25.11.2004., četvrtak
„VUKOVAR“ GRAD HEROJ ILI JE HRVATSKA SRAMOTA
18. Studeni 1991—18. Studeni – 2004.
[B]18. Studenog 1991.godine pao je Vukovar, a 18.Studenog 2004 Obilježavamo 13. Obljetnicu kojom se prisjećamo razaranja i žrtava koje su tamo ostavili svoje živote, nekih mojih prijatelja i znanaca.Priča sa Vukovarom i događanjima do njegovog samog pada 18.Studenog 1991. godine ima različite varijante, moramo se toga prisjetiti, tog pakla koji se je tamo događao;
Nikada ne smijemo zaboraviti naše hrabre momke branitelje sastavljenih većim djelom iz postrojbi prvenstveno HOS-a, pričuvnog sastava Policije i ZNG-i pa i samih civila koji su sa lovačkim naoružanjem stali u obranu lijepe nam naše domovine.[/B]
Oružana obrana Vukovara pristizala je iz svih krajeva Hrvatske dragovoljci mahom Paragini Hosovci organizirani u Zagrebu okupljani u Vinkovcima ,Osijeku i drugdje. Vojno su obučavani u više kampova Žumberku, u okolici Bjelovara i u drugim dijelovima Hrvatske; osposobljeni vojno, te upućeni u ratno pravo tj. Ženevsku Konvenciju od strane predsjednika HSP-a Dobroslava Parage i Načelnika H.O.S.-a Ante Paradžika. Tako da ni jedan Hosovac nije sumnjičen za ratni zločin i nikad ni jedan nije osuđen za isto, razlozi su naredbe, moral i sama priprema bojovnika dragovoljaca,
naravno tu bili i Prvi Hrvatski Redarstvenici kao i Zenge.
Razlog pada Vukovara savršeno je poznat, tada najvišem političkom vrhu Republike Hrvatske, obećavano je naoružanje, streljivo, sanitetski materijal i hrana koje je trebalo iz Zagreba dopremiti nikada nije ni stiglo u Vukovar. Napose Novosadskog korpusa koji je iz Srbije sa cvijećem ispraćen te natpisima i ubilačkim poklicima nedoličnim čovjeka, srpski dobrovoljci (četnici) s kokardama naoružani do zuba u oklopnjacima, samohotkama (blindama) te svim vrstama tenkova od T34, T155,T72 i M84 te topovima svih kalibara. Te iz istih sa stotinama tisuća granata razarali i uništavali sve što se uništiti moglo.
Nikada ne bi ušli u Hrvatsku da se pravovremeno reagiralo, da su se poslali diverzanti kao što nisu, a bilo ih je nekoliko desetaka na tom području te da se je izdala naredba u Zagrebu, te da su se digli mostovi u zrak Batina i drugi manji. Nego je nakon pada Vukovara ne znam zašto tako kasno i iz kojih razloga, je upućena grupa diverzanata poznatija kao “Somborska skupina“ koja je pod čudnim okolnostima uhvaćena u pokušaju miniranja mostova , jel' to bila samo maska za propust koji je napravljen ili je bila izdaja po srijedi teško je to tvrditi.
Ne mogu, da ne spomenem Legende vodeće ljude obrane Vukovara mladog Jastreba Branka Borkovića te starog Jastreba Milu Dedakovića koji su savršeno vodili obrambu do zadnjeg trenutka , poznatog Petra Janjića zvanog Tromblon koji je nažalost uhvaćen i ne samo on nego i njegovi suborci i građani Vukovara otpremani u srpske logore Srijemska Mitrovica, Stajićevo, Niš i tko zna u koje još. Mnogi od njih se nikada nisu vratili a koji su uspjeli živi dočekati razmjenu, vratili su se kao teški invalidi sa vidljivim ožiljcima i polomljenih kostiju. Jedan od njih je i Tromblon Petar Janjić.
Puno se bi još o Vukovaru braniteljima, stradalnicima i ostalim istinama dalo napisati , naravno ako mi se bude dalo, možda još i nešto nekad napišem.
|
19.11.2004., petak
Hrvatska ne umire, Hrvatsku se ubija, a ubojice imaju imena i adrese.
|
Do sada su radili protiv Hrvatske - Kako da im opet vjerujemo?
Zašto da im uopće vjerujemo?
