drago boric

subota, 24.05.2008.

Cetnik Emir"Rasimu,muceniku"Kusturica,OMILJENA MILOSEVICEVA&KOSTUNICINA DZEPNA"KULTUR-PRACKA"

MIRKO KOVAC-I KUSTURICA JE KRIV-3

...Kusturica misli da mi u ovoj sadasnjoj poziciji moze da naudi ako potegne moje teme i poveze ih s"hrvatskim ustastvom".On veli kako sam se preko romana"Malvina"iz svog luksuznog beogradskog apartmana razracunavao s hrvatskim nacionalizmom.Ignorant Kusturica morao bi znati da je"Malvina"pisana 1969.godine kada u Beogradu nisam imao ni stenaru,a pisana je u Zagrebu gde sam se bio sklonio od proganjanja.Taj se roman ne"razracunava s hrvatskim nacionalizmom",vec se bavi ljudskom sudbinom i jednom porodicnom fabulom koja ce se naci u istorijskom kontekstu srpsko-hrvatske mrznje.
Kusturica kaze da on kao umetnik obradjuje svoj vrt,dok sam se ja usuljao u tudji i bavim se"hrvatskim ustastvom".
Ne mislim da je to tudji vrt,jer je ustastvo moja trauma.Te slike crnih vojnika i danas me pohode,taj blesak seciva,
te ostrice bajoneta,to nasilje nad decijom psihom,moj je infernalni vrt,a iz njega imam pravo da crpem uprkos svih ideologija.Te ustase mog detinjstva bile su iz Fazlagica kule i Plane odakle je Kusturica poreklom,ali to ne znaci da ih identifikujem s muslimanskim narodom,niti mogu takve hulje da u meni izazovu protumuslimanska osecanja,kao sto sada Arkanove koljace ne identifikujem sa srpstvom.Ja samo u ovoj danasnjoj deci suocenoj s uzasom Milosevicevog rata vidim svoje dvojnike.Svako to dete nosi u sebi svoj pakao,pa ako se tu rodi neki umetnik,onda mu ne moze nikakav buduci zlobni Kusturica predbaciti da se taj umetnik,to dete usuljalo u tudji vrt.Kusturica,dakako,ovu temu gazi misleci da je u Hrvatskoj fasizam,kako mu to predocavaju njegovi pajtasi iz Beograda i da ce me to ovdje kostati,ali ja sam vec u najtiraznijem nedeljniku Globus govorio o ustastvu i nacionalizmu onako kako uvek govorim,a oni koji bi u tome videli nesto protuhrvatsko nisu vredni moje pozornosti.
Umetnicka dela zive nezavisno od autora,svako ih tumaci na svoj nacin,ako pokusa da ih zloupotrebi,ucinio je smrtni greh.
Pri kraju svog pamfleta Kusturica hoce da bude ironican,ali to ne ume.On je pogodio da je Milosevic covek"koga knjizevnik najvise mrzi",a onda mi je uvalio Milosevicevu suprugu koja mi se,kako veli reziser,pridruzila u toj mrznji pa smo nas dvoje sada jedno.KUSTURICA TU NESTO SPLETKARI,HOCE DA UNESE BRACNI RAZDOR,A JA TO SHVATAM KAO PRVU FAZU NJEGOVA DISTANCIRANJA OD PORODICE MILOSEVIC,pa mu lakse pada ako prvo otpise Mirjanu podmecuci je meni.Ne verujem da ce supruzi da nasednu na ovu sitnu Kusturicinu intrigu,oni su cvrsto povezani!
Kusturica dolazi na jos jednu cudnu ideju da spaja nespojivo,mene i Seselja,zeleci me tako uvrediti,pogotovu sto zna kakvo gadjenje imam prema tom nitkovu.Kusto nas je,kao kakav provincijski etnopsiholog,pokusao spojiti nekakvom hercegovackom linijom da bi na koncu utvrdio kao su ljude u nama pobedili Hercegovci.OPET SE KUSTURICA UPUSTA U ETNOPSIHOLOGIJU,KAO DA JE SVRSIO KARADZICEVE SKOLE,PA JE TAKO I HERCEGOVCE SVRSTAO TU NEGDE IZMEDJU"ALPSKIH KONJUSARA"I"HRVATSKIH SLUGU".CINI MI SE DA SU UPRAVO KUSTURICA I SESELJ U SPREZI,NAJPRE IDEOLOSKOJ,KAO OBOZAVAOCI MILOSEVICA I ANTITITOISTI,A ONDA I MORALNOJ I MENTALNOJ.To sto jedan drugoga izazivaju na dvoboje,znaci da se medjusobno uvazavaju i smatraju dostojnim protivnicima,mada takav nacin zafrkavanja,u ovoj klaonici,dozivljavam kao nesto,u najmanju ruku,neozbiljno,ako ne i gadno!
Kusturica se u komunistickom razdoblju ponasao neobavezno i boemski.Za svoju"buntovnost"i"gnevnost",imao je podrsku vlasti koja je u tome Kusturicinom mangupskom sarmu videla deo slobode i sirine samoga rezima.Ta brojna familija oprastala je sve nestasnosti darovitom djeticu.SADA SE SVE PROMENILO,A KUSTURICA NISTA NIJE RAZUMEO.Nastavio je s poziranjem i samoreklamiranjem da ce se spalititi u trenu kada Sarajevo doista gori i kada ga Miloseviceva vatra pretvara u prah i pepeo.TU POVRSNOST I NEOBAVEZNOST EMIRA KUSTURICE JA BIH JOS I MOGAO DA OPROSTIM,ALI SE BOJIM DA TO NJEGOVA SARAJEVSKA RAJA NECE MOCI,STOGA MI JE ZAO STO SAM SE U OVU POLEMIKU UPUSTIO.KUSTURICA JE KAO POLEMICAR ISPAO VULGARAN I NEDOSTOJAN MOJEGA PERA.PRIJATELJI SU MI S PRAVOM SAVETOVALI DA SE SUZDRZIM I NE DIRAM U TO!

- 13:01 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi