDENT" - Požega 2 dana
10.07.2009. MK "NOĆNI JAHAČI" - Trilj 2 dana
10.07.2009. MK "BOMBELLES" - Vinica 3 dana
10.07.2009. MK "STRMAC-DIABLO" - Nova Gradiška 3 dana
10.07.2009. MK "DEAD FROG" - Fužine 3 dana
10.07.2009. Moto Legija Croatia MC - Karlovac 3 dana
17.07.2009. "MINERS" MC - Mursko Središće 3 dana
17.07.2009. MC "FENIKS" - Bosanska Krupa, BiH 3 dana
23.07.2009. MK "HORNETS" - Vodnjan 4 dana
24.07.2009. MK "VUKOVAR" - Vukovar 3 dana
31.07.2009. MC "VUKOVI" - Livno, BiH 3 dana
31.07.2009. MK "MOUNTAIN RIDERS" - Delnice 3 dana

KOLOVOZ
01.08.2009. MK "BAROKER" - Novi Marof 1 dan
01.08.2009. "MUDDY" MC - Novi Zagreb 2 dana
07.08.2009. MC "SCORPIONI" - Gračanica, BiH 3 dana
14.08.2009. MC "ZMAJ" - Gradačac, BiH 3 dana
14.08.2009. MK "MUFF DIVERS" - Rijeka 3 dana
15.08.2009. MK "NIGHTMARES" - Slavonski Brod 2 dana
21.08.2009. "HOLLISTER" MC Croatia - mother chapter Zagreb
3 dana
21.08.2009. MK "ŽUPANJA" - Županja 3 dana
22.08.2009. MK "BILICE" - Prokljansko jezero 1 dan
27.08.2009. "TWIN HORN" MC - Pula 3 dana
28.08.2009. MK "JASTREB" - Jastrebarsko 2 dana
29.08.2009. Chopper Club "ČAPLJE" - Slavonski Brod 1 dan
29.08.2009. MK "ZLE MAJKE" - Sv. Križ Začretje 1 dan

RUJAN
04.09.2009. MK "FJAKA" - Split 3 dana
05.09.2009. MK "VILENJACI" - Kutina 2 dana
11.09.2009. MK "KOČEVSKI MEDVEDI" - Kočevje, Slovenija
3 dana
12.09.2009. MK "VETERANI" Zagreb - Udbina 1 dan
25.09.2009. MK TEMPLARS - Labin 3 dana

LISTOPAD
25.10.2009. Crkva Sv. Barbare - Bedekovčina 1 dan

PROSINAC
05.12.2009. MK "DVIJE ROTE" - Konavle 1 dan
12.12.2009. MK "PISTON RIDERS" - Reka-Koprivnica 1 dan
19.12.2009. "HOLLISTER" MC - Prospect chapter Split 2 dana

- 18:01 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 18.12.2008.

Vožnja u grupi

Prije početka vožnje, mada je to najčešće već ranije dogovoreno i poznato, Road Captain (ili organizator) će svima reći odredište (točan naziv i adresu), te itinerer i plan puta. Itinerer uključuje dionice kojima ćemo se kretati do cilja putovanja. Plan puta uključuje planirana zaustavljanja zbog tankiranja i zbog pauzi za predah i okrijepu (koja se najčešće povežu sa tankiranjem), te koliko vremena će se kolona zadržavati na nekom mjestu. Road Captain treba voditi računa o količini goriva i stajanja prilagoditi onom motociklu kojem tank najkraće traje, obzirom na kapacitet goriva i potrošnju, mada tank u praksi najčešće izdrži puno duže nego što vozači imaju volje za voziti između pauzi. Poželjno je i da Road Captain, a još bolje svi članovi, imaju popis ostalih članova sa osnovnim podacima i brojevima mobilnih telefona, zlu ne trebalo.

Svako zaustavljanje na benzinskoj crpki treba, bez obzira na stanje goriva u tankovima, iskoristiti za nadopunu rezervoara gorivom, osim ako nismo sigurni da imamo definitivno dovoljno goriva za još najmanje dvije planirane stanke zbog tankanja! To stoga jer postoje mnoge dionice, i u Hrvatskoj i u inozemstvu, gdje su crpke dosta rijetke, a i lako se dogodi da neka neplanirano ne radi.

Obveze vozača su doći na početak ture sa napunjenim spremnicima goriva, a ne da se plan puta od početka mora podređivati nekom nemarnom i zaboravnom vozaču! U praksi, takve stvari Road Captain ne bi nikada trebao tolerirati! To je izražavanje nepoštovanja prema svima ostalima koji su se pravovremeno spremili za put, pa se takav zaboravni ostavlja da sustiže skupinu nakon tankiranja i ulazi na začelje skupine po dolasku do nje. Isto tako, poželjno je - i zbog discipline u grupi, i zbog većeg osjećaja pripadnosti i zajedništva – da se ne toleriraju niti promjene plana puta glede vremena trajanja pauzi i odmora, zbog toga jer je netko odlučio u zadnji trenutak zapaliti cigaretu, ili se sjetio nakon svega još i naručivati kavu, ili da mu treba WC na duže vrijeme nakon što pola sata ili sat vremena sjedi pokraj njega… Deja Vu! Iliti, sve je to već viđeno i doživljeno… Disciplina znači respect, znači poštovanje grupe sa kojom se putuje… I zato osobne želje nikada ne mogu i ne smiju biti iznad pravila i poretka skupine!

A sada o samoj vožnji…

Poredak u skupini izgleda ovako: Road Captain se vozi naprijed, na čelu kolone, i na sredini prometne trake u kojoj se kolona nalazi. Odmah iza njega, ali bočno (najčešće vanjski, lijevi bok) vozi se jedan od starijih dužnosnika kluba, ili suorganizatora puta i kolone. Iza njega se voze „Membersi“, ili punopravni članovi kluba, a nakon punopravnih članova dolazi „Sergeant At Arms“ (Narednik-oružar), koji je isto stariji dužnosnik kluba, a potreban je ako je kolona duža, i služi kao veza između Road Captaina na čelu i Assistant Captaina na kraju kolone. Poslije Membersa, ili Sergeant At Armsa prije njih (ukoliko ga ima u koloni), nalaze se „Prospectsi“, iliti pripravnici (vježbenici) za punopravno članstvo u klubu. Iza Membersa i Prospectsa voze se gosti (koji, ako su isto hijerarhijski određeni, mogu na tom dijelu imati svoj hijerarhijski poredak). Kolona završava sa dva starija i iskusnija člana, koji imaju nazive „Assistant Captain“ i „Tail Gunner“, i koji su glavni pomagači vođi skupine, Road Captainu. Oni zajedno čine „Rear Guards“, iliti „stražnju stražu“. Assistant Captain zatvara kolonu sa stražnje strane vozeći se, kao i Road Captain, po sredini prometne trake u kojoj se nalazi kolona, dok Tail Gunner drži poziciju ispred njega kao i stariji dužnosnik na čelu kolone, znači lijevi vanjski bok.
Road Captain određuje tempo vožnje. Ako se nekome od članova taj tempo ne sviđa ili mu ne odgovara, može o tome porazgovarati sa Road Captainom na prvom zaustavljanju, ali do onda mora slijediti i maksimalno se truditi „uloviti“ kolonu i biti u njoj. Ukoliko ima bilo koji opravdan razlog za promjenu tempa, Road Captain će ga uvažiti i dalje će se skupina ponašati u skladu sa time. Road Captain može, i ima pravo, iz kolone isključiti svakoga tko ugrožava ostale sudionike u skupini ili općenito u prometu, te narušava ugled kluba ili skupine.

Prva dvojica od punih članova, ili Membersa, imaju funkciju zatvaranja prometa na križanjima da bi kolona prošla, a potom će se priključiti začelju kolone i prvom povoljnom prilikom vratiti se na svoja mjesta na čelu Membersa.

