Prioritet željezničkih pruga u Bjelovaru
Prioritet ima samo “nova” moderna željeznička pruga. Željeznička pruga Bjelovar – Zagreb ne može više zadovoljavati opće potrebe građana i privrednika za prijevoz. Željeznička pruga, ovakva kakva je, opasna je i tehnološki zastarjela. Konstrukcijski je namijenjena uvjetima parnih lokomotiva, tj. vlakova prosječne brzine do 60 kilometara na sat, a ne za motorne vlakove većih brzina (Plavac) koji razvija brzine i do 120 kilometara na sat.
Nije dovoljno samo obavljati popravke, “krpati” prugu, mijenjati šine i pragove, a to se baš ovih dana čini. Kod projektiranja željezničke pruge nije se dovoljno vodila briga o sigurnosti cestovnih prijelaza preko željezničke pruge i čak ni na najkritičnijim i opasnim mjestima.
Za dovoljnu sigurnost i zaštitu ljudskih života potrebno je kvalitetno osigurati prijelaze brkljama i potrebnom signalizacijom, a na najprometnijim prijelazima izgraditi nadvožnjake ili podvožnjake. Unatoč svim teškim nesrećama koje su se dogodile i nebrojenim žrtvama i dalje se “kocka” s materijalnim dobrima i ljudskim životima građana Hrvatske.
Branko Stojković
Jutarnji list, 26. 10. 1998.
HDZ-ov Š
|