Dubai2

subota, 05.07.2008.

Posljednji val sa Ghantoota


Zimske kise su pustinji dali zeleni pokrivac. Deve i divokoze kojima je staniste juzno od Dubaija ovog ljete nece osjetiti krizu sa cijenama hrane...

Image Hosted by ImageShack.us

Nas mali konvoj na tzv. "juznoj ruti" trazi put iz juznih gradskih predgradja prema superluksuznoj oazi Bab Al Shams, izbjegavajuci prometnice kojima se voze seici koji vole viken provesti upravo ovdje, izvan gradske guzve.

Image Hosted by ImageShack.us

Nakon sto obidjemo luksuzno ljetovaliste zadatak nam je preci nekoliko teskih dina sa mekanim pijeskom kojeg je nanio vjetar preko noci. Zadatak zahtjeva posebno umjece. Moze se i okolo stazom, ali je manje zabavno...

Image Hosted by ImageShack.us

Nakon dina ulazimo u korito velikog jezera. Nekad je bilo slano i voznja ovuda je izgledala kao voznja po snijegu, samo sto je bjelina dolazila od soli. Otkako je napravlje autoput prema Abu Dhabiju more ne donosi sol, a kise su isprale rijetke nanose. Ipak, oni koji promatraju pozorno mogu vidjeti ostatke minerala i kristala...

Image Hosted by ImageShack.us

Na jugozapadnom rubu jezera je stijena koju su godinama oblikovali vodeni tijekovi i vjetar...

Image Hosted by ImageShack.us

...i za nekoliko trenutaka smo parkirani ispod nje...

Image Hosted by ImageShack.us

Iako juzni dio dubajskog emirata obiluje ovakvim krajolicima, tesko se moze naci ovoliki primjerak koji je jos ostao sacuvan. Pogled iz podnozja tjera nas da se zapitamo koliko je vode u ovoj zednoj pustinji trebalo da se ovako nesto stvori...

Image Hosted by ImageShack.us

...a pogled sa vrha seze od granice emirata pa sve do novogradnji na krajnjem jugu grada.

Image Hosted by ImageShack.us

Nazalost, u ovom jednistvenom krajoliku mozemo uzivati jos samo nekoliko mjeseci. Podrucje slanog jezera ce biti poravnato jer se na tom podrucju gradi Al Maktoum International, najveca zracna luka na svijetu sa osam paralelnih poletno sletnih staza. Za usporedbu, sadasnja zracna luka koristi samo dvije staze, a vec je peta na svijetu po obimu prometa. Medutim, Dubai International je gradjen za druge prilike i uvjete i vec je nedostatan potrebama zracnog prometa u Dubaiju. Sjeverno od nove zracne luke, negdje na mjestu novih grebena...

Image Hosted by ImageShack.us

...ce biti industrijska zona "Dubai Industrial City". Radi se o projektu koji se zeli stimulirati strane proizvodjace da finaliziraju proizvod u Dubaiju umjesto u zemljama sa skupljim troskovima rada. Za taj projekt tzv. ciste industrije je rezervirana zona koja bi trebala funkcionirati kao mali grad. Radnici bi imali svoje smjestajne kapacitete u zoni, a projekt bi ima i svoje "gradsko srediste" i zabavne parkove.
Ostavljamo pustinju i krecemo na sjever, prema moru. I ovdje nalazimo scene koje ce nam ostati u trajnom sjecanju jer vise necemo dugo uzivati u njima. Nekad populatna plaza Ghantoot, 40km izvan grada, oaza mira na kojoj smo mogli uzivati u plicaku bez nezeljenih posjetitelja se zatvara. To je novi danak razvoju. Na pucini vidite da projekt druge palme "Jebel Ali Palm" dobiva svoje obrise. A zajedno sa palmom pocinje i projekt njenog velikog valobrana u obliku polumjeseca. Jos jednom smo dosli autom do mora...

Image Hosted by ImageShack.us

...i uzivali u posljednjim valovima na Ghantootu. Od sada cemo za taj uzitak trebati naci drugo mjesto.



- 15:08 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< srpanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...