Recenzija/komentar - Film: Bandidas

07.09.2006.

Bandidas

Eng. Bandidas
God. 2006.
Redatelj: Joachim Roenning, Espen Sandberg
Scenarij: Luc Besson, Robert Mark Kamen
Glume: Penélope Cruz, Salma Hayek, Steve Zahn, Dwight Yoakam, Sam Shepard, Joseph D. Reitman, Denis Arndt, Audra Blaser, Karl Braun, Ismael 'East' Carlo, Gary Cervantes, Humberto Elizondo, Daya Fernandez, Ernesto Gómez Cruz, Julian Sedgwick...itd.

Radnja ovog zabavnog westerna je smještena 1888. godinu u Mexico, te prati dvije žene koje igrom slučajnosti postanu pljačkašice banaka u ime naroda.
U Mexico dolazi Amerikanac, revolveraš Jackson zajedno sa svojom bandom, no ne bez razloga. Njih naime poslom šalje u Mexico velika Američka banka, kako bi oni u njihovo ime sklopili posao sa Don Diegom (kako originalno ime) oko preuzimanja njihovih manjih banaka i kupovanja zemljišta za izgradnju pruge. Naravno, to nimalo ne veseli Meksički narod, koji će zbog prevelikih dugova svojim bankama, koje su to tolerirale, ostati bez svojih imanja nakon preuzimanja, jer Američka banka to neće tolerirati. Tu odmah upoznajemo Mariu Alvarez, kćerku jednog od zaduženih seljaka koja se iznervirana tom situacijom ušulja u kuću Don Diega, kako bi razgovarala s njim. Tijekom svog "šuljanja" po kući, ona naleti na Saru Sandoval, inače kćerku Don Diega, koja se je tek nedavno vratila iz Europe. Njih dvije su totalne suprotnosti, i odmah se zakače, a cijela ta buka privuče stražare koji su se nalazili oko kuće, koji tada skuže da imaju uljeza u dvorištu i dadnu se u lov za njim, odnosno njom. Marija u bijegu uleti u Donov ured, no prekasno, ugovor je več sklopljen, i sve banke pripadnu Amerikancima, a nju uhite i strpaju u zatvor, ali samo na jedan dan.
ubrzo nakon toga, Jackson i njegova ekipa krenu po okolnim posjedima ubirati dugove, ali kako su svi siromašni i nemaju što vratiti, jednostavno im uzimaju zemlju, i pri tome ih ubijaju. Ispostavi se da je prva žrtva upravo Mariin otac, kojeg nastrijele i spale mu imanje. Ubrzo nakon toga, sasvim slučajno Sara postane svjedokom još jednog ubojstva, te brzo pohita svome ocu kako bi mu ispričala što je vidjela, no kada dođe na svoj posjed, pronađe oca mrtvog, a Jackson je preuzeo sve imanje. Jedna i druga željne osvete, odluče se opljačkati banku, tj. "Jacksonov" novac, gdje i nalete jedna na drugu, sasvim slučajno.
Nakon uspješne pljačke se posvađaju, naime jedna želi pomoći tim novcem narodu, a druga je to izvršila samo zbog osvete i želi otići iz države, no nakon što se uvjeri koliko zapravo narod pati, odluči ostati i predloži da opljačkaju još banaka kako bi ukrale Jacksonov novac i njime pomogle narodu. A da bi to mogle uspješno izvesti, traže pomoć, odnosno savjete od starog kauboja i bivšeg pljačkaša Billa Bucka koji ih nauči nekim trikovima.
Ubrzo se one sprijatelje i postanu najtraženije pljačkašice banaka u Mexicu, te Jacskon poziva u pomoć njujorškog forenzičara Quentina da ih pronađe. No, i Quentin se uskoro nađe na "udaru" njihovih čari...

