Registracija
Nije nas bilo nekoliko dana i to nije zato sto smo trebali registrirati auto, nego zato sto smo uzeli par slobodnih dana i prokrstarili Muscatom uzduz i poprijeko. Detalji slijede, a dok mi malo sredimo dojmove htio bih vam ispricati kako se u Dubaiju registrira auto.
U Hrvatskoj se radi o proceduri koja uzima nekoliko sati skakutanja od osiguranja do HAK-a (ovisi gdje idete), a posebno zadovoljstvo je osiguravati auto kojemu istice registracija sredinom srpnja, a zivite u Makarskoj, pa tih nekoliko sati prije suocenja sa korumpiranim ispitivacem cekate na suncu i tridesetak stupnjeva stopljeni sa asfaltom na gradskoj periferiji.
Zivite li, pak, u Zagrebu, registracija vozila moze biti puno ugodnija: ugledni hercegovacki holding ce vas pravovremeno upoziriti kad osiguranje istice, pozvati vas u jedan od svojih nekoliko centara i uz kavu mozete cekati tih par minuta testiranja na kojem ce vas auto sigurno proci, posebno ako ste ga osigurali u jednoj od osiguravajucih kuca tog 'oldinga. Osim toga, taj svecani trenutak je jedini dan u godini u kojem Sefica moze ostaviti svoj prostrani ured i spustiti se do kafica, ostalih 364 dana je ne mozete uhvatiti ni za glavu ni za rep.
U Dubaiju nema hercegovackih holdinga, ali ovi nisu nista manje domisljati. Osim upozorenja da osiguranje istice ponude vam i vrlo zanimljivu uslugu "kljuc u ruke" tj. "registracija u ruke". U Dubaiju osiguranje vrijedi 13 mjeseci, kako auto ne bi bio neosiguran u tzv. grace periodu od 40 dana, koje vam policija daje da osigurate auto nakon sto registracija istekne. Ovim se pokazuje postivanje prema starom dubajskom obicaju po kojemu se ni o cemu ne razmislja unaprijed, nego tek kad vas policija zaustavi i upozori da vam je registracija istekla prosli tjedan pocnete razmisljati da bi se auto mogao i preregistirati. U nasem slucaju smo znali da je registracija istekla 15.3.2005., ali tek 15.4.2006. smo poceli ozbiljo razmisljati o tome. Ako sve dogovorite dan ranije, u ranu zoru ce doci mobilni predstavnik osiguranja (nazovimo ga u daljnjem tekstu Jozo) u vas ured, pokupiti auto, odvesti ga najprije na servis kako bi se uvjerio da sve funkcionira, a potom i na tehnicki pregled, gdje ce auto sigurno proci, posto su i Jozo i ispitivac porijeklom iz Radisica i znaju se odmalena, a osim toga i vide se poslovno tri puta dnevno, Jozo je kum ispitivacevom djetetu, a suska se da mu je i namjestio taj posao u DAK-u. Kad auto dobije certifikat Jozo ce ga odvesti do policije gdje se produzuje registracija, ali prethodno se vlasnik treba ocistiti svih grijeha prethodne godine. Naime, dubajske vlasti ne maltretiraju svoje policajce da ubiru novac, cisto zbog toga sto je policija pretezito pakistansko-bangladeskog porijekla i kao takva je servilna i lako ih je uvjeriti da je brzina bila 90 km/sat unatoc tome sto njihov radar pokazuje 147 km/sat. Umjesto njih, svakih par kilometara stoje bezosjecajni nehumani elektronski radari, izravno povezani sa centralom kojoj posalju fotografiju vozila na kojem se vidi registracija svaki put kad se pored njih predje brze nego sto je dozvoljeno. I tako se kazne skupljaju i skupljaju, mozete ih pratiti na Internetu, ne morate ih platiti odmah, nego tek na dan registracije, i bez placanja registracija nece biti produzena. I ne samo registracija: ako imate dva vozila sve kazne idu u jedan registar i morate biti "cisti" sa oba auta da bi mogli registrirati bilo koje od njih. Medjutim, tu je Jozo da sve to plati, drzeci u dzepu vas bianco cek ili slip sa karticom. Negdje oko marende Jozo ce se pojaviti opet u vasem uredu, sa kljucevima auta, produzenom registracijom, placenim kaznama i samo mu na cek upisete iznos osiguranja i svih troskova registracije, uvecan za dvjestotinjak kuna njegovog truda.
Isplativo, ha? Ajde, Sefice, uvedi ovu uslugu u Zagrebu.
|