drago boric

ponedjeljak, 31.10.2005.

Dr Nijaz Durakovic

TAMA I MUKA SREBRENICE

Nekoliko dana poslije tragedije i besprimjernog zlocina genocida nad bosnjacko-muslimanskim narodom u Srebrenici i njenoj okolini(Cerskoj,Konjevic Polju,Zepi,itd.),kao tadasnji clan(ratnog)Predsjednistva,tada jos Republike Bosne i Hercegovine,od desetine relevantih svjetskih medijskih kuca dobijao sam otprilike pitanje:Kako komentiram"zlocin"u Srebrenici.Dakle,zlocin,a neki su to nazvali i nemilim dogadjajima,sporadicnim terorizmom,razularenoscu srpskih paravojnih formacija,situaciju koja se toboze otela kontroli UN,NATO-a,Kontakt Grupe EU,i same famozne medjunarodne zajednice.
Kao i svi ponizeni,nipodastavani BH patrioti koji su jos vjerovali u mogucnosti zajednickog zivota u kulturnoj i civilizacijskoj toleranciji,u uvazavanju drugih,bez da se negira iciji individualitet,odgovarao sam zbunjeno.Ali sama pitanja koja sam dobijao iz evropskih i americkih mocnih medija dovodila su me,kao sto me i danas,cak i na nasem tzv.drzavnom parlamentu,dovode u stanje apsolutne konsterniranosti,nevjerice,nemocnog bijesa,one vrste zatomljenosti i otupjelosti kada na drska,osiona,beskrupulozna pitanja,pitanja koja su perpetuirana logikom moci,sile i evropocentricke prepotencije-morate odgovoriti skruseno,djevicanski ponizno,zamoljavajuce,snishodljivo.
STA DA SU UBIJANI ZECEVI
Prvi moj odgovor,u julu 1995.godine,bio je slijedeci:Da je u Evropi ili USA kojim slucajem za par dana ubijeno 10 000 ili 12 000 zeceva,caplji ili nekih drugih ptica-zasigurno bi se(da li od strane"Zelenih"ili nekih drugih)proglasila ekoloska katastrofa.
Ali,posto se pobilo,poklalo,na najsvirepiji nacin ubilo 8,10,12 ili vise hiljada nekih Bosnjaka,a uz to i muslimana,"evropskih uljeza"i"opasnih elemenata"po krscanskoj Evropi-onda koga je briga.Najlakse je reci:Tamo je bio gradjanski,cak i plemenski rat,vjerski rat.Balkanu je svojstveno da tamo tece krv,da mu je svojstvena i vandeta i omerta,da se kolju i medjusobno istrebljuju.To je podrucje mjesavina meda i krvi,sto je po staroturskom izvorni prijevod bugarske planine Balkan.Izuzimajuci casne izuzetke poput Tilmana Culha,Normana Cigara,Tadeusza Mazowieckog,Aloisa Mocka,Susan Sontag,Vaclava Havela,Worena Zimermmana,Fracisa Boylea,Noela Malcolma i desetine drugih casnih i postenih naucnika i politicara-dobro osmisljen i sistematski provodjen zlocin genocida nad Bosnjacima muslimanima se namjerno zataskavao,minimizirao ili jednostavno predstavljao neminovnoscu,"omjerom snaga"i"realnoscu na terenu"-a ovu su floskulu najradije spominjali Lord Owen i norveski diplomata Torvald Stoltenberg.
Po mom sudu,osnovno je pitanje:Kako su Evropa,USA i tzv.demokratski svijet gotovo pet godina(racunajuci i agresiju na Hrvatsku)mogli ravnodusno gledati zlocin genocida,masovne progone,
etnicka ciscenja,prisilna iseljavanja,konclogore,bestijalna divljanja,kolektivna silovanja,paljenja i unistavanja gradova,sela i naselja!?Kako se to moglo desiti na kraju 20.stoljeca,u vrijeme euforije o novom svjetskom poretku i globalizaciji i papagajskim pricama o novoj demokraciji,ljudskim pravima i slobodama!?
Glavni svjetski i evropski politicki mocnici uglavnom nisu shvatili pravu bit Bosne,cinjenicu da su se na tom malom prostoru,u srcu Evrope,susrele i ispreplele tri velike civilizacije i kulture svijeta:orijentalno-islamska,bizantijsko-pravoslavna i zapadno-krscanska i da je Bosna bila u duzem periodu cak duhovno i civilizacijski nadmocnija u odnosu na samoljubivu i etnocentristicku Evropu,koja je rodno mjesto rasizma,antisemitizma,fasizma i nacizma i Evropu koja je porodila klanice oba svjetska rata...

- 11:21 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Latinka Perovic

...Naravno da su i Srbi velike zrtve jednog pogresnog politickog izbora,jer je srpski nacionalni korpus dozivio nevjerovatan istorijski raspad,kakav nikad nije zabiljezio u svojoj istoriji.Medjutim,sve sto se dogodilo sa Srbima u Hrvatskoj,sa Srbima u Bosni,sa Srbima na Kosovu,samo je razlog vise da se razmislja o politici koja nas je dovela u sukob sa svima i koja je ugrozila nasu istorijsku i biolosku egzistenciju.Srbi jesu zrtve i oni moraju da razmisljaju o politici koja ih je ucinila zrtvama,ali mi moramo da odgovorimo i na pitanje gdje smo se o druge ogrijesili.Na dnevnom redu je jedan zaista veliki istorijski zadatak.Pitanje je da li imamo kondicije da ga obavimo.MORAMO MIJENJATI MENTALITET,
PROMIJENITI POLITICKU MATRICU,MORAMO PRESTATI SA KULTUROM UBIJANJA,KOJA SE I DALJE NASTAVLJA.Mozda je HAVEL bio najblizi definiciji onoga sto se ovdje desilo rekavsi da mi imamo drustvo ciju prirodu istorija bas dobro ne poznaje-RIJEC JE O MAFIJI SA NACIONALISTICKOM ZASTAVOM...

- 11:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Izet Sarajlic

DA JE BAREM 1993.GODINA

Da je barem ona strasna
po ponizenju ni sa cim uporediva
1993.godina
kad nismo imali niceg
sem jedno drugog.

Barem da je ta strasna
ta milion puta prokleta 1993.godina!

Jos punih pet godina
mogao bih da te gledam
i da te drzim za ruku!


TAKO SMO NESPREMNI USLI U OVAJ RAT

Ismetu Cericu

Evo
i trideseti je dan rata,

a mi
jos uvijek
ne znamo dovoljno
ni da mrzimo.


TRAZIM ULICU ZA SVOJE IME

Setam gradom nase mladosti
i trazim ulicu za svoje ime.

Velike,bucne ulice-
njih prepustam velikanima istorije.

Sta sam radio dok je trajala istorija.
Prosto tebe volio.

Malu ulicu trazim,obicnu,svakodnevnu,
kojom se,neopazeni od svijeta,
mozemo i prosetati poslije smrti.

U pocetku ona ne mora imati mnogo
cak ni svoje ptice.
Vazno je da u njoj,bjezeci pred hajkom,
uvijek mognu da se sklone i covjek i pas.

Bilo bi lijepo da bude poplocana,
ali,na kraju,nije ni to najvaznije.

Najvaznije je to
da u ulici s mojim imenom
nikada nikog ne zadesi nesreca.

- 11:01 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 29.10.2005.

Ivan Stambolic

...SRBI NE ZELE COVJEKA KOJI BI NJIMA UPRAVLJAO,ONI ZELE GOSPODARA,VODJU.SRPSKA ISTORIJA JE IZGRADJENA NA TAJ NACIN.OVAJ NAROD JE POLOVINU SVOG VREMENA PROVEO U TRAZENJU GOSPODARA,A DRUGU POLOVINU U OSLOBADJANJU OD ISTOG...

- 08:55 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Ivo Andric

...DUGOTRAJNO ROBOVANJE I RDJAVA UPRAVA MOGU TOLIKO ZBUNITI I UNAKAZITI SHVACANJE JEDNOG NARODA DA ZDRAV RAZUM I PRAVI SUD U NJEMU OTANCAJU I OSLABE,DA SE POTPUNO IZVITOPERE.TAKAV POREMECEN NAROD NE MOZE VISE DA RAZLIKUJE NE SAMO DOBRO OD ZLA U SVIJETU OKO SEBE,NEGO NI SVOJU OSOBNU KORIST OD OCIGLEDNE STETE...

- 08:51 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Pankrti

LEPI IN PRAZNI

Ni vec upanja
povozo ga je tank
kva naj pocnemo druzga
kot da sibamo pank.
Ni vec upanja
ni vec ljudi
ni vec poguma
smo sami.

To smo lepi,lepi in prazni
ampak nam je cist vseen.

Ni vec smisla
vzel ste ga vi
kva bi se pretvarjal
smo vasi sinovi.
Ni vec smisla
same lazi
ni vec muzke
krivi ste vi.

To smo lepi,lepi in prazni
ampak nam je cist vseen.

Ni vec akcije
bojite se nas
kva bi se pretvarjal
hocete...kok je vas.
Ni vec akcije
vzel ste nam jaz
sami starci
ubil ste nas

To smo lepi,lepi in prazni
ampak nam je cist vseen.


TOTALNA REVOLUCIJA

Janez noce it v sluzbo
Janez noce bit doma
Janez noce pit vec caja
Janez kurvin sin zakva?

Totalna revolucija
za njega ni resitev
Janez kurvin sin
hoce samopotvrditev.

Janez noce it masirat
Janez noce vec basirat
Janez noce stat na mir
Janez kdo bo placal pir?

Totalna revolucija
za njega ni resitev
Janez kurvin sin
hoce samopotvrditev.

Janez noce bit vec Janez
Janez noce bit kdo drug
Janez noce vec boga
Janez kurvin sin zakva?

Totalna revolucija
za njega ni resitev
Janez kurvin sin
hoce samopotvrditev.

- 08:34 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Srecko Kosovel

EJ,HEJ

Ej,hej:dezuje na sive ljubljanske hise,
da se zgrinjajo v sivo zaveso pred soncem.
V Trstu nam pozigajo edinost.
Krist je prisel v drustvo narodov.
Ne,to ni tisti dobri,tisti lepi,
z glorijo ljubezni obzarjeni.
Psevdokrist je v Zenevi.
Kako,ali tudi v Zenevi dezuje?
Krist je prisel med rjave puntarje,
tam na sivi ulici stoji
in izganja pismarje in farizeje.
Strelja in ubija.
Strelja in ubija.
O,ti ovcji,ti beli narod!
Ali spoznas zdaj,kaj si?


ZAZNAMOVANCI

Hodijo s smrtjo v srcu.
Smrt bdi v njihovih oceh.
Avtomobili skropijo blato.
Bez energije klonejo glave.
Droben dez zla pada v oci.
Lava trudnosti.
Delirium tremens.
Lakota.
Glad,glad.
O tvoje bele roke.
Kot sanja sumeca gres mirno!

- 08:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 25.10.2005.

Andrej Nikolaidis

...Govorio sam o tradicionalnoj crnogorskoj violentnosti,a mogao bih vam opet govoriti i o NJEGOSU.
On je u GORSKOM VIJENCU vrlo precizno odredio koordinate etnickog ciscenja koje je Radovan Karadzic
poslije provodio.Bilo je to teorijsko utemeljenje genocida nad muslimanskim,odnosno bosnjackim narodom.U GORSKOM VIJENCU sve pise i samo se cekalo da se pojavi netko tko ce biti toliko lud da to provede u djelo.A GORSKI VIJENAC je sveta knjiga crnogorskog naroda.Vecini drugih europskih naroda sveta knjiga je BIBLIJA,dok Crnogorci s BIBLIJOM vec dugo nista nemaju jer je na njezino mjesto postavljen GORSKI VIJENAC,iz kojega se izvlace svi zivotni razlozi i rezoni i koji je u stanju protumaciti i svaki polupismeni seljak i koji je proizveo takvu i toliku brojnost crnogorskih zlocinaca.Oni su procitali ili im je procitano ono sto je NJEGOS napisao,ali u GORSKOM VIJENCU nigdje nije pisalo da bi zlocini mogli biti i kaznjeni.Usporedite Karadzica s NJEGOSEVOM retorikom i sve bi vam trebalo biti jasno.Nema tu bitnih razlika i pogresno je tvrditi kako NJEGOSEVO sveto djelo nema veze s proteklim ratom...

- 07:34 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Orhan Pamuk

...Knjizevnicki poziv je poziv usamljenosti.Ja vjerujem da dobri knjizevnici mogu postati samo oni koji mogu najbolje da podnesu usamljenost.Usamljeni ljudi mogu pisati narocito dobre romane.Volim
usamljenost,pa kada sam i medju drugim ljudima,progoni me svijest da sam usamljen,kao neki duh.Zbog toga se i ne mogu potpuno otvoriti drugim ljudima.Samo na mom pisacem stolu otkrivam sebe...

- 07:29 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 23.10.2005.

JIM JARMUSCH slomljeno cvijeće


<< povratak | Ovo je print verzija stranice http://www.nacional.hr/hr/articles/view/18581/ na siteu nacional.hr

Revija
24.05.2005. / Izdanje 497
CANNES 2005.
'Nikada neću prodati dušu Hollywoodu'
Redatelj Jim Jarmusch za film 'Broken Flowers' u Cannesu je osvojio nagradu Grand Prix potvrdivši kako je riječ o jednom od najboljih američkih redatelja na koje hollywoodska mašinerija nikada nije uspjela utjecati: u razgovoru za Nacional govori o prevarama filmskih kompanija, važnosti glumica starijih od 35 i prijatelju Neilu Youngu

Piše: Dean Sinovčić

Osvajanjem Grand Prixa na filmskom festivalu u Cannesu za film "Broken Flowers" Jim Jarmusch (52) dokazao je da nije zaboravio stvarati velike filmove. Kao što je festival u Cannesu bio prijeloman na početku njegove karijere jer je 1984. nagrađen Zlatnom kamerom za najbolji debitantski film "Čudnije od raja", tako ga je i sada vratio među najbolje američke redatelje, one na koje Hollywood svojom masovnom produkcijom hitova nikada nije uspio utjecati.

U filmu "Broken Flowers" glavni lik je Don Johnston (Bill Murray), sredovječni muškarac s brojnim ljubavnim vezama iza sebe koji primi anonimno pismo bivše djevojke koja ga obavještava da je otac njezina 19-godišnjeg sina i da sin kreće u potragu za njim. Na nagovor prijatelja i susjeda Winstona (Jeffrey Wright), Johnston posjećuje svoje djevojke iz tih vremena ne bi li doznao tko je poslao to pismo napisano pisaćim strojem. Tako, s buketom cvijeća, posjeti Lolitu (Sharon Stone), Lauru (Frances Conroy), Carmen (Jessica Lange) i Penny (Tilda Swinton).

Jarmuschova karijera počela je crno-bijelim filmom "Čudnije od raja", da bi ga još jedan crno-bijeli film, sjajna komedija "Pod udarom zakona" iz 1987. s Robertom Benignijem i Tomom Waitsom, proslavio u nezavisnim krugovima. Dvije godine poslije snimio je "Misteriozni vlak" a 1991. "Noć na zemlji", omnibus od pet priča iz pet gradova kojima je zajedničko to što se u njima pojavljuju taksisti. Crno-bijeli film "Mrtav čovjek" s Johnnyjem Deppom snimio je 1995. Nakon što je 1997. snimio dokumentarac "Godina konja" na turneji Neil Younga snimio je "Ghost Dog" i "Kavu i cigarete". S Jimom Jarmuschom razgovarali smo u Cannesu nekoliko dana prije završetka festivala.

NACIONAL: Novinari su napisali da je "Broken Flowers" vaš najkomercijalniji film. Smeta li vam to?
- Pojma nemam zašto su to napisali. Moj posao nije stvaranje manje ili više komercijalnih filmova, to nije ni moj stil. Ako vi smatrate da je moj film komercijalan, to ne smatram negativnim nego čudnim stavom.

NACIONAL: Vjerojatno je to zato što takvu romantičnu komediju dosad niste stvorili, a romantične komedije spadaju u komercijalan žanr.
- Možda, ali ja svoj film ne smatram romantičnom komedijom. Mislio sam da su ovaj film proglasili komercijalnim jer u njemu glume poznati glumci poput Billa Murraya i Sharon Stone, ali ja sam i prije radio s poznatim glumcima. Ne znam odgovor na vaše pitanje.

NACIONAL: U Cannesu su komercijalnima proglasili i nove filmove Davida Cronenberga i Michaela Hanekea. Počinju li 'Ja mogu naći novac od financijera izvan SAD-a pri čemu oni ne utječu na moju kreativnost. To je za mene definicija nezavisnosti'nezavisni redatelji snimati komercijalne filmove jer inače ne bi mogli naći financijere?


'Na snimanju mojih filmova svi su jednako važni. Radi svoj posao i ne smetaj drugome pa čak i ako samo kuhaš kave važan si koliko i Murray'

Kad ti u Americi nešto obećaju, onda to ništa ne znači. Sjebat će te sekundu nakon danog obećanja. Bez obzira na to, ja se još uvijek držim svojih obećanja'

- Financijska situacija stalno se mijenja prema željama korporacija. Neki mladi redatelji tražili su za snimanje svojih filmova pola milijuna dolara, nakon čega bi im idioti iz korporacija rekli: "Ako angažirate Gwyneth Paltrow i Brada Pitta i ako mi budemo imali pravo odrediti završnu verziju filma, dat ćemo vam još pola milijuna dolara." To je gruba igra i redateljima je sve teže. Ali ja nemam takvih problema. Proračuni mojih filmova nisu veliki i ne zarađuju nužno ogroman novac jer ih snimam onako kako ja želim. Zato sam imun na pitanja koliko je neki moj film komercijalan. Moj film dolazi iz moje duše i on nije običan proizvod. Nisam naivan, znam da je moj film proizvod na tržištu i shvaćam koliko je distributeru mog filma teško. Suosjećam s njima, ali moj posao nije stvoriti proizvod koji će njima olakšati posao. Kad bih to činio, imao bih mnogo više novca, snimao filmove u Hollywoodu i ne bih imao dušu. Ne kažem da su svi ljudi u Hollywoodu prodali svoju dušu jer su i komercijalni filmovi ponekad odlični. Ali to nije moj stil.