Kažu da je privatizacija provedena po zakonu. A Martin Luther King Jr. kaze - "Ne zaboravite da je sve što je Hitler napravio u Njemačkoj bilo po zakonu"
|
17.11.2004., srijeda
SKANDALOZNO: MINISTARSTVO BRANITELJA TAJI PODATKE IZ NATJEČAJA OKONČANOG JOŠ U KOLOVOZU,Jadranka Kosor šuti o nabavci 122 automobila za ratne invalide
Objavleno u: Novi list: 11. 11. 2004.
Ministrica Kosor ne želi otkriti koji je automobil kupljen i po kojoj cijeni, čime, osim kršenja zakona o dostupnosti informacija, otvara vrata i sumnjama u regularnost sklopljenog posla
ZAGREB – Iako je natječaj za nabavku nova 122 automobila za hrvatske ratne vojne invalide prve skupine završen još u kolovozu, Ministarstvo branitelja Jadranke Kosor ne želi otkriti koji je automobil kupljen i po kojoj cijeni, čime, osim kršenja zakona o dostupnosti informacija, otvaraju vrata i sumnjama u regularnost sklopljenog posla. Naime, na jednostavno novinarsko pitanje koji je automobil odabran i po kojoj cijeni, Ministarstvo je poslalo vrlo neobičan odgovor:
Živković: Ponude javno otvorene
– Automobili su pribavljeni na temelju uspješno provedenog javnog natječaja, s javnim otvaranjem ponuda. Pritom su odabrani oni automobili koji su udovoljavali uvjetima najpovoljnijih i najjeftinijih ponuda, kao što smo vam detaljno već bili i odgovorili – stoji u dopisu glasnogovornika tog ministarstva Berislava Živkovića.
Na naše naknadne zahtjeve za preciznim odgovorom Živković je tvrdio da ne može udovoljiti jer je »to sve što su mu nadležni rekli« i nisu tome imali ništa za dodati.
Ministarstvo Jadranke Kosor nikad nam nije dostavilo rezultate natječaja, već je naprotiv još u kolovozu odbijalo dati bilo kakvu precizniju informaciju o cijelom poslu. Čak i nakon što je prošao rok za odabir najboljeg ponuđača sredinom kolovoza tadašnji glasnogovornik toga ministarstva Tomislav Jurić nije nam htio dati podatke o svima koji su se javili na natječaj tvrdeći da bi to bila besplatna reklama za njih.
Neslužbeno smo, međutim, doznali da je odabran »citroen C5« i to najnoviji model koji je na hrvatsko tržište došao tek prije tri tjedna. Kako se radi o potpuno novom modelu on još nije stigao do svojih krajnjih korisnika. No, kako su uvjeti natječaja bili specifični, dogovoreni »C5« neće moći kupiti drugi hrvatski građani jer se takav model niti ne isporučuje u Hrvatskoj. Naime, radi se o benzinskom modelu 2.0 s paketom opreme SX i automatskim mjenjačem, a na hrvatsko tržište stiže samo dizelska verzija. U Citroenu su nam potvrdili da su dobili taj posao, no nisu nam htjeli otkriti po kojoj cijeni tvrdeći da se radi o poslovnoj tajni. Doduše, njih se još i može razumjeti, no neshvatljivo je da ministarstvo na čijem je čelu potpredsjednica Vlade ne želi otkriti koliko je novca poreznih obveznika potrošeno, koliko su iznosile druge ponude čime bi jednostavno dokazali da su zaista ugovorili posao s najboljim i najpovoljnijim ponuđačem.
Automobil skuplji od 100 tisuća kuna
Sumnju podgrijava i činjenica da najjeftiniji »C5« košta oko 130.000 kuna, no cijena ugovorenog modela sigurno je daleko veća budući da se radi o jačem i opremljenijem modelu. Neslužbeno smo doznali tek da je cijena ugovorenog automobila »viša od 100.000 kuna«, no nismo doznali koliko.
Zanimljivo je, međutim, da je Mitsubishi prošlih godina pobjeđivao na tom natječaju i to s modelom »carisma«, ali po daleko povoljnijoj cijeni – 87.000 kuna. Prema našim informacijama Mitsubishi se i ove godine javio na natječaj, a u njihovom predstavništvu tvrde da je ove godine ministarstvo od njih moglo kupiti automobile po još nižoj cijeni. No, ne radi se samo o možda kakvih 12 milijuna kuna, koliko bi koštali automobili po 100.000 kuna, već određeni broj najtežih invalida, koji na novi automobil od države imaju pravo svakih sedam godina, ima pravo zatražiti protuvrijednost ugovorenog automobila u novcu kako bi sami kupili neki drugi automobil. Koliko je još takvih osoba također nije poznato.
NESLUŽBENO
Odabran je »citroen C5« i to najnoviji model koji je na hrvatsko tržište došao tek prije tri tjedna Radi se o benzinskom modelu 2.0 s paketom opreme SX i automatskim mjenjačem Najjeftiniji »C5« košta oko 130.000 kuna, no cijena ugovorenog modela sigurno je daleko veća.
Saša VEJNOVIĆ
|
16.11.2004., utorak
PROTUEUROPSKI PRITISAK "VEČERNJEG LISTA" NA SUDIONIKE GRAĐANSKE PARNICE PROTIV HT-a
B]Autor: Potrosac - Nedjelja, Studeni 07, 2004 - 10:09:24
36 čitanja
(priopćenje za javnost)
U «Večernjem listu» od 6. studenog (subota) na naslovnici na 3. stranici objavljen je senzacionalistički članak naslovljen «OPREZ – TUŽBA PROTIV HT-a MOGLA BI VAS STAJATI 1.000 KUNA» koji cijelim nizom neistinitih činjenica pokušava unijeti zabunu i obeshrabriti tisuće građana koji su se svojim punomoćima pridružili građanskoj tužbi protiv HT-a I RH zbog protupravne naplate usluga u fiksnoj telefoniji. Meni osobno se u uvodnom dijelu članka upitnom rečenicom stavlja u grijeh slijedeća rečenična konstrukcija: «Je li predsjednik Udruge Potrošač Ilija Rkman postupio pošteno prema 35 tisuća građana koji su potpisali punomoć za tužbu zbog obračuna impulsa protiv HT-a? Građani su naime potpisivali punomoći, no nitko ih nije upozorio da bi , ako izgube parnicu, mogli snositi sudske troškove».
S motrišta ovih duboko uvredljivih insinuacija i neistina držim svojom dužnošću kazati slijedeće:
- Nejasno je u ime koga je «Večernji list» uputio ovakvu upozorbu?
- Nejasno je autorima članka izračunao sudske troškove od 1.000 kuna?
- Pisati kako građani nisu upoznati s uvjetima pod kojima uvjetima potpisuju punomoć i pristupaju ovoj građanskoj parnici može samo onaj tko od dosadašnjem tijeku ove javne kampanje Društva «Potrošač» ne zna ništa, onaj tko se o tim uvjetima nije želio informirati, onaj tko nije posjetio zagrebački štand na kome su se skoro 2 mjeseca potpisivale punomoći ili onaj tko je za nečije potrebe zlonamjerno odradio posao izravno usmjeren protiv hrvatskog civilnog društva i obveza koje je Hrvatska, kao kandidat za prijam u obitelj Europske unije preuzela Poglavljem 23. AVIS-a (jedna od autorica predmetnoga članka dobro zna tko je predsjednica Društva «Potrošač», iznimni o je dobro upoznata sa svim relevantnim činjenicama o dosadašnjem tijeku ove kampanje, koje su, uzgred budi rečeno već mjesecima dostupne na stranicama našega web-portala www.potrosac.org a prema našim evidencijama samo tijekom rujna i listopada pročitalo ih je oko 105.000 građana- internet korisnika ).
- autori ovakva članka upustili su se i u europskim kriterijima nedopustiv pokušaj prejudiciranja konačna ishoda parnice, što se u konačnici mora promatrati i pokušajem pritiska, kako na Sud, tako I na sve one koji su se do danas pridružili ovoj građanskoj parnici.
- Ovakve i slične javne kampanje udruga za zaštitu potrošača uobičajena su praksa borbe za ostvarenje i zaštitu potrošača u državama Europske unije, SAD-a i Kanade. Oni kojima je ova kampanja Društva «Potrošač» zasmetala i koji su svoje neslaganje, paniku i nepoznavanje uloge i zadaća udruga za zaštitu potrošača u razvijenim dekoracijama iskazali kroz destruktivnost naslova predmetnoga teksta konačno se moraju pomiriti sa činjenicom da je zaštita potrošača civilizacijska stečevina razvijenih demokracija, te da se, sviđalo se to nekome ili ne, ostvaruje i kroz građanske parnice, kroz pozive na bojkot nekih proizvođača i davatelja usluga i slične oblike javne borbe za zaštitu temeljnih prava potrošača zajamčenih hrvatskim zakonima, temeljnim dokumentima politike zaštite potrošača EU-a I Rezolucijom 39/248 Glavne skupštine UN-a.
- Osobno sam među prvih 10 građana koji su pokrenuli ovu građansku parnicu. Da ne vjerujem u Hrvatsku kao pravnu državu, da ne uvažavam Odluku Ustavnog suda od 9. srpnja 2003. godine, te da ne vjerujem u uspjeh ove parnice zasigurno ne bih niti ja niti niz mojih kolega iz Društva «Potrošač» ulazio u ovu parnicu. Sudeći prema citiranom tekstu subotnjeg «Večernjaka» izlazi da sam najprije nepošteno postupio prema sebi, što je nonsens.
- Sve daljnje poteze oko ovakva nedemokratskoga, necivilizacijskog i protueuropskoga pokušaja vršenja pritiska na hrvatsku javnost od danas preuzima odvjetnički ured koji u ovoj parnici zastupa Društvo potrošač i sve one koji su potpisali punomoć i koji će u utorak javnost i medije upoznati sa svim relevantnim činjenicama vezanim za tijek parnice i sa stajalištima u svezi predmetnoga teksta iz «Večernjeg lista»
- Kao sudionik 7. Sabora europskih udruga za zaštitu potrošača koji se održava u Bruxellesu o ovome presedanu morati ću izvijestiti nadležne osobe iz EU-a i krovne Europske udruge za zaštitu potrošača.
Zahvaljujem se na uvrštenju
S poštovanjem
Predsjednik Saveza udruga «Potrošač» i
Član Upravnog odbora Društva «Potrošač»
Mr. sc. Ilija Rkman [/B]
|
14.11.2004., nedjelja
ZA PREDSJEDNIKA REPUBLIKE DO SADA DVADESETAK KANDIDATA
1.) ( Stipe ) Stjepan Mesić 2.) Jadranka Kosor 3.) Đurđa Adlešić
4.) Boris Mikšić 5.) ( Ćiro ) Miroslav Blažević
6.)Slaven Letica 7.) Dr Anto Kovačević
8.) Josip Kokić 9.) Ana Lučić
10.) Slobodan Midžić 11.) Kristijan Ptičar
12.) Dr Ivić Pašalić 13.) Ljubo Ćesić (Rojs)
Probudite se Hrvati , dosta je spavanja !!
Predstave koje svakodnevno gledamo a događaju nam se pred vlastitim očima, ne znam kako bi sve to nazvao? Jel' to satira, komedija ,tragedija, tragikomedija , cirkus možda kino.
Iz liste kandidata za predsjednika Republike Hrvatske, koja je dosegla brojku (čitaj) od 20-dvadeset kandidata. Koliko nas smatraju potencijalni mogući predsjednici ozbiljnim Narodom vidljivo je iz same liste. Poznate nam osobe drage slatkorijećive i manje drage i ne slatkorijećive a i manje poznate osobe.
Neki od njih će iz naših džepova izvući za svoju kampanju i osobnu korist ogromnu količinu novaca, naravno proračunskih, dok su neki od njih spremni izdvojiti; žrtvovati i nekoliko milijuna Eura za svoju kampanju. Zaključili bi smo da je isplativost višestruka, jer cijelu ušteđevinu dati za kampanju je matematički smišljeno ,možda sam ja u krivu!! Koliko su ciljane kandidature za predsjednika države pa i isplativost za vlastitu korist jer kao što je vidljivo iz proteklih predsjedničkih mandata, biti na Vrhu je itekako isplativo. Nije to bez vraga!
Stvarali su nazovimo ih tako, tajkune, varalice,kriminalce, korumpirane razno razne institucije,birokrate u određenim bojama pofarbanim,vidljivo je po broju predmeta na sudovima kojih je više od 1,9 milijuna i to s naglaskom bilo crvenom danas plavom koja je slijedeća boja (?).
Kolorit boja nam sve govori o stvarnosti, 90. g. su bile sve tri boje za koje smo bili spremni vlastite glave dati na bubanj. Crven bijeli plavi to je barjak pravi, da, s dušom i ponosom smo to u srcu nosili, a danas, što danas?.
Ova mala kronologija ne škodi tek toliko da se malo prisjetimo samo naše bližnje povijesti sa svim događanjima.
Što konačno svi ti kandidati žele, žele razbiti biračko tijelo (biće) da bi se oslobodio % postotak za moguće stvarne kandidate u drugom krugu, jer poznato je da u tom krugu ne mogu biti više od (2) dva kandidata.
Zaslužuju li uopće neki od tih kandidata to odgovorno mjesto većina od nas će se negativno izjasniti. Jer mi trebamo Vođu (asocijacija fuhrera ) ne diktatora koje smo već imali, nama ne treba ficus, nama treba prije svega moralna i karakterna osoba sa pravim državničkim stavom i ovlastima, koja će stajati iznad svih nas i štititi interese ovog naroda. Koji će štititi stoljećima stvaranu državu i kulturu vlastitog naroda, nama ne trebaju bjelosvjetski Masoni i razno razni hohštapleri koji će jeftino kupovati našu imovinu za šaku U$ dolara, prati lovu kod nas možda kriminalom stvorenu. Primjeri su vidljivi i u drugim tranzicijskim zemljama istočne Europe.
Predsjednik mora imati nadzor nad unutarnjom i vanjskom politikom, nad postupcima Vlade koja čak i mimo Državnog Sabora (Parlamenta) odlučuje o sudbini ovog naroda, rasprodaje Državni teritorij,imovinu.
Ispada kako je sve krenulo da ćemo u Vlastitoj Državi biti hrvatska nacionalna manjina jer kako je vidljivo svi putovi vode da izgubimo nacionalni identitet, kao što je znano da smo dostojanstvo izgubili a to nam sigurno neće vratiti bjelosvjetski moćnici koji nad nama provode diktaturu te nam guraju svoja neka pravila.
Zaključci potrebno je pod hitno vratiti u Ustav Republike Hrvatske (klauzulu) članak o zabrani prava prodaje i ustupanja državnog teritorija strancima.
Definicija države je: vlasništvo, narod (stanovništvo), teritorij i granice, hoćemo li imati predsjednika svih Hrvata ili svih Građana.
Probudite se Hrvati, dosta je spavanja !!!!
|
13.11.2004., subota
Etički kodeks HDZ-a predviđa oštre sankcije
Objavljeno u: Slobodna Dalmacija: 09. 11. 2004.
ZAGREB - Koncem prošle godine Središnji odbor HDZ-a donio je poseban stranački etički kodeks ponašanja, koji su izradili stranački autoriteti na čelu s Vladimirom Šeksom, a koji je prema tadašnjim pompoznim najavama vodstva stranke trebao biti svojevrsna abeceda političkog ponašanja HDZ-ovih dužnosnika. Sam šef stranke Ivo Sanader jasno je tada kazao da u HDZ-u neće biti mjesta ni za koga tko povrijedi etički kodeks te će trenutačno letjeti iz stranke! Gledano danas, godinu dana kasnije iz rakursa slučaja Žužul ove premijerove riječi zvuče, u najmanju ruku, bizarno. Na temelju prvih redaka iz preambule tog kodeksa, svima je jasno da bi Miomir Žužul umjesto potpore trebao dobiti HDZ-ovu ispisnicu.
U preambuli jasno stoji:
"Članovi Hrvatske demokratske zajednice u obnašanju javne ili političke dužnosti djeluju u svrhu općeg dobra, savjesno, odgovorno, predano i nekoristoljubivo, čime se potvrđuju vjerodostojnost i povjerenje, a isključuju sukobi osobnih i javnih interesa."
Moralni integritet:
HDZ, potom, od svakog javnog dužnosnika zahtijeva moralni integritet kao sustav etičkih vrednota koje su stalne i ne dopuštaju kompromise čak i ako se životne okolnosti mijenjaju.
Osobni ugled:
Na drugom mjestu navode osobni ugled, a na trećem propisuju načela ponašanja koja se zasnivaju na poštovanju zakona i integriteta pojedinca. Pri tome, kaže etički kodeks, dužnosnik ne smije krivo prikazivati okolnosti i obmanjivati građane; ne smije se zloupotrebljavati povjerena javna imovina; mora se ponašati časno prema svim osobama u javnoj i privatnoj komunikaciji.
Odnos prema građanima:
U posebnom poglavlju Odnos prema građanima kao trajna obveza zahtijeva se: izbjegavanje prihvaćanja darova ili sličnih pogodnosti, kako je to uređeno Zakonom o sprečavanju sukoba interesa te sankcioniranje onih koji se ogriješe o kodeks, jer nekažnjeni propusti izazivaju nove pogreške. Također se nalaže uklanjanje svake mogućnosti ulaska u sukob interesa.
Darovi i usluge:
U dijelu u kojem se govori o primanju darova i davanju usluga stoji da je traženje darova i usluga protivno temeljnim načelima integriteta i stoga neprihvatljivo. Dužnosnici se moraju pridržavati Zakona o sprečavanju sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti.
Ostavke, smjene i stega:
"Sva stranačka tijela dužna su pratiti poštivanje kodeksa u okviru svojih ovlasti, te u skladu sa Statutom pokretati i donositi stegovne mjere protiv onih koji se o kodeks ogriješe.
Stranka će zahtijevati ostavke, razrješenja, smjene i odgovornost pred zakonom izabranih ili imenovanih dužnosnika koji prekrše ovaj kodeks, te javno objaviti dotične sankcije. Nitko nije izuzet od primjene načela ovoga kodeksa", stoji na kraju Etičkog kodeksa HDZ-a.
|
10.11.2004., srijeda
ODLUKU O PROGLAŠENJU ZAKONA O FINANCIRANJU IZBORNE PROMIDŽBE ZA IZBOR PREDSJEDNIKA REPUBLIKE HRVATSKE
ODLUKU O PROGLAŠENJU ZAKONA O FINANCIRANJU IZBORNE PROMIDŽBE ZA IZBOR PREDSJEDNIKA REPUBLIKE HRVATSKE
HRVATSKI SABOR
2023
Broj: 01-081-04-2505/2
Zagreb, 21. srpnja 2004.
Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
Proglašavam Zakon o financiranju izborne promidžbe za izbor predsjednika Republike Hrvatske, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 16. srpnja 2004. godine.
Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v. r.
ZAKON
O FINANCIRANJU IZBORNE PROMIDŽBE ZA IZBOR PREDSJEDNIKA REPUBLIKE HRVATSKE
OPĆA ODREDBA
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuje način prikupljanja sredstava za financiranje izborne promidžbe te aktivnosti koje se smatraju izbornom promidžbom za izbor predsjednika Republike Hrvatske.
I. NAČIN PRIMANJA SREDSTAVA
Članak 2.
Izborna promidžba financira se iz vlastitih sredstava, te iz darova domaćih fizičkih i pravnih osoba.
Stranom fizičkom osobom ne smatra se osoba koja uz drugo ima i hrvatsko državljanstvo.
Kandidati koji na izborima ostvare zakonom propisani postotak glasova imaju pravo na naknadu troškova izborne promidžbe iz državnog proračuna, sukladno zakonu i odluci Vlade Republike Hrvatske.
Članak 3.
Za pokriće troškova izborne promidžbe ne smiju se primati darovi u novcu, drugim sredstvima te usluge od:
– stranih država, stranih političkih stranaka, stranih fizičkih i pravnih osoba,
– javnih poduzeća, pravnih osoba s javnim ovlastima i poduzeća u većinskom vlasništvu države te drugih pravnih osoba u kojima Republika Hrvatska, odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju većinsko vlasništvo nad dionicama, odnosno udjelima, te javnih i drugih ustanova u vlasništvu Republike Hrvatske i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
– udruga radnika i poslodavaca,
– udruga, zaklada i fundacija koje zastupaju ili predstavljaju državni dužnosnici ili dužnosnici lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravnih osoba s javnim ovlastima, vjerskih zajednica, humanitarnih te drugih neprofitnih udruga i organizacija,
– proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
– trgovačkih društava u vlasništvu ili u suvlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
– ustanova kojima je osnivač država ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
II. UVJETI TROŠENJA SREDSTAVA
Članak 4.
Sredstva za financiranje izborne promidžbe u smislu ovoga Zakona mogu se koristiti za sve troškove kandidata u postupku izbora za predsjednika Republike Hrvatske od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora.
Članak 5.
Kandidati za izbor predsjednika Republike Hrvatske u izbornoj promidžbi ne smiju koristiti sredstva državnog proračuna ili proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koja kao dužnosnici Republike Hrvatske i ovlašteni lokalni dužnosnici koriste u obavljanju svojih dužnosti (sredstva iz redovne djelatnosti), osim ako je to posebnim propisom kojim je propisana fizička zaštita dužnosnika dopušteno.
