drago boric

petak, 24.10.2008.

Gojko Beric,novinarska institucija-JA TO,DRUGOVI,NE RAZUMIJEM

GOJKO BERIC ODGOVARA DUBRAVKU LOVRENOVICU

RIJEC JE O LOVRENOVICEVOJ KOBNOJ NESPOSOBNOSTI DA SHVATI JEDAN SVAKOM PROSJECNOM CITAOCU POTPUNO RAZUMLJIV NOVINSKI TEKST.JEDINO TAKO MOGU OBJASNITI OVAJ NJEGOV INTELEKTUALNI DEBAKL

Oslobodjenje je u broju od 17.oktobra 2008.velikodusno,na cijeloj strani,objavilo profesorski uradak lose raspolozenog,a moguce i pospanog Dubravka Lovrenovica pod naslovom"Kad dvoje rade isto,nije isto".Povod za njegovo promptno reagovanje bila je moja kolumna"Zbrika nerijesenih zadataka",objavljena u ovom listu dan ranije.
Da podsjetim citaoce:njen je predmet bila nedavna emisija Federalne TV"Posteno",najavljena pod motom"Ko smo?Je li nam Turska mati?"
Na pocetku svog teksta Lovrenovic me naziva"ljudskom i novinarskom velicinom",da bi se ubrzo ispostavilo da je u tu cokoladu upakovan otrov.Na kraju tog istog teksta,od moje"ljudske i novinarske velicine"ne ostade ni kamen na kamenu.Naprotiv,nadobudni profesor historije proglasio me je naivcinom i neznalicom u domenu nacionalnog pitanja,pripisujuci mi"kobnu zamjenu teza,uzroka i posljedica."I to nicim izazvan,i bez ikakvog uporista u mojoj kolumni,inace dvostruko manjeg obima od njegove paskvile.A stvari,zapravo,stoje potpuno obrnuto:rijec je o Lovrenovicevoj kobnoj nesposobnosti da shvati jedan svakom prosjecnom citaocu potpuno razumljiv novinski tekst.
Jedino tako mogu objasniti ovaj njegov intelektualni debakl.Bilo bi postenije da je napisao:"Ja to,drugovi,ne razumijem."Pa bi mu se objasnilo.DIJELITI MENI LEKCIJE O NACIONALNOM PITANJU I NACIONALIZMU-I TO,
KAKO CE SE VIDJETI,ZASTRASUJUCE RIGIDNE LEKCIJE-MOZE SAMO NEKO KO NEMA NIMALO STIDA.JOS OD DOLASKA MILOSEVICA NA VLAST,NACIONALIZAM JE TEMA KOJOM SE,U RAZNIM VARIJACIJAMA,
NEPRESTANO BAVIM,ZBOG CEGA SAM MEDJU SRBIMA DAVNO OBILJEZEN KAO VELEIZDAJNIK.A PREZREN SAM I OD HRVATSKIH I BOSNJACKIH NACIONALISTA.TO JE OPSTEPOZNATA STVAR.NIJE MI POZNATO DA PROF.LOVRENOVIC IMA TAKVIH PROBLEMA.
Ali,podjimo redom.
PRVO:Lovrenovic nam stavlja do znanja da"dugo vec novinski tisak ne prati sustavno",a sve zarad odrzavanja vlastite mentalne higijene.Efekat je,kaze,pozitivan.Sta ce jednom univerzitetskom profesoru novine i magazini?To smece je,zar ne,namijenjeno obicnom svijetu?!Ziveci u drustvu za koje i sam zna da je nepismeno i zapusteno,
Lovrenovic priprema mlade generacije za jedan,svi se nadamo,bolji svijet tako sto propagira prezir prema stampi!Aferim!
DRUGO:Moju recenicu da je"nacionalno pitanje opojni koktel",Lovrenovic je"procitao"tako kao da sam ja napisao da je"nacionalizam opojni koktel",te je iz toga izveo tendenciozan zakljucak kako sam njegovu konstataciju da
"hrvatsko nacionalno pitanje nije rijeseno ni jedan posto"izjednacio sa"neskrivenim nacionalizmom i hegemonizmom Dzemaludina Latica".Apsurdno je i pomisliti da bih takvo sto mogao uciniti.Uzgred,zar nacionalno pitanje nije opojni koktel?Taj koktel opija i nacionaliste,i po prirodi stvari,cini ih nepomirljivim.
TRECE:Lovrenovic se kao historicar okomio na zavrsnu tezu moje kolumne:"Krajnje je vrijeme da se te stvari razjasne na demokratski nacin.Ako,naime,ni bosnjacko,ni hrvatsko,ni srpsko nacionalno pitanje u Bosni i Hercegovini nije rijeseno,onda je govor o ulasku u Evropsku uniju drugorazredna tema.Evropa nije duzna da rijesi niti ce ikada rijesiti nasa medjunacionalna trvenja.Bolje je i po nas i po Evropu da,prije nego sto jednoga dana udjemo u to drustvo,sagorimo otrov nase etnicke i vjerske mrznje".Lovrenovic na ovo reaguje nepojmljivim anticivilizacijskim stavom,upozoravajuci me"na notornu povijesnu istinu da nijedno nacionalno pitanje nije razrijeseno na demokratski nacin,nego su najprije glave padale zbog toga i proliveni oceani ljudske krvi,da bi se ostvario drustveni ideal slobode,bratstva i jednakosti.Tek nakon toga...na red je dolazila demokratska procedura,i to pitanje,zapravo,nikad nije trajno rijeseno,ono se talno rijesava".
Koliko mi je poznato,nikada u povijesti ratovi nisu ni vodjeni da bi se rijesilo nacionalno pitanje.Vodile su ih elite,u ime naroda,radi osvajanja teritorija.Zar su Aleksandar Makedonski,Napoleon ili Hitler ratovali da bi rijesili nacionalno pitanje?Uostalom,ja govorim o nacionalnom pitanju u visenacionalnoj Bosni i Hercegovini.Glavni razlog sto ono nije rijeseno lezi u cinjenici da se nacionalisticke elite Srba,Hrvata i Bosnjaka drze svog ekskluzivnog historijskog pogleda na taj problem i svoje ekskluzivne nacionalne ideologije.
Milosevic i Tudjman su vodili rat protiv Bosne i Hercegovine pod izgovorom rjesavanja srpskog,odnosno hrvatskog nacionalnog pitanja,a stvarni cilj je bio podjela i zaposjedanje njenih teritorija.Ali taj rat,kao sto vidimo,nije rijesio nacionalno pitanje.Uostalom,nije li sam Lovrenovic u pomenutoj TV emisiji rekao kako nacionalno pitanje Hrvata u BiH nije rijeseno ni jedan posto.Prema teoriji ovog profesora historije,za rjesavanje onih preostalih 99 procenata(!?)morace se ratovati,jer nacionalno pitanje Hrvata,Bosnjaka i Srba nikako ne moze biti rijeseno na demokratski nacin.OVO JE DUBOKO ANTICIVILIZACIJSKI I ANTIDEMOKRATSKI STAV,RAVAN INTELEKTUALNOM SAMOUBISTVU.Lovrenoviceva je sreca sto u ovom obamrlom, pometenom i moralno razorenom drustvu niko nikoga ne uzima za ozbiljno.
PETO:Ni nakon ponovljenog citanja,nisam shvatio o cemu je smisao Lovrenovicevog reagovanja,osim mozda u profesorovoj zelji da se jos jednom dopadne sebi i svojoj pameti.
SESTO:Zao mi je suncanog nedjeljnog prijepodneva koje sam izgubio otpisujuci mu.Jer ako nije umio procitati moju kolumnu,tesko da ce umjeti da procita i ovaj odgovor.
("Oslobodjenje")

- 14:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2008 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi