DAN 72, 04.02.2011. – Prikladan završetak priče...JAT (iz Pekinga preko Moskve za Beograd i dalje za Zagreb)

Ima jedan osjećaj koji se u meni javlja svaki put kada sam na kraju nekog dužeg putovanja. Vjerujem da nisam jedini. Čudan je to osjećaj. S jedne strane nostalgija za domovinom, za svojim gradom, svojom kućom, svojim krevetom... S druge strane, potpuno suprotno, nostalgija za svim onim danima provedenima na putu, za mjestima koje sam posjetio, i želja da mi se možda još i ne ide kući. Te dvije nostalgije, ta dva pola koja se uvijek nekako sukobljavaju u mojoj glavi svaki posljednji dan svakog dužeg putovanja u mom životu i danas mi prave zavrzlamu u mojoj glavurdi. Dok kroz prozor aerodromskog vlaka polako nestaje kineska metropola, naviru mi slike svih onih sedamdeset i kusur dana. Još tamo u studenom krenuo sam s Južnom Korejom, koja je upala u posljednji tren u itinerer, isključivo zbog jeftine aviokarte, i toliko me oduševio taj njen specifičan spoj Japana i Kine da već sada razmišljam, gledam kalendar kada bih mogao ponovno dati petama vjetra i put Korejskog poluotoka. Jer četiri dana, koliko sam na ovom putovanju uspio odvojiti za Koreju, prava su mizerija za ovog dalekoistočnog tigra. Tigra u svakom pogledu.
Burma. Iako je, moram priznati, teško bilo zaobići vojnu huntu i davanje džeparca svemogućim generalima, pokušao sam da od mog putovanja u ovu još uvijek uspavanu i premalo istraženu zemlju najviše koristi imaju oni koji su me i najviše oduševili u ovoj zemlji – obični ljudi. Bilo u Mandalayu, Hsipawu, Baganu, Ngwe Saungu ili Yangonu uvijek sam nailazio na ljubazne i nasmiješene ljude, uvijek spremne pomoći, s iznenađujuće visokim stupnjem znanja engleskog jezika s obzirom na izoliranost njihove zemlje. Za frazu «Stranac je svetinja», tako često korištenu na krivim mjestima, Burma je pravo mjesto. I da ne zaboravim – burmanski taksisti, vjerovatno najpošteniji taksisti na koje sam naletio za vrijeme mojih lutanja kroz 69 zemalja naše Kugle.
A onda je nakon Burme krenuo dosad moj najduži overland pothvat. Trebalo je izdržati tisuće i tiduće kilometara putovanja od Singapura preko Malezije, Tajlanda, Laosa i poprečno preko čitave Kine do Pekinga korištenjem samo kopnenih prijevoznih sredstava. Moram priznati da je bilo nekoliko puta kada sam mislio dignuti ruke, odjebati sve i ukrcati se na prvi avion. Posebice u Kini gdje je zbog kineske Nove godine bilo otežano pronaći karte za autobuse ili vlakove. Ali uspio sam. Ipak. Sad s osmjehom na licu, velikom dozom zadovoljstva i još većom samopouzdanja, sjećam se onog rasklimanog i cvilećeg noćnog autobusa iz Singapura za Kuala Lumpur u kojem je nemoguće zbog buke bilo sklopiti oči. Ili one kombinacije autobusa i kombija ne bih li se dočepao tajlandske plaže i malo napunio baterije za ostatak putovanja (nažalost, sa stotinama Skandinavaca koji su došli na istu ideju na Koh Muku, ali konačno sam se uspio odmoriti u raju Koh Ngaija). A bez puno razmišljanja, daleko najneobičniji prijevoz koji sam ikada uzeo (blizu mu je jedino vožnja na krovu autobusa u Nepalu) bio je mali kamion na putu iz Nam Lika za Vang Vieng u Laosu i vožnja poput pravog lokalca na stražnjoj platformi, grčevito držeći jednom rukom prečku pred sobom, a drugom svoj fotoaparat ne bih li fotografirao prekrasne prizore ruralnog Laosa i planine za koje dotad nisam znao da ih je toliko u Laosu. A onda je došao Luang Prabang, jedno od najmagičnijih mjesta u kojem sam ikada bio, a za koje su mi prethodno rekli da ovdje svi planovi padaju u vodu. Tada sam se nasmiješio i odmahnuo rukom. Planirao tri dana, ostao tjedan. To sve govori. Ovaj labirint budističkih hramova već je dvije godine za redom proglašavan najljepšim gradom od strane čitatelja britanskog časopisa o putovanjima «Wanderlust». I s pravom.
A kada sam trebao napustiti Laos i krenuti prema velikoj Kini, nije mi se previše išlo. Uzeo sam toliko omražen kineski sleeper bus i 28 sati se truckao od Luang Prabanga do Kunminga. I na kraju nije bilo uopće toliko loše koliko sam očekivao da sam se nebrojeno puta zapitao: «Što svi toliko pizde o kineskim spavaćim busevima?!».
Sve što sam posjetio u kineskoj pokrajini Yunnan bilo je plod čiste improvizacije. Ni Dali ni prekrasan dijelić ruralne i stare Kine u dolini Shaxi ni Lijiang nisu bili u mom itinereru kojeg sam sastavljao doma, mjesecima prije polaska na put. Plan je bio, kada sada razmislim, dosta dosadan – od Kunminga na sjever u Chengdu. Posjetio sam i oba ova grada, ali ono što sam ubacio između njih pokazalo se kao vrhunac ovog putovanja ne samo po Kini, nego i u totalu. Dolina Shaxi je posebice dokaz da postoji još uvijek Kina sa starih razglednica i starih filmova, neiskvarena masivnim turizmom i pretjeranom industrijalizacijom.
Teško ću ikada zaboraviti ona dva busa kroz planinske prijevoje na istočnim obroncima Himalaje kroz snijeg i led i osjećaj, prvi put u životu, srca u petama. Bio sam vrlo uvjeren da ću tada završiti ovaj svoj divni život negdje u provaliji jugozapadne Kine u autobusu punom hračkajućih Kineza koji usput puše kao Turč...Kinezi.
No, preživio sam. Samo da bih se par dana kasnije smrzavao na -10, -15°C i hladnim sibirskim vjetrovima Unutrašnje Mongolije, koja je također upala u ovo putovanje kao improvizacija na putu za Peking. Nakon što sam preživio lude vožnje po zaleđenim planinskim prijevojima, u Hohhotu sam igrao ruski rulet s gospođicom Hipotermijom. Ali i dobio kratak uvid u tibetanski budizam i uopće tibetanski svijet koji me toliko fascinira, a evo ni ovaj put nisam uspio doći do samog Tibeta.
I Peking. Iznenađujuće čist. Iznenađujuće pust. Iznenađujuće topao. Kontrast onom Pekingu iz jeseni 2006. kada je bilo hladno ko sam vrag, puno ljudi, a smog se mogao rezati nožem.
Da budemo jasni, a oni koji su «gutali» ovaj putopis od početka pa sve do kraja dobro to znaju, nisu mi samo cvijetale ruže. Bilo je i tulipana. Tulipan broj jedan, na samom početku putovanja, Sjeverna Koreja napala Južnu. Histerije u samoj Koreji nije uopće bilo, više ju je bilo u inozemstvu. Ali iznenada su otkazani svi izleti u Demilitariziranu zonu, najstrože čuvanu granicu između dviju Koreja. Ostao sam kratkih rukava.
Tulipan broj dva – osokoljen sigurnošću Burme, nije trebalo lopovu dugo da me skuži i olakša. U metrou Kuala Lumpura ostajem bez novčanika sa svim kreditnim i debitnim karticama. Panike nema. Ne dopuštam ovom probisvijetu da mi uništi putovanje. Ostatak putovanja «živim» na sestrinoj kartici.
Putovanje je moglo doći kraju i početkom siječnja. Vozeći se na skuteru po okolici Luang Prabanga u Laosu «pobrao» sam još jedan tulipan – bolje reći, tri šava na lijevoj ruci i još nekoliko gadnih rana po cijelom tijelu. Očito nisam tako dobar kauboj kako sam mislio i skuter me lako bio zbacio iz sedla. No – putovanje sam nastavio.
Onda je došla Kina i sve one infekcije očiju. Situacija je bila postala zamorna da sam naposljetku odlučio u Kini otići na okulistički pregled kod okulistkinje, koja nije znala ni riječ engleskog i s kojom sam se sporazumjevao preko google prevoditelja, odustati od leća i kupiti nove naočale za vid. (Stare su ostale negdje na dnu rijeke Nam Lik u Laosu prilikom još jedne moje lude ideje – kanuinga i očekivanog prevrtanja.) Pred sljedeći odlazak u Kinu, obećajem otvoriti kladionicu: Koliko dugo će trebati ovom «putopiscu» da mu se inficiraju oči?.
Već spomenute lude vožnje po zaleđenim planinama Yunnana i Sečuana doimaju se kao mačji kašalj u usporedbi s posljednjim tulipanom. Nakon što sam se uspio unatoč prometnom kaosu kineske Nove godine ipak dočepati Pekinga, problem je bio iz njega vratiti se kući. Baš kao naručena buknula je revolucija u Egiptu, a ja sam trebao letjeti Egyptairom preko Kaira. Očekivano svi letovi su otkazani, a Egyptairovci su neprofesionalno samo slegnuli ramenima i rekli: «Snađite se sami!».
I tako ja danas idem na aerodrom, supermoderan Beijing Capital. Ali ne da bih uhvatio let za Kairo, već za Moskvu. Kakva sad Moskva? Eh, nakon nekoliko sati pretraživanja interneta i kontakata s prijateljicom koja je voditeljica poslovnice jedne naše velike putničke agencije, najjeftinija je ispala karta Aeroflota za Beograd preko Moskve. Kada me krenulo, stvarno je krenulo. Na moskovskom aerodromu Domodedovo nedavno se dogodio teroristički napad. Bilo je mrtvih. Ja letim pak preko Šeremetjeva, ali svugdje je podignut stupanj sigurnosti. Nakon modernog Aeroflotovog aviona i leta preko ravnog i snijegom prekrivenog Sibira (kao da je preko čitavog ovog velikog prostora netko rasprostro bijeli stolnjak), na Šeremetjevu se u improviziranim kućicama skidaju cipele, prolazi kroz detektore, otvara ručna prtljaga i svaki zavežljaj u njoj. Histerija je u zraku. Toliko je napeto da se zrak može rezati nožem.
A onda čekanje. I čekanje. I čekanje. Iako sam bio uvjeren da je let za Beograd također Aeroflotov, na kraju se uspostavilo da je riječ o avionu Jugoslovenskog Avio Transporta ili, skraćeno i puno poznatije – JAT. Siguran sam da kod naše starije populacije ime JAT priziva neku nostalgiju za prošlim vremenima. Kod mene ne. Ja sam ipak dijete Croatia Airlinesa (ha ha ha). Ali opet, uzbuđen sam ko malo dijete što ću napokon i ja letjeti tim čuvenim JAT-om.
Avion kasni. I baš kad sam pomislio «Jebiga, Croatia Airlines i JAT isto sranje, drugo pakovanje. Sve je to Balkan.», ugledavši JAT-ovog «ljepotana» priča se naglo mijenja. Sada kažem:
«Hvala Bogu na Croatiji Airlines!».
Avion je nesumnjivo, i tu me nitko neće uvjeriti u suprotno, iz vremena bivše Juge. Pravi katapult u prošlost. Sjedala su kožna i izlizana, poprilično zamazana. Izgledaju kao kosturi. Škripe. Nasloni za ruke toliko su klimavi da me strah uopće tamo stavljati ruke ne bih li ih do kraja rasklimao. Stolić se drži za sjedalo ispred na jednom jedinom čavliću. Iznad glave ogromni smeđi gumbi u stilu osamdesetih (naravno da uglavnom ne rade) ne bi li ih mogao vidjeti i netko s dioptrijom od -20.
Potom slijedi uzlijetanje. Prava poslastica. Cijeli avion toliko škripi da prema njemu glasanje vrana se doima kao uhu ugodan pjev. Hoće li uopće izdržati do Beograda?, pitam se. I razmišljam tijekom leta jesam li igdje prije vidio, a bome sam se naletio u posljednjih desetak godina i svačega nagledao, ovako jadan avion. Ne mogu se sjetiti. Iskreno.
Uz sve to, stjuardi i stjuardese svi 50+ godišnjaci, uniforma im se očito nije mijenjala još iz onog vremena, engleski preko razglasa toliko nerazumljiv da se naši Croatia Airlineci u usporedbi s JAT-ovcima čine kao pravi poligloti. A onda me iz mojih jatovskih misli iznenada prenuo glas čiča stjuarda:
«Šta ćeš da piješ?».
Gledam oko sebe. Još uvijek sam u avionu. Još se uvijek sve klima i škripi. Još uvijek je čiča stjuard tu i ja mu pokazujem na coca colu. Živjela Koreja! Živjela Burma! Živio Singapur! Živjela Malezija! Živio Tajland! Živio Laos! Živjela Kina! Živjeli svi dobri ljudi! Živio ja! Živio nam JAT!

-------------------- tko bi rekao, napokon KRAJ! --------------------


AERODROMSKI VLAK Dongzhimen Metro Station-Beijing Capital Airport CNY 25,00
AVIO KARTA Aeroflot/Jat Peking-Moskva-Beograd HRK 2459,00+HRK 260,00 TSC (one way)

24.11.2010. u 13:49 • 1 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts