neverinov blogneverinov blog

Kako smo im to dopustili?



- Dobro - reče Baba, ali pogled mu je još bio upitan. - Dakle, bez obzira na sve što te mula poučavao, postoji samo jedan grijeh, jedan jedini, a to je krađa. Svaki drugi grijeh je inačica krađe. Razumiješ li?

- Ne, Baba džan - odvratih očajnički želeći shvatiti.

Baba duboko uzdahne od nestrpljenja. I to me pogađalo jer inače nije bio nestrpljiv čovjek. Prisjetih se koliko se puta vratio kući tek nakon što bi pao mrak, koliko puta sam večerao sam. Pitao bih Alija gdje je Baba, kad se vraća kući, premda sam vrlo dobro znao da na gradilištu nadgleda ovo, nadzire ono. Nije li za to trebalo strpljenja? Unaprijed sam mrzio svu djecu za koje gradi sirotište; katkada bih poželio da su sva pomrla zajedno sa svojim roditeljima.

- Kad nekoga ubiješ, ukrao si mu život - reče Baba - Uskratio si njegovoj ženi pravo na muža, njegovu djecu lišio oca. Kad slažeš, otmeš nekome pravo na istinu. Kad vraš, kradeš pravo na poštenje, razumiješ?

Razumio sam. Kad je Babi bilo šest godina, u djedovu se kuću usred noći uvukao lopov. Moj ga je djed, ugledni sudac, uhvatio na djelu, ali mu je lopov zario nož u vrat i ubio ga na mjestu - ukravši Babi oca. Mještani su lopova uhvatili nešto prije podneva sljdećeg dana; pokazalo se da se radi o lutalici iz područja Kundur. Objesili su ga za granu hrasta dva sata prije posljepodnevne molitve. Tu mi je priču ispričao Rahim Kan a ne Baba. Uvijek sam o Babi doznavao ponešto od drugih.

- Nema bijednijeg čina od krađe, Amire - reče Baba. - Onaj tko uzme nešto što nije njegovo, pa bio to život ili štruca nana... . Pljujem ja na njega! A ako nam se staze ikad ukrste, Bog mu pomogao, razumiješ?

Pomisao na Babu kako mlati kradljivca istovremeno me plašila i veselila.

- Da, Baba.

- Ako Bog postoji, nadam se da ima važnija posla nego paziti na to pijem li viski ili jedem svinjetinu. Silazi sad! Od ove priče o grijehu ponovo sam ožednio.


Iz Goniča zmajeva Khaleda Hosseinija


Dana 18. travnja otkucavati će nevesela obiljetnica početka ozakonjene Velike krađe koja još uvijek traje i ne nazire joj se kraj. Tog dana je izglasan Zakon o pretvorbi društvenih poduzeća (NN 019/1991). Ako zakonodavac toliko pati o formalnostima ne vidim zašto ne poništiti zakon i poštenim suđenjem oduzeti ilegalno stečenu imovinu, koja bi se trebala staviti u fond za pokretanje gospodarstva - kako ističe don Grubišić.


Političari su nas lišili mogućnosti da napredujemo kao narod i kao pojedinci. Za to ne postoji opravdanje da svaki narod zaslužuje vlast kakvu ima jer je ovo od početka gospodarski kriminal. Do kada ćemo gledati kako na se smiju?







Post info
08.02.2014. (11:42)
21 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Arhiva >>