subota, 05.12.2009.

Da kažete danas......

......svojoj djeci da upale gramofon i stave neku ploču, mislim da bi slegnuli ramenima ne znajući što pričate ili bi pomislili „ovi starci su skroz prolupali“.

Uz obilje digitalnih izuma cd-a, dvd-a, mp3-a, mp4-a, ipod-a i nemam pojma čega još, ploče im zaista i ne trebaju....ali mi smo uživali u njima.....

Sjećam se svog gramafona....onaj crni, prekrasan, moćan, nov, poklopac je ujedno bio i zvučnik, a ručica mu se automatski podizala i spuštala.....mogla sam na njega odmah naslagati pet ploča i u miru bez prekidanja slušati i slušati.....to sam obavezno i radila pred spavanje, ljepše je bilo utonuti u san uz odabranu glazbu.....stvarno je taj gramofon bio moćan.....pa na 33 okretaja za longplejke ili 45 za singlice.....bio je još jedan broj....da li 78 ili nešto slično.....nemam pojma za kakve je to bilo.....

Uglavnom imala sam popriličnu kolekciju ploča....bilo je tu svega....Parnog valjka, Prljavog kazališta, Zabranjenog pušenja, Riblje čorbe, Haustora....ma ni ne sjećam se.....

Gramofonske ploče su posljednjih godina uglavnom pozavršavale na sajmovima, smeću ili skupljaju prašinu po podrumima uz nepotrošene keramičke pločice, sanjke i parkete....

Ali negdje sam nedavno pročitala da se pomalo vraćaju.....unatoč svom škripanju, pucketanju, šumovima, ploče su mnogim glazbenim sladokuscima ostale najbolji medij za reprodukciju glazbe čak i nakon svih blagodati digitalnog formata. CD ima možda precizniji zvuk, ali nema toplinu koja te kod ploča obuzme. Dalje su rekli da je ova godina zabilježila gotovo dvostruko veću prodaju gramofonskih ploča od prethodne godine (gdje li ih ljudi samo kupuju, u mom gradu se nigdje ne mogu nabaviti) i da će trend nesumnjivo rasti sa sve većim brojem ljudi koji su nezadovoljni sterilnošću mp3 formata i glazbenom produkcijom u kojoj je glasnoća ubila svaku finesu.....a ja svoj gramofon bacilaheadbang.....ploče poklonilaburninmad......



A onda je stigao kasetofon i mi smo odjednom bili u nedoumici.....da li kupiti ploču ili kazetueek.....zvuk je bio podjednake kvalitete, ali kazetofon je bio lakši za prijenos.....mogao si snimati glazbu po želji.....pa brisati.....Kad smo ga kupili cijela se obitelj sakupila oko stola proučavajći to novo čudo tehnike......kako nešto snimiti a kako obrisatinono......snimali smo svoje glasove......i smijali serofl......zvuk je bio tako čudannut....

Ali to je bilo prošlog stoljećapjeva.... hm, kako to zvučizujo.......ali ne dam se janut........makar sam u srednjim godinama.......ipak sam u najboljim godinamathumbupthumbupthumbup.......hm.....



18:15 | Komentari (11) | Print | ^ |

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.