Kao što vjerojatno svaki muškarac ima neku svoju top listu, ljestvicu, njemu najzgodnijih i najprivlačnijih žena na svijetu, tako ju naravno imam i ja. A na prvom mjestu te moje ljestvice se nalazi upravo prelijepa Salma Hayek. Još od kada sam ju prvi puta vidio u filmu "Desperado" , a kasnije i u "From Dusk Till Dawn", jednostavno mi je zapela za oko i urezala mi se u pamćenje oni senzualnim plesom sa ogromnom zmijurinom oko vrata uz ritmove benda "Tito and Tarntula" iz potonjeg filma. Tako je upravo Salma Hayek bila glavni, ne i jedini, ali glavni razlog mog odlaska u kino, odnosno gledanja filma "Bandidas". Naravno, tome je malo pridonijela i jednako lijepa Penelope Cruz, ali i po svemu prije viđenom (trailer, slike i tako to) očekivao sam zbilja zabavan film.
I zbilja, što sam očekivao, to sam i dobio, dvije prekrasne glumice i zabavu, ali ne i ništa više od toga. Ovo je jedan od onih jednostavnih entertaining filmova za široke mase, kojeg možete pogledati bez problema, nije naporan, zabavan je, uz to kratko traje (svega 93 min.), ali će te ga isto tako i brzo zaboraviti jer ne nudi ništa vrijedno pamćenja. Luc Besson i njegov gotovo stalni scenaristički partner Robert Mark Kamen ni ovoga puta se nisu potrudili napisati nešto malo ozbiljnije od običnog štancerskog zabavnog filmića. Ovo je nešto poput ženske verzije filma "Taxi" , ali bez taxija i smještene na divlji zapad.
Sama priča ne da je puna onih prepoznatljivih western klišeja, nego priča JE jedan veliki klišej i ne nudi ništa novo što nije več ranije viđeno, nema originalnosti i napetosti. Imamo dakle dvije junakinje, Saru i Mariu...jedna je razmažena bogatašica, a druga je siromašna seljanka...jednoj ubiju oca i zapljene posjed, drugoj nastrijele oca i zapale posjed, te se njih dvije igrom slučajnosti udruže, prvo kako bi se osvetile počinitelju, a zatim da bi pomogle Meksićkom narodu kojeg pak tetoši opaki revolveraš koji se želi domoći njihove zemlje, a uz to njih dvije se ne vole s početka, te se ponašaju ko pas i mačka. Ta priča funkcionira takva kakav je doklem god nam ju nam autori prodaju pod čistu zabavu prepunu gegova i smiješnih situacija...no, kad počnu ulaziti malo dublje u priču, pokušavajući nam prodati neku ozbiljnu pozadinsku radnju o revoluciji, siromaštvu i nepravdi nanesenoj narodu, i još to protkaju dijalozima poput "ne znam tko sam, ali znam tko nisam...nisam netko tko će izdati svoju zemlju", film postane malo...pa, naporan. Ali Hvala Bogu, takvih dijelova nema puno.
No, to uostalom niti nije film koji se gleda zbog priče, več zbog prije navedenih stvari, te će u njemu istinski uživati ljubitelji dviju spomenutih glumica i ne zahtjevnih zabavnih filmova.

Baš kao i priča, i likovi su jedan veliki klišej, površno razrađeni i več mnogo puta ranije viđeni, no glumačke izvedbe su na razini zadanog zadatak...dakle nisu za Oscara, več su zabavne. Salma i Penelope odlično funkcioniraju na ekranu, i odlično se nadovezuju jedna na drugu, te njih dvije zapravo "nose" film na leđima. S početka se, ma zapravo tokom gotovo cijelog filma se ponašaju ko klinke, natječu se, dure se jedna drugoj, oponašaju jedna drugi itd., ali to je baš zabavno za vidjeti. Humoru filma svakako pridodaje i blesavi Steve Zahn, svojim jednako blesavim nastupom. Taj tip me još ni jednom nije razočarao, ni u jednom filmu...ma koliko god neki film gdje je on glumio bio loš, on je bio uvijek odličan. Točno se zna što se od njega može očekivati i to se uvijek dobije. Uz to moram priznati da mu totalno zavidim...on je vjerojatno najviše uživao na snimaju ovog filma, okružen sa dvije predivne žene ,s kojima se je svako malo ljubakao. Također tu je i Dwight Yoakam kao opaki revolveraš okružen budalama, koji oduzima posjede siromašnim seljanima. Takav lik smo več 100x vidjeli na filmu, posebice u westernima, ali upravo ti klišeji koji ga definiraju kao lika ujedno pridonose i njegovoj "simpatičnosti". U jednoj od manjih uloga macho kauboja koji uči curke kako se pljačkaju banke, pojavljuje se i Sam Shepard. Šteta što ga nisu malo više iskoristili u filmu, jer je imao potencijala za to.
Cijeli film odiše onako atmosferom pustolovnog filma u stilu naslova poput "The Legend of Zorro", više nego onog klasičnog westerna. Također moram pohvaliti i izvrstan soundtrack za kojeg je zaslužan Eric Serra. On je solidno odradio svoj posao tako da film ima nekoliko pamtljivih melodija, onako u stilu onih poznatih melodija koje je skladao Enio Morricone, što filmu daje i jedan štih spagette westerna. Inače u redateljskoj stolici sjede dva redatelja, Joachim Roenning i Espen Sandberg, kojima je ovo ubiti prvi projekt u karijeri, a iza sebe imaju preko 300-injak spotova i reklama. Njih dvojca su režijski solidno odradili film, i učinili ga vizualno zanimljivim, iako ne nešto pretjerano. S nekoliko svojih režijskih rješenja odali su također počast spagette westernima.
Iz cijelog filma mogao bih izdvojiti dvije zbilja zanimljive sekvence...prva je sexy scena kada Salma i Penelope vježbaju ljubljenje na zavezanom golom Zahnu (jadnik), a druga, pucnjava pred kraj filma u vlaku koja izgleda kao da je snimljena u jednom kadru u slowmotionu, ali tehnički je zapravo to nemoguće napraviti, no izgleda cool.

Sve u svemu prosječan zabavan filmić za široke mase, koji se kao što rekoh, gleda sa lakoćom, ali se isto tako i lako zaboravlja. Tko se želi zabaviti i pogledati nešto neobvezatno, bez nekih prevelikih očekivanja, neka ga pogleda, ali ostali stoj. Iako film po mom mišljenju zaslužuje jednu čistu 3, možda čak 2,5, jer niti je katastrofalan, a niti je odličan, več onako, prosječan. No zbog moje privrženosti Salmi Hayek, i činjenici da sam se zbilja nasmijao gledajući film, kao što sam i očekivao da hoću, dat ću mu 4, iako ju film, kao film u cjelini ne zaslužuje.

0