Recenzija/komentar - Film: Mou gaan dou II

05.09.2006.

Pakleni poslovi 2

Eng. Infernal Affairs II
God. 2003.
Redatelj: Wai Keung Lau, Siu Fai Mak
Scenarij: Felix Chong, Siu Fai Mak
Glume: Edison Chen, Shawn Yue, Anthony Wong Chau-Sang, Francis Ng, Eric Tsang, Carina Lau, Chapman To, Hoi Lin, Roy Cheung, Henry Fong, Bey Logan, Peter Ngor, Ricardo Mamood, Brandon Rhea, Phorjeat Keanpetch...itd.

Radnja ovog prequela je dosta komplicirana za ispričati, prepuna likova i raznoraznih situacija i događaja na koje svakako valja obratiti pozornost, no pokušat ću vam ukratko predstaviti što vas očekuje...
Početkom 90-ih, točnije 1991. godine, tada mladi Lau, inače sitni kriminalac, ubija Kwuna, jednog od vođa trijada i glave obitelji Ngai. Ubojstvo naruči Mary, Samova žena, ali bez njegovog znanja. Nakon njegove smrti, vlast nad sukobljenim trijadama preuzme Kwunov najstariji sin, Hau, koji se uskoro nametne kao dominantan vođa u svijetu trijada. U isto to vrijeme Lau je krenuo na Samov nalog u policijsku školi, kako bi postao "krtica" u redovima policije i radio za njega. Sam je još tada tek lokalni sitni kriminalac koji radi za Haua, ali planira unaprijed. Također, on je ujedno i veliki prijatelj sa budućim načelnikom, a sada još inspektorom Wongom, koji vodi istragu vezanu uz trijade i želi ih svim silama zatvoriti. Kasnije se ispostavi da je išao tako daleko u tim svojim naporima, da je upravo on naredio Samovoj ženi da ona ubije Kwuna, što dovede do komplikacija u i onako napetom odnosu između policije i trijade.
S druge strane tu je i tada mladi Chen, uspješni mladi kadet, pred kojim je blistava budućnost u policiji, no uskoro njegovi nadređeni saznaju da je on zapravo jedan od Kwunovih sinova, odnosno Hauov najmlađi brat, te da je lagao u svojoj prijavnici za policiju. Načelnik nema drugo izbora nego da ga izbaci iz policije, no inspektor Wong zbog njegovih sposobnosti zapažanja, ali i veze sa tom mafijaškom obitelji vidi u njemu priliku, te mu daje još jednu priliku da se dokaže kao policajac...daje mu zadatak da se infiltrira u svoju obitelj, kao jedan od njih, iako ih zapravo ne voli, kako bi ga izvještavao o njihovim poslovima. On pristane na taj zadatak, jer više od svega želi biti policajac, i biti pravedan, a u ostalom to mu je jedini način da ostane u policiji. Jedan i drugi polako napreduju na svojim pozicijama...Lau u policiji, a Chen u trijadi.
No kada Hau sazna da je policija, odnosno Inspektor Wong kriv za smrt njegovog oca, a da mu je u tome pomogla i Samova žena, neće prezati od opake osvete. Stvari se gadno zahuktaju i zakompliciraju. Hau naredi ubojstvo svih ljudi vezanih uz očevu smrt, no sasvim slučajno, umjesto inspektora Wonga, nastrada njegov partner, Law, a Sam se sakrije na Tajlandu. No nakon što nastrada njegova žena, Mary, Sam pristaje na nagovor inspektora Wonga svjedočiti protiv Haua. No, umjesto suđenja i svejdočenja, cijela situacija završi dosta tragično i krvavo, a Sam postane novi vođa trijade, i tako njih dvojca, Sam i Wong postanu "vječni" neprijatelji.
Ima tu još dosta detalja koje sam ja izostavio, ali na koje svakako valja obratiti pažnju, no preporučam vam da sami pogledate film.

