drago boric

srijeda, 09.05.2007.

Sifra:"PRODAJA BOSNJAKINJA"-"CETNICI SU NAS PRODAVALI KAO SVOJE ROBLJE"-1

Zivjela sam u okolini Foce,u selu Trosanj...U ponedjeljak 6.IV 1992.godine,kao i svakog dana do tada,
otisla sam na posao,ali tamo,u firmi,nisam nikoga zatekla.Na posao su poslije mene dosla samo dva Srbina,poslovodja i direktor i kazali da do daljnjeg necemo raditi.Nista mi nije bilo jasno.Svi su nesto pricali o ratu,ali ja nisam mogla vjerovati da nam se nesto tako moze dogoditi.Nije mi bilo jasno ko ce nas napasti...Vratila sam se kuci.Otac mi je bio kod kuce,jer se i on vratio sa posla.
Treceg dana sam posla u prodavnicu i srela svog rodjaka.Rekao mi je da se odmah vratim kuci jer je Foca sva u plamenu.Pitala sam ko ju je zapalio,a on je odgovorio:"JNA i cetnici su je zapalili!"Nije mi bilo jasno odakle su dosli i ko su ti cetnici.Grad je zaista gorio,kao i sva okolna sela.
Mi smo se slijedeca tri mjeseca krili kod kuce.Plasili smo se kretati bilo gdje,jer smo putem radija culi sta se sve dogadja u Bosni i Hercegovini koju je napala Srbija.
Kako Srbima nismo vjerovali,nocu smo isli u sumu i tamo spavali,a preko dana smo se vracali kuci i pokusavali raditi.JNA i cetnici su napali moje selo 3.VII 1992.godine.Jedno jutro,dok smo jos bili u sumi,zacula se pucnjava,negdje u neposrednoj blizini.Znala sam da smo napadnuti.Poceli smo bjezati dublje u sumu,prema planini.Bjezali smo nekih 1000 metara i vise nismo mogli,jer su oni isli za nama i pucali.Najvise je bilo nas zena,djece i starijih...Neki nasi mladji muskarci su i uspjeli pobjeci prema planini...Posto smo vidjeli da nemamo izlaza i da ce nas sve pobiti,rijesili smo da im se predamo.Sjeli smo i sacekali da cetnici dodju.Dok su pucali za nama,ubili su moju majku,mog rodjaka Ismeta i rodicu Fatimu,
kojoj je dijete bilo na ledjima.Kada je ona pogodjena,dijete je palo i kotrljalo se niz stranu,dok ga Selma nije uhvatila i povela sa sobom.
Kada su nam prisli,cetnici su poceli da vicu na nas.Govorili su:"J... vam Alija majku!"...Sa nama je bilo 7 muskaraca koje su tukli bez prestanka.Tukli su ih puskama,motkama,kundacima...Meni je jedan prisao i pitao me ko od muskih ima pusku.Udario me je nogom i gurnuo niz stranu.Onda me je povukao za kosu.Mislio je da sam ja Ramizova kcerka,kod koga su bili nasli bateriju.Govorili su da je to radio stanica i tukli su ga.Moj brat je bio ranjen u stomak.
Potjerali su nas niz stranu i doveli na jednu livadu gdje su nas postrojili.Tu smo zatekli GOJKA JANKOVICA,DRAGANA ZELENOVICA,SLAVU IVANOVICA I JANKA JANJICA-"TUTU".Sjedili su na jednom kamenu i cekali nas.Tek tada mi je bilo jasno ko su ti cetnici."TUTU"-JANJICA sam poznavala kao NASILNIKA i prije rata i bojala sam se da ga sretnem negdje na putu,a kamoli sada.GOJKA JANKOVICA sam poznavala,jer je ZIVIO NA TRNOVACAMA,gdje je imao kucu i kafanu.DRAGANA ZELENOVICA nisam poznavala.SLAVA IVANOVICA sam znala kao TAKSISTU prije rata,jer je cesto dolazio u nase selo.Niko ih nista nije smio pitati.Ja sam bila bez glasa.Nisam smjela nista prigovoriti,a poslije pogibije moje majke bila sam kao kamen.Nisam mogla ni da zaplacem ni da progovorim.
Razdvojili su zene i djecu od muskaraca.
Tu smo stajali nekih 10 minuta i onda su poveli nas,zene i djecu.Natjerali su mene prvu da idem.Pitali su ko od nas zna put.Javio se jedan djecak,koga su stavili na celo kolone,a onda mene iz njega.Bilo nas je oko 50.Od toga broja bilo je 24-oro djece.Pretezno su to bila mala djeca.Najstarije dijete je imalo 12-
13 godina.Ostalo smo bile mi,zene.Bilo je puno i starijih zena.Moja majka i Ismet,kada su pogodjeni,
otkotrljali su se niz stranu.Fatima je takodjer ostala pogodjena u toj strani.Kako je pala,tako je i ostala lezati mrtva.Ranjeni su isli za nama.Moja nena je takodjer bila ranjena u ruku,brat mi je ostao sa onih sedam muskaraca sto su ih cetnici odvojili.Nisam ga vise nikad vidjela.Kad su me odvojili od njega,samo sam ga jos jednom nijemo pogledala.Nisam mu mogla nista reci,kao ni on meni.
"OVO JE SADA VELIKA SRBIJA"
Cetnici su psovali,derali se,vristali,pjevali cetnicke pjesme.Proveli su nas kroz nase selo.Kuce su vec sve bile spaljene ili su dogorjevale.Mi smo isli i sutjeli.Psovali su nam sve sto im je palo na pijani um.Najvise Bosnu,vjeru muslimansku,majku...Govorili su:"Gdje vam je sada Alija?Sto vam on sad ne pomogne?J... vam on majku!Balije,ustase,Turci!Sve cemo vas poklati i osvetiti Kosovo!OVO JE SADA VELIKA SRBIJA..."Do tada nisam ni znala za rijeci balija i ustasa.Nisam znala zasto nas zovu Turcima.Dotjerali su nas do sela na asfaltnu cestu.Tamo je bilo puno vojnika JNA i cetnika.Pretezno su to bile komsije i vojnici JNA iz Srbije i Crne Gore.Medju njima je bio GOJKO FILIPOVIC, a do njega ostali cetnici.Smijali su nam se i vrijedjali nas.
Odatle su nas poveli u obliznje naselje.Ja sam isla prva.Pored mene je isao cetnik METILJEVIC sa mitraljezom na ramenu.Bio je okicen redenicima,bombama,bajonetama...Dotjerali su nas ispred motela.
Tu je bila neka cesma gdje su nas sve postrojili.Cekala sam kada ce poceti da pucaju po nama.
Oni koji su nailazili prilazili su zenama i govorili:"Ti podji za mnom!"Tako me je jedan od njih poveo sa sobom.Doveo me je u jednu sobu u baraku pored rijeke.Tamo su sjedili GOJKO JANKOVIC,DRAGAN ZELENOVIC I JANKO JANJIC.Poceli su me ispitivati.Govorili su mi ako ne kazem istinu da ce mi"NAPRAVITI REDALJKU".Znala sam da me ceka ono najgore od sumnjaka,od zlikovaca.Pitali su me ko je od Bosnjaka imao oruzje.Rekla sam im da ko god je imao oruzje i predao ga je.Ionako ga je bilo malo,nekoliko lovackih pusaka i nekoliko pistolja i svi su imali dozvolu za nosenje oruzja.Pitali su me koliko je u selu bilo muskaraca i da im kazem njihova imena.Onda je dosao drugi i izveo me napolje.Dok sam izlazila iz barake,susrela sam se sa amidzicem.Bio je sav u krvi.Odijelo mu je bilo svo krvavo.Tukli su ga cetnici bjesomucno...
Mene su uveli u drugi dio barake.Tu je usao jedan stariji cetnik(40-50 godina)i grubo me bacio na krevet.Strgao je odjecu sa mene i donji ves.Govorio mi je:"Ne boj se!Nece ti nista biti!Samo cu ja biti sa tobom."Plakala sam i molila ga da me ne dira,da sam bolesna,a on me je digao sa kreveta i grubo isamarao,pa ponovo bacio na krevet,i svukao me golu.Drhtala sam i jecala.Zatim me je taj cetnik silovao-obescastio,vristeci kao konj.Dok se to desavalo,cula sam kako napolju jauce i place moj amidzic.Plakao je jer su ga tukli i molio ih da ga puste...

- 13:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2007 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi