L'angolo bordeaux

srijeda, 01.11.2006.

1.11.

Tužan dan.
Bez obzira što ja, na sreću, do sada nisam izgubila nikod prebliskog osim jednog djeda koji nije živio i nije pokopan u Rijeci i tatine mame odnosno moje bake koju nikad nisam upoznala i koja je tatu ostavila kad je imao svega nekoliko mjeseci, današnji me dan uvijek nekako posebno rastuži.
Sjetim se onih koji su u drukčijoj situaciji od mene, koji su izgubili nekog njima jako važnog. Sjetim se one svoje školske kolegice koja je prije nešto više od mjesec dana ostala bez majke. I dođe mi da svoju zagrlim još jače.
Jučer mi je bilo jako teško kada me je pitala da li ću ja jednog dana htjeti živjeti u ovom stanu gdje sada živimo svi zajedno. Sledila sam se. Odmah sam odgovorila da neću,ali nisam argumentirala. Argument, jedan jedini ali jako čvrst, ostao mi je u grlu. I gušio me. Što ću ja tu kad nje i tate više ne bude?

Za koji sat ćemo nas troje krenuti u obilazak groblja. Uvijek obiđemo četiri groblja. Na svakom imamo nekoga. Neke mamine i tatine prijatelje, neke moje pokojne profesore; tatinu mamu (onu "pravu", koja ga je ostavila i kojoj smo prije nekoliko godina napravili malu grobnicu) i drugu tatinu mamu (gospođu koja ga je posvojila i odgojila koliko je mogla do svoje smrti). Emocije su prilično čudne. Na početku posta sam napisala da nisam izgubila, osim djeda, nikog prebliskog. Moja baka s tatine strane meni ne znači mnogo. Ne znamo ništa o njoj. Ne znamo zašto ga je ostavila. Zašto je godinama kasnije okretala glavu od njega kada bi ga sretala na cesti. Ne znamo zaista ništa. Odemo na grob, zapalimo svijeću, stavimo cvijeće, i to je to.

Čudna je stvar ta smrt. Jučer sam s djecom čitala Petrarcu i neke njegove stihove o osjećaju nadolazeće smrti. On kaže da je to korak prepun sumnje, jer nitko od nas ne zna što ga nakon smrti čeka. Ali isto tako kaže da je smrt kao mirna luka, gdje se čovjek smiri nakon što je cijeli život lutao i mučio se s brodolomima.

Prošli tjedan je jednu susjedu od 86 godina udario auto dok je pretrčavala cestu. U komi je. Neki dan su liječnici rekli da su joj otkazali svi organi osim srca. A jučer su joj navodno proradila pluća. Pitam se, treba li se moliti za nju, da preživi i vegetira do "nove" smrti ili da ju Bog uzme k sebi?

- 09:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #