Sadržaj stranice (mjesečni planovi)
RUJAN
KLIKNI ovdje za TEME u RUJNU
*Pravila dobrih odnosa, poštovanja i zajedništva
*Ja i drugi zajedno
*Što je religija? – Početak religije
LISTOPAD
KLIKNI ovdje za TEME u LISTOPADU
*Velike monoteističke religije: islam
*Vjerski život Židova, muslimana i pripadnika drugih religija (izborna tema)
*Isus Krist
*Kršćanstvo
*Dijelovi svijeta u kojima se kršćanstvo intenzivno širi (izb. tema)
*Različiti, ali povezani
*Ponavljanje cjeline
*Biblija: posebna knjiga riječi i života
STUDENI
KLIKNI ovdje za TEME u STUDENOM
*Dugi put Biblije
*Kako upoznati i razumjeti Bibliju
*Slušanje Riječi Božje
*Kako se traži tekst u Bibliji
*Biblija u umjetnosti (izb.tema)
*Ponavljanje cjeline
*Provjera znanja
*Život ljudi u plodnom polumjesecu
PROSINAC
KLIKNI ovdje za TEME u PROSINCU
*Život ljudi u plodnom polumjesecu
*Abraham, Izak, Jakov
*Ponavljanje cjeline
*U susret Božiću
*Ponavljanje prvog polugodišta
*Zaključivanje
SIJEČANJ
KLIKNI ovdje za TEME u SIJEČNJU
*Izraelska plemena nakon dolaska u obećanu zemlju
*Šaul: prvi izraelski kralj
*Bog odabire Davida za svoju službu
*David i Jonatan
*David – kralj svega izraelskog naroda
VELJAČA
KLIKNI ovdje za TEME u VELJAČI
* Mudrost kralja Salomona
* Hram u Jeruzalemu
* Bog u povijesti izabranog naroda – ponavljanje cjeline
* Iz Isusova života
* Tko su bili Isusovi suvremenici
* Temeljni zakon novoga kraljevstva
* Isus se posebno brine za bolesne i odbačene
* Ozdravljenje jerihonskog slijepog prosjaka Bartimeja
OŽUJAK
KLIKNI ovdje za TEME u OŽUJKU
* Isusova ljubav prema grješnicima
* Isusovi učenici – svjedoci istine i ljubavi
* Isusovi učenici danas
* Isus Krist – ostvaritelj novoga svijeta – ponavljanje cjeline
* Uskrsno vrijeme (izborna tema)
TRAVANJ
KLIKNI ovdje za TEME u TRAVNJU
*Biti Kristov učenik - poziv i poslanje
*Vijest koja nastavlja živjeti i mijenjati
*Sv. Nikola Tavelić i Sv. Leopold Mandić
*Sv. Marko Križevčanin i blaženi Alojzije Stepinac
*Marija – uzor vjere i majka Crkve (izborna tema)
*Ponavljanje cjeline
*Kada i gdje se pojavljuje molitva
*Molitvene geste
SVIBANJ
KLIKNI ovdje za TEME u SVIBNJU
*Biti Kristov učenik - poziv i poslanje
*Vijest koja nastavlja živjeti i mijenjati
*Sv. Nikola Tavelić i Sv. Leopold Mandić
*Sv. Marko Križevčanin i blaženi Alojzije Stepinac
*Marija – uzor vjere i majka Crkve (izborna tema)
*Ponavljanje cjeline
*Kada i gdje se pojavljuje molitva
*Molitvene geste
LIPANJ
KLIKNI ovdje za TEME u LIPNJU
* Isus nas uči moliti
* Vrijeme i prostori za molitvu
* Čovjek se obraća Bogu molitvom i pjesmom - ponavljanje cjeline
* Ponavljanje gradiva prvog polugodišta
* Ponavljanje gradiva drugog polugodišta
* Zaključivanje ocjena
*************************
HVALOSPJEV LJUBAVI JEDNOG UČITELJA
Kad bih poučavao vještinom
najboljih učitelja,
a
ljubavi ne bih imao
bio bih samo pametan govornik i simpatičan zabavljač.
I kad bih poznavao sve tehnike i ispitao mnoge metode,
i kad bih imao toliko obrazovanja da bih se osjećao kompetentnim,
a ne bih shvaćao način na koji moji učenici razmišljaju i osjećaju
ne bi bilo dovoljno.
I kad bih provodio mnoge sate u pripremanju
da bih postao napet i nervozan,
a ne bih imao ljubavi i razumijevanja
za osobne probleme mojih učenika
to još ne bi bilo dovoljno.
Učitelj koji ljubi je strpljiv, dobrostiv;
ne sablažnjava se kad mu se ljudi povjeravaju;
ne ogovara; ne obeshrabruje se lako;
nije nepristojan
nego je uvijek svojim učenicima živi primjer
dobrog načina života o kojem govori.
Ljubav nikad ne prestaje.
Programi? - Zastarjet će;
Metode? - Postat će staromodne;
Tehnike? - Bit će napuštene;
Jer, ograničeno je naše znanje,
I samo malo ga možemo predati svojim učenicima;
Ali ako imamo ljubavi
Onda će svi naši napori postati stvaralački,
I naš utjecaj ostat će zauvijek
Prisutan u životima učenika.
A sada ostaju vještine, metode i
ljubav,
to troje
ali najveća je među njima
ljubav.
Anonymous (prema I. Korinćanima 13)
Metode nastave...
Metode u korištenju tekstova na nastavi:
-
SLUŠATI TEKST S KASETOFONA…
(Kod težih tekstova dobro je da učenici istodobno i slušaju i prate tekst)
-
GLEDATI TEKST NA PREZENTACIJI PPT.
(Tekst popraćen sa slikama i glazbom duže ostaje u pamćenju)
- NASTAVNIK PIŠE KRATKI TEKST, šutke, čeka komentar učenika
(citat, aforizam…)
-
GRAFIČKO OBLIKOVANJE TEKSTA NA RAČUNALU
Na računalu se tekst oblikuje u raznim fontovima i stilovima pisanja…
Umetanje tablica…
-
SAŽIMANJE DUŽEG TEKSTA
Učenici kod kuće čitaju neki duži tekst, sažimlju ga u nekoliko teza…
-
PRIPRAVLJENI SUSRET S TEKSTOM
Kod težih tekstova pripremiti učenike na ono što će pročitati u tekstu: o stručnim pojmovima, o kontekstu, o osnovnom problemu, o učinku koji bi neki tekst mogao imati…
-
PREDHODNA ANALIZA ODLOMKA NEKOG TEKSTA
(Teži dio se posebno protumači… možda pomoću skice na ploči…)
-
TEKST – SLAGALICA (PUZZLE)
Određeni tekst se razreže na manje dijelove…
Učenici sastavljaju rečenice…
Umetnuti i dijelove koji ne pripadaju rečenicama…
-
NADOPUNJAVANJE TEKSTA
( u tekstu su praznine u koje treba upisati riječi koje nedostaju)
-
OZNAČAVANJE I POTCRTAVANJE TEKSTA
Učenici Podcrtaju ono što se njima čini najvažnije.
Kasnije brisati suvišno podcrtavanje.
-
OD TEKSTA DO TABLICEObjasniti učenicima kako će podatke iz teksta unijeti u tablicu
-
JE LI TEKST ISINIT?Kod čitanja usporedbi, bajki, prispodoba… upitati učenike je li taj tekst istinit… odrediti značenje usporedbe, bajke, prispodobe
-
RAŠČLANJIVANJE TEKSTA
Učenici označavaju 'naslovima' pojedine dijelove teksta… Uočavajući unutarnju podjelu teksta…
-
PRECRTAVANJE NEPOTREBNOG TEKSTA
Učenici precrtaju nepotreban tekst – kako bi ostale samo najvažnije informacije iz teksta
-
RAZRADA TEKSTA POMOĆU UVODNIH PITANJA
Na tekstu su uvodna pitanja koja učenici trebaju odgovoriti.
Na drugoj strani teksta mogu biti odgovori kako bi mogli provjeriti svoje rezultate
-
OBRADA RAZLIČITIH TUMAČENJA
Učenici se podijele u grupe. Dobiju isti tekst. Na tekstu dobiju pitanja na koja trebaju odgovoriti, ali ne ista nego različita. Odgovori će stoga biti različiti i imat ćemo nekoliko različitih tumačenja (biblijskog) teksta. Iznose rezultate.
-
USPOREĐIVANJE TEKSTA
Tekstovi mogu imati različit završetak… različite motive.. različit početak… te se trebaju usporediti i preispitati u svojoj uvjerljivosti
-
USPOREDBA BIBLIJSKOG TEKSTA S PREOBLIKOVANJEM
Biblijski tekst se preoblikuje te usporedi s izvornim…
(npr. Priča o milosrdnom samaritancu… može biti preoblikovana u priču o milosrdnom čovjeku iz nama susjedne zemlje… a ranjenik njihov mještanin…)
-
TEKST PREPRIČAN U SLIKOVNOJ PRIPOVIJESTI
Koje bi se slike mogle napraviti vezane uz pročitani tekst? (Upitati učenike… a po mogućnosti i skicirati to na ploču) Ukoliko nije prezahtjevno za učenike i oni će tekst likovno prikazati
-
IZRADA FILMSKIH KADROVA
U odgovarajuću tablicu učenici upisuju mjesta, likove, radnju i dijalog…
Učenicu stvaraju scenarij
Pojedine scene raditi u grupi
-
SHEMATSKI PRIKAZ
Odnosi između osoba u tekstu prikažu se grafički (krugovi, strelice, kvadrati… s upisanim imenima i odnosima)
-
IZBOR I KOMENTIRANJE AFORIZMA
Izabire se jedan aforizam i objašnjava izbor. Objašnjenja se uspoređuju.
-
PREOBLKOVATI (BIBLIJSKI) TEKST
Paziti da tekst ostane sadržajno isti a od njega probati napraviti:
- sažetak, novinski izvještaj, policijski izvještaj, pismo, …
-
PERSPEKTIVNO BIBLIJSKO PRIPOVIJEDANJE
Biblijski tekst pripovijedati sa stajališta nekog od likova u tekst
-
AKTUALIZACIJA BIBLIJSKIH TEKSTOVA
Biblijski način izražavanja prilagoditi današnjem načinu govora… zadatak za učenika.
- PISANJE NOVIH PRISPODOBA
O kraljevstvu Božjem…
-
STAV PREMA TEKSTU
Što mi smeta? Što mi se ne dopada u tekstu? (rad u tišini… eventualno u paru…)
- ZA I PROTIVUčenike podijeliti u skupine. Jedni će braniti tekst, jedni će ga osporavati. Kod kuće će prikupiti argumente. Pripremiti obranu svog stava i sljedeći sat raspravljati (parlaonica)
- VAŠ NASTUP
Osoba se poistovjeti s nekim likom iz Biblije. Kod kuće će se pripremiti. Učenici će mu postavljati pitanja…može biti i više učenika koji će imati isti zadatak (više različitih likova)
-
BIBLIJSKI KVIZ
Kviz 'Tko sam ja?... (učitelj ili učenik preuzima ulogu nekog biblijskog lika); pantomima: pogoditi o kojoj je situaciji riječ; asocijacije;
ODGONETANJE BIBLIJSKIH CITATA
Učenici traže navedeni citat: (Izlazak 3,7), organizirati natjecanje u traženju tekstova, …
UČENJE BIBLIJSKIH TEKSTOVA NAPAMET
Ponoviti neke važnije citate, molitve - više puta… naučiti ih napamet (ograničiti se na bitni dio!, jer je ova metoda došla na zao glas…)
PROCJENA IZABRANIH BIBLIJSKIH TEKSTOVA
Pronaći u bibliji tekst koji najbolje odgovara današnjoj situaciji … npr. Tekst o pravdi… (potrebno da učenici imaju Biblije)
MOJI TEKSTOVI – MOJE BLAGO
Sastavljanje vlastitih tekstova koje učenici izabiru kao posebno lijepe, važne, vrijedne… 'poetski album' … Nastavnik može koristiti tekstove iz nečije antologije.
SAT ČITANJA
(Predstavljanje tekstova koje su učenici sakupili u svojoj antologiji i koji se njima čine važni… u slobodnom satu čitanja ili sa unaprijed određenom temom…)