drago boric

četvrtak, 16.10.2008.

Vehid Gunic-EVROPO,STIDI SE(600 dana u opkoljenom Sarajevu)

JULI 1993.GODINE

5.juli
Cetnici ponovo kidisu na Gradacac.Na ovaj grad,javlja radio BiH,u posljednja 24 sata palo je oko 1500 granata.Da li je u Gradaccu,poslije svega sta je dozivio i sta prezivljava,ostao barem kamen na kamenu?
Borka Rudic javlja iz Konjica da cetnici i HVO zajednicki napadaju i na ovaj grad.
Moja Fatma danas u svojoj skoli dobila placu.240000 BH bonova.Za tu ogomnu kolicinu bezvrijednog papira,koji podsjeca na one nekadasnje bonove za benzin ili na srecke lutrije koje nisu dobile nista,moja Fatma moze kupiti samo jedan sapun za ves"Ajax"ili jedne zenske carape.
Bio sam u Fabrici duhana.Naumio sam bio traziti malo duhana za savijanje cigareta.Nisam dobio nista.Nije bilo moga prijatelja,direktora Fabrike Sefika Loje koji me uvijek do sada znao prijateljski pripaziti.Smijem to ovako javno reci jer pazi i mnoge druge.Potom sam bio u Mljekari.Naumio sam bio potraziti barem jedan"kefir".Nisam dobio,jer nije bilo jos jednoga dragog covjeka-direktora Colpe.
Navratio sam i u Velepekaru.Tamo nisam naumio traziti nista,a dobio sam mnogo:dobar rucak kod direktora Kazazica.Rucao sam grah sa dobrom zaprskom,ali uz neke poluprijesne pogacice,jer nema struje,nema ni drva,pa nisu imali na cemu dobro ispeci ove pogacice.Na rucku je bio i direktor sarajevske elektrodistribucije inzenjer Irfan Durmic,mnogo drag,i mnogo pametan covjek cije se ime u dosadasnjem toku rata,ponekad sa mnogo negativnih predznaka,u Sarajevu cesce izgovara nego icije drugo ime.Durmic kaze:
-Sa cetnicima se mora pregovarati.Nema druge.Sve je u njihovim rukama.Samo pregovarati,barem za sada...
Od moga prijatelja Durmica saznajem da su cetnici sinoc porusili dalekovod preko kojeg je iz Kaknja struja stizala u Sarajevo.Dalekovod od Visegrada do Sarajeva je ispravan.Sustina problema je u ovome:cetnici su razvili sistem po kojem mogu struju dovesti iz Visegrada do Vogosce,Rajlovca,Vojkovica,Ilidze i Grbavice,a od nas traze da i ono malo struje sto bi,eventualno,stizalo iz Kaknja(jedva pet megavata)prepolovimo s njima.Nasi,za sada,ne pristaju na takvu monstruoznu ucjenu.Srecom,i nasi mogu onesposobiti dalekovode,pa"Pretis"ne radi,jer cim proradi eto novih kolicina granata,eto ko zna koliko novih mrtvih i obogaljenih.Doduse,granata im izgleda jos ne manjka,ali struja im je sigurno potrebna vise za te svrhe nego za podgrijavanje vode za kupanje.Dakle,radi se o jednoj vrsti surovog i besprimjerno nehumanog taktiziranja.U svemu ovome,da bi jad i bijeda bili potpuni,vrlo prljavu igru igra UNPROFOR.
Naduravanje oko toga hoce li se cetnicima dati jos polovina nafte i trafo-ulja i dalje traje.
Stari grad,ali i ostali dijelovi Sarajeva,i dalje nemaju vode.
U Sarajevu cetnici vode rat svim raspolozivim sredstvima,ukljucujuci i energente.Svijet,uvjeren sam,sve ovo zna i vidi i ne preduzima nista.A Sarajevo je grad koji su UN proglasile zasticenom zonom.Hvala UN za ovakvu zastitu.Jadna li je ta svjetska organizacija kada ne moze,mada je ispravnije reci nece,da uradi bilo sta,da povuce makar jos jedan potez kako bi se spasio narod kojeg pokusavaju unistiti i poloziti na pleca.Ne dajmo se!
U Maglaju je i dalje dramaticno,ali grad,ma koliko ga razarali,nije pao u cetnicke ruke.
U posljednja 24 sata u BiH je poginulo 36,a ranjeno oko 200 stanovnika.
U Nedzaricima,ispred ostataka zgrade"Oslobodjenja",cetnicki snajperista ubio Engleskinju iz neke britanske humanitarne organizacije.
Danas su cetnici pokusali proboj nasih polozaja na Stupu.Krenuli su sa sest transportera,cetiri tenka,i sa mnogo pjesadije.Nasi su im ostetili dva transportera.Ima poginulih cetnika.Linije fronta ostale nepromijenjene.
Tudjman zaprijetio da ce iz Hrvatske protjerati nase izbjeglice i prognanike.
Dijeljena je humanitarna pomoc.Za ovaj mjesec Fatma i ja dobili smo pola litra ulja,pola kilograma masla,pola kilograma rize,dva sapuna i tri kilograma brasna.

7.juli
Cetnicki djeneral Gvero,u razgovorima na Aerodromu,izjavio:"Sto se nalazi na srpskim teritorijama-ostaje pod srpskom kontrolom..."Znaci,pod njihovom kontrolom ostaju voda,plin,struja.
Radio citira izjavu Dejvida Ovena:"Naredna dogadjanja u BiH zavise od vlasti u Sarajevu.Muslimani moraju prihvatiti realnost srpskih i hrvatskih osvajanja..."
Principijelan neki lord.A ne tako davno izjavljivao je da svijet nece priznati silom osvojene teritorije.
Na posao sam kreno po kisici,odjeven kao usred zime.Ne vjerujem da je 7.juli ikada bio hladniji.U zgradi Televizije BiH doktor Haris Zulic,koji od nedavno radi kao prevodilac i novinar u nasoj Spoljno-politickoj redakciji,kaze mi da su mu ozeble usi.Nevjerovatno!
U nasoj kuhinji u RTV-u imaju jos samo tri kilograma brasna.Kuharice su nalozile vatru iza zgrade Televizije i tako kuhaju sve oskudnije obroke.
Ponovo sam bio u Fabrici duhana.U krugu fabrike susrecem kolegu Envera Dizdara.On zavrsava dokumentarni film o fabrici u ratu.Umjesto honorara,on i njegova ekipa,za visemjesecni rad,dobili su karton cigareta.Enver mi,kriomice,da ne vide ni radnici,ni njegova ekipa,daje kutiju"Drine".
Direktor fabrike,prijatelj Sefik Lojo,prima me srdacno.Malo kasnije stizu Davorin Popovic i Kemal Monteno.Davorin je prilicno upucen u sve i vrlo je nervozan.
Kaze mi da je u gradu vidio covjeka kako pada u nesvijest od gladi.Monteno mi kaze da je i on gladan.Veli mi da je na Markalama steka"Marlbora"200 maraka.U Keminoj kuci sestero ih pusi i jedna steka im ne moze biti dnevno.Kemo je sutljiviji nego svih ovih dvadeset i osam godina,koliko se poznajemo i pomalo drugujemo.
Od Loje sam dobio dvije kartonske kutije po sto komada"Drine"i sada sam miran barem pet dana.
Na televiziji smo dobili po pola paketa koje su nam poslale kolege iz Njemacke televizije ZDF.Kolege iz Njemacke poslale su nam po jedan paket za svakog radnika RTV BiH.I to treci put od Nove godine 1993.Ovi paketi cekali su u Kiseljaku od aprila,ali HVO nije dozvolio njihovo dopremanje u Sarajevo.Na kraju,
posto su najveci broj paketa raspakovali i pokrali,stiglo nam je ovo sto je stiglo.Zato smo dobili po pola paketa.U toj polovini nalazilo se:litar ulja,kilogram secera,tri paketa sira za tost,pola kilograma mlijeka u prahu,250 grama kahve,kilogram kukuruznog brasna,dvije cokolade,pola kilograma deterdzenta,
dvanaest kockica za supu,teglica paradajz sosa,30 dkg suhih sljiva i voca...Fantasticno!Hvala Nijemcima!
Popodne Fatma i ja bili kod Fate i Hajre na rucku.Hajro se sinoc vratio iz Sokolovica i Hrasnice.Donio mi je novi tranzistorski prijemnik,kakao i suhoga grozdja.Nasa je ostava ponovo puna.
Abir i danas dovezao lijepu kolicinu vode.
Predsjednistvo grada usvojilo odluku o prekidu strajka gladju.Strajk ce danas biti prekinut u 17 sati.Efekat strajka-nikakav,osim sto su se neki strajkaci dobro razboljeli.
Danas na pijaci:kilogram secera 30 maraka,kilogram brasna 10 maraka,jedna zelena tikvica od 12 do 20 maraka,pola kilograma sira"feta"30 maraka,
kilogram visanja pet maraka,a kilogram teletine,koja nije pregledana,50 maraka.

- 16:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2008 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi