SHRVANOST, 15 portreta shrvanosti. 1.dio


1.portret

Oči su joj sive.Kosa joj je raščupanai mokra.Prsti su joj zatubasti.Nokti izgrizeni i ispucali.Zubi su joj, hrapave kljove.Pogled joj je pomalo isprazan, prati je dojam odsutnosti koji je nemoguce pretociti u riječi. Pečatnjak joj je prsten s kukom.

Jednog dana njezina će vam kuka zakvačiti srce.
Opisi predocavaju što je ona i zasto je ona;

Kad nada mine, ona je tu.Ona je u tisuću tisuća čekaonica i praznih ulica,u sivim betonskim zgradama i anonimnim hotelima.Ona je s one strane svakog zrcala.Kad vas u oči gkedaju oči sto vas i predobro znaju, i vise ne mare za ono sto vide, to su njezine oči,Ona stoji i čeka,a u njezinu držaju bol vam vise ne govori da živite, u njezinoj naznočosti rados je nezamisliva.

2. portret
Tako da kad mi je biskupov tajnik kazao da dođem na razgovor s njim, znao sam da to mora imati veze s pićem. Irac sam;potomak stotinu naraštaja ozbiljnog pristupa piću. Ali u današnje vrijeme mora izbjegavati čak i prividno neprihvatljivo ponašanje.
A u zadnje vrijeme sam i malo pogubio konce.
Nije bila stvar u piću.Kaže mi, prije deset godina bila je tu jedna djevojćica. Pokaže mi sliku.Odgivorim mu da je se sjećam: čudna curica, uvijek je smišljala priče ne bi li privukla pažnju.
Ona kaže da si se petljao s njom, kaže mi.
KAŽEM MU, NIKAD.
A mogu to i dokazeti, čak i nakon ovoliko vremena.
Ne, kaže. Ne možes.Plaćamo joj tri četvrt milijuna, Dermonte.A ti bi trebao razmisliti o svome pozivu.To traži osiguravajuce društvo,shvačas.
Ali nikad, ponovim.A ja,a ja sam svećenik.
Mora se vidjeti da nesto poduzimamo, kae biskupov tajnik.Ne smije se steći dojam da podnosimo takve stvari.Ako ostaneš u crkvi, morat ćemo te ptrijaviti policiji.
Zbog čega molim?
Zbog napastovanja djevojčica,tužno mi kaze.
Ali nikad, kažem mu, a čujem sebe kako cvilim kao pas koga si šutnuo kad si popio čašicu previše,a njemu baš nikako ne ide u glavu zašto.
Ovo nije fer,kažem.
A kad sam već na vratima, misleći samo kako da ne zaplaćem jer u svojoj dobi, s 54 godine, moram početi sve iz početka, misleći na bocu Canadian Cluba u donjoj ladici svog radnog stola, kažem mu, velečasni, razmislite malo. Što bi Isus učinio?
Biskupov tajnik odmahne glavom na to.
Da je on morao imati posla s osiguravajućim drustvima, vjerovatno bi te ostavio na cijedilu, isto kao i svi mi, kaže mi, bez osmijeha.

3.portret.
Ona odluci sastaviti popis svega onoga sto je usrećuje.
Napiše "šljvin cvat" pri vrhu jednog papira.
Zatim zuri u taj papir i nemoze se sjetiti ničeg više.
S vremenom počne padati mrak.

4. portret.
Shrvanost se sijeća. Radi se o neobičnoj, plašnoj uspomeni, u kojoj stvari postaju sumorne i omeđene mrakom.
U njoj ima radosti,
naravno,
i ljubavi,
i dodirivanja.
Prisutnosti zbog koje je
ova odsutnost
nepodnošljiva.
Bez pobjeda
bez ljubavi,
bez radosti,
njezino bi djelo bilo uzaludno.


05.05.2007. | 16:46 | 12 K | P | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.


< svibanj, 2007 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Srpanj 2007 (1)
Lipanj 2007 (1)
Svibanj 2007 (7)
Travanj 2007 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



da ili ne?


Opis bloga

o svemu u životu.....