drago boric

nedjelja, 12.07.2009.

Marko"Smrt je majstor iz Srbije i Crne Gore"Vesovic-KOJU GODINU PRED OVAJ RAT TOHOLJ ME ODVEDE

u svoje selo,i pokaza mi,kao lokalnu znamenitost,
Cetka jednoga koji je sesnaest kuka odlezao
jer je,u onom ratu,ljubinjske muslimane
smicao nozem specijalnim,s dugackim sjecivom.

Tren zbilja nezaboravan:prvi put u svom vijeku
gledam DVONOSCA BEZ PERJA koji je ljudske grkljane
rezao tim rukama sto sada majstorisu
oko camove daske.Gledam,a nista ne vidim.
Cetko ko Cetko.Celjade svagdasnje,sa licem
zastrasujuce obicnim.I celav ko prvi Papa.
Ne znam gledati,pomislih.Ko da sam na izlozbi,
pred platnima,na kojim dobre portrete od losih
ne mogu da razlucim.
Priznajem,na svoju sramotu,
sto sam ga duze gledao,sve vise mi je bivao
stvorenje koje mozes MAZATI I NA SENICNI
I NA OD KUKURUZA.Prosto,jedan od starcica
kojima u tramvaju mjesto ustupis bez premisljanja.

Docnije,mislim:Bude to!Negdasnji zlikovci
postanu,pod starost,melemni dozlaboga!
S godinama se krvopija izlupa u andjela!
Cini se:sto u njima Samo Zlo nekad bjese,
to ti je bio Sami Zivot!Koji se,docnije,
u njima razrijedi,i skroz bezazlen bude.
Toliko,tom otrovu,ishlapi zestina prvasnja
da melem postaje.To Zivot,licno On,
bio je krivac sto su bijes i bezakonja njihova
do tucnog sezali neba,kako bi rekao Homer.
Svijet je ura sto kuca u dzepu bozjeg prsluka,
a Zlo je-opruga u njoj.To vam je Ta Vrsta ljudi:
ne brojis sebe u zive,ako od tebe,od tvoje sile,
od tvoga noza s dugackim sjecivom,
nikom ne kuka majka!

A devedeset cetvrte,u ordinaciju Borinu
ulazi borac cije dusevno zdravlje rov bjese rasturio.
DOKTORE,veli,SVAKA OD ONIH VRECA S PIJESKOM
ISPI MI DUSU MOJU.Kasnije,predje na cetnike:
NJIMA JE,DOKTORE,U SUMI NAJBOLJE.NJINA SE KOZA
NAJBOLJE OSJECA U SUMI.NJIHOVOJ KOZI U SUMI JE
KO NASOJ POD JORGANOM!TU SU NJEGOVI PRECI.
PA PUSKA.PA SISA SA RAKIJOM.DA KOGA U BUSIJI
SACEKA,GLAVU MU UBERE,ILI GA OPLJACKA DO KOZE,
ILI MU VJERNU PREOTME LJUBU-I ON JE PREZADOVOLJAN!
TO TI JE SORTA KOJA PROSTO I NE UMIJE
DRUKCIJE BITI ZIVA.

U taj cas,meni,pred oci,izidje lice Cetkovo,
odjednom posve razumljivo:vlasniku takvog lica
ubiti covjeka-dokaz je da valjas.
Da nisi mrtvik.Ni gnjida.Vec da si dostojan zivota!
Dostojan noza s dugackim sjecivom.
(Marko Vesovic-"POLJSKA KONJICA")

- 00:23 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi