D-nice

četvrtak, 19.05.2005.

Nešto savršeno...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Njemačka gumarska kompanija Fulda za potrebe promidžbe svojeg novog proizvoda naručila je izradu unikatnog Maybacha, nastalog na temelju skica mladog studenta dizajna Fredrika Burchhardta.



Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Daleke 1938. godine Fulda je predstavila svoje nove proizvode na tadašnjem Maybachu SW 38. U međuvremenu je luksuzni proizvođač automobila nestao sa scene, da bi prije nekoliko godina, zahvaljujući ulaganjima DaimlerChryslera, opet krenuo s proizvodnjom. Suradnja dviju kompanija opet je obnovljena, a rezultat je brutalni Exelero, prototip nastao s ciljem promidžbe istoimenog Fuldinog pneumatika. U skladu sa sloganom njemačkog gumara Schwarz. Breit. Stark. suvremeni "Darth Vader na kotačima" doista djeluje impozantno. Uostalom, stoji na gumama rekordnih dimenzija od čak 23 inča.



Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Za vanjski izgled automobila zaslužan je 24-godišnji Fradrik Burchhardt, pobjednik natječaja u kojem su sudjelovali polaznici studija dizajna na sveučilištu u njemačkom Pforzheimu. Njegovi nacrti dodatno su prilagođeni u Maybachovom dizajnerskom centru u Sindelfingenu, jer za proizvodnju vozila na osnovi postojećeg modela 57 bile su nužne neke preinake. Primjerice, vrata i A nosači pomaknuti su unazad, a drugačiji je i smještaj volana, papučica i ručice mjenjača.


Free Image Hosting at www.ImageShack.us




Obujam standardnog V12 agregata povećan je na 5.9 litara, pa motor razvija čak 700 KS uz 1020 Nm okretnog momenta, dostupnih već pri nevjerojatnih 2500 o/min. Dimenzije (D=5890 mm, Š=2140 mm) otkrivaju da je ovaj jedinstveni automobil još veći od ionako golemog originala. Doduše, osjetno je niži (1390 mm), čime je dodatno naglašen njegov supersportski karakter. Kao što se i moglo očekivati, interijer obiluje luksuznim detaljima i najboljim materijalima, poput kože, neoprena, aluminija i ugljičnih kompozita.



Da ovo nije vozilo namijenjeno statiranju na sajmovima potvrđuju rezultati testiranja na stazi Nardo. Exelero je tamošnjem ovalu postigao brzinu od 218.38 milja na sat, odnosno više od 350 km/h. Unatoč masi koja premašuje dvije i pol tone, golema snaga omogućava ubrzanja u rangu najboljih sprintera - do stotice mu treba samo četiri i pol sekunde. No bez obzira na sjajna vozna svojstva, u Maybachu kažu da ne postoje planovi za serijsku proizvodnju atraktivnog unikata, izrađenog u pogonima torinske Stole.

- 20:27 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>