BRAK IZMEĐU MUSLIMANA I NEMUSLIMANKE - Susret s djevojkom

srijeda , 26.12.2018.

Brak izmedju muslimana i nemuslimanke!?










Click here: BRAK IZMEĐU MUSLIMANA I NEMUSLIMANKE






Raširenost neke prakse među muslimanima daje joj legalnost i snagu i pored toga što po autentičnosti ona nije toliko jaka. Muž je dužan odobriti i obezbjediti ženi da sedmično posjećuje roditelje, bližu rodbinu mjesečno a ostalu godišnje barem jedanput. Mnogo je i bošnjačkih mladića muslimana koji postavljaju ovo pitanje.



BRAK IZMEĐU MUSLIMANA I NEMUSLIMANKE

Prema tome, ako neko želi takav brak, neka se vjenča kod matičara. Naknadno ta smetnja prestaje ako ne-pravoslavni član primi hrišćanstvo.



BRAK IZMEĐU MUSLIMANA I NEMUSLIMANKE

Brak izmedju muslimana i nemuslimanke!? - O zabrani odricanja od ženidbe i udaje Islam nam zabranjuje i sprečava da se odričemo ženidbe i udaje.



BRAK IZMEĐU MUSLIMANA I NEMUSLIMANKE

Otpadnica od vjere Propis o otpadnici od vjere islama murtedda isti je kao i propis o ateistkinji. Otpadnikom od islama smatra se, kao što pojašnjavaju islamski učenjaci, ona osoba koja je postala nevjernik nakon što je vjerovala i time izašla iz vjere, svejedno da li je poslije toga prihvatila drugu vjeru ili nije. El-Karadavi naglašava da se pod otpadništvom od islama podrazumijeva i prihvatanje komuniz­ ma, egzistencijalizma, kršćanstva, judaizma, budizma, behaizma i drugih religija ili filozofskih pravaca, kao i napuštanje vjere bez prihvatanja bilo koje druge vjere ili pravca. Svi oni imaju status murteda - otpadnika od islama i njihovo pitanje je naširoko elaborirano u fikhskim djelima. Brak sa otpadnicom od islama nije dozvoljen muslimanima. Smatramo ovdje važnim skrenuti pažnju je karakteriziranje muslimana kao otpadnika ili nevjernika najveća moguća kazna i zbog toga je nužno dobro ispitati svaki slučaj i maksimalno biti oprezan u donošenju suda jer je to veoma opasna pojava. Za to su potrebni jasni i kategorički dokazi, i to nije prepušteno pojedincima. Vjernik musliman načelno smatra sve muslimane dobrim, ima lijepo mišljenje o njima i nije mu dopušteno da ih, zbog svakog počinjenog grijeha, proglašava otpadnicima murtadima ili nevjernicima tekfir. Allah je Taj koji će suditi, i Njemu će se svi vratiti. Zbog toga je, u vezi s ovim pitanjem, potrebna maksimalna opreznost. Istaknuti učenjaci El-Karadavi i Šeltut naglašavaju da je b rak izme đu muslimana i sljedbenice zalutalih sekti kao što su behaije, kadijanije i ahmedije također ništavan, jer one slijede vjerska učenja koja su potpuno oprečna islamu. Poznato je da ove sekte naučavaju da vjerovjesništvo nije završeno sa poslanikom Muhammedom, a. Stoga, muslimanima nije dozvoljeno stupati u brak sa sljedbenicama ovakvih učenja. Brak sa kitabijkom, sljedbenicom ranije Objave Pod sintagmom ehlu-l-Kitb, sljedbenici ranije Objave, u islamskim izvorima se misli na jevreje i kršćane. Poznato je da oni u islamskoj tradiciji i zakonodavstvu imaju poseban tretman. Prema mišljenju većine islamskih učenjaka, b rak izme đu muslimana i žene sljedbenice ranije Objave, tj. U tom ajetu Allah Uzvišeni kaže: I dopuštaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dopuštena; i čestite vjernice su vam dopuštene, i čestite kćeri onih kojima je data Knjiga prije vas, kada im vjenčane darove njihove date s namjerom da se njima oženite, a ne da s njima blud činite i da ih za prilježnice uzimate? El - Maide , 5 Šejhovi Šeltut i El-Karadavi konstatuju da među islamskim učenjacima postoje razilaženje u vezi toga ko su ehlu-l-Kitab, sljedbenici Knjige, jesu li to današnji jevreji i kršćani? Nakon navođenja mišljenja Ibn Omera i nekih drugih učenjaka koji su jevrejima i kršćanima osporavali status ehlu-l-Kitaba, šejh El-Karadavi daje prednost mišljenju većine islamskih učenjaka el-džumhkr s obzirom na ja­ snoću ajeta u suri El-Ma'ide koji upućuje na dozvolu sklapanja braka sa sljedbenicom ranije Objave, a taj ajet je među zadnjim objavljenim ajetima, kako se navodi u hadisu. Što se, pak, tiče riječi Uzvišenog: Ne ženite se mnogoboškinjama i: U braku mnogoboškinje ne zadržavajte, može se reći da su ti ajeti općeniti, a njihov smisao je specificiran u suri El-Ma'ide, ili se može reći da se izraz mnogoboškinje u kur'anskoj jezičkoj praksi ni u kom slučaju ne odnosi na sljedbenice ranije Objave s obzirom da Kur'an te dvije kategorije spominje odvojeno jedne iza druge kao što je slučaj u više kur'anskih tekstova, pojašnjava El-Karadavi. On, potom, navodi detaljno uvjete koji se moraju ispoštovati u slučaju da musliman želi da stupi u brak sljedbenicom ranije Objave. Uvjeti koji se moraju ispo štovati za sklapanje braka sa sljedbenicom ranije Objave Dakle, b rak između muslimana i sljedbenice ranije Objave u osnovi je dopušten jer ehlu-l-Kitab imaju poseban status u islamu. Ova načelna dozvola omogućava, također, da se na taj način supruga upozna sa ljepotama islama, da dođe do približavanja između muslimana i sljedbenika ranije Objave te širenja tolerancije i suživota između pripadnika tih vjera. Me đutim, ova načelna dozvola, naglašava šejh El-Karadavi, ima nekoliko važnih uvjeta koje ni u kom slučaju ne smiju biti zanemareni: Prvi uvjet: Potrebno je u vjeriti se da je žena doista sljedbenica ranije Objave, tj. Poznato je da nije svaka djevojka ro đena od roditelja kršćana kršćanka, niti da je svaka ona koja odraste u kršćanskoj sredini neizostavno kršćanka. Ona može biti komunista-materijalista ili može biti pripadnica potpuno odbačene religije sa stanovišta islama, kao što je behaizam i njemu slična vjerovanja. Drugi uvjet: Kitabijka mora biti čedna i krjeposna, jer Allah nije dopustio brak sa svakom sljedbenicom ranije Objave već je dozvolu ograničio samo na čedne i čestite od njih rekavši:... Komentatori Kur'ana, poput Ibn Kesira i drugih, kažu da s riječima el-muhsant misli na to da s u čiste od bluda i nemorala. Dakle, m uslimanu nije dopušteno da se oženi djevojkom ili ženom koja se podala bilo kojem muškarcu. Ona mora biti čista i poštena u svojoj moralnosti i udaljena od sumnjivih radnji. El-Karadavi navodi d a je ovakva vrsta žene u zapadnim društvima današ­ njice ne samo rijetka nego se smatra još i nastranom, na što upućuju izvještaji i istraživanja koja se tamo sprovode. Nažalost, ono što se u islamu naziva­ nevinost, čestitost i krjepost danas sve više gubi društvenu vrijednost pa se djevojka koja nema ljubavnika i ne upražnjava seksualne odnose prije braka smatra nazadnom i društveno odbačenom. Tre ći uvjet: Da ne bude pripadnica naroda koji je neprijatelj muslima­ na i koji ratuje protiv njih. Zbog toga su islamski pravnici napravili razliku između žene koja kod muslimanske zajednice ima status štićenice zimmijja i one čiji je narod u ratu sa muslimanima harbijja. Dopustili su brak sa prvom, a zabranili sa drugom. El-Karadavi ovaj uvjet smatra veoma racionalnim, jer kako bi se mogla ostvariti takva veza koja pribavlja srodstvo po tazbinstvu, što predstavlja jednu od od najjačih veza među ljudima koja u stopu slijedi srodstvo po krvi; dakle, kako bi se mogla dopustiti veza izme đu muslimana i onih koji su s njima u ratu? Kako će muslimanu biti dopušteno da se s njima tazbinski poveže tako da oni postanu djedovi, nene, daidže i tetke njegove djece, a kamoli da njegova supruga, koja je majka i odgajate­ ljica njegove djece, bude od njih? Kako ćemo biti sigurni da ona neće otkriti tajne i osjetljiva mjesta muslimana i o njima obavijestiti svoj narod, pita se šejh El-Karadavi. Stoga ne čudi to što veliki učenjak hanefijskog mezheba Ebu Bekr er-Razi el-Džessas podrža­ va mišljenje Ibn Abbasa, oslanjajući se na riječi Uzvišenog: Ne treba da lju­di koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju budu u ljubavi sa onima koji se Allahu i Poslaniku Njegovu suprotstavljaju... El-Mudžadele , 22 A brak uzrokuje ljubav, kao što Uzvi šeni kaže: I jedan od dokaza Njegovih je taj što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost... Er-Rum , 21 Također, u prilog ovog stava idu i ri ječi Uzvišenog: Allah vam zabranjuje da prijateljujete s onima koji ratuju protiv vas zbog vjere i koji vas iz zavičaja vašeg izgone i koji pomažu da budete prognani. Oni koji s njima prijateljuju sami sebi čine nepravdu. El-Mumtehane , 9 Četvrti uvjet: Da rezultat ovoga braka ne bude nered, ili sigurna, odnosno preovlađujuća šteta, jer poznato je da je korištenje dopuštenih stvari uvjetovano ne­ postojanjem štete. Ako se ispostavi da je u općenitosti upotrebe dopuštene stvari opća šteta, ta stvar postaje općenito zabranjena, a ako je pojedinač­na šteta, ta stvar postaje zabranjena nekim kategorijama ljudi ili u nekim situacijama. Kad god se poveća šteta u nekoj stvari, time njena zabrana postaje čvršća. Odatle, nadležni i odgovorni među muslimanima za podru čje prava imaju ovlasti da ograniče upotrebu nekih dopuštenih stvari ako se boje da će njihova sveukupna ili pojedinačna upotreba prouzroko­ vati određenu štetu. Šejh El-Karadavi potom navodi konkretne primjere štete koja može nastati iz braka sa nemuslimankom, a to se pojavljuje u više vidova, od kojih su i sljedeći: 1. Da se ra širi običaj sklapanja braka sa nemuslimankama tako da se to negativno odrazi na djevojke muslimanke podobne za brak. Poznato je da je broj žena obično isti ili veći od broja muškaraca, a broj djevojaka podobnih za brak je nesumnjivo veći od broja podobnih muškaraca koji mogu ispu­niti obaveze koje brak zahtijeva. Općepoznato je i utvrđeno da je muslimanki dopušteno da se uda samo za muslimana, tako da je uspostavu ravnoteže potrebno zatvariti vrata braku sa ne muslimankama, vodeći brigu o muslimankama. Ako muslimani žive u nekoj zemlji i u njoj predstavljaju manjinu sta­ novništva, kakve su, npr. U protivnom, rezultat će biti da djevojke muslimanke - ili veliki broj njih - neće imati za sebe muslimana koji bi im mogao ponuditi brak. Djevojka musli­ manka suočit će se s jednom od tri mogućnosti: — udajom za nemuslimana — što je ništavno i nevažeće u islamu, — nemoralnosti i kretanju u svijetu poroka — što je jedan od najvećih grijeha, — životom zauvijek lišen bračnog života i materinstva. Ni s jednim od tih mogućnosti islam nije — a to je neizbje žan rezultat braka muslimana sa nemuslimankama, uz zabranu muslimanki da se uda za nemuslimana. Moguća šteta od takvog braka je i ono što je p oznati muhaddis Se'id ibn Mensur u svom Sunenu naveo je kao r azlog zbog kojeg je hazreti Omer zabranio Huzejfi ženidbu sa nemuslimankom. Poznato je da najveću odgovornost za djecu imaju njihovi roditelji. U ovom slučaju, otac musliman je izravno odgovoran za islamski odgoj svoje djece. Kako će u ovakvoj situaciji odgojiti svoju djecu, sukladno islamskom vjerovanju i principima? Islamski učenjaci su saglasni da u vezi islamskog odgoja djece nema kompromisa, tj. Otac musliman je dužan da djecu odgoji u duhu svoje vjere, a kako će to postići kada majka njegove djece nije muslimanka? To je posebno osjetljivo pitanje, i upravo zbog toga savremeni islamski pravnici poput šejha Šeltuta i šejha El-Karadavija nisu blagonaklono gledali na ženidbu muslimana sa jevrejkom ili kršaćankom u današnjem vremenu kada su muslimani izloženi raznim previranjima i utjecajima koji su uzrokovali njihovu opću slabost i dekadencu. U tom pogledu šejh El-Karadavi poručuje da veliki problem nastaje onda kada se u takvom braku rode djeca koja obično odrastaju onako kako želi majka, a ne onako kako želi otac — ukoliko on uopće i ima vla­stitu volju. Djeca su bliža, privrženija i pod većim utjecajem majke, naročito ako su rođena u njenoj zemlji i među njenim narodom, gdje se odgajaju sukladno majčinoj vjeri, u poštivanju njenih vrijednosti, uvjerenja i obi­ čaja. Ako i ostanu u vjeri svoga oca, ostanu samo formalno i imenom, a ne suštinski i stvarno. To znači, naglašava El-Karadavi, da smo izgubili tu mladu generaciju u vjerskom i nacionalnom smislu, a možda i njihove očeve. Na kraju svoje fetve o braku muslimana sa krćšćankom ili jevrejkom šejh El-Karadavi poručuje da takav brak u na šem vremenu nije šerijatski legitiman i muslimani se toga trebaju kloniti imajući u vidu mnoge štetnosti koje iz takvog braka mogu proisteći. Ne zaboravimo ovdje spomenuti i ovo: koliko god ljudi olak šavali i dopuštali brak sa nemuslimankama nema nikakve dvojbe ni razilaženja da je brak sa muslimankom bolji i vredniji iz mnogo razloga. Nema sum­nje da je jednakost vjerovanja jedan od činilaca sretnog života. I slaganje u idejnom i mezhebskom smislu je bolje za sretan brak. I vi še od toga, islam se ne zadovoljava samo brakom sa bilo kakvom muslimankom nego podstiče na brak sa pobožnom muslimankom koja je brižljiva u postizanju Allahovog zadovoljstva i poštivanju prava muža i najsposobnija u čuvanju svoje časti, muževljevog imetka i djece. Zbog toga je Allahov Poslanik, a. U vezi s tim on je izdao nekoliko fetvi, a opširnu studiju o ovoj temi objavio je u svome djelu El - Fet  v , dir  sa li mu š kil  ti - l - muslimi - l - mu ' siri fi haj  tihi - l - jevmijje , u kojem je ponudio studiozne odgovore na probleme s kojima se susre ć e savremeni musliman u svom svakodnevnom ž ivotu. Vidjeti navedeno djelo, publicirano u izdanju Daru -š-š uruk , Kairo, 1988. Enes Ljevaković, inače fetva-i emin Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini fetva-i emin je stručna osoba koja je ovlaštena da daje fetve i odgovore na pitanja iz fikha, islamskog prava. Kakva je procedura u pogledu ovoga i stav islama o ovome? Prema tome, ako neko želi takav brak, neka se vjenča kod matičara. Imam to ne treba obavljati, jer bi na neki način time odobrio i promovirao takav postupak, koji očito nije u interesu muslimanske zajednice, zato što bi, ako bi se raširila praksa takvih brakova, mnoge muslimanske djevojke ostale neudate, a izričito im je zabranjeno da se udaju za nemuslimane. Umjesto zaključka Tokom posljednja dva stoljeća istaknuta crta bošnjačkog iskustva na Balkanu je mnogovrsna ugroženost. Pored periodične izloženosti biološkoj ekstinkciji, javljala se — nekada latentno, a nekada manifestno, ali bez predaha, iz različitih izvora orkestrirana prijetnja uništenjem duhovnog koda Bošnjaka. Ako prihvatimo da je srž bošnjačkog identiteta njegova u islamu utemeljena duhovna orijentacija, onda je, posve sigurno, pitanje začetka bračnog života kroz izbor bračnog partnera, kao nezaobilaznog faktora duhovne konstitucije najznačajnijeg odgojnog ambijenta — porodice, socijalni interes prvog reda u nastojanju za očuvanjem postojećeg karaktera bošnjačkog identiteta. Takvo motrište sugerira da ustanovljenje ove socijalne karike ne smije biti prepušteno stihijskoj, nagonskoj akciji. Zbog toga, ovim radom nastoji se sagledati referentna bračna problematika kroz prizmu istraživanja i fetvi istaknutih savremenih islamskih učenjaka šejhu-l-Azhara dr. Mahmuda Šeltuta i dr. Imajući na umu presudnu ulogu majke pri formiranju unutarnjeg djetetovog svijeta i pri regulaciji unutarporodične dinamike te posljedičnu bračnu apstinenciju muslimanske djevojačke populacije, ova načelno dozvoljena forma braka između muslimana i nemuslimanke sledbenice ranije Objave , situacijski ishodi sasvim novim — u perspektivi očuvanja duhovnog identiteta Bošnjaka neželjenim — socijalnim dimenzijama. Potencijalno duhovno inficiranje vitalnih organa bošnjačkog identiteta, postepeno bi vodilo idejnoj difuziji i socijalnoj inkoherenciji bošnjačke scene, što bi ovaj narod svelo na međusobno suprotstavljenu isključivo statističku kategoriju — tj. Različite studije pokazale su da je prevencija uvijek bolja od liječenja. Stoga je optimalan pristup preventivno djelovanje usmjereno ka razvoju odbrambenih mehanizama. Kako je brak, u funkcionalnom smislu, multidimenzionalan fenomen, ovaj rad, pored ostalog, propituje i odnos interesa pojedinca i interesa zajednice. Svaki pojedinac, kao socijalno biće, vlastite i kolektivne potrebe realizira u efikasnoj koegzistenciji sa ostalim članovima grupe. Bilo kakvo ugrožavanje grupe posredno dovodi u istovrsnu opasnost i samog pojedinca. Shodno pretpostavljenom interesu zajednice nad interesom pojedinca i primijećenim negativnim posljedicama braka muslimana i nemuslimanke, a vodeći se predmetnom fetvom, smatrali smo opravdanim dovesti u pitanje svrsishodnost ovakvog braka u trenutnim bosanskohercegovačkim okolnostima.



Albanke za udaju stigle u Srbiju
Kako ćemo biti sigurni da ona neće otkriti tajne i osjetljiva mjesta muslimana i o njima obavijestiti svoj narod, pita se šejh El-Karadavi. Međutim, cilj svjedočenja pri sklapanju braka nije potvrđivanje i ustanovljavanje braka u slučaju njegova negiranja i nastanka nekih bračnih nesuglasica. Najmanji broj svjedoka je dva muškarca, a može biti i jedan muškarac i dvije žene ili samo četiri žene. U svakom slučaju, promjene bi bile dramatične, a samo jednostavnom računicom, zanemarivši druge utjecaje, mogli bismo govoriti o tome da će muslimani u Beču činiti približno polovicu stanovništva do 2050. U predislamsko doba muškarci su masovno ubijali žensku djecu tj. Prema mišljenju većine islamskih učenjaka, brak između muslimana i žene sljedbenice ranije Objave, tj. Razvod zavisi od toga da li je teže ili lakše podnijeti razvod ili pritisak. Brak nije dozvoljen u kojem slučaju sa sljedećim srodnicima: -majkom, -očevom i materinom uzlaznom linijom nene, pranene itd. Međutim, muslimani nisu takvi. A oni koji Allahove propise narušavaju, nepravedni su. Na osnovu mišljenja većine učenjaka brak ne može biti sklopljen na osnovu svjedočenja pijane osobe koja ne razumije ono što čuje niti se može sjetiti toga nakon što se otrijezni. Kuran ne pominje nikakvo ograničenje u vezi putovanja žene, mada pojedini pravnici smatraju da ona ne može sama da ode na put duži od tri dana za srednjevekovni islam je to 48 kilometara zbog straha za njenu bezbednost.

[Erocke drame filmovi|Ulaz na nalog|Moderne frizure za žene starije od 50 godina]






Oznake: Kršćanka, sam, kako, da, me, musliman, zaprosi?

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.