NACIONAL: Bili ste 80-ih pravo otkriće među nezavisnim redateljima. Koliko vam je 90-ih i danas teško jer se i od nezavisnih redatelja traži da njihovi filmovi zarađuju velik novac, za razliku od 80-ih?
- Dogodile su se dvije stvari. Nezavisni redatelji počeli su se tretirati kao druga liga u odnosu na hollywoodski sustav, što je uvredljivo. I počeli su lijepiti etiketu "nezavisan" na svakovrsna sranja. Osim toga, Hollywood je čak počeo oponašati nezavisne filmove, kao u "Vrtlogu života", što također smatram uvredljivim. Za mene je pravi filmski autor uvijek nezavisan. Nismo samo ja i Gus van Sant nezavisni, to je i Clint Eastwood jer on i dalje snima filmove kakve hoće. To je nezavisno filmsko stvaralaštvo. Živcira me kada na svakakve filmove lijepe etiketu "nezavisan" a da to ništa ne znači. Harvey Weinstein, predsjednik filmske kompanije Miramax, shvatio je da će u Europi prodati film po odličnoj cijeni ako mu zalijepi etiketu "nezavisan". On je vrlo pametan čovjek u ovom poslu i cijenim njegov smisao za prodaju filmova. Ali to nije filmsko stvaralaštvo. Moji filmovi uvijek su mali, s pametno iskorištenim novcem iz proračuna. Točno je da se 90-ih mnogo toga promijenilo, ali na mene to nije utjecalo jer i dalje mogu naći novac od financijera izvan Amerike koji ne utječu na moju kreativnost. To je za mene definicija nezavisnosti. Ipak, 90-ih sam teže pronalazio novac. To je i stvar svjetske ekonomije, jer Japan ima velik utjecaj a ja imam sjajan odnos s kompanijom JVC. Oni cijene moj rad i nikad se ne miješaju u moj posao.

NACIONAL: Kad je počeo vaš poslovni odnos s kompanijom JVC?
- S filmom "Misteriozni vlak". Jednom su mi čak rekli: "Čak ako vaš film i ne zaradi novac, mi cijenimo što ste svojim imenom pomogli našoj korporaciji." U Japanu prije nisu sklapali ugovore o poslu, bilo je dovoljno pružiti ruke. To je značilo da jedan drugome daju obećanje. Ako netko iznevjeri obećanje, mogao bi ostati bez prsta na ruci. To mi se sviđa jer sam i ja takav. Kad vam nešto obećam, to ću i napraviti. Ali u Americi to nitko ne cijeni. Kad ti u Americi nešto obećaju, to ništa ne znači. Sjebat će te sekundu nakon danog obećanja.

NACIONAL: Jeste li se u "Broken Flowers" poslužili psom i mačkom jer to u filmovima radi i vaš veliki finski prijatelj Aki Kaurismäki?
- Da, sjetio sam se da Aki u svakom filmu daje psu određenu ulogu. Sjetite se "Čovjeka bez prošlosti" u kojem jedan lik kaže: "Ako mi ne platiš, sljedeći put doći ću s psom, vrlo opasnim psom, koji će te rastrgnuti." A nakon toga se pojavljuje tako nježan pas. Nešto predivno. U "Broken Flowers" nisam znao kako natjerati mačku da radi ono što želim. Na kraju smo je satima snimali kako bismo iskoristili nekoliko minuta kad radi oni što ja želim. To smatram velikim uspjehom jer kod kuće imam mačke koje cijeli dan ne rade ništa i poručuju mi "odjebi", osim ako im ne ponudim hranu. Volim mačke, ali i pse, iako se psi parazitski ponašaju. Oni kao da stalno poručuju "što ćemo sada raditi, idemo li nekuda, mi smo spremni". Volim i divlje životinje.

NACIONAL: Glavnu ulogu u "Broken Flowers" dali ste Billu Murrayu s kojim dosad niste radili. Kakvi su sada vaši dojmovi o njemu?
- Bill Murray je glumac koji ne voli uvježbavati scene pa su se naše pripreme za snimanje temeljile na dugim razgovorima. Sjećam se da smo jedne noći šetali dva sata ulicama New Yorka, razgovarali o bivšim ljubavnicama, o ženama i raznim drugim stvarima. Cilj razgovora nije bio "kako ćemo opisati ovaj lik", ali smo se na kraju uvijek vraćali na likove iz filma. Mnogo smo izvukli iz tih razgovora. Bill Murray, ulazeći u lik koji glumi, voli ulaziti u svjetove u kojima ne zna što ga čeka. Zato i nisam želio vježbati scene s njim, htio sam da ga dočeka nešto neočekivano. Njemu se to svidjelo i zato smo dobro surađivali. Bilo je očito da želi da ja budem redatelj koji će ga voditi. On nije tip glumca koji će reći "na snimanju radim ono što poželim", voli surađivati. Dogodilo se nešto neobično. U svojim prijašnjim filmovima stvarao sam likove s kojima osjećam neku vezu. Za Dona Johnstona, lik koji Murray glumi, nije me bilo briga. To nije osoba s kojom bih se zabavljao, ne kužim u čemu je njegov problem, ali sam želio da ga na kraju filma počnem osjećati. Zato sam s Murrayem morao tijesno surađivati. A Murray je jebeno pametan, mnogo pametniji od mene. I vrlo je osjećajan prema drugim ljudima. Osim toga, na snimanju mojih filmova svi su jednako važni, ne volim da netko misli da je važniji od drugog. Radi svoj posao i ne smetaj drugome, pa i ako samo kuhaš kave, važan si koliko i Bill Murray. A i Murray se ponaša tako. Nakon samo tri dana znao je ime svakog člana ekipe, njih oko 60. Kupovao im je darove, šalio se s njima, stvorili smo fenomenalnu atmosferu na snimanju.

NACIONAL: Lik Billa Murraya preispituje povijest svojih odnosa s brojnim ženama. Jeste li preispitivali svoje odnose s bivšim djevojkama? Vaša supruga Sara Driver, bez obzira na sve, uvijek je ostala uz vas?
- Cijela ta priča vrlo je osobna i ne znam jesam li voljan razgovarati o tome. Sa Sarom sam u vezi jako dugo, uključujući i vrijeme kad smo se razdvajali. Imao sam mnogo iskustava s djevojkama, ali i tada je Sara bila moja prijateljica. Sjećam se dokumentarca u kojem su intervjuirali Boba Marleyja i u kojem mu je novinarka rekla: "Za svoju ženu kažete da je kraljica. Međutim, čula sam da imate i drugih kraljica." On je odgovorio: "Da, s vremena na vrijeme imam puno kraljica." Volim žene, naučio sam više od žena nego od muškaraca jer mi muškarci uopće nisu tajnoviti. Zato u svom životu više vrednujem žene i zahvalan sam što imam glavnu kraljicu koja prihvaća moju prošlost i moju ljubav prema ženama. U prošlosti sam doživljavao dobre i loše stvari, ali ne žalim ni za čim. Evo, rekao sam vam više nego što sam ikad nekomu rekao.

NACIONAL: "Broken Flowers" posvetili ste francuskom redatelju Jeanu Eustacheu koji se ubio 1982. Na koji je način on utjecao na vas?
- U kontekstu ovog filmu Eustache nije izravno utjecao na mene niti je ovaj film imitacija njegova rada. Ako poznajete njegov rad, znate da nije snimio puno filmova, ali su oni bili vrlo različiti. Sve su to bili posebni filmovi koji su dolazili iz njegove duše. On je mentor svakomu tko voli film i snima filmove zbog ljubavi prema poetici forme. On je moja inspiracija. Na zidu svoje sobe u kojoj pišem scenarije imam uokvirenu njegovu sliku sa snimanja filma "Mama i kurva" koju je 1981. objavio New York Times. Scenarij za ovaj film napisao sam jako brzo, Eustache je na neki način bio uz mene, ali ne znam objasniti kako. Htio sam pokazati respekt prema filmskom duhu što mi mnogo znači. Svaki svoj slijedeći film posvetit ću osobi koja mi mnogo znači. Možda će netko naći vezu između ovog filma i "Mame i kurve", ali to nije bila moja osnovna namjera. Nikad ga nisam susreo, žao mi je zbog toga.

NACIONAL: Jeste li ikada prije svoje filmove nekom posvećivali?
- Nisam, i to je zabavna priča. Radi ovog filma učlanio sam se u Directors Guild of America, američku udrugu redatelja, kako bih radio sa Toddom Pfeifferom koji je moj stari prijatelj i koji je član udruge. Nije mi bilo omogućeno raditi s njim jer nisam bio član udruge. U nekoliko filmova radio sam s Toddom, koji je bio pomoćnik redatelja i koji je na špici bio potpisan lažnim imenom, ali su me otkrili. Zato sam se učlanio, što mi je jako puno koristilo, ali sam se osjećao manje slobodnim. Morao sam pregovarati s njima kako bi mi dopustili da "Broken Flowers" posvetim Eustacheu. S njima se morate dogovarati kako će izgledati uvodna i odjavna špica. Na kraju je bilo po mom jer sam im rekao da posveta Eustacheu nije dio uvodne špice nego početak filmske priče.

NACIONAL: Rekli ste da ste scenarij napisali brzo. Otkud vam ideja?
- Scenarij sam napisao za dva tjedna. Sve je počelo s idejom da netko, tko je u prošlosti imao mnogo ljubavnica, dobiva pismo u kojem piše da je otac i da ga sin traži. Takva ideja nudila mi je mnogo mogućnosti. Povratak u prošlost i susretanje bivših djevojaka činili su mi se potencijalno zanimljivim. Privlačila me i mogućnost rada s glumicama različite dobi jer danas Hollywood s lakoćom zaboravlja glumice starije od 35 godina. A upravo među njima ima toliko odličnih glumica. Imao sam sreću da sam za ovaj film radio sa Sharon Stone, Jessicom Lange, Tildom Swinton i Frances Conroy. Uvijek sam htio raditi s nekom od njih pa sam sada napisao scenarij za sve njih u jednom filmu. Općenito govoreći, ne znam otkuda dobivam ideje za filmove. Za mene je to misterij, a da bi razotkrio misterij, moraš nešto razbiti. Nešto ipak treba ostati misteriozno. Od početka ovog filma, od pisanja scenarija pa do montaže, svjesno nisam dopustio samom sebi da razmišljam o tome što znači ovaj film. Odbio sam razmišljati o tome i zato ne znam koje su poruke nekih dijelova filma. Život se sastoji od mnogo stvari na koje nema odgovora. Ljubav je misteriozna.

NACIONAL: Mislite li da najveća umjetnička djela proizlaze iz čudnih i nesvjesnih stanja?
- Upravo tako. Neil Young je moj prijatelj. Nedavno je imao operaciju na mozgu. Nazvao me tri dana nakon operacije i javio mi da je izišao iz bolnice. U Nashvilleu je, snima pjesme u studiju. Rekao sam mu: "Neil, pa imao si veliku operaciju na mozgu, zar se ne bi trebao odmarati?" Odgovorio mi je: "Čovječe, pjesme izlaze iz mene. Što bih trebao raditi? Pa ne mogu se zaustaviti zbog te operacije, pjesme upravo sada izlaze. I zato sada snimam. I znaš što, neke od njih su jako dobre." Rekao mi je da se jedna pjesma zove "Falling of the Edge of the World" i da je jedna od najboljih koju je ikad napisao. Sjećam se da mi je pričao kako je napisao "Down in the River", "Cinnamon Girl" i još jednu pjesmu za samo 20 minuta, a imao je groznicu, tresla ga je temperatura od 40 stupnjeva. Ustao je iz kreveta, uzeo gitaru, napisao pjesmu, vratio se u krevet i nakon šest sati spavanja upitao se "što sam to učinio". A napravio je te tri pjesme, iako se nije sjećao kako ih je napisao. Bob Dylan je u svojoj knjizi napisao da je svoje legendarne pjesme, od "Blonde on Blonde" do "Highway 61", napisao na misteriozan način, ne znajući ni zašto ni kako. Ni ja ne znam odakle su došle ideje za moje filmove. U mojem mozgu nema dijela koji svjesno sastavlja priču. Ja sam samo stenograf koji piše i koji ne zna odakle mu to. Znam da je to čudno.


24.05.2005. / Izdanje 497
Vezani članci
FILM
Abortirani triler 26.09.2005.
© Nacional (http://nacional.hr/) | Sva prava pridržana | Site by web.burza (http://web.burza.hr/)

- 14:08 - Komentari (0) - Isprintaj - #

JEFFREY LEE PIERCE

Podsjećanje na nikad odradjeni intervju s Jeffrey Lee Pierceom u Ljubljani.

mk

- 13:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Podsjetnik na Jeffrey Lee Piercea

Title: Recalling the overlooked life of Jeffrey Lee Pierce
Author: Chris Morris
Source: Billboard vol. 108, no. 16
Date: April 20, 1996


RANKING JEFFREY LEE: About 17 years ago, we encountered a moonfaced, peroxided
kid flipping through the reggae bins at the Rhino Records store in Los
Angeles.

In short order, from a voluble flow of chatter that he punctuated by a
jittery laugh, we learned that this hyperactive individual was named Jeffrey
Lee Pierce. His opinionated prose was then appearing in the local punkzine
Slash under the handle "Ranking Jeffrey Lee." We also found out that he
was a devoted Blondie fan, a blues obsessive, and an aspiring musician.

A year later, he would form a band, the Gun Club, which went on to attain
surpassing notoriety in a city already noted for musical outlawry.

Pierce would go on to become a prophet without honor in his hometown, a
lionized expatriate in the U.K., and a restless world traveler more at
home in the Far East than in the punk clubs of L.A. or London.

He died March 31 at the age of 37, a week after suffering a brain hemorrhage
at his father's home in Salt Lake City.

Pierce ended his career as he began it, as an independent. In 1981, the
Gun Club issued its first album, "Fire Of Love," a bracing fusion of blues
and punk, on then indie Slash's subsidiary Ruby Records. In late 1993,
Triple X Records in L.A. released "Lucky Jim," a haunting record that reflected
Pierce's experiences in Japan and Vietnam, countries to which he traveled
several times in the early '90s.

We got to know Pierce well over the course of his career; he was interviewed
in this space in late '93, and e contributed liner notes to Triple X's
1994 reissue of his 1985 U.K. solo work, "Wildweed." We last saw him, gaunt
but still incessantly talkative, at an X show in L.A. last year.

Like many indie artists, Pierce was somewhat taken for granted in life;
as word of his shockingly sudden death spread, e found our phone alive
with calls from longtime friends and acquaintances, stunned by his passing.

Pierce's music, which could be either stirringly visionary or frustratingly
incoherent in concert, has come to exert an influence on modern rock bands
in the '90s. Listen, for example, to 16 Horsepower's current A&M debut,
"Sackcloth'n'Ashes": The Denver band's rampaging roots sound would be unthinkable
without the Gun Club's precedent-setting work.

Clearly, there was much to be learned from Pierce's life and perhaps something
to be gleaned from his premature death as well.

We cannot pretend to occupy any moral high ground, but it's obvious that
the road of excess did not ultimately lead to the palace of wisdom in Pierce's
case. He was a very sick man in the months before his death, and his long-term
addictions to alcohol and drugs undoubtedly hastened the cerebral accident
that ended his life.

As the obituaries that appeared in L.A.'s free weeklies last week were
quick to point out, Pierce died uninsured, leaving behind a mountain of
bills for emergency surgery and hospital care. Friends of his family say
a benefit concert to defray these costs will take place at the Viper Room
in L.A. at the end of the month.

His is a lot shared by almost every independent musician working today;
we pray that it won't take dozens of other tragedies of this kind to spur
the music industry at large to rectify this shameful state of affairs with
the establishment of a care facility for the less fortunate artists among
us.

All that's left is to say goodbye. At his worst, Pierce could be a difficult,
even impossible person who was very much a victim of his on devices; at
his best, he was an L.A. original who created some of the most vital and
incandescent music to emerge from the punk ferment of his day. Maddening
and brilliant all at once, there was really no one like him, and his loss
creates an unfillable vacuum. He was our friend, and we already miss hearing
that nervous chuckle of his.

© BPI Communications Inc. Apr 20, 1996

- 13:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Dr Zilhad Kljucanin

...Sam sicer nisem bil v"konclogoru"kakor Prezihov Voranc,sta pa bila moj oce in brat,na Manjaci,v
Batkovicu.Moram povedati:velik del dogodkov v"PRICEVALCU"("SEHID"v originalu),ki se nanasajo na vojno in srbska koncentracijska taborisca,je povezan z njihovim dozivljajem.Drugace pa mislim,da cas
vec nima casa za distance.V Bosni so se zlocini dogajali pred ocmi vsega sveta,pred kamerama svetovnih medijev.Vse je znano.Ostaje le se veliko vprasanj:kako je bilo vse to mogoce?Kako so zlocinci lahko delali taksne zlocine in pri tem nadsve uzivali?Ali,bolj konkretno:v mojem rojstnem Sanskom Mostu je bilo ubitih 2 500 ljudi(kar je nekako spodnja mera zlocina v bosanskih mestih).In danes se sprasujem:kako se ni nasel NITI EDEN(dobesedno NITI EDEN)Srb,ki bi resil svojega soseda,botra,prijatelja,sodelavca?Zarad taksnih vprasanj sem moral preskociti to oviro...

- 07:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Dr Zilhad Kljucanin

BOG I SUZE

ocu Ademu

U logor su odveli oca mog.
Plakao bih,da nije govorio:
Ne placi,sine,suzu je Bog
samo za radost stvorio.

Moj otac je na Manjaci.
Taj mrava nije zgazio.
Suzu je Bog,sine,ne placi
samo za radost stvorio.

Nad njim sad bdije mjesecev rog.
Zvijezdom se istocnom pokrio.
Ne placi,sine,suzu je Bog
samo za radost stvorio.

I dobih cedulju od oca svog,
u njoj je pogled sakrio.
Al`ne placi,sine,jer suzu je Bog
samo za radost stvorio.

Nikad mu ne vidjeh zjenu rosnu,
on suzan svijet je prezreo.
Ne placi,oce,cijelu je Bosnu
Bog u suzu pretvorio.


MOJA ZEMLJA

Moja zemlja
gostoljubiva je
za rat

ovdje
istinski zive
jedino preci.

- 07:33 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 22.10.2005.

Nenad Miscevic

kolumna u"Novom listu",25.IX.2005.,povodom smrti Simona Wiesenthala

...ARENDTOVA ODGOVARA NA TU OBRANU IZ"MANJEG ZLA":"PRIHVACANJE MANJEG ZLA SVJESNO SE KORISTI U PRIPREMANJU DRZAVNIH DUZNOSNIKA ZA PRIHVACANJE ZLA KAO TAKVOG".UKRATKO,
ZLOCIN IZ KULTURE,IZ ROMANA,FILMA ILI ROCK KONCERTA TESKO SE DOKAZUJE,I RADO SE ZAOBILAZI.SLICNO SE DOGADJA I DANAS:HAAG MUDRO SUTI O ZLODJELIMA PROPAGANDE I HUSKANJA,O KOJIMA NE ZNA STO BI PRESUDIO...

