Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPicjavascript:%20void(0);


Mississippi Jones Act Lawyer
Mississippi Jones Act Lawyer Counter

Baci kocku

ponedjeljak, 25.08.2008.

Stolne društvene igre VS video igrice

Image and video hosting by TinyPic

Neupitno su video igre te koje su zasjenile stolne društvene igre i da nije video igrica ove druge bi se prodavale ko halva.

Moj glas definitvno ide na stranu stolnih društvenih igara.
No sve ovo pišem iz perspektive nekoga kome igranje video igrica nije strano, štoviše krenulo je davno s Atarijem, pa C-64, pa do nedavno s plejkom i organiziranjem više od 30 turnira i drljanjem na PC-ju, bjesomučnim igranjem po 18 sati u komadu...

Kompjuterske igre su definitivno jako zabavne, a zasigurno mnogi koji igraju video igre vide stolne igre kao dosadnije, no sve je pitanje što igrate i s kime.
Igrate li stolne igre stare 25 i 30 ili više godina, onda ih usporedite i s video igrama tako starim jer kako se kod kompjuterskih igara uglavnom razvijala kvaliteta zvuka, grafike... tako se i kod stolnih razvijala uglavnom kvaliteta mehanizma igranja. Usporedbe koje ljudi često rade s razvikanim Monoplijem i Igrom života s današnjim video igrama su smiješne.
Trebate zaigrati igre kao Power Grid, Modern Art, Stone age, GiftTRAP, Agricolu ili Dancing Eggs pa onda usporediti.

Image and video hosting by TinyPic
Agricola

Neću sad o tome uzrokuju li video igre povećanu agresivnost, no djeca su svakako sklona imitiranju i imam dojam da je to više do djeteta, no ovo bi prešlo u duga lamentiranja.
Nije još jednoznačno utvrđeno izaziva li često igranje video igara promjene u ličnosti i probleme u socijalnoj prilagodbi, ali koliko je vremena trebalo da se potvrdi da su cigarete štetne? Mislim da kod mene igranje nije stvorilo ove probleme (mada ih primjećujem na dječjim radionicama koje vodim), no ima nešto drugo! Što?
To je ono što se javlja kod starije djece i odraslih, višesatno igranje izaziva osjećaj krivice zbog na taj način izgubljenog vremena (pokazala neka istraživanja).
Igranje stolnih društvenih igara u kojoj god količini nije mi dala taj filing jer nikad ne igrate sami (ako ne brijete na pasijans), jer druženje s ljudima nije gubljenje vremena.
Možda su glavni problem kod igranja video igara one igre koje igrate sami? jer igranje online multiplejera kao WOW možda neće dati ovaj osjećaj, ali tu je druga nezgodna stvar koja je sve češća, a to je ovisnost.

Igranje stolnih društvenih igara pa makar igraš i protiv nekog pruža druženje, dok kod igranja video igara ljudi igraju najčešće "sami" orijentirani na monitor. Mada naravno i druženje igranjem stolnih igara može nekad ići bljutavo. Ono što sam još primijetio je da mnogi kažu da nemaju s kime igrati i tu je velika prednost video igrica pred stolnim društvenim igrama. Po hrvatskoj nema baš klubova, ali bar u Zagrebu imate gdje igrati stolne igre.

Mnogi će još reći da je igranje stolnih igara skupo, no igranje kompjuterskih je jeftino jer se svi snabdijevaju kod pirata, inače bi vas vaša kućna kolekcija od 30 igara došla oko 9000 kn. Ali kompovi se doma najčešće nadograde upravo zbog novih igrica koje zahtijevaju bolje grafičke, bolje procesore...

Sumnjam da će i jedna osoba poslije čitanja ovog teksta odlučiti da igra stolne društvene igre umjesto video igrica (koje iz moje perspektive puno više nude), ali nadam se da će barem dati neku šansu stolnim igrama.

- 22:47 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 23.08.2008.

Društvene igre - 10-a umjetnost?

Umjetnost se danas određuje kao ideja, sloboda izraza, imaginacija, otkrivanje, eksperimentiranje, pobuna, ljepota. Veliki dio ovog u raznim omjerima naći će se i u stolnim igrama.
Tradicionalno gledano, umjetnost je ono za što je potrebno umijeće da se napravi nešto lijepo, bio to pokret u plesu ili potez kista. Neupitno za dobru igru treba puno vještine iliti umijeća, ne samo za osmisliti mehanizam igranja nego i za likovno ostvarenje - na ilustriranju igara rade najbolji ilustratori na svijetu, a danas je granica između ilustracije i umjetničke slike često nevidljiva.

Image and video hosting by TinyPic
karte iz igre Blue Moon City

Današnju umjetnost najviše karakterizira ideja, cijela stvar oko igre jesu ideje, ideje i ideje, od tematike do sistema igranja.
Cilj umjetnosti je da kod čovjeka pobudi osjećaje i razmišljanje, a to čine i stolne igre.
Danas imamo hrpetinu toga što spada pod termin umjetnosti od performansa, video umjetnosti, fotografske umjetnosti, internet umjetnosti pa se čudim kako to da stolne igre ne spadaju u to. Zato jer imaju komercijalnu narav? Filmovi i stripovi ga nemaju? Nije li osmišljavanje sistema igranja gotovo kao i koreografija plesa ibla bla bla...

Danas je strip u domeni umjetnosti zbog čega sam sretan, ali puno je stripova koji se ne bi mogli svrstati u tu kategoriju kao i filmova i knjiga i glazbe i svega.

Image and video hosting by TinyPic
Kutija igre Tikal

Možda je samo pitanje vremena kad će i stolne igre postati umjetnost odnosno dobiti status umjetničkog ostvarenja?
A možda su u šumi?

- 16:28 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 19.08.2008.

Reiner Knizia

Image and video hosting by TinyPic


Reiner Knizia je dizajner (čitaj osmišljavatelj, ne likovni dizajner) društvenih igara, rođen u Njemačkoj 1957.
Knizia je doktorirao matematiku, a prve igre su mu objavljene 1990.: Gold Digger i i Digging. Igre nisu imale neki poseban uspjeh.
Od 1993. živi u Engleskoj, a 1997. prekida prijašnji posao i počinje raditi samo kao dizajner igara i od 1990. do danas izdano je preko 200 igara koje je on dizajnirao. Prva njegova fantastična igra je Modern Art iz 1992. za koju je dobio i Deutscher Spiele Preis 1993., a poslije su uslijedile i brojne druge velike nagrade.

Image and video hosting by TinyPic
Lost Cities - Reinera Knizie

Neke od njegovih najpoznatijih i najboljih igara:
1992 Modern Art
1995 Medici
1997 Tigris & Euphrates
1998 Through the Desert
1998 Samurai
1999 Ra
1999 Lost Cities
2000 Lord of the Rings
2000 Taj Mahal
2003 Amun-Re
2004 Blue Moon

- 12:29 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 17.08.2008.

Igre na ploči njemačkog tipa (German-style boardgames) il ti Eurogames ?

U ovaj profil igara spada širok spektar igara koje su proizvedene u Njemačkoj i drugim zemljama.
Ove igre uglavnom nisu apstraktnog tipa kao npr. šah ili go, imaju u pozadini neku priču ili misiju, a pravila su često kratka i lagana (za razliku od strategija) i igra ne simulira točno stvarnost već su pravila osmišljena da budu na gušt igračima.
Za razliku od party igara zahtijevaju više razmišljanja, ali ipak manje nego recimo vojno strateške (tu se ne misli na plitke igre tipa Risiko).
U igrama na ploči njemačkog tipa nema eliminacije igrača i igranje je daleko kraće nego kod strateških igara te igara tipa monopoly jer imaju mehanizme koji jasno određuju kraj igre.
Iako se nazivaju boardgames (igre na ploči), nisu sve igre njemačkog tipa igre na ploči.

Igre na ploči njemačkog tipa su igre kod kojih nije uobičajeno da imaju ratnu tematiku, a konflikti među igračima u igri su uglavnom indirektni.

Prve igre ovog tipa proizvode se već od šezdesetih godina, ali pravi preokret u industriji i popularnosti ovog tipa igara van Europe donosi igra Klausa TeuberaSettlers of Catan iz 1995.
Image and video hosting by TinyPic
Sttlers
Ova igra prodala se u milijunima primjeraka kako u Njemačkoj tako i van nje i ona je možda i najzaslužnija igra za ponovnu popularizaciju stolnih društvenih igara u svijetu.

Neke od igara koje su slijedile uspješnost Settlersa su Carcassonne, Puerto Rico, Ticket to Ride i Tigris & Euphrates.

Image and video hosting by TinyPic
Carcassonne



- 20:21 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 01.08.2008.

Geri's Game 1997 Pixar Short Film



- 19:37 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.


e-mail: studiospektar@gmail.com

kontakt mob: 091-8865-918
-----------------------------------
WE DON'T STOP PLAYING BECAUSE WE GROW OLD,
WE GROW OLD BECAUSE WE STOP PLAYING