Sredstva za izbornu promidžbu ne mogu se koristiti za financiranje pojedinih projekata u svrhu dobivanja izbornih glasova čije se dovršenje uvjetuje glasanjem za određenog kandidata ili izbornu listu.
III. JAVNOST IZVORA SREDSTAVA
Članak 6.
Kandidati za izbor predsjednika Republike Hrvatske dužni su najkasnije 7 dana prije dana održavanja izbora dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu prijevremena izvješća o visini i izvorima sredstava prikupljenima za troškove izborne promidžbe.
Kandidati su dužni u roku od 15 dana od dana održavanja izbora dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu podatke o visini i izvoru utrošenih sredstava koja su koristili za izbornu promidžbu.
Državno izborno povjerenstvo objavit će u roku od 8 dana od dana primitka podataka iz stavka 2. ovoga članka u »Narodnim novinama« i drugim sredstvima javnoga priopćavanja cjelovito izvješće o visini i izvorima sredstava koje je pojedini kandidat za predsjednika Republike Hrvatske koristio za financiranje izborne promidžbe.
Kandidati koji su sudjelovali u postupku izbora za predsjednika Republike Hrvatske imaju pravo podnijeti prigovor radi povrede odredbi ovoga Zakona Državnom izbornom povjerenstvu u roku od 48 sati od dana objave podataka iz stavka 3. ovoga članka u »Narodnim novinama«.
Članak 7.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 013-01/04-01/02
Zagreb, 16. srpnja 2004.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Vladimir Šeks, v. r.
|
02.11.2004., utorak
PREDSJEDNIČKI IZBORI 3
BAN JELAČIĆ OPET JAŠE
Pretenzija za mjesto predsjednika Republike Hrvatske;" Hrvatskog Bana Josipa Jelačiča " gosp. Slavena Letice prvog savjetnika i tada člana HDZ-a prvom Hrvatskom predsjedniku Dr Franji Tuđmanu, koje li podudarnosti.
Pohod Našega bana jašući na konju po Trdinovu Vrhu Svetoj Geri provocirajući Slovensku vojsku pod punom vojnom gotovošću, koja je još uvijek iza grudobrana, vreća s pijeskom te izazivajući sudbinu i međunarodni incident. Što Slovenija očekuje, možda napad s hrvatske strane? kada ne povlači svoju vojsku iz granične zone.
Za one koji ne znaju da je Sveta Gera granična zona odnosno granica dviju država Hrvatske i Slovenije nažalost postala teritorijalno vlasništvo Republike Slovenije, sporazumom predsjednika Stjepana Mesića i Milana Kučana 2000. godine na Blagdan Svetog Ilije.Tog dana je predsjednik Mesić na poziv Župnika Žumberačkog gospodina Mile Vranešića bio u posjeti na Svetoj Geri gdje održano Misno slavlje na kojem je prisustvovao i sam Predsjednik Republike S. Mesić a potom i veliko prošćenje. Malo po malo nestaju nam dijelovi državnog teritorija, hoću reći da smo još 1991 kod priznavanja Hrvatske i Slovenije izgubili zbog A.V.N.O.J.-evskih granica dvorac Mokrice sa ogromnim imanjem (zemljištem).
To je oduvijek bilo vlasništvo zagrebačkog Kaptola tj, Nadbiskupije Zagrebačke a protezalo se sve do potoka Bregana na kojem je većim dijelom sada granica sa Slovenijom te duboko u Sloveniju prema Brežicama.
U toj prekrasnoj dolini je bivša Jugo vojska sagradila remontni zavod Bregana u kojoj su se servisirali tenkovi, transporteri topovi svih kalibara konačno ko ide u Žumberak preko naselja Bregana može i danas vidjeti ostatke ogromnog voznog parka jugo vojske, i ogromne hangare radione gdje se i danas vjerojatno nastavlja obavljati ista djelatnost, remont oružja i oruđa Slovenske vojske.
Floskula o vračanju vlasništva koje je nekome nepromišljenim potpisom ustupljeno, nemoguće je dobiti natrag. Što je konačno i kakav cilj je imao saborski zastupnik gospodin Slaven Letica da paradira jašući na konju po državnoj granici glumeći Hrvatskog Bana Josipa Jelačića.
Prosudite sami…….
|
|