- 08:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 21.10.2005.

Res Nullius

REVOLVER LJUBEZNI

moja mala ima najlepse misli
verjame,da je vsak vsak
mu brat
ona vidi vec kot drugi
v njeni blizini diham
najslajsi zrak
vsi imamo svojega angela
vsi svoj pogled na svet
vsak od nas svojo zgodbo
v katero je ujet
v juniju in maju
peklu in v raju
pridi ti,pridi k meni ti
moja mala
revolver ljubezni
ko se me dotakne
me poljubi
ko mi gre s prsti v telo
ugane misli in me gleda
vem,da je bolje,da ne znam
vse o njej
v juniju in maju
...
daj mi roko
pomagaj skozi dan
izvlec iz mene najboljs kar
imam


ZADOVOLJSTVO

kakorkol`ze
zivljenje je kocka
mene v trenutku ni
ne gledam levo
ne gledam desno
ja sem kamen,ki se kotali
vem kje je konec
se ne ustavljam
v mojih oceh je sjaj
sam svoj,verni sopotnik
ne obracam se nazaj

ti se ne predstavljas
kako je lepo
grabim proti nebu
proti nebu grem
j`s sem masa
ki podira meje
j`s sem dobar namen

z zadovoljstvom
padam in dvigujem se

potmjem
izbubljam spomin
noja sreca je
da vem,da sem
gradim in iscem
ovit z bliscem
j`s sem dobar namen

z zadovoljstvom...

- 09:37 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 20.10.2005.

Dubravka Ugresic

...AKO PROFESIONALNI KRIMINALCI POPUT ANTE GOTOVINE NA SVOJOJ RASKOSNOJ WEB STRANICI IMAJU TRI STOTINE ODANIH PODRZAVATELJA,KOJI SE SVOJIM POTPISIMA KUNU DA JE ANTE NJIHOV HEROJ-A MEDJU POTPISNICIMA SU HRVATSKI PISCI,PROFESORI NA FILOZOFSKOM FAKULTETU I HRVATSKI KULTURNJACI-ONDA JE JASNO KOJI SU HRVATSKI VRIJEDNOSNI PRIORITETI.NETKO CE RECI DA SAM MALICIOZNO IZVUKLA DETALJ I DA SE RADI O SAMO TRISTOTINJAK LJUDI.MEDJUTIM,ONAJ OSTATAK,VELIKA VECINA,SUTI,IZ CEGA SE MOZE ZAKLJUCITI DA VECINA PODRZAVA TIH TRISTOTINJAK LJUDI ZAJEDNO S ANTOM GOTOVINOM,ILI IM PAK NIJE DO TOGA DA USPOSTAVLJAJU DRUKCIJE VRIJEDNOSNE PRIORITETE.KAD NALETITE NA WEB SITE ANTE PAVELICA
KOJI SVOJOM POMPEZNOSCU I GLAMUROM NADMASUJE SVE STO SE NA INTERNETU MOZE NACI O MIROSLAVU KRLEZI,ONDA JE I TO JEDAN OD SIGNALA KOJI POTVRDJUJE ODNOS VRIJEDNOSTI.KADA
CUJETE GLASOVE U MEDIJIMA KOJI SE ZALE DA JE KRLEZA INSTITUCIJA KOJA SVOJOM VELICINOM GUSI MINORNE HRVATSKE TALENTE I DA BI GA TREBALO DEINSTITUCIONALIZIRATI-A PRITOM ZNATE DA OSIM NEKOLIKO ZASTARJELIH PRIJEVODA U SVIJETU NEMA BAS NIKAKVIH DRUGIH DOKAZA DA JE KRLEZA INSTITUCIJA-ONDA I TO GOVORI O TOME DA HRVATSKA SREDINA IPAK ZNA RECI KOGA TO ONA CIJENI,A KOGA NE CIJENI.U TAKVIM OKOLNOSTIMA POSVE SAM ZADOVOLJNA SVOJIM MARGINALNIM MJESTOM NA HRVATSKOJ KULTURNOJ SCENI...

- 10:09 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Miroslav Krleza

...AH,MOLIM VAS!HRVATI!TO JE NEKA VRSTA SAMOJEDA U PASJOJ ZEMLJI!...

...TAJ PROKLETI KATOLICIZAM I TI KADETI!TO JE SVE STO IMAMO!KADA JA SVE TO OVAKO PRAVO
GLEDAM,ONDA MI SE CINI,DA SAM ZAKOPAN U NEKOM STRASNOM DUBOKOM GROBU.DA SAM MUMIJA OMOTANA PLATNOM I DA NE MOGU DA SE MAKNEM!JEST,JEST,MILA MOJA!KATOLICKA MUMIJA!I VI STE TAKVA JEDNA KATOLICKA MUMIJA,I SVI SMO MI KOD OVOGA STOLA KATOLICKE MUMIJE.DA,DA!TO NIJE SMIJESNO!TO JE ISTINA!KAD SMO SE RODILI,POSOLILI SU NAS RIMSKOM SOLJU I POLILI RIMSKOM VODOM I POMAZALI RIMSKIM ULJEM.CIJELI NAM ZIVOT PJEVAJU NAPJEVE RIMOKATOLICKE OD RODJENJA DO SMRTI,I CIJELI NAS ZIVOT SLUSAMO ZVONA KATOLICKA,OH,I SVE TO,U CEMU ZIVIMO,SVE JE TO OBIJENO RIMSKIM RESETKAMA.TOGA NEMA,TO JE JASNO,DA SVEGA TOGA NEMA!SVE JE TO GLUPA,STARA,DEFORMIRANA SIMBOLICNA NEMOC,DA SE ZIVOT KAO TAKAV SHVATI U SVOJ NJEGOVOJ DUBLJINI...

- 10:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Darko Rundek

AFRIKA

jednog dana cu otici
daleko odavde
preseliti u neku zemlju daleku
gdje ne mozes mracnom ulicom
proci
jer veseli ljudi
te gledaju u oci

nije to tak skupo
otici od kuce
jos dva-tri soma kuna
i bilo bi moguce
i zato sve cesce gledam avione
al`oni su sve vislje
il`ja sve dublje tonem

sjednem na bicikl i idem u grad
vise mi nije guzica mlada
opet standardni ljudi
i standardno sve
makar standard nam
uporno pada

ne znam na koju foru
svi su bili na moru
kad tvornice
vise ne rade
samo kuce su jos cijele
a ljudi se dijele
na one bez love
i onog koji krade

nije Afrika
nije Afrika
vec je Hrvatska
zemlja daleka

nije to tak skupo
otici od kuce
jos dva-tri soma kuna
i bilo bi moguce

mali problem je u tome
sto ne znam kamo ici
mozda prvo trebam ja ovamo stici

reci evo mene!
koga ovdje ima!
(jer ovo je prica o ljudima
i psima)
lopate u ruke!
lopove u sume
zasto si se tako
zagledala u me?

nije Afrika
nije Afrika
vec je Hrvatska
zemlja daleka

- 09:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 18.10.2005.

Dr Marko Vesovic

...UMRIJECU SA STO JEDNOM NEISPUNJENOM ZELJOM.STO BIH PREGORIO,A STO PRVU NE MOGU:JOS OTKAD SE U BiH ZABUMBALO,CEZNEM DA SARAJLIJAMA OBJASNIM KO SU MOJI SUNARODNICI,ALI CU POD BUSEN LECI NEOBAVLJENA POSLA.VISE OD 12 GODINA PRICAM IM DA SU CRNOGORCI ZA DVA KOPLJA GORI OD SRBA,AMA UZALUD.VALJDA ZATO STO SMO SAKA JADA,PA SE NASE ZLO CINI MNOGO MANJE OPASNO OD SRPSKOG?ZALUD KAZEM:KO VAM JE,BONI,SVE OVO NAPRAVIO?DVA CRNOGORCA,JEDAN SA DURMITORA,DRUGI ISPOD KOMOVA.I KO JE,BONI,BIO NAJVECI INDIVIDUALNI ISTREBLJIVAC BOSNJAKA?CETINJANIN ARKAN.ALI DZABA.NASA PRICA O COJSTVU I JUNASTVU,CIJA LAZ BAZDI NA KILOMETAR,JOS UVIJEK JE,KANDA,JACA OD SVEGA STO OCI VIDE I USI CUJU...

- 17:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Branimir Stulic Johnny

RAVNO DO DNA

stopedeset ruza i djelic tvog sna
marsiralo je sinoc bez prestanka
dao sam svoj najbolji grad
padali su uz put
oznojeni sampioni ugasenih pogleda

dolazim ti kao fantom slobode
i zato pokazi sto znas
dolazim ti kao fantom slobode
da te vodim ravno do dna

lose prikrivena zelja,daleki cilj
rutinsko svodjenje racuna za majmunska lica
provincijski bal s pjesmom na kraju
rasturala se noc
zaspao sam nad otvorenom knjigom
okovana svijest u zlatnom izdanju

dolazim ti kao fantom slobode
i zato pokazi sto znas
dolazim ti kao fantom slobode
da te vodim ravno do dna

a kada zazelis da se vratis
pogledaj
omamljena samocom tvoja sjena
na prozoru
u ogledalu
pred vratima

vidio sam bijes tvrdih momaka
demonska igra odbacenih ljudi
tko je zauzeo mjesto u raju
postenje ili vlast
tko je hvalio carevo ruho
patuljci s naslovnih strana


KAD FAZANI LETE

zasto trazis karizmu u sebi punjena ptico
mogucnost prosvijecenosti
razdvaja te u beskraj od zudnje za misijom
miris zemlje
koncentricni krugovi gluposti i neznanja
kao prstenje
ono dalje ne razumijem
izgleda mi da je mrtva straza

rekoh sebi
moj boze koliko demagogije sustavno
poredane
u artiljerijske salve
koliko pokradenih misli iza kojih ne stoji nista
osim
mrznje
sujete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred
nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena
sustina prevare

Ni rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
i nije nuzno da ne bude ponornica do kraja
sto se dogadja kad mrtvi fazani lete iznad
nasih glava
kad mrtvi fazani lete a nijedan ne pada

sto se dogadja kad ocajanje zahvati ljude
kad
ocajanje neumitno prelazi u kajanje
gledajuci iz daljine konture na sceni
padaju mi na pamet vodene boje
umazane ruke
brzo se peru

- 12:33 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 16.10.2005.

Abdulah Sidran

...Ja o sebi vjerujem da sam apsolutno dosljedan,jer cemu covjek treba,mora,barem pokusavati biti dosljedan,to je ono sto je supstanca vlastitosti,supstanca vlastite duse.Ako je ispravno,ako ne grijesim,
kad slutim da vi mislite na moja politicka odredjivanja izjasnjavanjem u periodu od ANTE MARKOVICA naovamo,ponovio bih da nemam nikakvih dilema:sa onom pamecu i sa onim znanjem,sa onom kolicinom informacija koju sam znao i mogao znati,sve bih ucinio isto.Kad o meni pogrde pisu svukuda u toku opsade i agresije na Bosnu-da sam ja Zelene beretke,da sam Alija,apsolutno bih istakao da bih ponovio,apsolutno,nema nikakve dvojbe,svoj ratni angazman.Kao sto sam spoznao i nakon,pa,recimo,pola godine od Daytona,osjetio,prepoznao,povjerovao,da je stvarno mir ovdje debelo ukopan i da nema nacina,bilo kakve budalastine,da se ponovi rat.Tad sam naprosto pozelio da se vratim onome sto se zove singular,jednina.Ja kao pjesnik ne mogu biti mnostvo.Ja sam jednina.Ni prema cemu se ne mogu odnositi ni osjecati onako kako se osjeca kolektivitet...

- 14:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Abdulah Sidran

BIVSI DRUGARI

Sanjam kako mi u kuci sjede dva bivsa drugara
Brojimo mrtve,neznane i znane.Grdimo srpski fasizam
Vezemo,ne znam kakvu jos pricu,
Kad rece jedan od njih,prijatelj mog zivota
Trebalo bi o cetnicima,ipak,malo opreznije suditi.
Istjeram iz kuce obojicu,samo sa dvije rijeci
Mars napolje.Mars napolje.Mars napolje.
Probudim se znojan,uzdrhtala srca
Tako mi bijase tudja vlastita grubost.
Toaletu jutarnju obavim sporo.
Hocu bistra mozga svemu da pohvatam konce.
Kahvu ispijam natenane,uz prozor s pogledom na groblje
I sprzene zidove gradskog porodilista.
Nadjem kod treceg fildzana da sam,nesumnjivo,ispravno postupio
I da mi moja jutarnja kahva,odavno nije tako prijala.


SARAJEVSKE PRICE

Padale su granate
bombe su padale

jedna nam je i u sobu usla
a on me ni zagrlio nije

rat je veliko zlo,koje hoda
u kuce dodje,u dusu udje

i kucu i dusu uzme

a meni je trebalo
samo da me zagrli

krila sam kad placem
krila sam kad mrzim

krila sam od djece
da mi treba ljubav

samo jednom da me zagrlio
meni bi prosao rat

prosao bi za me
uzas koji hoda,uzima zemlju

uzima grad,otima kucu
rastura dusu

tristo dana rata
a on me ni pogledao nije

tristo dana i tristo nociju
rat nema duse ni ociju

predugo smo zajedno
i znam da se ljubav trosi

kao novci,kao uspomene

ali su okolo
padale granate

i meni je trebalo
samo da me zagrli.

- 11:09 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Svjedok

William Deakin,engleski povjesnicar i prvi predstavnik britanskih oruzanih snaga pri Vrhovnom stabu Narodno-oslobodilacke vojske Jugoslavije,umro je u svojoj 91.godini.Uz Fitzroya McLeana,Deakin je bio kljucni svjedok da otpor okupatoru na Balkanu pruzaju samo Titovi partizani,a ne-kako se do 1943.u Engleskoj vjerovalo-Mihailovicevi cetnici.Oslobodio je zapadni svijet od iluzija o cetnicima,a cetnike lisio saveznicke potpore.Stoga bi bilo pretjerano ocekivati da mu zastupnici u Skupstini Srbije odaju pocast minutom sutnje...
("Feral")

- 11:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Bogdan Bogdanovic

"Most"
casopis za obrazovanje,nauku i kulturu
Mostar-Bosna i Hercegovina

Bogdan Bogdanovic
VJETRENIK I ISKUSENJA
predgovor za knjigu Mensura Seferovica

Pred nam je pogled unatrag na rat i ratove,upecatljiva prica bez milosti prema bilo kome.Kazivanje,i to sa leve polovine danasnjeg sveta,veran prikaz dalje,ali nazalost i blize proslosti,vidjen i predocen u ime onih vrednosti koje je jugoslavenska borba promovisala i kojima se uveliko prikljucila opstim okvirima evropske antifasisticke svesti i savesti.Medjutim,evokacija narodnooslobodilackog pokreta nije ni u kom slucaju i njegova apoteoza,nije ona svima nama dobro poznata nakaradna sminka istorije.Podrazumeva se da na pravednoj strani nije potrebno naknadno ulepsavanje.U tekstovima ove knjige,u dokumentarnim saopstenjima,kao i u komentarima Mensura Seferovica,nikako se se ne skrivaju
trenuci zebnje i zamora,cak ni trenuci povremenih partizanskih pokleknuca.Izranjaju ponekad i duboko zakopane unutrasnje tenzije,bas kako sto se ne mimoilaze ni drugi sitniji gresi legendarne"konspiracije";a gde-gde ni pojave politicke segregacije.Ne zataskavaju se ni pojave stalnog osipanja borbenog sastava,dezertiranja,a u nekoliko mahova obradjena su cak i tragicna rastakanja borbenih jedinica.Ne skriva se,dakle,druga strana naseg proslavljenog rata protiv sila osovine,sto,razume se,ne umanjeje vec uvecava vrednosti pobuda,pa bar delimicno i rezultata.Uostalom,kakav bi to holivudski rat bio da se sve to nije dogadjalo?Drugim recima,ne preskace se ono sto je dosad ulepsavajuca partizanska istoriografija,narocito u popularnim tekstovima
i skolskim udzbenicima uveliko izostavljala i time,suvise cesto,dovodila u pitanje verodostojnost osnovne istine.A ta je da su se vodile nadcovecanski teske borbe u ime zajednickih saveznickih antifasistickih ciljeva.Dakle,podrazumeva se da opsta podela na pravo i krivo ostaje,ali se smesta u daleko uverljiviji kontekst no u dosadasnjoj,trijumfalistickoj popularnoj istoriografiji.Jer da se ne zaboravi:postoje uvek i dublje istine,intimnije od rutinskih istinica za svakodnevnu upotrebu.
Zadivljujuce,ali pomalo i tuzno-kao kakav roman u romanu-deluju oni delovi ove sveobuhvatne hronike koji se odnose na junaka i cudaka Petra Radovica,koji je od dobro odskolovanog kraljevskog oficira pilota,vodjen svojim politickim i moralnim ubedjenjem dospeo u ustanicke partizanske redove da bi,
politickim intrigama ometen i ponizen,napustio armiju i iz prkosa ili urodjenog smisla za humor,posvetio se gajenju pilica.Nazalost,sa pojavom Milosevica,smisao za humor ga je napustio,pa je poverovao da je nasao pravog idola,kome se zadivljeno poklonio.Kako je moglo doci do toga,da jedan cestit vojnik po profesiji,i nesumnjovo veliki junak,i sebe i svoju vojnicku cast preda u ruke jednom kukavnom prevarantu,spada vec u one brojne antropoloske zagonetke naseg podneblja koje obicno ostaju bez
odgovora.No,kad je vec o antropoloskim zagonetkama rec,ima ih jos.A mozda ce ih biti i ubuduce.NA
TO IMPLICITNO UPUCUJU ONI DELOVI KNJIGE U KOJIMA JE DOKUMENTIRANO I IZVANREDNO DOKUMENTOVANO IZRECENO SVE STO TREBA DA SE KAZE O CETNICIMA I O CETNISTVU.OVA ZLA KOB SRBIJE I SRPSTVA,OVA ENDEMSKA BOLEST BACILA JE MNOGE STAROMODNE PATRIOTE U
NARUCJE FASISTICKIH OKUPATORA I DOVELA IH DO SVESREDNE OPERATIVNE SARADNJE SA NEMACKOM VOJNOM SILOM,A I SA DRUGIM MANJE VAZNIM,ALI NE I MANJE KRVAVIM OKUPATORSKIM FORMACIJAMA.BIO JE TO GREH KOJI BI SE U MODERNOJ EVROPI MOGAO MIRNO ODLOZITI U PRASNJAVE ARHIVE POLUZABORAVA.DANAS U SRBIJI MNOGE PAMETNE LJUDE VEC UVELIKO ZABRINJAVA PARAFASISTICKI,NOVOCETNICKI POKRET HASKOG ZATOCENIKA VOJISLAVA SESELJA.
OVAJ"VOJVODA"VEC I PO TITULI KOJU JE SAM SEBI PRISIO,NE OBECAVA NI MIR NI SPOKOJSTVO.U OVOM TRENUTKU POVUKAO JE ZA SOBOM DOBRU TRECINU GLASACA,OBECAVAJUCI NOVE GRANICE VELIKE,PREVELIKE SRBIJE I ISPRAVLJANJE SVIH FANTOMSKIH NEPRAVDI.MNOGO PUTA U EVROPI VEC VIDJENO,I SA POZNATIM ISHODIMA,ALI SE KOD NAS JOS UVEK ODNEKUD SABLASNO NAJAVLJUJE.