Jedno od prvih pravila, koje se nameću u vožnji u skupini, je „NE SMIJE se voziti „bok uz bok“, iliti jedan pokraj drugoga! Svaki učesnik u koloni motocikala treba imati samo za sebe CIJELU širinu prometne trake!“ To je potrebito zbog toga što su iznenadne situacije, u kojima je vozaču potrebno prostora za manevar, lako moguće i vrlo česte! Zamislite samo nagli udarac bočnog vjetra na otvorenoj cesti! Takav udarac lako „premjesti“ cijeli motocikl za metar ili dva po širini prometne trake, i stoga je potreba imanja čistog prostora oko sebe apsolutni prioritet. O pucanju gume, padanju iz bilo kojeg razloga, te drugim mogućim scenarijima, u kojima bi paralelni motocikl bio nevina i nepotrebna kolateralna žrtva bez mogućnosti izvlačenja i manevriranja (zbog drugim motocikala) iz te situacije, ne trebam govoriti.

Vozi se u razmaknutom, „cik-cak“ poretku, u dvije kolone. Stara pravila su spominjala jednu do dvije sekunde iza ili ispred motocikla po pravcu kretanja, te sekundu ispred ili iza onog slijedećeg motocikla u nama bočnoj koloni. Obzirom da su današnji motocikli dosta snažniji i brži, te da je današnja gustoća okolnog prometa neusporedivo veća – a time i mogućnost nepredvidljivog lošeg razvoja događaja – preporuča se te vremenske razmake ponekad i udvostručiti. Naravno da to ovisi i o samoj brzini kretanja kolone, te vrsti ceste na kojoj se kolona kreće. No, pravila nalažu da „u urbanim sredinama se vozi strogo po propisima, poštujući najviše ograničenja najveće dopuštene brzine, te da zbog gustoće samog gradskog prometa i gustoća skupine bude najveća!“ . Tom gustoćom se postiže i da nam kolonu ne bi presijecali ili komadali nesavjesni vozači drugih vozila, i mada je preticanje kolone ili njezino presijecanje zabranjeno zakonom, to je česta pojava.

Svatko mora održavati stalnu brzinu i udaljenost od ostalih! Tako se izbjegava tzv. „Slinky-efekt“, iliti nama slikovitije opisan kao „domino-efekt“. Jedan pada, a zbog njegove pogreške i posljedice padom stradavaju na isti način i ostali koji nalete na njega. Da bi se to izbjeglo, još jednom podsjećam na potrebu velike koncentracije i pažnje na sve što rade ostali sudionici u koloni, pogotovo dio kolone ispred nas, te sam Road Captain.

Kada izlaziš iz kolone, trebaš dati do znanja Rear Guardu da li ti je pomoć potrebna ili ne, kao i da ćeš ih sustići i priključiti se kada obaviš što trebaš. Ukoliko to ne učiniš, Rear Guard treba zastati pokraj tebe i pomoći ti da obaviš što trebaš u slučaju kvara ili neke druge poteškoće. Ako zaustavljenog vozača i Rear Guarda nema duže vrijeme, Road Captain će zaustaviti kolonu na prvom pogodnom i sigurnom odmorištu, te vidjeti o čemu se radi, ili se radio-vezom i mobitelom informirati što je posrijedi. Onda će Road Captain odlučiti što će se i kako dalje raditi.

SIGNALI I ZNAKOVI koje trebaju poznavati svi vozači u motociklističkoj koloni, te ih i sami prenositi do kraja kolone kako bi reakcija i postupak kolone bio bez iznenađenja i pravovremen:

STOP – lijeva ruka je ispružena prema dolje, a dlan je okrenut prema vozačima iza sebe;

LIJEVO SKRETANJE – lijeva ruka i otvoren dlan ispruženi u lijevo u visini ramena;

DESNO SKRETANJE – lijeva ruka dignuta iznad glave, dlan položen u desnom smjeru;

VOŽNJA U JEDNOSTRUKOJ KOLONI – tako se vozi ako su na cesti prepreke, neplanirana mimoilaženja, oštećene ceste ili su most ili prometnica vrlo uski; lijeva ruka se podiže visoko iznad glave sa ispruženim kažiprstom u zrak;

ZGUSNUTI POREDAK ILI KOLONU – koristi se kada Road Captain priprema skupinu za izvođenje nekog manevra pri kojemu se kolona zaustavlja i vozi jako sporo; lijeva ruka je podignuta u zrak, šaka je stisnuta i pomiče se gore-dolje, kao da „pumpa“;

RAZMAKNUTI POREDAK ILI KOLONU – koristi se kada Road Captain priprema skupinu za vožnju po zavojitim brdskim cestama ili na skroz otvorenoj cesti, kako bi bikeri imali dovoljno prostora za polijeganje u zavojima, pa ih upozorava na pojačani razmak između njih zbog sigurnosti; izvodi se lijevom rukom, podignutom visoko iznad glave i sa razmaknuta 4 prsta, te sa mahanjem podlakticom lijevo – desno. Napominjem da je ovo jedno od pomalo zastarjelih pravila, jer su prva pravila vožnje u skupini dozvoljavala gotovo paralelnu vožnju dvaju motocikala, čime je to upozorenje imalo smisla, dok je to danas, zbog krvavih iskustava, napuštena praksa. Zato se i taj signal rijetko koristi, najčešće samo kao obavijest da je cesta podesna za takav sportski stil vožnje, i da ga i sam Road Captain dozvoljava i osobno prakticira i preferira;

OPASNOST NA CESTI – usporavanjem, uz upaljena sva 4 žmigavca, prstom se pokazuje rupa na cesti ili drugi predmeti na koje se može naletjeti i stradati;

NEDOSTATAK GORIVA – upotrebom dva-tri kratka zvučna signala upozorava se Road Captain da skrene pozornost na tebe, a potom mu se dignutom lijevom rukom i ispruženim kažiprstom pokazuje na svoj rezervoar, čime se daje do znanja da si prešao na rezervu, a Road Captain tada ubacuje prvu slijedeću crpku u plan puta. Na pumpi se utvrđuje i da li je taj neplanirani odlazak na tankiranje razultat nemara vozača ili motocikl negdje gubi gorivo, i Road Captain tada može kazniti vozača (ako je kriv zbog nemara) sa, npr. začeljem kolone i vožnjom iza Prospectsa i gostiju;

PRESTIGNI ME ILI DOĐI DO MENE – lijeva ruka ispružena u stranu i sa njom se maše naprijed – natrag u smjeru kretanja;

UPALI SVJETLO – lijevu ruku podigneš iznad glave i kuckanjem dodiruješ kažiprstom svoju kacigu, aludirajući na glavu (Head Light);


OSTAO TI JE UPALJEN ŽMIGAVAC – lijeva ruka blago podignuta u stranu, zatvaranje i otvaranje šake kao kod pumpanja za davatelje krvi;

PROMJENA VOZNE TRAKE – Road Captain podiže lijevu ruku pod kutem od cca 45 stupnjeva, a zatim ju „pumpa“ nekoliko puta, da bi potom iznad glave pokazao na traku u koju se prestrojavamo.


Kada se motociklistička kolona vozi autoputom ili drugom prometnicom sa više prometnih traka u istom smjeru, i pritom mijenja prometne trake, taj manevar će izvesti na način da se u planiranu prometnu traku prvo prestroji ZADNJI DIO KOLONE, a potom ostali, redom od zaleđa prema čelu kolone. Znači, prvo u prestrojavanje kreću Rear Guardi (nakon što su propustili sva vozila koja su brža od kolone i koja su imala namjeru preticanja), kako bi blokirali druga, kasnije dolazeća vozila da prekidaju manevre i prestrojavanje kolone, te spriječili naletavanje nekog bržeg vozila iz lijeve trake na motociklistu u prestrojavanju. Po zauzimanju pozicija Rear Guarda na drugoj traci, kreću i svi ostali ispred njih u promjenu prometne trake.

Po napuštanju mjesta za odmor ili benzinske pumpe, tj. pri uključivanju u redoviti promet na prometnici, Road Captain će na podesnom mjestu na izlasku na glavnu prometnicu pričekati da se kolona u potpunosti formira, a zatim će voziti polagano sve dok ne dobije signal od Assistant Captaina da su svi krenuli i uključili se u promet. Nakon toga će podignuti brzinu kretanja na uobičajenu, ili kako on bude odredio.

Ukoliko kolona zastane iz bilo kojeg razloga, ostanite u poretku. Ako je kolonu zaustavila policija, opet ostanite u poretku. Sa policijom će razgovarati Road Captain i stariji klupski dužnosnik, a ostali u koloni trebaju šutjeti, osim ako policajac nekome osobno ne uputi pitanje.

Naravno, glede same pripadnosti klubu, kod svih je osnovno pravilo da je obavezno nošenje klupskih boja na zajedničkim vožnjama. Tu dolazi kod svih do punog izražaja jedno od gesla MC Blue Knightsa, „Ride With Pride“. Jer treba biti ponosan na svoj klub, a time i na njegove boje! To je poseban osjećaj ponosa i pripadnosti, jer vrlo često pravo članstvo treba i zaslužiti, služeći pozitivnim odnosom i djelima na čast svojem klubu.

Vjerojatno će mnogi reći da je ovo sve gore prekomplicirano, ali tu uopće nema nekih velikih filozofija. Mnogim tvrdoglavcima je najveća filozofija pregristi vlastitu nedisciplinu i nekakav ponos iskazan na krivom mjestu, pa se pokoriti pravilima koja važe za sve. Ali moramo imati i na pameti da sve to i nije bez vraga; kolona vozila, ma već i samo učešće u prometu, nije nimalo jednostavan ili bezopasan zadatak! Taj zadatak mnogi potcjenjuju, što se i očituje u desecima mrtvih motociklista u prometu svake godine. Baš zato je poštovanje nekih pravila potrebno i zbog vlastite i zbog ukupne sigurnosti. Kolone vozila na velikim susretima mogu sačinjavati desetine, stotine, a nerijetko i tisuće motocikala. Kakvu-takvu sigurnost u tolikoj grupi jamči samo strogo poštovanje pravila, koja uvelike umanjuju opasnosti od masovnih padanja i naleta, te ostalih neželjenih situacija.

Uglavnom, ako se još ne vozite u skupini, potrudite se ipak zapamtiti neka od ovih pravila; nikada ne znate kada će vam zatrebati! Možda sutra, ako već niste, budete ponosni član nekog kluba! Ili ćete se naći na vožnji kao gosti kod nekog kluba, ići u skupini na izlet, naići na skupinu motociklista na otvorenoj cesti koji će vam se učiniti dobrim suputnicima, a nedajbože i nužnom pomoći ili pratnjom do prvog servisa… Život je pun iznenađenja!

Želim vam puno sretnih kilometara i puno lijepih zavoja…
- 10:59 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 16.12.2008.

Moto susreti

20.12.2008. god (subota) Moto pab u Ražinama pokraj Šibenika organizira okupljanje bikera povodom 3. opstanka.

Ostala događanja:

20.12 Split - MC"Hollister" - Winter Party
31.12. Rijeka - Hladno Pivo+Gibonni
10.01. Stankovci - Bikeri za Zvonu
17.01. MK "Noćni jahači" - Trilj - Winter Party
31.01. MK "Sjene" - 10. rođendan
07.02. MK "Okit" Vodice - Winter Party

Malo slikica sa prošlog susreta u Moto pabu u Ražinama...






- 21:06 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.