ponedjeljak, 23.05.2005.

piti i pušiti

Eto, čitam komentare vas, svojih dragih čitatelja-ica i čini mi se dvije stvari da se nameću u kojima trebalo progovoriti i volio bih i ja reći koju. Čini mi se da poneke čudi zašto pišem o čemu pišem pa ću pokušati odgovoriti. Također dosta ima komentara tipa što će sve to, dovoljno je piti i slično. Kao prvo da se probam opravdati da nisam antialkoholičar niti sam ikada bio ali istini za volju treba priznati da ako se govori o nekiim oapsnostima bilo po zdravlje ili socijalni život da tu alkohol nije ništa bolji ili manje opasan od bilo koje droge. Činjenica je jedino da je alkohol u našoj kulturi nazočan od pamtivjeka pa smo na njega navikli. Normalno je kazati za nekoga kad malo podivlja "pusti ga, napio se" i nikom ništa jer svi znaju da će se sutra otrijezniti i u mamurluku i glavobolji svima pričati kako više nikad neće piti...
Kad je riječ o narkoticima postajemo puno osjetljiviji, naizgled mudriji, a zapravo licemjerniji. Nisam protiv tradicije, ali i tradicija se mora s vremena na vrijeme osvježavati i nadopunjavati. Pivo na primjer,d anas toliko popularno se u Hrvatskoj počelo ozbiljnije piti prije tek kojih 150 godina, što vidimo iz reklamnih slogana današnjih pivovara, a u nekim krajevima kao što je Dalmacija i puno kasnije pa ipak je danas opće prihvaćeno i tradicionalisti će se zaklinjati u njega. Krleža, pak, piše o ruskoj votki kao teškoj egzotiki, a danas je ona možda najpopularnija žestoka cuga, a niej ni meni mrska. A isto tako su i u naše krajeve stigli opiijati iz drugih djelova globusa gdje se iz što klimatskih, a što vjerskih razloga nije radilo alkohol ali su vrijedni ljudi smislili hašiš, opijum, kokain itd. Pa je onda is ve to došlo do nas. Šzto ćemo mi s tim učiniti e to je drugo pitanje. Tisuće godina proizvodi se u ovim krajevima alkohol, prije svega vino i rakija pa nismo zato svi propali u alkoholizmu. Mislim da isto vrijedi i za "droge". Nisu svi Marokanci ili Bolivijci narkomani iako su hašiš i koka kod njih normalni proizvopdi kojim se bave mnoga domaćinstva.
Naravno, pitanje je kako razumno i s mjerom rabiti ove supstance? Služe li one uopće ičemu, i ako služe čemu to?
Između ostalog dao sam u jednom od prošlih nastavaka popis literature koja nam može pomoći u traženju odgovora na to pitanje jer mi je glupo ovdje prepričavati đto sam pročitao i pokušavam se držati vlastitih iskustava. Baš zbog toga što danas o narkoticima najviše pišu, pričaju i zakone donose oni koji o tome iz vlastite iskustva pojma nemaju.
Nadam se da nisam zapilao s ovim teretiziranjima. Kritike za dizajn prihvaćam, kupio sam knjigu "Vodič kroz html" pa možda bude rezultata.
- 10:13 - Komentari (13) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>