Dr Franjo"Frenky boy"Tudjman-"NAPRIJED U FEUDALIZAM!"-1
PLES FOSILA-1
I manirom i motivom hrvatski vrhovnik Franjo Tudjman na apsurdan nacin uletio je u drevni ideoloski orijentalni kolorit.Ulovljen u vlastitu zamku-ciljajuci protiv islamskog fundamentalizma upravo se,i ne znajuci,inspirisao njime.To je ucinio na februarskom cetvrtom Saboru svoje HDZ u Zagrebu.
Rekao je-da parafrazom podsjetim-da slucaj Bosne jeste slucaj bosnjacke upornosti da se na ovim prostorima ustolici i razmahne muslimanska drzava na kur`anskim nacelima.To je izgovorio dosta naglaseno,da bi potom,poslije citave bure snaznih svjetskih reakcija i osuda,nastojao,po ko zna koji put,naprasno izbrisati iz sjecanja taj i takav ksenofobicni antibosnjacki naglasak.Izvagalo se-valjda posto se prespavalo-da je,ipak,suvise rizicna rabota rat protiv svih-belum omnium contra omnes.Zubak cinicno veli da je Tudjman krivo"odcitan".
Nije bilo tesko zakljuciti da teza o"kur`anskoj Bosni"jeste,u stvari,stavljanje novog tvrdog ziga na Tudjmanovu povelju o nepogovornoj i jednosmjernoj historijskoj upucenosti Hrvatske na suverene bosanskohercegovacke prostore.Predparaf,nepun mjesec ranije,stavio je poslusno,na ocigledan Vodjin mig,Kresimir Zubak zbrkanim i neodmjerenim uvodnim napadom na muslimanstvo i bosnjastvo.Kardinal
V.Puljic je i tada sutio.Sve je,dakle,islo po ustaljenom redu.Tudjmanova bosanska postava obavila je prethodno,kako bi vojnici rekli,rekognosciranje terena.To jest:izminirani su prethodno,sa velikom strascu i preciznoscu,svi politicki i medjunacionalni prostori ove nesrecne zemlje.Franc Fanon s razlogom veli da kolonijalni covjek u dusi ne priznaje instancu-ponizen je,ali nije ubijedjen u svoju nisku sudbinu.Uzaludna su upozorenja Karla Poppera da se posebno cuvamo laznih proroka koji imaju rjesenja za sve,narocito ako uz to imaju i topove za podrsku svojim stavovima.Dr Tudjman-da i na to podsjetim-na Saboru HDZ,putem Z.Canjuge,lansirao je osnovu ideje o Hrvatskoj kao drzavi staleza.Ustrojstvo,kako je to propaganda glasno i napadno obznanila,predvidja buducnost te zemlje na staleskoj osnovi.To treba da stabilizuje razvitak Hrvatske i omoguci svakom covjeku da,u okviru svog staleza,maksimalno iskazuje svoje umne i druge potencijale("Globus",br.376 od 20.02.1998.,Zagreb)
Ideja obuhvata sedam staleza u Hrvatskoj-vojni,policijski,cinovnicki,plemicki,svecenicki,seljacki i radnicki.NEZAOBILAZNI"FERAL TRIBUNE"ODMAH JE,NA SVOJ SARKASTICAN NACIN,DODAO I OSMI STALEZ-IDIOTSKI.
Gdje je,dakle,receni manir i motiv koji su pri svemu tome Franju Tudjmana odgurali,na cudan i apsurdan nacin,direktno od prastarog istocnjackog islamskog drustvenog kolorita?
Kada je rijec o maniru nije bilo tesko dokuciti da je,po mnogo cemu,bespogovorno osudjujuci muslimansku stranu za njene"kur`anske namjere",licio na junake drevnih istocnjackih islamskih,robovlasnickih despotija.Presudjujuci Bosni ovog vremena,licio je na drevnog Abdullah b.
Tahira,vladara dinastije Banu Tahir(umro 818.godine prije Krista).Taj davnasnji orijentalni vlastodrzac porucivao je takodje svojim odanim velikodostojnicima da ce dinastija postojati sve dok se pravda stere njegovim odajama.O pravdi van svojih odaja nije obicavao govoriti.
