< rujan, 2006 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Biti Bolji, cilj kojem trebate težiti!!

Pišite mi na:
cikla@net.hr


Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA
Glasaj za moj blog na www.croblogeri.com
Naučite osnovne pojmove iz svijeta poduzetništva!!
Pročitajte priče uspješnih i neuspješnih malih poduzetnika!!!
Mala škola poduzetništva.
Želite li suradnju javite se!!!



Web Counter
Web Counter

Moja suradnica: HEHA

Moja komentatorica: NEFERTITI
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Linkovi

Kako postati poduzetnik?

Kako pokrenuti vlastiti posao i postati uspješan mali poduzetnik?
Pitajte što vas zanima!!!
VODIČ ZA OSNIVANJE d.o.o.
Radiš kod privatnika! Godinama doživljavam mobbing!













Number of online users in last 3 minutes


Naš manager

ĐUKA
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
ĐUKA



19.09.2006., utorak

IMAM IDEJU ZA POSAO! ŠTO SADA?

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Kako doći do ideje?

Registrirati tvrtku i ništa ne raditi - nije rješenje. Čekati dok vam ne dođe prava ideja - nije rješenje. Pokrenite se, stvorite ideju – misao o tome što bi mogli raditi.

Često sam susretao prijatelje koji su mi govorili: “Ma krenuo bih i ja u neki posao, ali nemam novca. Vidi ti kako je onaj..uspio. Lako je njemu, ima novca, ....ima veze...”
Znam i ovakve. Registrirali su tvrtke i ništa ne rade jer nemaju konkretan posao. Neka tvrtka stoji, a oni će zadržati dosadašnji posao. Dok se ne sjete što će raditi. Dok im ne dođe neka dobra, prava ideja.
Iza svih ovih neaktivnosti stoji nedostatak ideja. Imati dobru, pravu ideju, a onda ući u posao. Ideja je misao o tome što bih mogao raditi, da uspijem, da pokrenem posao koji neće propasti. Naravno da je ideja samo prvi korak u pokretanju ili proširenju vlastitog posla. I svaka ideja nije odmah dobra, ostvariva, uspješna. Često nije ni trenutak za neku ideju.

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Kako doći do ideje koju je moguće i ostvariti?

Svatko ima svoj recept za stvaranje ideja i tu nema pravila.
Ideje su podložne trenutnim emocijama svakog čovjeka. Ja sam ideje za pisanje knjige skupljao na razne načine. Dolazile su mi noću, u snu, popodne, pred spavanje, ispred televizora. Živio sam za ovu ideju. Bilježio sve što mi je palo na pamet. Uvijek pišite sve svoje ideje za konkretan posao ili samo ideje u povoju.
Znao sam se ustati u pola četiri ujutro i zapisivati sva ta svoja razmišljanja. Nema veze što će vam reći djeca (tata je izgleda postao mjesečar, prolupao), supruga (znala je podići glavu i gledati me, mislila je da sanja kako sjedim u krevetu i pišem), djevojka, mama, tata...pa vi ste pred važnom odlukom. Kako pokrenuti svoj posao ?
Pišite sve. Čak i kada izgleda nerazumno, nevjerojatno, luckasto, neostvarivo, samo san, veliki zalogaj za vas,..pišite sve. U trenutku će vam nešto doći iz vaše glave, ako to ne zapišete može i nestati ili nikad više neće biti u takvom obliku. Stvorite oluju ideja i želja. Iz toga mora na kraju isplivati nekoliko dobrih ideja.
Iza svake ideje stoji mašta koja pokreće kreativnost. Mašta stvara nove ideje, tisuće ideja, razrađuje ih u početnoj fazi, rješava i one ideje koje su na prvi pogled neostvarive.
Ideja će u vama sazrijevati, podijelite je s nekim (u koga imate povjerenja), potražite pomoć prijatelja, partnera, razgovarajte, čitajte i provjeravajte je.
Ideja ne mora biti uvijek nešto vezano uz veliki posao. Nema malih i velikih ideja. Ako treba krenite od “malih” poslova. I ti mali poslovi mogu vam donijeti iskustvo, nova saznanja i prihode koji će vam kasnije široko otvoriti vrata poduzetništva.

Razmislite......
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Za početak razmislite što vam je hobi. Taj hobi vam može postati početak nekog većeg poduzetništva.
Sjećam se kad mi je došla djevojka koja je s grupom svojih vršnjaka snimala kratke filmove u lokalnom kino klubu. Pitala me mogu li im pomoći oko pronalaženja sponzora za njihova snimanja. Trebao im je mikrofon, oprema, video kazete....Novca nisu imali, a taj hobi su voljeli.
Rekao sam joj: “Teško je danas naći nekoga tko je spreman sponzorirati. Pokušajte kroz taj vaš hobi nešto zaraditi, napravite nekome uslugu, a zauzvrat tražite dio opreme.”
“ A što da radimo, kako da nekoga nađemo?” pitala me je.
“Daj razmisli malo. Puno je oko vas mogućnosti, pa ljudi trebaju snimanja. Niste vi profesionalci, ali pokušajte naći neku firmu i ponudite im temu za snimanje, nešto neuobičajeno. Nešto što traje duže vrijeme.”
Sinula mi je ideja. Predložio sam da prošetaju gradom i vide gradi li se nešto. Poduzetnici proširuju ili pokreću poslovanje i grade nove objekte.
Nakon par dana se vratila i rekla mi: “Vidjela sam kraj Kauflanda da se nešto počinje graditi. I nekoliko mini hotela se gradi”.
Sjetio sam se prijatelja koji je gradio novi auto salon.
Otišli smo kod njega, ponudili mu da grupa snima izgradnju auto salona, od početka do otvaranja, napravi neki intervju s njim, snimi reakcije građana, a da im on pomogne oko dijela opreme. Odmah je pristao. I tako je počelo snimanje, oni su dobili kazete i mikrofon, bili su zadovoljni. I tako se ulazi u svijet poduzetništva, na mala vrata.

Selekcija
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service

Kad dođete do točke da ideja ne bi trebala biti više nešto virtualno, samo vaša želja ili mašta, napravite selekciju ideja. Postavite si pitanja i pokušajte na to odgovoriti ili potražite odgovore kod drugih. Selekcija je važna da izbacite iz glave ideje koje nisu za vas. Selekcijom dolazite do ideja koje se mogu pretvoriti u posao i stvarati dobit.
Kad procijenite da ideju možete realizirati napravite koncept, jednostavan, kratak opis realizacije ideje. Svatko ovo može uraditi.
Koncept prethodi izradi poslovnog plana ili investicijskog elaborata. Postavite si pitanja i u tom konceptu na njih i odgovorite.
Što bih želio raditi, koji proizvod ili uslugu ? Kako bi se ideja mogla realizirati ? Koja bi bila najbolja ? Što bi trebao imati da je realiziram ? Postoji li nešto slično na tržištu ? Početi sada ili pričekati “pravi” trenutak ? Kome se obratiti za pomoć ?
Kakve su mi šanse da ideju pretočim u vlastiti posao. Koja znanja moram imati za realizaciju te (tih) ideja ? Mogu li možda tu ideju nekome ustupiti, prodati ? Koliku bih dobit mogao imati ? Kako da je realiziram i tko bi mogao raditi (sam ili s partnerima, koje osobe bih mogao uključiti) ? Mogu li taj posao raditi u početku uz svoj, a kasnije ga razviti kao jedini posao ? Pitanja odredite sami ili uz nečiju pomoć.
Vrtite sve filmove u glavi, bez ikakvih predrasuda. Pa to nas ništa ne košta. Nema neostvarivih ideja ako procijenimo da možemo u nju ući. Čak i kada sve izgleda glupo, može biti uspješno i zanimljivo.
Ne ustručavajte se svoju ideju podijeliti s drugima. Pa nije ta ideja tajna, ne bojte se krađa ideja, ali budite oprezni. Tražite savjete državnih institucija, poduzetničkih inkubatora, centara i savjetovališta, neprofitnih organizacija, pitajte druge poduzetnike što o tome misle.
Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service


IZDVAJAM

Izvori ideja

Slibe.com - Free Image Picture Photo Hosting Service
Izvori ideja su svugdje oko nas. To mogu biti:
- mediji (novine, časopisi, internet,TV..),
- naše glave (talent, stručnost, jaka želja, imati žicu za ideje i dobar nos za poslove, intuicija...),
- naš hobi koji možemo razviti u vlastiti posao,
- tuđe ideje (mnogi imaju ideje, ali su tromi, inertni, slušajte ih, koristite njihove ideje),
- pozivi poduzetnika sa svojim potrebama na tržištu,
- sve oko nas (promatrajte okolinu, što drugi i kako rade, slušajte što bi ljudi željeli..).
Ne mora svaka ideja odmah postati jedini izvor prihoda, može biti dodatni izvor prihoda koji će kasnije postati stalni i jedini. Možda ćemo tako pokrenuti nekoga bližeg da počne razmišljati o svom vlastitom poslu (djeca, supruga,....).
Ideju ćemo realizirati kada se uvjerimo da je realna i moguća. Kad nam poslovni plan i tržište pokaže da je prihvatljiva.