- 09:23 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 13.10.2005.

Pitanje-Odgovor

Kako ocenjujete izjavu ministra prosvete Slobodana Vuksanovica da veronauka nije iskreno uvedena u nas obrazovni sistem:

"AKO JE NEISKRENO UVEDENA,ONDA NEKA JE MINISTAR ISKRENO UVEDE TAMO GDE JOJ JE MESTO.
U 21.VEKU KANDILU JE MESTO U CRKVI,A KOMPJUTERU U SKOLI."
Cedomir Jovanovic,predsednik Liberalno demokratske frakcije

"VERONAUKA JE NEZAKONITO I NESTRUCNO UVEDENA U SKOLE I TO NEMA NIKAKVE VEZE SA ISKRENOSCU,VEC SA NASTOJANJEM SRPSKE PRAVOSLAVNE CRKVE DA SE PRETVORI U POLITICKU STRANKU,KAO I SA PODILAZENJEM PRETHODNIH VLADA ISTOJ ZELJI SPC."
Ljubisa Rajic,profesor Filoloskog fakulteta u Beogradu
("Danas")

- 11:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 11.10.2005.

Amfilohije Radovic,mitropolit Srpske pravoslavne crkve

Rekli su o"NJEMU":

"Prvo su dosli Amfilohijevi popovi,pa Milosevicevi topovi."
Rijeci starog Cetinjanina

"Kazacu nekoliko o Amfilohiju Radovicu,neka mi on bude odabrani uzorak na kojem cu demonstrirati kako gledam srpske popove.Amfilohije je jedan od najvecih bezboznika koga su moje oci vidjele i jedan od najvecih srpskih fasista na tlu propale Jugoslavije.Ateista sam bio oduvijek,ali nema sumnje u jedno:i da sam bio vjernik,u ratu bih raskrstio s Bogom zauvijek,jer gledajuci sta rade Amfilohije i vecina srpskih popova,izgubio bih ne jednu,vec sto vjera u Boga.Ukratko:MRAK!"
Marko Vesovic

"Secite vi meni obe noge ako taj Amfilohije veruje u Boga!"
Bogdan Bogdanovic

Doduse,ima onih koji drukcije"misle".Npr.,Bora"bio sam zacin u svakoj corbi a sad me se svi odricu"Djordjevic-Corbalino:

"S druge strane,mnogo mi se dopada kako razmisljaju Amfilohije i Artemije.Ta desna,cvrsca strana crkve,nacin na koji ona razmislja."

Zakucace,kako vec i trebuje,Marko Vesovic:

"VIDJELI SMO KAKO SE IZBLAMIRALA SRPSKA PRAVOSLAVNA CRKVA U RATU,A ONA JE SADA,
OPET,NEKAKAV AUTORITET.ALI JEDNOG DANA CE SRBI SHVATITI DA IM SE LUDILO NE ISPLATI I MORACE DA SE VRATE UNIVERZALNOM LJUDSKOM MORALU.KAKO PARAVLADIKA KOSTUNICA NE VIDI DA ON VODI U 16.STOLJECE SVOJ NAROD!?"

- 09:10 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Rambo Amadeus Svjetski Mega Car(R.A.S.M.C.)

NA OVIM PROSTORIMA(BAND AID ZA RAKIJU)

FIZIKA KAZE JEDAN JE PROSTOR
JEDAN JE PROSTOR,JEDNO JE VRIJEME
AL`OVE KATEGORIJE,NAUCNE I OPSTE
DRUKCIJE TUMACI POLUPISMENO PLEME
OVDJE SE VRIJEME RACUNA UNAZAD
A PROSTOR SE KIDA NA TANKE FETE
I SAMO ZA SRANJA DOVOLJNO PROSTORA IMA
NA OVIM PROSTORIMA

RAKIJA,RAKIJA,SVEMU JE KRIVA RAKIJA
ZBOG TEBE,RAKIJO,ZENIT CE SE JA

NA OVIM PROSTORIMA KAD NESTO NE VALJA
TO SE,NE DAJ BOZE,NIKAD NE POPRAVLJA
NO RUSI,MAJSTORE,ODMAH DO TEMELJA
PREDUZIMACIMA VAZDA BERICETA I VESELJA
NA OVIM PROSTORIMA BIZNIS PROSTO CVJETA
PRZIONICE,KLADIONICE,PECENJARE,VULKANIZERI,
AUTOOTPADI,TEHNIKA DIREKTNO S KAMIONA
U SVERCU SE NAJZAD UJEDINISE PROLETERI
NA OVIM PROSTORIMA SE ODAVNO KORISTE
MELIORACIJA,VJESTACKO DJUBRIVO,TRAKTORI
AL`KAD POLTRONISANJEM ZALIJEVAS NJIVU
NAJBOLJE USPIJEVAJU DIKTATORI
NA OVIM PROSTORIMA SITUACIJA JE SLOZENA
MANIRIMA PROSTIM,SUZENOM SVIJESCU MNIJENJA
NA OVIM PROSTORIMA SIROKA SU SAMO
POLICIJSKA OVLASTENJA

RAKIJA,RAKIJA,SVEMU JE KRIVA RAKIJA
ZBOG TEBE,RAKIJO,ZENIT CU SE JA

NA OVIM PROSTORIMA DRSKA JE I KLIMA
LJETA SU PREVRUCA,ZAJEBANA ZIMA
ZA DIVNO CUDO,ZENE SU LIJEPE
NA OVIM PROSTORIMA
AL`IPAK SE NA CUDAN NACIN UZIVA U SEKSU
LJUDI SAMI SEBI VOLE DA UVALE KARINU
PRODJES EVROPU BEZ DA TI GLEDAJU U GEPEK
OVDJE SVAKO 200 METARA NALIJECES NA CARINU

RAKIJA,RAKIJA,SVEMU JE KRIVA RAKIJA
ZBOG TEBE,RAKIJO,ZENIT CU SE JA

NA OVIM PROSTORIMA IMA SVAK SVOGA BOGA
LUDAK SVAKI SVOGA ZBUNJENOGA
SAMO SE MUKA ISKRENO DIJELI SA SVIMA
NA OVIM PROSTORIMA
NA OVIM PROSTORIMA BARABE SU ISTE
PRLJAVE DUSE VOLE ETNICKI DA CISTE
ISTOVREMENO PJEVAJU I ZLO MISLE
A KAD VEC ZLO MISLE,NEK O MOME VISE

RAKIJA,RAKIJA,SVEMU JE KRIVA RAKIJA
ZBOG TEBE,RAKIJO,ZENIT CU SE JA.

- 08:40 - Komentari (1) - Isprintaj - #

nedjelja, 09.10.2005.

Dorta Jagic

DOSLOVNO,SAMO DOSLOVNO

noc prije ispita
iz krscanske mistike
sanjam da u crnom tijelu svetog augustina
letim svemirom i trazim zvijezde,osobito supernove.
ubrzo se s ledja sudarim s jednom velikom.
bila je to greta garbo,
koja mi treptanjem ocima ispise po ruci:
"I was always so far away from earth,
that,even if I burned out so long ago
the send off light still rains on you..."
i sva razdragana zbog susreta sa zemljaninom
ponudi me buteljom majcinog mlijeka,
naime laktacijom njihove mame,
velike Alfe Centauri

- 18:21 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Jim Jarmush

Slucaj"Nemanja Kusturica":

"...MENI SE NJEGOVI NACIONALISTICKI STAVOVI NE DOPADAJU,NERAZUMLJIVI SU MI.KAKO MOZE BITI
PROTIV VLASTITOG NARODA?NEGIRAJUCI SVOJU ZAJEDNICU,PORIJEKLO I KORIJENE,NEGIRA SAM SEBE!..."
Jim Jarmush-exclusive interview za"DOP Magazin"(magazin pop&off kulture),30.IX.2005.

- 10:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 08.10.2005.

Dr Marko Vesovic

...Medjutim,mnogo je vaznije da je eksplodirala crnogorska laz.Ja sam zadovoljan sto vise Crnogorci nece moci da nastave s tom lazi iako im je retorika i dalje ista ostala,ali svijet zna ko smo mi.Dakle,rijec je o rusevinama jedne mitologije.A rijec je i o necemu drugom:ova ratna eksplozija je raznijela i ono sto je valjalo u tom svijetu...

...Ima jedna stvar u Crnoj Gori i to je zaista tako,pojavila se jedna skupina mladih,zaista darovitih pisaca.Da pomenem samo dvojicu,Balsu Brkovica i Andreja Nikolaidisa.To su pravi pisci,obrazovani,intelektualci,koji su poceli da pricaju malo drukciju pricu.A ona Crna Gora koju ja nosim u glavi,to je frizider,odnosno stavljeno je u frizider nesto sto je bilo prije dvjesta,trista ili stotinu godina i to je tako trajalo neprestano.U tom smislu ima jos jedna stvar,Crnogorci su objektivno-a kad
govorim protiv Crnogoraca,govorim i za sebe-najprimitivniji na svijetu.Prema tome,sve ono sto su radili 1942.godine,radili su i 1992.godine,i po Crnoj Gori,i po Sarajevu.To je arhaican svijet u cijoj se svijesti konstante tesko mijenjaju.Ja kad sam citao"Genocid nad Muslimanima",zbornik dokumenata i svjedocenja koje su sakupili Vladimir Dedijer i Antun Miletic,bio sam zaprepasten.Pa oni rade isto sto su radili u proslom ratu...

...Sto vise objasnjavam Crnogorce,dolazim u jedan paradoks.Ako zaista i o kom ista znam,znam o Crnogorcima,a ako o ljudima nista ne znam,onda ne znam opet o njima.Postoji jedna stvar koja me najvise zaprepascuje,a to je da imaju divnu pricu,a rabota im smrdi,receno narodski.Nema veceg raskoraka izmedju predstave naroda o samom sebi i onom sta radi i to je jedna konstanta.Ne vjerujem
da su nasi preci bili nesto bolji nego mi,ali tolikog raskoraka ipak nije bilo.Uzmimo Karadzica.Citao sam jednu knjigu o njemu koja je napisana kao da ju je on diktirao i znam njegove izjave.On koji je pobio
u jednom jedinom zivotu najmanje 150 hiljada ljudi ima o sebi velicanstvenu predstavu kao pravednik i da ce on-ako dodje jednog dana u Hag-povesti proces protiv Evrope i svijeta zbog genocida nad njegovim srpskim narodom.To je crnogorska logika.I Slobo glumi pravednika u Hagu.Ja nikako nisam mogao objasniti strancima za te tri i po godine da je ovo sto se dogadja ovdje prije svega crnogorska
prica.Samo Crnogorac moze biti kasapin sa Dedinja i ubjedjivati citav svijet da je on milion posto u pravu,odnosno ostati u svojim ocima idealan vodja...

- 14:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 06.10.2005.

Semezdin Mehmedinovic-"Sarajevo Blues"

CETNICKI POLOZAJ

Prvo je stigao rovokopac,u zemlji je izdubio rovove,a kamionom su dovukli betonske ploce kojim su ih oblozili.Sa strane su ukopani tenkovi tako da im samo cijevi vire.I topovi.Izvan su dometa nasih pusaka.Mozda bi u takvim rovovima mogli i prezimiti?Sada je avgust;iz Nisa im stize duhan,iz Prokuplja rakija.Ne znam odakle im dovode zenske,a i njih sam,kroz dvogled,vidio.Jedna je postavila dusek za plazu uz rov i u kupacem kostimu se sunca.Lezi tako satima.Onda ustane,pridje topu,povuce kanap i nasumce ispali granatu prema gradu.Na trenutak osluskuje i gleda u izvor praska;i jos se nevino propne na prste.A onda se vrati nazad,tijelo maze mlijekom za suncanje i sasvim se predaje svom miru.

LAPISNICA/EDUARD LIMONOV

Lapisnica je brdo iznad starog dijela Sarajeva;zapravo brijeg za cije postojanje je,s tim imenom,znao mali broj stanovnika ovog grada.Sada znaju svi,i kazu:"Ono je Lapisnica,odande su cetnici poslali prvu granatu na Sarajevo".Eduard Limonov je ruski avangardist u emigraciji,njegovo knjizevno djelo,vrijedno svakog postovanja,price su i romani koji velicaju poziciju outsidera,zavidne fizicke snage,i-da ne bude zabune-u svakom trenutku spremnog da to dokaze.Zasto Limonov dolazi na Pale i bodri cetnike?Niposto ne zbog"slatkog pravoslavlja".Na Pale on dolazi najprije iz razloga knjizevne dosljednosti.
SRBIJA MEDJU SLJIVAMA,ona je takodjer outsider,nepriznata,u ekonomskoj blokadi otkad svi u svijetu
prstom upiru u njen fasizam.Neospornu snagu ona dokazuje granatama,brisucim avionskim letovima,
bojnim otrovima-zasad!-iz grupe nadrazljivaca...Zbog toga PREPOZNAVANJA Eduard Limonov,
(Edicka,junak svojih romana)hodocasti Lapisnicu;da sa vec posvecenog brijega,PLJUNE NA SARAJEVO,
GRADIC POKRAJ PALA.

ZUMBAK/MUSLIMANI

U Bosni su muslimani svojoj djeci nadijevali pravoslavna imena.To je PARTIZANSKI KOMPLEKS;
nesretna djeca su se radjala u neprirodnom BRAKU njihovih roditelja sa drzavom,koja ih je delikatno pokusala asimilirati.Prirodno je,onda,sto su neki muslimani umjetnici-kad je poceo rat-vojnim transporterima bjezali u Beograd.Istim onim transporterima koji su nazad,u Sarajevo,prevozili cetnike.
Otisli su u Beograd iz kojeg je,vec tada,dirigirano istrebljenje muslimana na Drini.Puno primjera
potvrdjuje tu inferiornost.Npr.,na grbu Republike Bosne i Hercegovine je cvijet;u hrvatskom jeziku
zove se LIJER i KRIN.Stiliziran je tako da vise podsjeca na kriz nego na cvijet koji u sarajevskim
avlijama raste i zove se ZUMBAK.Nene sto ga zalijevaju ni ne znaju da je to cvijet-danas toliko spominjan-ljiljan.Pristajanje na istocnu verziju imena,nije puko podilazenje,vec uporno PRISTAJANJE NA
JUGOSLAVIJU.Bosanskim Muslimanima je trebao rat sa genocidom da shvate sta za njih znaci Jugoslavija.Nije to,dakle,puki jezicki samozaborav.Jer,kada desetogodisnji djecak pita:da li je on
Musliman?,i nakon sto dobije potvrdan odgovor,kaze:necu da budem istrebljen!,onda to govori da se s tim narodom dogodilo nesto strasno.Jezik nam je postao sudbina.Djecak koji pita-u atomskom
sklonistu-ostrim rubom gelera silji olovku i nastavlja crtati svoj strip.Junak tog stripa,kao stupanj humanizma i civiliziranosti planete,u ovom trenutku ne postoji.Stvarni svijet djecaka je onaj koji otkriva sa zakasnjenjem od deset godina;granice njegovog svijeta su granice njegovog imena.ONO STRASNO STO SE DOGODILO OVOM NARODU JE ZABORAV.OD ISTREBLJENJA JE STRASNIJI JOS SAMO ZABORAV ISTREBLJENJA,kaze Baudrillard.

- 17:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 05.10.2005.

Tomaz Salamun

PRAZNIK

Na poti vseh krogel,
na strmih skalah porascenih s segmenti barv,
porisanih s kredo,ki so jo lomili
otroci,gledamo drobce,
ki se dvigajo,
stisnjeni kot pod pritiskom vode,
njihov pocasen vzlet:MARKACIJO,
dvignjene bele zavese.

Ni tezav z dihanjem,
prav tu,v tem krogu,
ni tezav z dihanjem
in tudi naprej,spredaj,se zdi
kot da je ravotezje vgrajeno,nezlomljivo;
sproti razsirja votline,
razsirja in zozuje,
kot pod mikroskopom povecano delovanje
neznanega(predstavljivega)respiratornega sistema.

Neveljavni so nostalgija,noc,melanholija,
smeh,ki pada kot sneg,
vse UZPOREDNO,vse TAM,ki ga lahko
dosezemo od TUKAJ,vsa`pot`vmes.

Gledamo reakcije na to stanje,
pocasi,postopoma,zunanji listi articoke
pocasi odplavajo.
Odtiskujemo lahko poljubne spomine predstav.

Bila je ris.
Bil je ravno zato,ker ga nismo mogli
uporabljati.

Katerakoli predstava,vse so koncentricno
rasporejene blizu,dalec.
Pega,ki je bil lift,zarek,
je a priori zavarovana z nedotakljivostjo.
Iniciacija je neverjetno pocasno delo,
najbolj podobno vrtenju poletja,zime in zvezd.

Je to,kako smo jedli?
Smo si sproti pripravljali hrano?

Dovolj,da ostane v procesu majhna razpoka
in vse se neverjetno hitro regenerira,zdaj je.

Kdor vodis dnevnik rasti in zrtev,
poglej!
Morda ga lahko mnogi berejo,
ker luc PADA okrog,
le sem seveda nic ne pada,navzven gre.
Center,vir energije,ki jo opazujemo v tem
procesu je PRAZEN.Vesolje locus`zgine`,poje ga.
Energija,ne zavest,preskoci,(je)v negativu.
Torej je VSE v necem,kar grobo,zaradi
predstave,lahko imenujemo zrno peska
in je ves prostor samo ostanek,
kot zaganje pri zaganju drv.

Na enem kubicnom mikromilimetru
je neskoncno galaksij in VSAKA s tem ogromnim
prostorom,z lucmi,lunami,sonci,z ozvezdji,
ki so nas begala in nam stiskala opno.
Intergalakticne,in seveda tudi te,
`vbrizgane`komunikacije,so samo pritisk.

Ob tem oknu,v tem oknu
je se nesteto drugih civilizacij,
nesteto drugih kozmoloskih sistemov.
Torej ne gre za trpljenje,
ampak za plasti.
To tu kazem.

- 13:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< listopad, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi