drago boric

ponedjeljak, 16.03.2009.

Dobrica Cosic,pisac,akademik SANU,"otac nacije"&OTROV

LATINKA PEROVIC-SNAGA LICNE ODGOVORNOSTI
Razgovarala:Olivera Milosavljevic

...Da se zadrzimo jos malo na onome sto ste rekli za Cosica...On je bio idejni vodja,imao je ambiciju da ima vlast u rukama,dobio je podrsku da bude i kriticar...Zar to nije previse ambicija sjedinjenih u jednoj licnosti...O cemu se tu radilo?

-E,sad,hajdemo redom.Prvo,on je postao pisac,sigurno je imao dara,nije lako napisati tolike knjige,ja sam rekla kada je Petranovic umro,probajte samo da ponesete tih njegovih trideset pet knjiga,to je ipak nekakav posao.
Mozete vi da govorite o literaturi ovako i onako,U TOJ LITERATURI PO MOM MISLJENJU IMA MNOGO IDEOLOGIJE,PRE SVEGA NACIONALNE IDEOLOGIJE,ZRTVENE POZICIJE SRPSKOG NARODA,
OPSEDNUTOSTI SMRCU.JA VERUJEM DA NEKO KO O TOME PISE MOZE SA TIM DA SE IDENTIFIKUJE,TO JE NESTO STO JE MOZDA IZRAZILO NEKE FRUSTRACIJE SRPSKOG NARODA,ALI IH JE NA NEKI NACIN I UCVRSTILO.Drugo,on je zeleo tu istaknutu ulogu,on nije razdvajao u sebi pisca i politicara,on je,na kraju,imao u Akademiji pristupnu besedu za koju su mi neki akademici nacionalisti govorili da to ipak nije trebalo izgovoriti sa tribine Akademije,to je najvisa akademska,
naucna ustanova,ona treba da ima poziciju arbitra u krupnim pitanjima,
zato mora biti neutralna.
On je jako zeleo da postane predsednik Srpske knjizevne zadrug(SKZ),on
se spremao za ulogu nacionalnog lidera,nije nista nastalo spontano,i,
mislim,1970.godine,kod mene su dosli Niksa Stipcevic i Slobodan Selenic i rekli da oni zele da ga kandiduju za predsednika SKZ.Ja sam rekla:"Vi ste samostalna institucija,vi preuzimate odgovornost ko ce vam biti predsednik,CK se u to uopste nece mesati.Jedino ako vi od te institucije stvarate politicku partiju,to je onda novi nivo odnosa,sa tim racunate i vi i partija."
To je bio predmet razgovora u Sekretarijatu CK i mi smo se podelili,bilo je ljudi koji su bili izrazito protiv toga,ali vecina je bila za to da oni u SKZ preuzmu odgovornost.Kako da sprecis da kandiduju njega i zasto bi to radio?Moram Vam reci,uz tu vecinu koja je bila za njegovo kandidovanje bili su i manjinci,clanovi Sekretarijata.On je,u sustini,zeleo da dodje do nekog centra da bi izvrsio okupljanje,on se pripremao za taj period posle Tita.Koji su sve njegovi oslonci bili,ja ne znam,i to treba da se ispituje...

Mislite da je imao oslonac i u Partiji?

-Kako da ne,imao je,rasprava kada je pon postavio nacionalno pitanje,
secam se da mi je po0profesor Veljko KOrac govorio:"Trebalo je dopustiti da se to do kraja otvori",a ja sam kazala:"Znate sta,ali to se ne tice samo Srbije,to se tice JKugoslavije.Da li smo u stanju da tu raspravu danas,
uopste,vodimo?!"COSIC JE SEBE VIDEO KAO COVEKA KOJI MOZE DA
OSTVARI TU SINTEZU.TRECA NJEGOVA VRLO VAZNA ULOGA MISLIM DA JE BILA STRATESKA,TO JE NJEGOVO POVEZIVANJE SA LJUDIMA,
INTELEKTUALCIMA IZVAN SRBIJE.TO JE BILA UZAJAMNA POTREBA,
TREBAO JE I ON NJIMA...

- 13:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< ožujak, 2009 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi