drago boric

subota, 04.07.2009.

MARS NA TRAKTORE I POZDRAVITE MILOSEVICA,SESELJA,A POSEBNO"OCA NACIJE"DOBRICU COSICA!KAD STIGNETE U MALU SRBIJICU SVI NA KONCERT RIBLJE CORBE,BAJE MALOG KNINDZE ILI GALIJE!

MICO JELIC GRNOVIC

SRBA BUNA U KRAJINI SRPSKOJ
HILJADUDEVETSTOTINADEVEDESETPRVE

Sve iz Knina sa visina
Svevisnjega Tvorca
Pravoslavlja stvaraoca
Sa Korduna iz Veljuna
buna
Perjasice ko lasice
Like nase dike
Dalmacije i Banije
sestre dvije
srpsko srce bije
ljepotice probudjena
Drevni Plaski
tuce naski
A iz Gline
gle miline
Srb Srbuje
Dvor ga zasjenjuje
Kostajnica ko grlica
osmrtnicu ustasku sastavi
Korenica srpska
i Gradusa drska
Okucani slavom ovjencani
Gracac,Lapac
i Benkovac i Obrovac
Vrgin Moste
idu ti u goste
Nasem ticu
divnome Vojnicu
srpska krila nicu
Puce dinja ko Petrinja
Umrijeti srpska je svetinja
na ognjistu
na plandistu svome
Mali Gradac i
Velika Glava
Srpski narod
niko ne uspava
Sam se budi
kad zora zarudi
Oj Banijo
rodna grudo moja
sva su sela posvecena tvoja
od Bestrme
pa do Sasa
sve je borba nasa
A u Slunju ko u gunju
povrati se
srpska dusa
Cukur bije
Biocic se smije
Sa Kosova Dalmatinskog
srpska zvona zvone
Cetina se sa Zivajom
ljubi
Vaistinu ovog ljeta
srpski se narod
probudi
Slavonija,Srem
Baranja
Nema borbe
bez pucanja
niti mira
do konacnog Srba cilja.
Mico Jelic Grnovic:SRBA BUNA U KRAJINI SRPSKOJ HILJADUDEVETSTOTINADEVEDESETPRVE,iz knjige-Mico Jelic Grnovic:
KRAJINA MOJA SUDBINA,Snip Nova Rijec,Jasenovcani-Knin-Beograd,1993.(ovdje prema cetvrtom,prosirenom izdanju,izdavac:Zaduzbina kuca Grnovica,Beli Manastir,1996,likovna oprema Milic od Macve,knjiga je do godine 2003.imala sedam izdanja)

O Jelic Grnovicevoj knjizi KRAJINA MOJA SUDBINA Nebojsa Devetak u predgovoru ANTOLOGIJE SRPSKOG PJESNISTVA U HRVATSKOJ DVADESETOG VIJEKA,2002,kaze:"Ova zbirka mu je donijela neuobicajenu popularnost medju Krajisnicima i gotovo da je postala dio folklornog naslijedja,posebno pjesma SRBA BUNA U KRAJINI SRPSKOJ 1991."

MICO JELIC GRNOVIC,3.III 1942,Jasenovcani kraj Sasa,Banija.Sisacki gimnazijalac,zagrebacki student,potkraj sezdesetih i pocetkom sedamdesetih osnivac TEATRA POEZIJE i casopisa POEZIJA,priredjivac antologije NAJNOVIJE HRVATSKO PJESNISTVO;PREGLED 1972.U vrijeme hrvatskog proljeca clan Budisina Predsjednistva Saveza studenata Zagreba.
U Republici Srpskoj Krajini bio u ustavotvornoj skupstini,zatim parlamentarni zastupnik,ministar kulture i profesor na Filozofskom fakultetu u Petrinji.Rodnu kucu uredio u muzej krajiske borbe za samostalnost.Od 1995.u Belom Manastiru,zatim u Vladimircima kraj Sapca.


BAJA MALI KNINDZA(MIRKO PAJCIN)

STAN'TE PASE I USTASE

Po Krajini gde sam rodio se
Sad se neke uniforme nose,
Moj je narod odavno u borbi,
Mojoj braci glava je u torbi.

Stan'te pase i ustase,
Ne dirajte to je nase,
U nama je srce lavlje,
Mi branimo pravoslavlje.

Na Kupresu krvave su zore,
Caprazlije u plamenu gore,
Svakog dana padaju granate,
Kako si mi moj rodjeni brate?

Stan'te pase i ustase...

Od kako je Bog stvorio ljude
Uvek drugi dodju pa nam sude
Uvek neko u Srbina dira
Ni u Bosni nema vise mira.

Stan'te pase i ustase...
Tekst i glazba Baja Mali Knindza(pravim imenom Mirko Pajcin):STAN'TE PASE I USTASE,transkript s audio-kazete-Baja Mali Knindza i orkestar Slavka Mitrovica-Caleta:STAN'TE PASE I USTASE,izdavac:PP Nina Trade,
Surcin,Lovacka br.24,s.a.(1992)

BAJA MALI KNINDZA,pravim imenom MIRKO PAJCIN,13.X 1966,Gubin,
Livanjsko polje.Zivi u Beogradu.O Knindzi vidi-Pero Zlatar:SAD RAZMISLJAM O SRBIMA,NASEM ZLU I INATU,PA PJEVAM:MAMA,AJME NAMA!(razgovor s Pajcinom),Nacional,1/1995,br.1,24.XI 1995.


NEBOJSA DEVETAK

GLINA,26.JUNA 1991.

Boze pravde,sto sad skrivas lice
kad kosti u probudjenom hodu
opet muce vaskrsle ubice
pljujuci im u zadusnu vodu.

Slusaj sad,sam se osvjedoci
da jos nisu utihnula zvona
a nov noz je ustremljen u oci,
u zenice vec klanih ikona.

Boze pravde,zar smo grijesili
paleci zadusnicke svijece,
prastajuci krv i cerecenja?

Polomljene travke iscjeljenja
vise niko rani privit nece.
Danas smo se,Boze,pricestili!
Nebojsa Devetak:GLINA,26.JUNA 1991.,iz knjige-Nebojsa Devetak:ZUDJENO VOJEVANJE,Knjizevna zajednica,Novi Sad,1995.

NEBOJSA DEVETAK,21.X 1955,Mala Gradusa,Banija.Pjesnik i prozaik.Do srpnja 1991.zivio u Sisku.Pokretac i urednik casopisa SRPSKI GLAS u Topuskom.Srpski glas izlazio je od 1990.do 1995.kao list Srpskog kulturnog drustva SAVA MRKALJ(Devetak ga je uredjivao do 1993).Povjesnicar
"krajinske"knjizevnosti Dusan Ivanic kaze da je SRPSKI GLAS bio
"najznacajnije glasilo"u RSK-u,"i po cisto novinarskim kvalitetima i po knjizevnim prilozima".Godine 2002.Devetak je kao priredjivac objavio ANTOLOGIJU SRPSKOG PJESNISTVA U HRVATSKOJ DVADESETOG VIJEKA(Srpsko kulturno drustvo Prosvjeta,Zagreb).Zivi u Kisacu kod Novog Sada.


DIZAO SAM KREDITE BORACKE...

Dizao sam kredite boracke
I nosio komunjarske znacke,
Lagao sam partiju i banku
Da sam bio prvi u Ustanku!
Bijah goljo,crnom Titu prodan,
Sad sam cetnik,samo Drazi odan!
Oj!
(an):(bez naslova),iz knjige-Vojin Jelic:POGLEDAJ SVOJE RUKE,Feral Tribune,Split,1996,str.198.

Pjesmu je prema prilogu u emisiji s vijestima na srpskoj televiziji zabiljezio Vojin Jelic 18.srpnja 1993.Prilog je izvjestavao o"crkvenom saboru"u Ocestovu pokraj Knina,odrzanome u povodu redovitog obiljezavanja
"hramovske slave Nedjelje".U svojem popratnom tekstu Jelic se posebno zgraza nad cinjenicom da se takva pjesma pojavljuje upravo u Ocestovu,
selu koje je u doba Drugog svjetskog rata slovilo kao"partizansko gnijezdo",
kao"prva i prava bukovacka mala crvena Moskva".Te zatim opisuje kako su,odmah poslije rata,ljudi podrijetlom iz Ocestova"doselili u Knin"i"u ime svojeg proleterskog i pastirskog zanimanja i znamenja preuzeli gotovo sva zapovjedna mjesta",kako su"desetljecima carevali u Kninu".


LUKA STEKOVIC

19.MAJ 1995.(NA CESTI)

kod Barajeva
uzalud
dok je skropila kisa
(od postanka sveta)
zaustavljah automobile

konacno
(pred samu propast)
poveze me sofer kamiona

do Beograda
ispricao sam mu sve:
ko sam
odakler
sta sam radio
sto sam imao
i sto izgubio u ovom ratu

izasao sam kod MOSTARA
zalupio vratima
mahnuo rukom

i video:
kamion Raba
KI 61-393
pun starog zeleza
gubi se u PETLJI
Luka Stekovic:19.MAJ 1995.(NA CESTI),iz knjige-Luka Stekovic:TACNO VREME,Vrsac,1996.

U Stekovicevim IZABRANIM PJESMAMA(prir.:Nenad Milosevic,Srpsko kulturno drustvo Prosvjeta,Zagreb,2001)pjesma se pojavljuje s promijenjenim podnaslovom:(Jack Kerouac NA CESTI).

- 00:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi