četvrtak, 15.05.2008.

Dan planinara Dalmacije - Orebić

Prošli vikend u organizaciji našeg HPD-a bio je organiziran izlet u Orebić povodom Dana planinara Dalmacije.
Dogovor je bio da se nađemo u subotu poslijepodne u 1 sat na "Velikom mulu" našem tradicionalnom okupljalištu odakle smo u Orebić krenuli sa jednim privatnim te kombijima od Gorske i Parka Prirode, cilj nam je bio doći na vrijeme za prvi izlet preko Perne i Bilopolja do Franjevačkog samostana, dokle bi se penjali 40 min. te zatim posjetili crkvu, samostan, groblje kapetana i vidikovac.

Pri dolasku u kamp izašli smo iz kombija, postavili šatore, ugurali ruksake, udobno se smjestili te nešto prezalogajili sve do 19h kada je bilosvečano otvaranje Dana dalmatinskih planinara uz pozdravne govore organizatora, predstavnika Općine i Turističke zajednice te informiranje o usponima i daljnjem programu. U 20 sati je bilo najavljeno druženje uz razna natjecanja kao što je običaj na planinarskim druženjima, logorska vatra te ples i koncert. na ovogodišnjem okupljanju se okupilo oko 550 planinara iz 27 Dalmatinskih te Bosansko-hercegovačkih planinarskih društava od čega je nas iz Makarske bilo 24-vero. Živa muzika je završila oko 12.30 te je to bio znak za počinak budući da su sutradan sljedila dva uspona; jedan u 6.00 koji je sadržavao polazak brodom do Orebića zatim preko Urkunića, Kabala i Stare kućice, inače je to bila malo zahtjevnija tura.
U 6.30 bio je polazak na malo manje zahtjevnu turu Perna-Bilopolje-Nova kućica-
-Stara kućica.

Nakon što su se tu svi sastali započeli smo penjanje prema vrhu sv. Iliji (961m) gdje je najavaljeno snimanje milenijske fotografije koje je popraćeno izvedbom himne od strane gradske glazbe iz Vodica čiji su se članovi sa svojim instrumentima popeli sve do vrha (da, da čak i onaj s velikim bubnjem ;) ).Poslije slikavanja smo se spustili uz poglede na panoramu koja se pruža prema Korčuli i onim malim otočićima oko nje. Pri dolasku u kamp malo sam se odmorio smočio noge u moru te krenuo na ručak koji je ovaj ptu bio malo neočekivan s obzirom da je ovo bio planinarski skup dakle umjesto već ustaljenog fažola poslužena je pašticada sa muflonom što je, izgleda, na ovom području tradicionalan objed. Poslije ručka smo se zaputili kući sa neuspješnom namjerom da stignemo na trajket pa smo tako uz obilazak Trstenika, Dingača i Stona, razmjenjujući dojmove, stigli kući.

Pohvale organizatoru koji je omogućio izlet, ručak, krasan vatromet te prije svega druženje svih planinara s ovog prostora.

Za kraj:

Milenijska fotografija Šime Strikomana

Post Scriptum

Službena stranica HPD-a je opet u pogonu i vrijedi je posjetiti.

U nedjelju 18. svibnja će biti održan tradicionalni uspon na Vošac okupljanje je dogovoreno u 7.30 na Kačićevom trgu dok će zabavni program početi u 11.30, u 14h će biti podjeljen besplatni biokovski fažol, a u 17h je organizirani povratak u Makarsku.