Nastavak, odnosno priquel, "Infernal Affairs II" nas vrača na početak 90-ih godina, prije događaja iz originala, te nam prikazuje kako je sve to počelo, zašto, i zbog koga. Ovdje su glavni likovi iz originala, Lau, krtica u policiji i Chen, krtica u trijadi samo pijuni u igri koju tek postavljaju, odnosno počinju načelnik Wong i Sam, koji nekim svojim potezima u ovom nastavku uvelike utječu na konačni ishod, koji vidimo u originalu. Radnja je ovdje fokusirana na neke nove likove, ali i neke stare, koji su u originalu malo manje zastupljeni. Pa tako između ostaloga pratimo prvotnu zajedničku borbu Sama i inspektora Wonga protiv zajedničkog neprijatelja, te razvoj njihovog budućeg neprijateljstva, kao i početak infiltracije ove dvojce kao krtice u redove kineske trijade i policije, što je u originalu bilo samo naznačeno sa nekoliko flashbackova.
Istovremeno saznajemo i neke detalje iz njihove prošlosti i pozadinske priče budućih glavnih likova Laua i Chana, razloge za njihove buduće postupke, no kroz cijeli film, kao što rekoh, oni su više u pozadini. Film u cjelini djeluje kao epska priča, kao što rekoh, bogatiji je likovima, među kojima se je lako moguće izgubiti, no uz malo pažnje i koncentracije gledatelja, ipak na kraju sve sjeda na svoje mjesto, i sve postane savršeno razumljivo. Zbog toga i djeluje malo drugačije od originala, više...emocionalniji i dramatičniji.
Doduše i ovdje je, baš kao i u originalu, prednost dana profiliranim likovima, međuljudskim odnosima i razrađenoj priči, a ne akciji, koje doduše ima nešto malo više nego u originalu, ali ipak je to prvenstveno stilizirana kriminalistička drama o padu jedne mafijaške obitelji, i utjecaju tog pada na budućnost, te se na bavi toliko samim "krticama" u policiji, odnosno trijadi...cjelina djeluje mnogo ambicioznije. Zbog toga bih ovaj nastavak/priquel uvelike mogao usporediti sa filmom "The Godfather: Part II", imaju mnogo sličnosti i poveznica. Ritam filma je opet dosta spor, i kao što rekoh, zahtijeva svu pozornost gledatelja, da se pohvataju svi likovi i svi detalji priče, a uz to, ovaj dio je i nešto duži od originala, čak za 20-ak minuta.
Baš kao i originalu, i ovdje muzika ima veliku ulogu u stvaranju atmosfere i ugođaja filma. Vizualno, "Infernal Affairs II" izgleda odlično, fotografija i kamera slijede zadane primjere iz originala...režija je polagana, te opet većinom prevladavaju prigušeni plavičasti i zelenkasti tonovi. Razdoblje početka tih 90-ih godina, je s mojeg stajališta odlično pogođeno i prikazano. Tu još nema mobitela ni tehnologije koju su kasnije u originalu često koristili, a koja im je zapravo bila glavno oružje u međusobnoj borbi.

Na nastavku je radila gotovo identična ekipa koja je radila i na originalu, uz sitne izmjene i dodatke. Tako u redateljskoj stolici ponovno sjede Wai Keung Lau i Siu Fai Mak, a pred kamerama se pojavljuju gotovo svi glumci koji su se pojavili i u originalu...osim dvojce glavnih aktera originala, Andy Laua i Tony Leunga. Njih su ovdje zamijenili Shwn Yue i Edison Chen, inače obojica velike pop pjevačke zvijezde u Hong Kongu. Zanimljivo je to što su njih dvojica glumili te iste likove, Laua i Chana u mlađim danima i u originalu, u spomenutim flashbackovima.
Originalno film nije zamišljen kao trilogija, več su se autori odlučili na to nakon što je original postigao veliki uspjeh na domaćem tržištu, te su se dvojka i trojka snimale istovremeno. Upravo zbog tog razloga, moram priznati, da su autori uspješno uspjeli osmisliti zanimljivu i pametnu priču koja se bez problema nadovezuje na original, te su savršeno iskoristili več zadane ciljeve u svoju korist. Odnosno, uspjeli su povezati radnju ovog prequela sa originalom, a da pritom nisu izgubili na uvjerljivosti i logici priče, več sve što se događa u ovom nastavku ima itekakvog smisla sa događajima iz originala...eh sad sam krenuo u filozofiju...no mislim da ste shvatili o čemu pričam hehe...

Sve u svemu, zbilja izvrstan film, i izrstan nastavak/prequel koji nipošto ne smijete prepustit, kao ni treći dio...ako ste voljeli "Kumove", voljet će te i cijelu ovu trilogiju.
No unatoč svim vrlinama koje sam nabrojao, zbog svog sporog ritma, ni ovom nastavku ne mogu dati čistu peticu, iako on to itekako zaslužuje zbog izvrsne karakterizacije i pametne priče. Stoga ne obazirite se na moju ocjenu, ona je opet samo odraz nekog mog raspoloženja a ne kvalitete filma.

Ocjena 4/5

0