DAN PETNAESTI - Iz Mazar-e Sharifa za Kabul, Afganistan (16.11.2012.)

Šesnaest sati... - samo su mi te riječi odzvanjale u glavi kroz noć. Skoro nisam oka sklopio. Šesnaest sati vožnje do Kabula znači da kako god uzeo, u Kabul ću stići po mraku. A upravo bih to htio izbjeći. Jer Kabul nije Mazar-e Sharif. I iako je grad miran, mrak uvijek iznjedri čudne tipove i kabulska noć je daleko od sigurne.
Računao sam. Krenem li u četiri ujutro, u Kabulu sam do osam. Mrak. Krenem li u pet ujutro, u Kabulu sam do devet. Opet mrak. Šest - mrak. Sedam - mrak. Razbijao sam cijelu noć glavu trebam li možda ostati još jedan dan u Mazaru, kupiti aviokartu i onda sljedeći dan ujutro uzeti ranojutarnji let za Kabul. To bi značilo propustiti slikovitu cestu kroz Hindukuš koja povezuje Mazar-e Sharif s Kabulom. Ne znam.
U četiri ujutro, nakon možda ukupno tek par desetaka minuta sna, zvoni budilica. Pogled kroz prozor otkriva mrkli mrak. Na ulicama nema svijetla. Čak ni svetište Hazrat Alija nije osvjetljeno. Pada jaka kiša i povremeni automobil svojim farovima osvjetli jezera koja su ispunila mazarišarifske ulice. Čudno. Okrećem prekidač u sobi. Nema struje. Ma krasno. Niti sam do kraja spakiran, niti imam želju da po ovakvom mraku i kiši izlazim van. Autobusi za Kabul kreću iz predgrađa, par kilometara od centra. Kako ću uhvatiti taxi kada na ulici nema žive duše?! Vraćam se u krevet i još malo razbijam glavu. Prebacujem budilicu na pet i trideset.
Ići ili ne ići, pitanje je sad. I onda u pet i trideset odlučujem da ipak idem pa makar i stigao u Kabul po mraku. Uz svjetlo svjetiljke koju odmah imam u putnom priboru preostale stvari trpam u torbu uz nadu da nisam usput nešto zaboravio. Nema tuširanja, nema umivanja, nema pranja zubiju jer nije baš lako snalaziti se u potpunom mraku po hotelu. Jedva uz svjetlo svjetiljke pronalazim put niz stepenice. Hotel je sablasno tih i prazan. Tek na izlazu, portir snenih očiju diže se iz kreveta ne bi li mi otvorio vrata i pustio me van.
Prohladno je i pada i dalje jaka kiša. Na sebe stavljam jaknu. Gledam lijevo, gledam desno, i kao naručenog, ugledam taxi zaustavljen uz rub ceste. U trenutku odlučujem da umjesto velikog autobusa svoju sreću potražim sa shared taxijem. Samo kako to objasniti taksistu koji ne govori ni riječi engleskog?! Pokušavam. Rukama i nogama. On kreće. Samo se nadam da me razumio.
Na ulicama Mazar-e Sharifa nema žive duše. Povremeno automobil prođe, ali i to je rjetkost. Nakon desetak minuta, kada su se kuće već prorijedile, prolazimo pokraj mnoštva ljudi i velikih autobusa uz cestu. Dok kiša i dalje lijeva, sve izgleda nekako apokaliptično. Taksist nastavlja dalje. I nakon minutu-dvije staje uz rub ceste gdje već stoji nekoliko drugih automobila. Čim su spazili zaustavljeni taxi, skupina pokislih muškaraca s maramama preko glava, ne bi li se zaštitili od vode, juri prema taxiju. Jedan od njih otvara vrata mog taxija:
"Kabul?", pitam ga.
Pokazuje mi da ga pratim. S torbom u ruci i ruksakom na leđima prelazim cestu poskakujući preko lokvi vode. Pokazuje mi auto. Toyota Corolla. Ne izgleda loše. Unutra su već dva putnika, stari Afganistanac u šezdesetima i mladi u ranim dvadesetima. Nedostaje im treći što znači da bi odmah krenuli. Pitam za cijenu. Iz unutarnjeg džepa izvlači kalkulator i mokrim prstima tipka 1500. Trideset dolara. To je točna cijena koja stoji u vodiču. Pristajem.
Počinje se polako daniti. Ja se u šest i dvadeset pozdravljam s Mazar-e Sharifom. Cesta nije loša, ali zato je vidljivost zbog neprestane kiše smanjena. To međutim ne sprečava vozače da voze kao luđaci i svaki ostvari svoje maštarije o vozaču formule jedan. Susrećemo se s mnogo kamiona s obzirom da je ova cesta i glavna opskrbna ruta od uzbekistanske granice do Kabula. Mnogi kamioni nemaju ni registarske tablice. Na jednom primjećujem BiH naljepnicu. Također bez registarske.
Već sat nakon što smo Mazar ostavili iza sebe pojavljuju se planine. Polako ulazimo u Hindukuš, osamsto kilometara dugačak planinski lanac kroz središnji Afganistan i sjeverni Pakistan. Ovdje u Afganistanu dijeli Kabul od sjeverne polovice zemlje. Najviši vrh Hindukuša je u Pakistanu - Tirich Mir sa 7708 metara. Prema zapadu visina Hindukuša se smanjuje i između Mazara i Kabula kreće se između 4500 i 6000 metara.
Stjenovite padine zatvaraju cestu s obje strane. Mi volimo reći da hrvatska obala ima kamena za izvoz. Dragi moji, Afganistan nas naveliko šiša. Kamena je ovdje u izobilju. A onda svako malo se otvaraju terasasta polja na tako nepristupačnom terenu i rijeke. Iako je puno suhih korita, vode svejedno ima puno. No, sve rijeke teču suprotno od pravca u kojem se krećemo. S ove strane Hindukuša rijeke se slijevaju prema sjeveru, prema Amu Darji. Mi se krećemo uzvodno prema jugu.
Sela kroz koja prolazimo vrlo su siromašna. Ljudi žive u nastambama od blata, raspršenih uzduž ceste, a oni smjeliji žive u kućama koje kao da vise na stjenovitim padinama Hindukuša. Imam osjećaj kao da se život ovih ljudi nije stoljećima promijenio. Uz cestu povremeno žene u burkama prose. Neobično je vidjeti ženu ili ponekad i manju grupu njih u plavoj burki sklupčanih uz cestu u plava klupka s ispruženim rukama. Desetljeća rata od Afganistana napravila su jednu od najsiromašnijih zemalja na svijetu. Mnoge od ovih žena su u tim ratovima izgubile svoje muževe i sada im je prošenje jedini način za preživljavanje. Rjeđe i djeca prose, ne bi li tako pomogla svojim obiteljima.
Cesta se ubrzano pogoršava kako dublje ulazimo u Hindukuš. Rupe su sve veće i sve brojnije. A onda, neka tri sata od Mazara nagli udarac odozada. Vozač odmah staje i izlazi van. Izlazim i ja. Prilikom izbjegavanja velike rupe na cesti, kamion je udario naš automobil odozada i udubio prtljažnik i razbio zadnja svijetla. Kreće prepirka i potom cijenkanje za odštetu. Onaj mladi Afganistanac suputnik govori engleski pa mi prevodi da naš vozač traži 6000 afganija ili oko 120 dolara. Vozaču kamiona ne pada na pamet toliko platiti za jedno udubljenje i razbijeno svijetlo. Dok se oni svađaju, ja se odmičem od ceste i hodam prema rijeci Baghlan. Rijeka je ovdje par stotina metara široka i uz nju su polja i sela malo povišena na brežuljcima. I onda kao kulisa visoke planine. Okidam par fotki. Vraćam se za pet minuta. Kamionist i taksist još uvijek se cijenkaju. Sjedam na toplo u automobil dok se oni ne dogovore.
Dvadesetak minuta kasnije taksist ulazi u automobil s par novčanica i nekim starim mobitelom kojeg je dobio od vozača kamiona. Očito je da je dobio puno manje od 6000 afganija koje je prvotno tražio.
Usprkos oprečnim informacijama koje sam dobivao prije puta, cesta od Mazara do Kabula je sigurna. To osiguravaju vojnici raspoređeni u mnogim osmatračnicama na stijenama iznad ceste. Na samoj cesti vojna prisutnost je svedena na minimum i ovdje čak nema kontrolnih punktova kao na onoj cesti od Hairatana do Mazara.
Nakon Pul-e Khumrija usamljeni stari putokaz pokazuje 'Bamiyan'. Uska cestica skreće na desno. Gledam na karti. Do Bamiyana me dijeli svega oko 250 kilometara. Ali cesta nije sigurna, što zbog talibana što zbog bandita koji redovito napadaju putnike koji se osokole njome putovati. Dolinu Bamiyan i danas prazne Budine niše moram ostaviti za neki drugi, sigurniji put. Bamiyanske Bude iz 6. stoljeća, jedan 38, drugi 55 metara visok, dinamitom su uništili talibani u ožujku 2001. godine smatrajući ih idolima. Jedan od najvećih kulturocida ikad počinjenih. Nasreću, arheolozi su u blizini praznih niša 2008. godine pronašli i trećeg, 19 metara visokog, Budu. Otkopavanje je u tijeku.
Nakon bamiyanskog skretanja cesta se počinje sve brže uspinjati kroz serpentine. Kroz povremeno otvoreni prozor osjećam kako je zrak sve hladniji. A onda počinje lagani snijeg. Snijeg u tragovima pojavljuje se i uz cestu. Moj mladi afganistanski suputnik govori mi da će za koji tjedan sve ovo biti pod debelim snijegom i da je pokrivač zimi ovdje od čak nekoliko metara. Cesta je sada uglavnom neasfaltirana. Kamenje strši iz nje. Uz cestu ponori. Treba biti oprezan. Visoko vrhovi Hindukuša sada se više ne vide, obavijeni u oblacima.
Vrlo brzo kreće serija polutunela. Jedna im je strana urezana u planinu, druga otvorena s malim prozorima. Prometa je sve više, a cesta se sužava. Približavamo se Salangu. Godine 1964. Sovjetski je Savez na 3400 metara nadmorske visine kroz Hindukuš izgradio 2.6 kilometara dug tunel. Time je put do Kabula skraćen za tristo kilometara i Kabul je tokom cijele godine povezan sa sjeverom zemlje, budući da su ostale ceste između sjevera i juga zimi zatrpane snijegom. I tunel Salang često muke muči s lavinama, ali tunel se uvijek vrlo brzo otvori. Godine 2002. lavina je zatrpala južni izlaz iz tunela i mnogi su ostali zarobljeni unutar tunela što je dovelo do nekoliko smrti gušenjem i hipotermijom. Dvije velike lavine 2009. i 2010. godine na prilazu tunelu odnijele su stotine života.
Do 1973. godine Salang je bio najviši tunel na svijetu. Godine 1979. Sovjeti su iskoristili svog trojanskog konja prilikom invazije na Afganistan. Tijekom rata protiv talibana u 90-tim godinama prošlog stoljeća Massoud je minirao sjeverni i južni ulaz te ventilaciju u tunelu kako bi spriječio talibane da ga koriste. Tada se moglo kroz tunel samo pješice i u mraku. Nakon pada talibana, 2002. ulazi su očišćeni, obnovljena ventilacija i Salang je ponovno pušten u promet.
No, meni se čini da ventilacija ne radi. Promet je gust, a stara vozila, od automobila preko autobusa do kamiona, stvaraju toliko ispušnih plinova da se i uz zatvorene prozore jedva diše. Plinova je toliko da se jedva jedvice vidi vozilo ispred.
Promet kroz tunel je kaotičan, kao i onaj van njega. Svi se guraju, ne poštuju se prometne trake, što redovito dovodi do zastoja jer kada se dva vozila nađu licem u lice, oba se prave važna i niti jedan se ne želi skloniti i dati prednost drugome. Tako da se nekoliko puta posve zaustavljamo u mraku u utrobi tunela, a vozač čak i gasi motor radi uštede goriva. Tunel je toliko krcat da da ovog trenutka ovdje pukne bomba, uz cisterne s naftom, svi unutar 2.6km cijevi otišli bi u zrak. Salang tunel je stravičan, ali svatko ga barem jednom mora isprobati da bi mogao pričati.
Nakon izlaska iz tunela cesta se naglo počinje spuštati. Vozač juri niz nizbrdicu. Ovaj put i rijeke se također spuštaju u našem smjeru. Kuće od blata sada su zamijenile one u kombinaciji kamena i blata, ponovno opasno nadvinute na planinskim padinama nad cestom. Primjećuje se sve više ljudi, sve češća, i bogatija sela. Vidi se da se približavamo glavnom gradu. Prije nego li uđemo u Kabul, stajemo posljednji put ne bi li vozač oprao auto kroz koja se stakla više ne vidi. Iz sigurnosnih razloga, ulazak prljavih automobila u Kabul strogo je zabranjeno.
Procjenjuje se da tri milijuna ljudi živi u Kabulu. Već nekoliko desetljeća u Afganistanu nije bilo popisa stanovništva, a u posljednjih desetak godima mnogo se izbjeglica vratilo u Afganistan i naselilo upravo u Kabulu, tako da točan broj je nepoznat. No vidi se da je grad prenapučen. Od prometa koji je katastrofalan pa do kuća koje poput košnica ispunjuju svaki pedalj i doline i padina brežuljaka koji okružuju Kabul.
Stajemo par kilometara od centra grada na improviziranom stajalištu, zapravo velikom platou prepunom autobusa i automobila. Pozdravljam se sa suputnicima dok mi vozač nudi da me za 500 afganija odvede direktno do hotela. Znam da je za stoticu ili dvije to preskupo, ali nakon osam sati vožnje nemam volje tražiti taxi. Pristajem.
Baharistan Arya Guesthouse je hotel u Shar-e Nau, novom gradu, a zapravo jako dobro pozicioniran da se pješice može do većine lokaliteta u Kabulu. U blizini su i supermarketi za opskrbu te razne druge trgovine. Kabul, kao uostalom i ostatk Afganistana, nije naučen na turiste i teško je pronaći pristojan smještaj, a da istovremeno ne košta čitavo bogatstvo.
U vožnji vozaču dajem tisuću afganija. On ih uzima i sprema u džep. Pitam za petsto koje mi treba vratiti. Trenutak - pokazuje mi potezom ruke. Desetak minuta kasnije zaustavlja se pred hotelom. Izlazi on van. Izlazim ja. Uzimam torbu. On sjeda natrag u auto i ništa ne spominje onih 500 afganija. Pokazujem mu rukom da mi duguje nešto.
"Bakšiš!", on će meni. Nogom na gas i dok sam rekao keks, već nestaje iz mog vidokruga.
Napravio sam kardinalnu pogrešku. Nisam trebao izlaziti iz taxija dok mi nije vratio kusur. Ovako sam popušio deset dolara. Vjerovatno najveći bakšiš kojeg sam ikada dao za desetminutnu vožnju. Samo potvrđuje ono što uvijek govorim - bilo u Hrvatskoj, bilo u svijetu, taksisti nisu ništa drugo doli BAGRA.

01.11.2012. u 04:38 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts