Image and video hosting by TinyPic

nebuloze@nemampojma.hr

subota, 03.06.2006.

Trg Ante Starčevića, Osijek

nedavno sam bila na izložbi idejnih rješenja za budući spomenik na tru ante starčevića u osijeku... onak, odmah na ulazu su me "napali" s uobičajenom spikom "jesi ti punkerica", ma e naravno... napudrani starkelje me onak odmjerili od glave do pete, ko da sam pala s marsa! hehe, a ne mogu mi ništa, imala sam pozivnicu :) zimus sam dosta posjećivala tu galeriju (kazamat) s frendicom iz australije, no kako se ona vratila kući, sada idem sama, a pošto me tamo znaju, svako malo dobivam pozivnicu na kojekakva otvaranja i takve stvari ;)
u biti, sve je bilo puno kamera i reportera, kojekakvih voditelja i "važnih ljudi", pa sam faktički skoro ja bila jedina publika (kao inače, gdje god ošla, ispada da sam jedina koja je stvarno došla vidjeti izložbu, što je btw dosta tužna stvar, nitko ne posjećuje galerije, a ulaz je faktički đabe).
odlučila sam pogledati izložbu prije nego što glavonje počnu sa svojim litanijama, pa sam upala malo ranije, nitko mi nije ništ reko, pa se nisam dala ometat.
da razjasnim jednu stvar, nisu tamo bili spomenici onakve veličine kakve će biti na trgu, nego su to bile tek makete. radovi su ocjenjivani od ocjenjiavačkog suda od 9 članova: anto đapić (s kojim sam se skoro sudarila na izlazu, tu odjevnu kombinaciju ne bi željeli vidjeti, najobičnija bijela majica i neke tamo uredničke hlače, bljak), branimir glavaš, tone papić, vatroslav kuliš, petar barišić, zvonko maković, borivoj popovčak, oliver grigić, željka jurković (svi oni imaju kojekakve "titule", tipa dipl.ing.arh. ili prof. dr. sc. koje nisam ispisivala jer mi je to bez veze i uopće nije bitno).
odaziv na natječaj je bio velik, što i ne čudi kada je nagrada za prvo mjesto bila 50.000, 00 kuna!
no, postoji i "mračna" strana svega toga, gospon starčević je u svojoj oporuci izričito istaknuo da mu NE DIŽU SPOMENIKE, na što se naš dragi gradonačelink sjetio da bi mu bilo lijepo postaviti spomenik, s izlikom da nisu ni kafkina djela zapaljena, kako je zatraženo u njegovoj oporuci...
kao rezultat toga, da sam starčević nije želio spomenik, prvo je mjesto osvojio ovaj rad:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
bit je u tome, da su to samo stepenice, ali spomenik postaje tek onda kada netko stane na najvišu stepenicu, tako tvoreći siluetu, koja bi simbolično trebalo predstavljati samog starčevića, što pak hoće reći da je on u svima nama i da svatko može biti starčević... kako poetično... u biti, meni se ta ideja najviše sviđa i onak, baš bi bilo fora imati te stepenice na trgu :) inače, rad je djelo nekih tamo likova iz kaštel kambelovca, točnije filipa tadina i roberta jozića.
druga nagrada se također temelji na tome da starčević nije želio spomenik, a to i izričito piše na samom spomeniku:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
po mom laičkom miljenju, spomenik je iznimno gadan... onak, taj neki kvadar što li više, sav od metala, nekak futurističko, ma joj.. ok, kontam da je i cijeli trg neki dosta futuristički s onim prolazima za pothodnik, ali ipak.. kontam da bi bilo išarano dok kažeš keks, jer ipak, taka neka ogromna metalna gromada predstavlja savršenu podlogu za grafite... i onda još piše na njemu neki citat, kao da starčević nije dopustio da mu se dižu spomenice... hello, onak, narode, mučnite glavom, na spomeniku piše da on sam nije dopustio da mu se diđu spomenici? ma nazdravlje....
e sad, treća nagrada, ružnoćom je nadmašila sve ostale.... onak, zamislite da je predhistorijski čovjek napravio skulpturu svom nekom božanstvu koji onak totalno podsjeća ne zombija.. sve to grubo i smiješno izrađeno, a dimenzije su ogromne.. e pa nedo im bog da tak šta stave na trg jer ću osobno otići i srušit to čudo! zato, među ostalim nema ni slike tog čuda, jer sam tek naknadno saznala da je to osvojilo treće mjesto, a kada sam bila na mjestu događaja, učinilo mi se da nema smisla fotografirati tak šta ružno... nekome se to možda sviđa,umjetnička sloboda....
no, koliko je treće mjesto gadno, toliko je četvrto fora:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
opet nešto futurističko, ali meni se sviđa. te kocke su baš fora, i super što je sve onak razbacano na sve strane... onak, djeca se mogu penjat po tome i bilo bi baš fora... onak, ti multifunkcionalni spomenici su mi baš fora, glupo je samo onak vidjeli neki tam kip i to je to... ok, može to biti i lijepo i krasno, ali ako mu ne možeš ni prići ni ništa, onda je bez veze.. recimo, ima u osijeku onaj pješak, e taj mi je fora! onak, ne ističe se, samo "hoda", i možeš se rukovat s njim svaki put kada prolaziš ;)
peto mjesto je opet rad iznimne ružnoće:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
ma to ko da je napravio neki navijač kohorte! ne kontam što bi to htjelo da bude, ali ta plava i bijela mi idu na živce! nije dovoljno da su nam tramvaje htjeli prebojati u tu boju, ne sad bi oni i takav spomenik... ma joj, takva bijelo-plava gromada na onom trgu, koma... to ko oni neki, ne znam ni kak da ih nazovem, stupovi valda.. ma joj, to hrđavo željezo, ko da je ostalo još iz komunizma! i onda se ljudi čude da je sve išarano i puno grafita! isse, pa kak ne bi bilo, ne znam koliko tih ogromnih sutpova strše baš usput, prava podloga... ovi u upravi još nisu skontali da se može šarati na sve što je donekle ravno i u okomitom položaju na zemlju! stupovi, kuće, zidovi što god... ne moš im to objasnit, a nemaju toliko mozga u glavi da bi to skontali smi od sebe....

evo, još nekoliko radova,meni se recimo nisu baš svidjeli, onak, dosta bez veze, ne kontam smisao recimo onog luka, hjtelo bi podsjećati na neku kapiju, što god... a ima i dosta stoječih kipova starčevića, koji su po mom mišljenu pomalo bezidejni i obični:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

a sad jedan koji mi je onak, dosta ok:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
spomenik bi trebao biti nomralne, tj. ljudske veličine, tak da se ne bi isticao od prolaznika... a baš je fora, onak, lik sjedi, razmišlja, a svi prolaze kraj njega, kao da nije tamo.. samo sjedi, razmišlja, a vrijeme, ljudi, sve polako prolazi kraj njega...no on ipak ostaje, danju i noću, razmišlja, razmišlja......

i to bi bilo to :) slike su malo lošije kvalitete, jer nisam znala da li se smije unositi fotoaparat ili ne, pa ga ipak nisam ponijela... a onda sam skontala kako svi slikaju sve što nađu, pa sam se skoro "pojela", no onda sam se sjetila da imam i na mobitelu kameru, pa je stvar donekle spašena :)

pozzzzzzzzzzz i xoxoxoxo svima ;)

Post Scriptum: braco pozdravlja sve koji ga znaju i ne znaju :)
- 12:36 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>