Dubai2

utorak, 16.05.2006.

Registracija


Nije nas bilo nekoliko dana i to nije zato sto smo trebali registrirati auto, nego zato sto smo uzeli par slobodnih dana i prokrstarili Muscatom uzduz i poprijeko. Detalji slijede, a dok mi malo sredimo dojmove htio bih vam ispricati kako se u Dubaiju registrira auto.
U Hrvatskoj se radi o proceduri koja uzima nekoliko sati skakutanja od osiguranja do HAK-a (ovisi gdje idete), a posebno zadovoljstvo je osiguravati auto kojemu istice registracija sredinom srpnja, a zivite u Makarskoj, pa tih nekoliko sati prije suocenja sa korumpiranim ispitivacem cekate na suncu i tridesetak stupnjeva stopljeni sa asfaltom na gradskoj periferiji.
Zivite li, pak, u Zagrebu, registracija vozila moze biti puno ugodnija: ugledni hercegovacki holding ce vas pravovremeno upoziriti kad osiguranje istice, pozvati vas u jedan od svojih nekoliko centara i uz kavu mozete cekati tih par minuta testiranja na kojem ce vas auto sigurno proci, posebno ako ste ga osigurali u jednoj od osiguravajucih kuca tog 'oldinga. Osim toga, taj svecani trenutak je jedini dan u godini u kojem Sefica moze ostaviti svoj prostrani ured i spustiti se do kafica, ostalih 364 dana je ne mozete uhvatiti ni za glavu ni za rep.
U Dubaiju nema hercegovackih holdinga, ali ovi nisu nista manje domisljati. Osim upozorenja da osiguranje istice ponude vam i vrlo zanimljivu uslugu "kljuc u ruke" tj. "registracija u ruke". U Dubaiju osiguranje vrijedi 13 mjeseci, kako auto ne bi bio neosiguran u tzv. grace periodu od 40 dana, koje vam policija daje da osigurate auto nakon sto registracija istekne. Ovim se pokazuje postivanje prema starom dubajskom obicaju po kojemu se ni o cemu ne razmislja unaprijed, nego tek kad vas policija zaustavi i upozori da vam je registracija istekla prosli tjedan pocnete razmisljati da bi se auto mogao i preregistirati. U nasem slucaju smo znali da je registracija istekla 15.3.2005., ali tek 15.4.2006. smo poceli ozbiljo razmisljati o tome. Ako sve dogovorite dan ranije, u ranu zoru ce doci mobilni predstavnik osiguranja (nazovimo ga u daljnjem tekstu Jozo) u vas ured, pokupiti auto, odvesti ga najprije na servis kako bi se uvjerio da sve funkcionira, a potom i na tehnicki pregled, gdje ce auto sigurno proci, posto su i Jozo i ispitivac porijeklom iz Radisica i znaju se odmalena, a osim toga i vide se poslovno tri puta dnevno, Jozo je kum ispitivacevom djetetu, a suska se da mu je i namjestio taj posao u DAK-u. Kad auto dobije certifikat Jozo ce ga odvesti do policije gdje se produzuje registracija, ali prethodno se vlasnik treba ocistiti svih grijeha prethodne godine. Naime, dubajske vlasti ne maltretiraju svoje policajce da ubiru novac, cisto zbog toga sto je policija pretezito pakistansko-bangladeskog porijekla i kao takva je servilna i lako ih je uvjeriti da je brzina bila 90 km/sat unatoc tome sto njihov radar pokazuje 147 km/sat. Umjesto njih, svakih par kilometara stoje bezosjecajni nehumani elektronski radari, izravno povezani sa centralom kojoj posalju fotografiju vozila na kojem se vidi registracija svaki put kad se pored njih predje brze nego sto je dozvoljeno. I tako se kazne skupljaju i skupljaju, mozete ih pratiti na Internetu, ne morate ih platiti odmah, nego tek na dan registracije, i bez placanja registracija nece biti produzena. I ne samo registracija: ako imate dva vozila sve kazne idu u jedan registar i morate biti "cisti" sa oba auta da bi mogli registrirati bilo koje od njih. Medjutim, tu je Jozo da sve to plati, drzeci u dzepu vas bianco cek ili slip sa karticom. Negdje oko marende Jozo ce se pojaviti opet u vasem uredu, sa kljucevima auta, produzenom registracijom, placenim kaznama i samo mu na cek upisete iznos osiguranja i svih troskova registracije, uvecan za dvjestotinjak kuna njegovog truda.
Isplativo, ha? Ajde, Sefice, uvedi ovu uslugu u Zagrebu.

- 23:53 - Komentari (17) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...