drago boric

petak, 13.02.2009.

CETNICI OPET U SEDLU:NIKOLA SUZNJEVIC,NEKAD"KRAJINSKI SUDIJA",DANAS GRADSKI VIJECNIK U GLINI!

NEKADASNJI ISTRAZNI SUDAC U TZV.REPUBLICI SRPSKOJ KRAJINI NIKOLA SUZNJEVIC POTICAO JE ZATVORSKE CUVARE DA TUKU I ZLOSTAVLJAJU ZATOCENE HRVATSKE BRANITELJE.NEKADASNJI
"SUDIJA"DANAS JE GRADSKI VIJECNIK U GLINI.

Ovo su tijela hrvatskih branitelja na podrucju Slunja.Oni koje u zasjedama nije pogodio srpski metak,zarobljeni su i odvedeni u logore i zatvore u tzv.Republici Srpskoj Krajini.Takvih je kazamata bilo u svakome okupiranome hrvatskom mjestu.U njima su u teskim mukama izdahnuli mnogi hrvatski branitelji.No,neki su ipak uspjeli prezivjeti sve torture i docekati slobodu.Danas svjedoce o danima kada im je zivot visio o niti ali i o svojim krvnicima.
Hrvatski branitelj koji ne zeli da mu otkrijemo identitet,pa cemo ga na njegov zahtjev zvati"Ante",jedan je od logorasa s najduzim stazem.Rodjen je i odrastao u Sisku,zaposlio se u"Zeljezari".U obranu domovine dragovoljno se ukljucio u svibnju `91.Prosao je sisacke i slavonske bojisnice da bi nakon 18 mjeseci ratovanja bio zarobljen na podrucju Slunja,tocnije u Brajdic Selu.
"ANTE",ZATOCENIK SRPSKIH LOGORA:15 LJUDI JE BILO ZAROBLJENO,U TOJ GRUPI GDJE SAM JA BIO.PET LJUDI JE NA LICU MJESTA POGINULO I TESKA TRI RANJENIKA SMO IMALI.
Naseg sugovornika i ostale prezivjele branitelje cetnici su odveli u slunjsku vojarnu.Tamo su dobrovoljci iz Srbije,kako svjedoci,na njih navalili kao psi
na strvine.Uslijedio je tjedan torture i ispitivanja.Nakon nekoliko dana prestao je brojati udarce cizama i kundaka.
"ANTE",ZATOCENIK SRPSKIH LOGORA:TEK ONDA ZNATE DA STE PPOGRIJESILI STO STE PREZIVJELI,STO STE UOPCE DOZVOLILI DA VAS ZAROBE,STO SI NISTE ODUZELI ZIVOT ODMAH KAD JE TREBALO.
No najgore je tek uslijedilo.
S jos cetrdesetak zarobljenika"Antu"su prebacili u logor u Glini.Dali su mu kratke hlacice i potkosulju.Bio je rujan.U istoj je odjeci docekao i Novu Godinu.
U Glini mu se jedna osoba po zlu duboko urezala u pamcenje.NIKOLA SUZNJEVIC,ISTRAZNI"SUDIJA"TZV.KRAJINE.
"ANTE",ZATOCENIK SRPSKIH LOGORA:KAD JE VIDIO DA JA ZIVIM U HRVATSKOJ,ODMA SE DIGAO NA MENE:TI SI USTASA,JEBEM MAJKU USTASAMA,JEBEM MAJKU DRZAVI,MI CEMO NJIMA POKAZAT,OVO-ONO.
"Ante"istice da je upravo Suznjevic,kao pravnik, trebao znati kako se postupa prema ratnim zarobljenicima.No upravo je on svoje ljude poticao na nasilje.Da bi spasio zivu glavu,"Ante"je Suznjevicu prilikom mucnih ispitivanja tvrdio da je poljoprivrednik.
"ANTE",ZATOCENIK SRPSKIH LOGORA:MORAO SAM DA MU PRUZIM RUKE.ON JE PRISAO I MOJE RUKE IZVRGNUO SKROZ,DA VIDI IMAM LI ZULJEVA.KAD JE VIDIO DA NEMAM ZULJEVA NA RUCI:LAZES,MAJKU TI JEBEM USTASKU,TI NISI NIKAKAV POLJOPRIVREDNIK!NJEGOV JEDAN SURADNIK SKINUO JE OPASAC SA KOZNOM FUTROLOM I OMOTAO OKO RUKE I SA DESNE STRANE KAD ME JE UDARIO U GLAVU,TAKO DA I DAN DANAS IMAM JAKO VELIKIH PROBLEMA OD TOGA.JEDNOSTAVNO,DOLAZI MI NEKAD VRIJEME DA NE VIDIM,DA DOSLOVNO NE VIDIM NA OCI.
Uz"sudiju"Suznjevica posebno pamti zatvorskog cuvara MILOSA PARIPOVICA.
"ANTE",ZATOCENIK SRPSKIH LOGORA:NJEGOVA PRICA JE ODMA BILA I,NORMALNO,UZ NJEGOVE UDARCE:DA SE MENE PITA JA BI VAS SVE POBIO JER NE VRIJEDITE DA ZIVITE.DOSLI STE SRBE UBIJAT!
I Suznjevica i Paripovica sreo je nakon sto je iz Gline prebacen u kninski zatvor.Obojica su se iznenadila sto je jos uopce ziv.Nakon gotovo dvije godine zatocenistva,"Ante"je slobodu docekao razmjenom u Zemuniku kod Zadra.Istog dana kada i"Ante",ali nekoliko sati kasnije,na slunjskom je podrucju u srpsko zarobljenistvo pao i SENAD BEDIC.Pod prijetnjom smrti morao je nastupati u televizijskim falsifikatima srpske propagande.Ni Bedic kao ni"Ante"nije izbjegao ispitivanje"sudije"Suznjevica.
SENAD BEDIC,ZATOCENIK SRPSKIH LOGORA:ONO,DOK SAM USO NA VRATA,ONO MEDJU VRATIMA,VEC ME JE COVJEK VRATIMA UDARIO I TAKO VRATIO NAZAD.TRIPUT SAM TAKO ULAZIO.DOK SAM JA USO NA VRATA,TAJ JE COVJEK ODMA REKO:STA SE MI S VAMA ZAMARAMO,VAS TREBA POBIT.NIKOLA SUZNJEVIC,TO JE LICNO ON REKO,KAZE,MI SAMO GUBIMO VRIJEME S VAMA.
Tokom cijelog ispitivanja Senad pamti svaku njegovu recenicu kojima je cuvare poticao na zlocin.
SENAD BEDIC,ZATOCENIK SRPSKIH LOGORA:KAZE,VI NJIH SAMO HRANITE,NISTA NE RADE,KAZE,TREBA TO GONIT,POBIT DOLE U POTOK,NE ZNAM JEL IMA U GLINI POTOK TU NEGDJE,KAZE TREBA GONIT U POTOK,TO POBIT!
U srpskom zatocenistvu u kojem je izgubio zdravlje,Senad je proveo sedam mjeseci.Razmijenjen je u BosanskomNovom.Danas zivi u Cazinu.
Dan prije naseg odlaska u Glinu telefonom smo razgovarali sa Nikolom Suznjevicem.On nam je rekao da ga sutra potrazimo u Petrinji gdje ce raditi.No,odmah nam je dao do znanja da o NEKIM TEMAMA NECE RAZGOVARATI.
No,kad smo dosli u Glinu i nazvali ga,shvatili smo da od interviewa nece biti nista.
Gospodja Suznjevic(telefon):Ma,Nikola je bolestan vec duze i otiso je kod lijecnika i rekla sam vam da vjerujem da termin za razgovor morate zakazati drugi.
NIKOLA SUZNJEVIC,KRAJINSKI"SUDIJA"O KOJEM SU U NASEM PRILOGU SVJEDOCILA DVOJICA LOGORASA,DANAS JE CLAN GRADSKOG VIJECA GLINE,KAO PREDSTAVNIK SDSS-a.DO PRIJE NEKOG VREMENA BIO JE NA PLACI MINISTARSTVA OBNOVE I RAZVITKA,KAO DJELATNIK UREDA ZA PROGNANIKE.
S druge strane,"Ante"iz naseg priloga za vrijeme svog logorovanja dobio je otkaz u sisackoj"Zeljezari".Pola desetljeca cekao je da mu se prizna status hrvatskog branitelja.Godinama je dobivao tek 200 kuna mjesecno za invalidnost koja mu je"procijenjena"na 20%.
(Ivana Mandic,"PRICA IZ HRVATSKE")

- 13:20 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< veljača, 2009 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi