Lokalna i regionalna samouprava - Susretit će se u sredini
srijeda , 16.01.2019.Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
Click here: Lokalna i regionalna samouprava
Uključivanje i iskorištavanje sredstva iz fondova EU namijenjenih financiranju razvoja posebno je značajno kako bi se potaknuo razvoj lokanih područja utemeljen na njihovim specifičnim karakteristikama i posebnostima. Odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno sklapanju sporazuma o suradnji s jedinicama lokalne, odnosno regionalne samouprave drugih država, zajedno s tekstom sporazuma o suradnji na hrvatskom jeziku i na jeziku države u kojoj se nalazi jedinica lokalne, odnosno regionalne samouprave s kojom se navedeni sporazum sklapa, općina, grad i županija dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu regionalnu samoupravu, koje obavlja nadzor nad zakonitošću ove odluke. Sinteza Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći: 1.
Ostala prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika predstavničkog tijela utvrđuju se poslovnikom predstavničkog tijela. U općinama i gradovima može se ustrojiti jedinstveni upravni odjel za obavljanje svih poslova iz samoupravnog djelokruga. Predstavničko tijelo smatra se konstituiranim izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova predstavničkog tijela.
731 Lokalna in regionalna samouprava - Općinski načelnik, gradonačelnik, župan i njihov zamjenik biraju se na neposrednim izborima sukladno posebnom zakonu. Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Studij: Građanskopravni - 9. Lokalna samouprava i lokalni izbori; Institut za javnu upravu 2011 , str. Vukojičić-Tomić; Lokalni politički sustav nakon uvođenja neposrednog izbora načelnika - stanje i prijepori. Reforma lokalne i regionalne samouprave u Republici Hrvatskoj; Pravni fakultet i Institut za javnu upravu 2013 , str. Reforma lokalne i regionalne samouprave u Republici Hrvatskoj; Pravni fakultet i Institut za javnu upravu 2013 , str. Dvadeset godina lokalne samouprave u Hrvatskoj; Institut za javnu upravu 2013 , str. Koncepcije o ulozi lokalnih jedinica: upravna decentralizacija, politička decentralizacija, načelo supsidijarnosti, komunalna koncepcija. Elementi autonomije lokalnih samoupravnih jedinica. Koristi od političke decentralizacije. Koncepcija lokalne samouprave u Hrvatskoj. Međunarodni akti o lokalnoj samoupravi. Europska povelja o lokalnoj samoupravi. Europska povelja o gradovima. Europska povelja o regionalnoj samoupravi. Teritorijalna osnova lokalne samouprave Načela teritorijalne podjele. Čimbenici koji uvjetuju teritorijalnu podjelu. Opće i specijalne lokalne jedinice. Monotipska i politipska struktura vrste lokalnih jedinica. Velike i male lokalne jedinice problem veličine. Tradicionalne i moderne općine. Stupnjevanje i povezivanje lokalnih jedinica. Kriteriji za utvrđivanje područja lokalnih jedinica. Mijenjanje teritorijalne podjele i utjecaj lokalnog stanovništva. Komparativni primjeri teritorijalne organizacije. Teritorijalna podjela u Hrvatskoj. Lokalni poslovi Vertikalno razgraničenje javnih poslova. Različite europske tradicije vertikalnog razgraničenja. Značenje načela supsidijarnosti za vertikalno razgraničenje. Pravne tehnike određivanja lokalnog samoupravnog djelokruga: opća klauzula i enumeracija. Obvezatni i fakultativni djelokrug. Temeljne skupine lokalnih poslova. Inovacije u obavljanju lokalnih poslova. Tržišni mehanizmi i lokalne javne službe. Autonomija u obavljanju samoupravnih poslova. Razlika samoupravnog i prenesenog djelokruga. Pravne tehnike prenošenja poslova državne uprave na lokalne jedinice. Preneseni djelokrug nasuprot teritorijalnim podružnicama tijela središnje državne uprave. Lokalni poslovi u Hrvatskoj. Upravljanje u lokalnoj samoupravi Lokalna tijela i procesi upravljanja lokalnom jedinicom. Oblici neposrednog odlučivanja građana skupštine svih građana, zborovi građana, referendum, građanska inicijativa. Institucije sudjelovanja građana u lokalnim poslovima decentralizirana tijela, kooptiranje građana, udruge građana. Lokalno predstavničko tijelo: stranački sustavi, lokalni izborni sustav, biračko pravo, mandat, odgovornost, sastav, nadležnosti, način rada. Tipovi izvršnog sloja: jednostavni i razvijeni monokratski tip, odborski tip, komitetski tip i njihove varijante. Suvremeni trendovi u izboru lokalnog vodstva: neposredni izbor načelnika, gradski menadžeri. Lokalne upravne organizacije: regulativne, koordinativne, servisne. Lokalna tijela u Hrvatskoj: predstavnička tijela, pojedinačna i kolegijalna izvršna tijela, upravne organizacije. Oblici neposredne demokracije i sudjelovanja građana u hrvatskoj lokalnoj samoupravi. Odnosi središnje države i lokalne samouprave Načela odnosa države i lokalne samouprave. Sredstva utjecaja središnjih tijela na lokalnu samoupravu: pravna regulacija lokalne samouprave, razdioba poslova, obavještavanje, pružanje pomoći, nadzor, intervencije, financijski instrumenti. Nadzor državnih tijela nad lokalnom samoupravom. Nadzor u samoupravnom i u prenesenom djelokrugu. Nadzor općih i pojedinačnih akata. Nadzor u financijskim pitanjima. Nadzor središnje izvršne vlasti, sudova i posebnih tijela ombudsman. Konstitucionalizacija lokalne samouprave - pravo građana na lokalnu samoupravu. Zastupanje lokalnih interesa u tijelima središnje države. Sudska zaštita, ustavno-sudska zaštita, ombudsman za lokalnu samoupravu, nadzorni mehanizmi Vijeća Europe. Centralno-lokalni odnosi u Hrvatskoj. Decentralizacija i društveni procesi Lokalna samouprava i globalizacija. Uloga lokalnih institucija u svijetu koji se integrira i globalizira. Utjecaj urbanizacije na decentralizaciju. Urbanizacija i razvoj gradova protourbanizacija, lokalizacija, industrijska urbanizacija, kontinuirana urbanizacija i metropolitanizacija. Gradovi i njihovi specifični problemi u sustavu lokalne samouprave. Veliki i glavni gradovi. Regionalizam, regionalna samouprava, regionalizacija i više-stupanjsko upravljanje multi-level governance. Europska unija i regionalizacija. Regionalne jedinice u svjetlu regionalne politike EU. Euro-integracija i harmonizacija lokalne samouprave. Djelovanje Vijeća Europe, Europske unije i drugih međunarodnih subjekata. Etnicitet i lokalna samouprava: manjinska samouprava. Proces decentralizacije Komparativni uvid u procese decentralizacije. Decentralizacija i suvremene reforme javne uprave. Decentralizacija u kontinentalnim zapadnoeuropskim zemljama. Decentralizacija u anglosaksonskim zemljama. Decentralizacija u tranzicijskim zemljama. Decentralizacija kao svjetski proces. Politika i provedba decentralizacije. Program i detaljni plan decentralizacije. Tijela i subjekti za provedbu decentralizacije. Proces decentralizacije u Hrvatskoj Razvoj lokalne samouprave na hrvatskim područjima. Početna pravna regulacija prava na lokalnu samoupravu početkom 1990-ih. Promjene pravne regulacije početkom 2000-ih. Koncepcijske promjene: od sustava lokalne samouprave i uprave prema sustavu lokalne i područne regionalne samouprave. Mijenjanje kruga lokalnih poslova i ovlasti. Promjene lokalnih tijela upravljanja i njihovih odnosa. Ocjena stanja i perspektive decentralizacije u Hrvatskoj. Znanje i razumijevanje Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći: 1. Razumjeti sustav lokalne i područne regionalne samouprave u Hrvatskoj i sažeti temeljna načela na kojima je taj sustav utemeljen 2. Prepoznati različite oblike teritorijalne samouprave koji postoje u hrvatskom upravnopolitičkom sustavu 3. Objasniti razliku između organizacije i djelokruga različitih tipova jedinica teritorijalne samouprave koji postoje u Hrvatskoj mjesna, lokalna, regionalna, Grad Zagreb 4. Razumjeti strukturu, organizaciju i funkcije upravnih, izvršnih i predstavničkih tijela u jedinicama teritorijalne samouprave 5. Identificirati temeljne elemente normativnog ure
enja i stvarnog funkcioniranja različitih jedinica teritorijalne samouprave. Opisati lokalnu i regionalnu samoupravu u Hrvatskoj u odnosu na osnovne modele lokalnei regionalne samouprave koji postoje u europskim zemljama. Primjena Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći: 1. Interpretirati temeljna na ela uređenja lokalne samouprave određena međunarodnim i domaćim ustavnim i zakonskim pravnim normama 2. Koristiti različite doktrinarno-teorijske koncepcije o teritorijalnoj samoupravi za razumijevanje pojedinih elemenata teritorijalne samouprave u Hrvatskoj. Skicirati osnovne društvene, političke i stručne faktore koji utječu na razvoj i reformu teritorijalne samouprave te proces decentralizacije. Ilustrirati posebnosti sustava teritorijalne samouprave u Hrvatskoj u odnosu na temeljne modele lokalne samouprave u Europi po nekoliko osnovnih dimenzija. Pokazati iz čega proizlaze posebnosti određenih tipova jedinica teritorijalne samouprave kao što su regionalne jedince, metropolitanska područja i glavni gradovi, jedinice s teškoćama u društveno-ekonomskom razvoju, itd. Primijeniti temeljne međunarodne i domaće pravne propise koji reguliraju organizaciju i djelovanje teritorijalne samouprave u Hrvatskoj. Analiza Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći: 1. Razlikovati temeljna obiljeţja i probleme pojedinih dijelova