Otkriće metana - mogućnost postojanja života na Marsu

17 siječanj 2009

Znanstvenici su otkrili metan u Marsovoj atmosferi što povečava mogućnost postojanja života na Marsu.

Mars bi moga obiti aktivniji nego što mislimo.
Metan je mogao nastati od mikroorganizama, kao produkt geoloških aktivnosti ili od udara kometa, kažu NASA-ini znanstvenici, ali nisu sigurni koliko dugo se metan nalazi u atmosferi.

Molekula metan se sastoji od atoma ugljika i 4 atoma vodika i glavna je komponenta prirodnog plina na Zemlji. Ovo je zanimljivo astrobiolozima jer organizmi ispuštaju mnogo metana na Zemlji razgradnjom hrane. Geološki procesi kao što je oksidacija željeza takđer oslobađaju metan.

"Vrijeme je da počnemo istraživati Mars u potrazi za mogućnosti postojanja živih organizama koji oslobađaju metan." rekla je Lisa Pratt, profesorica geološke znanosti na Indiana University na NASA-inom sastanku.

Tim je našao metan u Marsovoj atmosferi pažljivo promatrajući planet kroz NASA-in Infrared Telescope Facility i W.M. Keck Teleskop koji se nalaze u Mauna Kea na Havaima.

Koristeći spektrometre na teleskopima da šire svjetlo u njihove komponente boja, tim otkriva tri spektralna obilježja, takozvane apsorbirane linije, koje su zajedno kao "otisak prsta" metana.

Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.