09.2012 (1)
01.2012 (19)
09.2011 (23)
07.2011 (2)

< siječanj, 2012 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Komentari On/Off

Opis bloga

Stoga braćo,čvrsto stojte i držite se predaja u kojima ste poučeni bilo našom riječju,bilo pismom.(2 Sol 2:15).

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

srijeda, 11.01.2012.

Samuel- svjestan sebe nakon smrti

Napad:
Idući Biblijski citat Katolici koriste da dokažu da je duša svjesna sebe nakon smrti:

4 Dok su se Filistejci skupljali te došli i utaborili se kod Šunema, Šaul skupi sve Izraelce te se utabori na Gilboi. 5 Kad Šaul ugleda filistejski tabor, uplaši se i srce mu snažno zadrhta. 6 Šaul upita za savjet Jahvu, ali mu Jahve ne dade odgovora - ni u snima, ni po Urimu, ni preko proroka. 7 Zato Šaul reče svojim slugama: "Potražite mi ženu koja zaziva duhove da odem k njoj i upitam je." A sluge mu odgovoriše: "Evo, u En Doru ima žena koja zaziva duhove." 8 Tada se Šaul preruši, obuče druge haljine i otputi se sa dva čovjeka. I dođe noću k onoj ženi i reče joj: "Daj mi vračaj pomoću duha i dozovi mi onoga koga ti reknem." 9 A žena mu odgovori: "Ta ti znaš što je učinio Šaul i kako je istrijebio iz zemlje zazivače duhova i vračeve. Zašto postavljaš zamke mome životu da me pogubiš?" 10 A Šaul joj se zakle Jahvom govoreći: "Tako mi živog Jahve, nećeš biti ništa kriva za ovo!" 11 Tada žena zapita: "Koga da ti dozovem?" A on odgovori: "Dozovi mi Samuela!" 12 Kad žena ugleda Samuela, povika iza glasa, a onda reče Šaulu: "Zašto si me prevario? Ta ti si Šaul!" 13 A kralj joj odvrati: "Ne boj se! Nego što vidiš?" A žena odgovori Šaulu: "Vidim nešto božansko što se diže iz zemlje." 14 Šaul je upita: "Kakva je obličja?" A ona odgovori: "Izlazi starac, ogrnut plaštem." Tada Šaul spozna da je to Samuel, pa pade licem do zemlje i pokloni se. 15 Samuel upita Šaula: "Zašto si pomutio moj mir dozivajući me gore?" A Šaul odgovori: "U velikoj sam nevolji jer su Filistejci zavojštili na me, a Bog se okrenuo od mene i ne odgovara mi više ni preko proroka ni u snima. Zato sam dozvao tebe da me poučiš što da činim." 16 A Samuel odvrati: "Zašto mene pitaš kad se Jahve odvratio od tebe i postao ti neprijateljem? 17 Jahve ti je učinio kako ti je kazao preko mene: istrgao je kraljevstvo iz tvoje ruke i dao ga tvome suparniku, Davidu, 17 18) jer nisi poslušao riječi Jahvinih i jer nisi izvršio njegova žestokog gnjeva na Amaleku: stoga ti je Jahve danas ovako učinio. 19 Jahve će predati, zajedno s tobom, i Izraela u filistejske ruke. Sutra ćeš sa svojim sinovima biti sa mnom, a i tabor izraelski Jahve će predati u filistejske ruke." 20 Šaul se užasnu i pade na zemlju kako je dug. Spopade ga silan strah od Samuelovih riječi. I ponestade mu snage, jer nije ništa jeo cijeli dan i cijelu noć.
1 Samuelova 28:4-28:20

Iako ovo nema veze iz idućih razloga....
Prvo, zanemaruje jasno učenje Svetog pisma o čovjekovoj naravi i naravi smrti, što smo već temeljito ispitali. Biblijsko holističko gledište o čovjekovoj naravi poznaje samo prestanak života cijele umrle osobe i zato ne dopušta svjesno postojanje bestjelesnih duša.
Drugo, zanemaruje svečano upozorenje da se ne obraćamo na "zazivače
duhova" (Lev 19,31; Iz 8,19), što je bilo prijestup kažnjiv smrću (Lev 20,6.27). U stvari sam Šaul je poginuo zato što se "nije držao Jahvine zapovijedi… već je pitao za savjet bajačicu, a nije pitao Jahvu" (1 Ljet 10,13.14). Razlog što je za konzultiranje "zazivača duhova" bila predviđena smrtna kazna bio je što su to bili "zli duhovi" ili pali anđeli koji su glumili umrle. Takav običaj bi na kraju doveo do toga da se ljudi klanjanju đavlu mjesto Bogu. Teško da bi Bog propisao smrtnu kaznu za komuniciranje s duhovima dragih pokojnika, kad bi takvi duhovi postojali i kad bi takva komunikacija bila moguća. Nema moralnog razloga da Bog po cijenu smrtne kazne proglasi nezakonitim čovjekovu želju da komunicira s pokojnicima koje je volio. Problem je u tome što je takvo komuniciranje nemoguće, jer su mrtvi bez svijesti i ne komuniciraju sa živima. Svaka komunikacija do koje dolazi nije s duhom umrle osobe, već sa zlim duhovima. Ovo nalazimo nagoviješteno i u izjavi medija: "Vidim nešto božansko [elohim] što se diže iz zemlje." (1 Sam 28,13) Riječ elohim u množini u Bibliji se rabi ne samo za pravog Boga nego i za lažne bogove (Post 35,2; Izl 12,12; 20,3). Ono što je medij vidio bio je lažni bog ili zao duh koji je oponašao Samuela.
Treće, takvo tumačenje pretpostavlja da bi Gospod progovorio Šaulu preko medija, što je inače bilo zabranjeno po cijenu smrtne kazne, nakon što je odbio komunicirati sa Šaulom putem zakonitih sredstava (1 Sam 28,6). Poruka od Samuela, koji govori kao prorok, neizravno bi bila poruka od Boga. No Biblija izričito tvrdi da je Gospod odbio javljati se Šaulu (r. 6).
Četvrto, zanemaruje veliku teškoću pretpostavke da se duh pokojnika mogao pojaviti kao "starac, ogrnut plaštem" (r. 14). Da su duhovi umrlih bestjelesne duše, svakako ne bi trebali biti ogrnuti odjećom.
Peto, zanemaruje posljedice sumornog proročanstva: "Sutra ćeš sa svojim sinovima biti sa mnom." (r. 19) Gdje je trebalo doći do sastanka kralja i simulatora Samuela? Kad bi to bilo istina, to bi značilo da Božji proroci i otpali kraljevi poslije smrti dijele isto prebivalište. To se protivi popularnom vjerovanju da smrću spašeni odlaze na nebo, a nespašeni silaze u šeol – pakao. Osim toga, da je Samuel bio na nebu, duh koji je oponašao Samuela rekao bi: "Zašto si me dozvao odozgo?" No on je rekao: "Zašto si pomutio moj mir dozivajući me gore?" (r. 15) Je li se mjesto spašenih tijekom vremena preselilo iz šeola pod zemljom na nebo iznad zemlje? Razmatranja kao ova pružaju razloga da povjerujemo kako seansa u En Doru ni na koji način ne potkrepljuje ideju svjesnog postojanja bestjelesne duše poslije smrti. Očito je da sa Šaulom nije razgovarao Samuelov duh. Najvjerojatnije je to bio demon koji je oponašao mrtvog Samuela, kako se to događa u mnogim seansama danas. Sveto pismo otkriva da Sotona i njegovi anđeli imaju sposobnost mijenjanja izgleda i komuniciranja s ljudskim bićima (vidi Mt 4,1-11; 2 Kor 11,13.14). Priča o Samuelu koji se u En Doru pojavio kao "duh" jako malo govori o svjesnom postojanju poslije smrti, ali mnogo toga otkriva o lukavim Sotoninim prijevarama. Ona pokazuje da je Sotona vrlo uspješan u promicanju laži: "Ne, nećete umrijeti!" korištenjem sofisticiranih sredstava kao što je utjelovljenje mrtvih pomoću svojih zlih duhova.

Katolički odgovor:
Gornji argument traži sustavno objašnjenje. Da ne bismo zamorili čitatelja, odgovorit ćemo u više navrata.
Prvo maleni uvod, da objasnimo točno o čemu se ovdje radi. Vjerske zajednice koje uče da duša nakon smrti ne postoji u svjesnom obliku, već "spava" nesvjesna sebe nakon smrti nalaze se u prilično nezavidnom položaju. Te denominacije, od kojih su najpoznatiji Adventisti Sedmog Dana i Jehovini Svjedoci, tvrde da mrtvi nisu svjesni sebe- radi čega Katoličku vjeru o svecima na Nebu koji mole za ljude na zemlji, te mise zadušnice koje olakšavaju stanje preminulih u Čistilištu smatraju poganskim vjerama. Mnogi navodi iz njihovih knjiga optužuju ove Katoličke prakse, ali iskusniji će Katolički apologeti reći da tim "bombastičnim" izjavama o poganskoj Crkvi Rima pokušavaju prikriti svoje vlastite slabosti- kojih ima na pretek.
Da skratimo, svaki put kad se u Svetom Pismu pojavi mrtvac svjestan sebe nakon smrti, ove denominacije njihove pojave objašnjavaju na krajnje plitak i apsurdan način. Najpopularnije interpretacije su da se radi o "metaforama", te da Biblijski pisci na tim mjestima nisu doslovno htjeli navesti svjesnog mrtvaca nakon smrti, već da su se poslužili umjetničkim sredstvima da prikažu svoj stav i svoju argumentaciju. Naravno, ovo objašnjenje je apsurdno, jer metafore se uvijek baziraju na realnim odnosima unutar kojih vežu motive. Da mrtvi nisu svjesni sebe nakon smrti, pisci Biblije nikad ne bi takvo što koristili da bi napravili poantu.
Interpretacija Knjige Samuelove kojom se bavimo u ovom postu jedna je od najkontroverznijih. Šaul, obeshrabren činjenicama u ratnoj situaciji, traži savjet Boga kojeg je prije odbacio. Budući da ne dobiva odgovor, traži pomoć zazivačice mrtvih, koja mu iz groba podiže Samuela, svjesnog sebe nakon što je umro, te svjestan što ljudi na zemlji čine i rade. Samuel mu objašnjava da ga uzaludno diže iz groba, jer da mu može samo ponoviti što je već rekao dok je bio živ. Bog će kazniti Šaula za njegove grijehe, i k tome će čitav Izrael biti kažnjen. Iako je nedvojbena činjenica da je Samuel prizvan nelegalnom metodom, od vračare koja čini grijeh komunicirajući s mrtvima, ovo ne utječe na činjenicu da je Samuel svjestan sebe nakon smrti. Pozivajući na nelegalnost obreda komunikacije, protivnici Katolicizma ignoriraju dvoznačnost Biblijskog teksta: da, iako je obred nelegalan, ovo ne mijenja činjenicu da je Samuel svjestan sebe nakon smrti unutar tog obreda. Bježeći od tih argumenata, ove vjerske zajednice idu u izuzetno čudnu interpretaciju teksta: pred Šaulom, zapravo, uopće ne stoji Samuel, već demon koji ga pokušava zavarati.
Ova interpretacija još je besmislenija kad čitamo navode koji je objašnjavaju. Iako ćemo u ovom postu zasebno objasniti svaku od pet gornjih "obrani" takve interpretacije, dovoljno je da se u ovom trenu zapitamo samo nad nekima. Primjerice, cilj svake od tih pet "zamjerki" jest dokazati da demon, imajući Samuelov oblik, pokušava zavarati Šaula. Što nitko nikad nije kvalitetno odgovorio od cijenjenih protivnika jest: u čemu je varka? Ako je demon uzeo oblik Samuela, što on to govori Šaulu da ga zavara? Što želi da Šaul povjeruje, a nije istina? Naime, sve što je duh koji se pojavio u El-Doru navjestio, desilo se- Šaul je poginuo a Izrael je bio okupiran- i sve se desilo pod Božjom voljom. Prema navedenoj interpretaciji, demon je jednostavno uzeo oblik Samuela i objavio Šaulu Božju volju (!) te ga negdje "prevario" ( mada nikom nije jasno gdje i u kojem kontekstu ).
Katolički argumenti još više dolaze do izražaja kad se upozori na ogromne kontradiktornosti u nekim Biblijskim citatima koji se koriste od strane protivnika. Ideje da vračarica veli "dolazi nešto božansko" znači nešto u poganskom kontekstu ( pogansko božanstvo ) su apsurd, jer ako je vračarica demonska sluga koja želi prevariti Šaula, tim bi riječima objasnila da pred njime nije Samuel već demon i sama sebi raskrinkala prijevaru. Još je bolji argument ideja da riječi "dolazim odozdol" koje veli duh sugeriraju dolazak iz pakla. Možete li zamisliti jezivog demona, koji želi glumiti da je Samuel, da se tako zabuni? Da veli "Ja sam Samuel, dolazim iz pakla?" Ako demon, kojeg na žalost svijeta prate epiteti lukavog i promišljenog zatirača života, pokušava Šaula prevariti, sigurno neće reći otkud uistinu dolazi. Ovo su sve dokazi površnosti i plošnosti takvih interpretacija.
U idućem ćemo postu objasniti "pet zamjerki" koje su se uputile. Dotad, dovoljno je inzistirati na vrlo objektivnoj činjenici: Biblija veli na tom mjestu da je pred Šaulom zaista Samuel. Da se radi o demonu, Sveto bi Pismo ovo navelo. Ali takvo što nije slučaj. Budite sigurni i konkretni- Biblija spominje Samuela na tom mjestu, kao što Biblijsku priču iz El-Dora spominju Deuterokanonske knjige ( koje su izbačene iz Reformiranih zajednica iako ih citiraju apostoli)....

20 A kad je usnuo, proreče još jednom i objavi kralju njegov kraj. I ispod zemlje podignu svoj glas proročki da izbriše opačinu s naroda.
Sirah 46:20

- 09:29 - Komentari (0) - Isprintaj - #


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.