teritorijalne samouprave i međusobno ih uspoređivati. Izdvojiti i kategorizirati glavne probleme s kojim se susreće teritorijalna samouprava u suvremenim upravnim sustavima. Usporediti sustav teritorijalne samouprave u Hrvatskoj sa sustavima lokalne samouprave u glavnim europskim upravnim tradicijama. Analizirati sadržaj i provedbu politike i procesa decentralizacije. Kategorizirati reformske mjere za pojedine dijelove sustava teritorijalne samouprave i povezati ih sa reformskim mjerama cjelokupnog sustava javne uprave. Sinteza Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći: 1. Sastaviti popis osnovnih reformskih mjera za sustav teritorijalne samouprave. Izraditi alternativne prijedloge regulacije pojedinih instituta teritorijalne samouprave 3. Osmisliti i planirati istraživanje određenih segmenata teritorijalne samouprave i primjenu doktrinarno-teorijskih spoznaja na te segmente. Formulirati temeljna istraživačka pitanja koja bi bilo poželjno empirijski istražiti na primjeru jedne ili više jedinica teritorijalne samouprave ili lokalnih upravnih organizacija. Predloţiti poboljšanja regulacije i funkcioniranja sustava teritorijalne samouprave u Hrvatskoj. Vrednovanje Evaluacija Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći: 1. Prosuditi dosadašnji razvoj i trendove razvoja teritorijalne samouprave u svjetlu doktrinarnoteorijskih spoznaja. Postaviti kratkoročne, srednjoročne i dugoročne prioritete razvoja cjelokupne teritorijalne samouprave u Hrvatskoj. Ocijeniti regulaciju i funkcioniranje pojedinih elemenata sustava teritorijalne samouprave i procijeniti slabosti i jakosti elemenata koji su predmet analize. Preispitati i valorizirati politiku decentralizacije i preporučiti poboljšanja sadržaja, jednako kao i realizacije te politike. Usporediti i evaluirati normativnu regulaciju pojedinih elemenata teritorijalne samouprave i stvarno funkcioniranje tih elemenata u realnosti i preporučiti mjere za usklađivanje. Praktične i generičke vještine: Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći: 1. Jasno i razumljivo prezentirati usvojene ishode u enja; 2. Sagledati teritorijalnu samoupravu kao dio šireg mehanizma javne uprave i javnog sektora te jasno razlikovati njezine posebnosti u odnosu na druge navedene dijelove javne uprave; 3. Argumentirano raspravljati o temeljnim problemima s kojima se suo ava teritorijalna samouprava i kriti ki evaluirati prijedloge reformskih mjera i pravnih propisa koji se odnose na temeljne oblike teritorijalne samouprave; 4. Biti u stanju osmisliti i provoditi jednostavnija empirijska istraţivanja koja će biti usmjerena na pojedine uţe dijelove teritorijalne samouprave; 5. Razvijati i u inkovito koristiti komunikacijske i prezentacijske vještine; 6. Razvijati osjećaj za vo
enje stru ne i argumentirane javne rasprave o temeljnih obiljeţjima i reformskim zahvatima u podru ju javne uprave i javnog sektora. Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja: Znanje se provjerava na usmenom ispitu. Usmeni ispit Usmeni ispit se sastoji se od reprodukcije stečenog znanja, njegovog razumijevanja i primjene na analizu teritorijalne samouprave u Hrvatskoj, jednako kao i na kriti ki osvrt na sadašnji sustav i oblikovanje prijedloga za njegovu promjenu ishodi u enja A.
HRT Otvoreno: Financiranje lokalne i regionalne samouprave
To bi značilo da bi se prosječna veličina lokalne jedinice trebala kretati u rasponu između 20. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj regionalnoj samoupravi »Narodne novine«, br. Veliki i glavni gradovi. Ustrojstvo upravnih tijela iz stavka 1. Zbog toga, potrebno je naznačiti osnovne smjerove razvoja cjelokupnog sustava lokalne samouprave u Hrvatskoj te posebno razviti i modernizirati županijsku razinu vlasti kako bi bila u stanju preuzeti obavljanje poslova koje uobičajeno čine katalog poslova regionalnih jedinica. Na temelju odredaba zakona i statuta raspisivanje referenduma može predložiti najmanje jedna trećina članova predstavničkog tijela, općinski načelnik, gradonačelnik ili župan, 20% ukupnog broja birača u jedinici za koju se traži raspisivanje referenduma, a u općini, gradu i Gradu Zagrebu i većina vijeća mjesnih odbora, odnosno gradskih četvrti ili gradskih kotareva na području općine, grada, odnosno Grada Zagreba. Zakona o lokalnoj i područnoj regionalnoj samoupravi »Narodne novine«, br. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj regionalnoj samoupravi »Narodne novine«, br.
[Hotel crna gora booking.com|Smokvica drustvena mreza|Starke za upoznavanje]
Oznake: 731, lokalna, in, (regionalna), samouprava
komentiraj (0) * ispiši * #