Druga je stvar,naravno,sta je drevni despot podrazumijevao pod pravdom,kao sto je i druga stvar sta je danasnji hrvatski vrhovnik podvodio pod vitalne hrvatske interese naspram sludjene i razjedinjene Bosne i Hercegovine.Franjo Tudjman se na volseban nacin,gotovo carobnjacki,presvlacio na istoj sceni i u isto vrijeme-cas u drzavnika,cas u povjesnicara.Povjesnicar je pristrasno,navijacki,podrzavao drzavnika,a drzavnik hipokrizijski povladjivao povjesnicaru.Ni drzava,ni povijest nisu se mogli,tako raspoluceni i jednostrani,posebno pohvaliti principijelnoscu i moralnom razinom.Obje su gubile.
Motiv je takodje zanimljiv.
Hrvatski je predsjednik,britko i bespogovorno prebacujuci sve danasnje bosanske nedace i krivice na bosnjacku dusu i braneci,samozvano i iznova,evropsku krscansku civilizaciju od istocnjacke islamske azdahe,navijestio posredno naciji historijsku novost-ukidanje klasa i stvaranje staleza.BIVSI JUGO-
GENERAL,STVOREN I LANSIRAN NA KLASNOJ PROLETERSKOJ OSNOVI,SADA JE VLASTITU ZEMLJU VIDIO U HARMONIJI PREDSREDNJEVJEKOVNIH STALEZA.U SOPSTVENIM VENAMA POCELA MU SE PRIVIDJATI PLAVA KRV.SA POVIJESNOM OPSJENOM VIDIO JE DANASNJU HRVATSKU U NEKIM DAVNIM VREMENIMA I IZMASTANIM SLAVAMA"DRUSTVENE RAVNOTEZE".BIVSI GENERAL OKRENUO JE LEDJA KLASAMA-DRUSTVENE CINOVE I EPOLETE NALAZIO JE U STALEZIMA.Napadajuci navodno prevladjujuca kur`anska nacela u danasnjoj Bosni,uronio je tako,i ne znajuci,u davna vremena ove iste zemlje i upravo tu,da sve bude gotovo komicno,nalazio svoje staleske inspiracije.Ljudi velikog uma,
obrazovanja,ali i pretjerane odanosti osvajackoj snazi sultanove nepogresivosti i moci takodje su razmatrali i zagovarali staleze kao najbolju i najbezbolniju fundamentalisticku harmoniju drustva.Na apsurdan nacin,i ne znajuci,dr Franjo Tudjman resavski je prepisivao teze i ideje velikog bosnjackog
mudraca,pjesnika,sejha,pravnika i teoreticara drzava Hasana Kafi Pruscaka(1544-1616).I ovaj mudar covjek,ali pasionirani zastupnik snazne i cvrste osvajacke i autoritarne centralisticke ideje carevine,takodje je vidio u stalezima mjeru socijalne i drustvene sigurnosti.Tudjmanove ideje samo se po formi i detaljima razlikuju od Hasana Kafi Pruscaka prije cetiri stoljeca i njegovog cuvenog djela"Temelji mudrosti o uredjenju svijeta".Djelo je zavrseno 26.septembra 1596.godine i predato u Ugarskoj licno sultanu Mehmedu III.Branilo je moc i svevlast Padisaha upravo onako kako danas dr Tudjman brani sopstvenu povijesnu ulogu i poziciju,stitilo je interes politicke i velikodrzavne hegemonije kao fundamenta drustvene ravnoteze.
I Pruscak u onom dalekom vremenu prvih otomanskih osvajackih teturanja vidi,poput Tudjmana,
spasonosni povratak ravnotezi u stalezima.Tek tada ce,kao veli u svojim"Temeljima mudrosti","da bude red u drzavi".Svako narusavanje tog reda,po Pruscaku,narusavanje je ukupne drzavne ravnoteze.Zbog toga je vatreni pristasa razreda-staleza.I mudri Pruscak,poput opsesivnosti Tudjmana prema"bespucima povijesnih zbiljnosti",izvore,inspiracije i potvrde trazi i vidi u drevnim vremenima.Nalazi ih u povijesnoj nostalgiji kada su"u stara doba vladari svake godine naredjivali da se ljudi van staleza i bez posla za koji su odredjeni odstranjuju iz zajednice".Spominju se,pri tome,tadasnje zapovijesti istocnjackih despota zapovjednicima evropskih luka da,recimo,ne pustaju Arape u Rumeliju...
(Aziz Hadzihasanovic-"VRIJEME PROSLO-VRIJEME SADASNJE")
|