Nekoliko koza i ovaca i jedna pustinja (Dan 5 – 21.10.2011., iz Nizwe za Sharqiya Sands)

Nizwa Na početku mog putovanja po Omanu dobio sam dodatnih pola dana i iskoristio ih tako da mi su mi, umjesto tri, u Muscatu naposljetku bila potrebna samo dva noćenja. A onda sam jučer Nizwu i okolicu, umjesto u dva, “utrpao” u jedan dan. Rekao bi netko da previše žurim i da ne uživam. Ali ja sam jedan od onih kojima vrlo brzo postane dosadno u jednom mjestu i svrbi ih da krenu dalje, da daju petama vjetra. Biti kratko u nekom mjestu ne znači istovremeno ne upoznati dobro to mjesto. Ima ljudi koji će doprijeti takoreć do srži nekog mjesta već za nekoliko sati. A ima i onih koji mogu cijeli život negdje živjeti i uopće ne poznavati to mjesto u kojem živi. ‘Feel the beat’, kako bi rekli na engleskom, potpuno je indiferentno prema vremenu.
A onda su tu i vodiči, često vrlo korisni, često baš i ne, koji daju dojam da za nešto treba više vremena, nego što doista treba, dok druge stvari preporučuju utrpati u kratko vremensko razdoblje, a zapravo treba puno puno više.
I tako sam ja dobio dva dana viška u svom itinereru. A najveća čar samostalnog backpacking putovanja je da o itinereru nisi ovisan. Dobro, ja uvijek napravim jedan na početku svog putovanja, ali on mi služi više kao orijentir, a manje kao zakonik kojeg se treba strogo pridržavati. I iz iskustva znam već na početku putovanja da će se taj itinerer promijeniti. Čitanjem malo Biblije, malo Bradta, odlučujem ta dva dana viška iskoristiti na plaži, koja je već i bila u jednom od prvih planova, ali sam je na kraju izbacio zbog nedostatka vremena, a opet ta plaža ne smije biti previše udaljena od Sura, moje posljednje postaje prije povratka kući. I tako je pao dogovor sa samim sobom – idem u Ras al Hadd.
Nizwa No, prije toga valja posjetiti pustinju, a grijeh je za onoga tko dođe u Oman to ne napraviti, s obzirom da su velik dio ove zemlje pustinjska prostranstva. Tzv. Prazna četvrt prema granici s Ujedinjenim Arapskim Emiratima je ultimate pustinjsko iskustvo. No Prazna četvrt je previše izvan moje zamišljene rute i zahtjeva puno više vremena. Suprotno tome, Sharqiya Sands točno je na mojoj ruti za Ras al Hadd i Sur.
Nažalost, direktnog busa između Nizwe i Sura nema, što znači da se moram vratiti nazad za Muscat i onda drugim busom prema jugu za Sur. Vjerovatno bih ONTC-ov bus mogao zaustaviti i pred samim hotelom. Radije uzimam svoju prtljagu i odlučujem ga uhvatiti u centru. Ne zato jer mislim da ga ovdje pred hotelom neću uspjeti zaustaviti (bacio bih se herojski pred njega samo da to učinim), već zato da ipak rano ujutro pogledam konačno onaj poznati nizwanski souq. Petak je za muslimane dan za molitvu i odmor. Muslimanska varijanta kršćanske nedjelje. To je dan kada mnogi dolaze na tržnice ne bi li se opskrbili potrepštinama za sljedeću sedmicu. I danas je souq u Nizwi u potpuno drugom ozračju. Puno je življe. Svi trguju. Mirisi još intenzivnije se šire zrakom. Najintenzivnije na životinjskom souqu. Riječ je o otvorenom kružnom mjestu gdje na središnjem malo povišenom dijelu sjede potencijalni kupci. Muškarci u svojim savršeno bijelim i savršeno ispeglanim dishdashama i kapicama ili turbanima na glavi. Ali i žene u crnim abbeyama i maramama preko glave i malim crnim maskama preko očiju. Te maske pojačavaju njihovu ženstvenost i daju ovdašnjim ženama još više tajanstvenosti, kao da se suptilno igraju s okolnim svijetom. Pomalo je neobično napokon vidjeti žene kako sudjeluju u svakodnevnom životu, ovdje u tradicionalnijem dijelu Omana.
Qaboos dzamija, Nizwa Oko ovih potencijalnih kupaca posjednutih u krug, nalazi se drugi red (ili vanjski krug) potencijalnih kupaca koji stoje. Između prvih i drugih napravljen je prolaz kojim prolaze trgovci i potencijalnim kupcima pokazuju svoje koze i ovce, rjeđe krave ili perad. Ako neka živina zaintrigira nekog od onih potencijalnih kupaca, on ili ona pokretom ruke pokazuje trgovcu da se zaustavi. Tada krene ispipavanje. Ispipava se najprije kičma životinje ne bi li se pred prstima osjetilo da li je životinja dobro uhranjena ili nije. Zatim se gledaju oči i posebice zubi, a ako je riječ o mužjaku, onda ga se pošteno uhvati i za jaja. I prođe li primjerak ovu inspekciju, onda krene cijenkanje i eventualno zaključivanje posla. Ako ne, trgovac nastavlja dalje paradirai ukrug. Ovaj dio souqa jako me podsjeća na one po Africi. Žamor, mirisi, boje, jednostavnost…
Iako bus za Muscat prema izvješenom rasporedu prolazi kroz Nizwu u 08:40, u ovakvim je zemljama uvijek pametno doći nešto ranije. Oman nije iznimka. U 08:30, taman kada sam se sa souqa spustio do autobusne stanice, dolazi bus. Nekoliko Indijaca se iskrcalo, ja se jedini ukrcavam, i bus odmah kreće, a vozač ni ne pomišlja da prema rasporedu pričeka da sat otkuca 08:40.
Natrag u Muscatu je za popizdit vruće i vlažno. Tri sata do sljedećeg busa kratim u klimatiziranom prostoru, najprije KFC-a, a potom čekaonice autobusnog kolodvora. I onda napokon malo prije 14:30 dolazi ONTC bus (da, ONTC je monopolist na omanskom tržištu), primjerak koji bi, da postoji muzej krntija, zasigurno tamo našao svoje mjesto. Vrata za izlaz u nuždi, uz koje ja naravno sjedim, polijepljena su flasterom u traci i samo što se u vožnji ne otvore. No, i ova krtnija ima savršeno funkcionalnu klimu (možda i presavršeno funkcionalnu jer u jednom trenutku razmišljam ne bih li iz prtljage izvukao onu jedinu majicu dugih rukava). Cesta je odlična, bez rupa, a krajolik čine stijenoviti brežuljci i planine, malo crvene boje hrđe zbog željeza, a malo blago zelene boje zbog oksida bakra. Na nekim stijenama čak se vide i pokušaji nekakvih lišajeva i trava da rastu na tom negostoljubivom i surovom terenu. Nebo savršeno plavo, bez ijednog oblačka.
Pogled na souq s vrha utvrde, Nizwa Bus nastavlja za Sur. Ja izlazim u Al Wasilu, neuglednom seocetu uz glavnu prometnicu između Muscata i Sura – Rutu 23. Tu me čeka Abdullah iz Nomadic Desert Campa sa svojim terencem. Jedino se vozila s pogonom na četiri kotača mogu uspješno nositi s ogromnom količinom pijeska u pustinjama. Ili deve (koje imam rezervirane za sutra). Ili vlastite noge (ali teško u vrijeme velikih dnevnih vrućina).
Dok se vozimo prema kampu, pola sata vožnje u dubini Sharqiya pustinje, terenac se ponaša skoro kao na ledu. Često zna proklizavati. I da imam vozačku, nisam siguran da bih se usudio voziti po pijesku i pješčanim dinama.
Abdullah mi u vožnji pokazuje kuću svojih roditelja, nekoliko krhkih straćara od šiblja okružene jednako krhkom ogradom od šiblja, na pola puta do kampa. Okolo, dokle pogled seže, samo pijesak. U hladnijim mjesecima ovdje žive. U toplijim, po ljeti, kada dnevne temperature u pustinji znaju nerjetko dosegnuti i 52 Celzijaca, odlaze u Al Wasil i tamo žive u svojoj drugoj kući.
U pustinji Sharqiya postoji trenutno desetak kampova, neki su luksuzniji, drugi posve jednostavni. Ja sam tražio neki od ovih drugih, nešto autentično. Kako možeš osjetiti pustinju ako imaš bazen, wifi internet i pokrivenost mobitela. Nakon dužeg istraživanja po internetu, odlučio sam se za Nomadic Desert Camp – nema bazena, nema interneta, nema mobitela. Kolibice od šiblja su vrlo jednostavno uređene, ali udobne. Struje nema, osim par žarulja u kolibi za zajednički boravak koje se napajaju preko solarne ćelije, jedne od svega par modernih stvari koje su uspjele penetrirati u ovaj pustinjski kamp. Ostalo su svijeće. Kao nekada. Druga moderna stvar su tuševi i zahodi, a voda se prema potrebi dostavlja u cisternama iz Al Wasila.
Souq, Nizwa Kamp drži petero braće beduina. Naravno, za njih rade dvojica čistača/konobara/kuhara/animatora/informatora porijeklom iz južne Indije, iz Kerale. Jedan od njih kaže mi da samo jednom godišnje na dva mjeseca otiđe u Indiju vidjeti svoju ženu i dvoje djece. U ovom kampu je već sedam godina. Ali u njegovom glasu ne vidim znakove pretjeranog nezadovoljstva. Dakako da je teško biti toliko dugo odvojen od obitelji, ali uzimajući u obzir stanje u Indiji, možda i nije tako loše da je pronašao posao u Omanu.
Nakon večere, na prostirkama oko vatre na otvorenom, u društvu četvero Nijemaca, dvoje Nizozemaca i beduina, po prvi put u životu pušim šišu. Polako počinjem osjećati glavu kao da mi lebdi. Iznad naših glava nebo posuto tisućama zvijezda. Išarano stotinama aviona…


BUS Nizwa-Muscat OMR 1,90
BUS Muscat-Al Wasil OMR 2,40
Smještaj u Nomadic Desert Camp, Sharqiya Sands OMR 108,00 (dva noćenja na bazi polupansiona, sva pića uključena za boravka u kampu, kratak safari na devama, vožnja džipovima po dinama u sumrak, prijevoz Al Wasil-kamp-Al Wasil) (www.nomadicdesertcamp.com)


Nizwa

Tipicno omanski krajolik

29.10.2011. u 22:45 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts